Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Przy czym Bosch SX właśnie dostał update firmwaru który podnosi moment do 60Nm i moc do bodajże 600W, także nawet pod sporą górkę spokojnie da radę.
  3. Jestem ciekawy wniosków.
  4. SRide M500DH. Ok 250zł na aliexpress. Mocne sprzęgło, wózek z offsetem i płaski pantograf. Ogarnie w napędzie 1xx kasety od 11-21 do 11-3x ( x nie jestem pewny). Generalnie to rewelka.
  5. Dzisiaj
  6. Też chciałem zaproponować jakiegoś elektrycznego fitnessa. Jakoś nie pałam miłością do crossów ale rozumiem, że są zwolennicy. Sam fitnessem (tylko analogowym) dojeżdżałem do pracy i osobiście uważam, że są to świetne rowery na takie potrzeby. Zresztą imo jest to też świetny typ roweru uniwersalnego. Oczywiście poza cięższym terenem sprawdzi się wszędzie - jak jeszcze nie powiększyłem "parku maszyn" o grawela i szosę to był moim garawelem, szosą i wyprawowcem.
  7. Bo jesień to nie tylko złote liście, tylko szara, mokra codzienność:
  8. To dopytaj jeszcze o konkretne paragrafy, które o tym mówią, bo to co ci przekazał to IMO bzdura - nie ma przepisu, który odbiera rowerzyście pierwszeństwo ze względu na przejazd rowerowy. Był kiedyś zapis o zakazie wjeżdżania bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd ale ładnych naście, jeśli już nie ponad 20 lat temu został wykreślony. Co do znaku A-7, to według mnie racja - autor filmu się myli i nadinterpretuje zasięg działania rozszerzając na przejazd przed znakiem. Reszta materiału całkiem składna i mająca poparcie w przepisach, przyzwoicie tłumaczy, że przejazd dla rowerów, to nic innego jak przecinanie się kierunków ruchu i podlega tym samym zasadom, co skrzyżowania.
  9. Tak ale niezrealizowany. W mieszczuchu mam napinacz łańcucha i po zjechaniu oryginalnego kółeczka wsadziłem jakieś z odzysku ze starej przerzutki. Było większe, więc blaszka napinacza była za mała, więc musiałem ją zdjąć. Niestety lenistwo wygrało (nawet jak łańcuch zaczął spadać) i większej nie dorobiłem ale jak najbardziej pomysł po głowie chodził.
  10. Wczoraj
  11. Rozumiem że chodzi o Cube a nie Trek’a czy to ten egzemplarz? https://www.bike-discount.de/en/cube-editor-hybrid-pro-400x-black-n-spectral
  12. O dziwo tak. Ale to akurat nie byłoby problemem w tym wypadku
  13. Nie udzielam się na Facebooku.
  14. @marcin_ostrów Deal of the year Rozmiar się zgadza?
  15. Chyba zaopatrzę całą rodzinę i znajomych ....
  16. @KNKS owszem, namierzyłem w tych sklepach ale cena. Nie, no tyle to nie Kupowałem takie "blisterki" po piątaku za sztukę jakoś dwa lata temu.... ŁT43 ok, uciszy ale sztyca lubi sobie zjechac na dół. Shimano Anti Seizee - ok, ale cisza jest na kilka wypadów do lasu... Ten cały chłam w moim przypadku sprawdzał się przezaiście. Spróbuję Motorex carbon Grip jak kolega @Talrand podpowiedział.
  17. Bo jesienna alternatywa dla "SRAM Butter" 🤪
  18. @marvelo Znowu pomyliłeś temat Humor ze swoim Facebookiem? 🙄
  19. Bez 'drobinek' jest jeszcze Motorex Carbon Grip.
  20. +1 dla Magine H303. Swojego kupiłem chyba ponad rok temu i absolutnie bez zarzutu przez cały okres użytkowania. Po intensywnym treningu obmywam go pod kranem, wycieram w ręcznik (tak samo pasek) i wszystko śmiga nadal.
  21. Po dłuszej przerwie zaglądnąłem do mount7m chyba ceny spadły jeszcze trochę, niestety mało nowego towaru Giant/Liv. Kobiece full suspension: Embolden 2 29 ( 2 kolory, wybór rozmiarów w miarę ) 899EUR https://www.mount7.com/liv-embolden-2-29-2024.html Embolden 1 29 (S i L) 1019EUR https://www.mount7.com/liv-embolden-1-29.html Pique 2 (tylko L) 1019EUR https://www.mount7.com/liv-pique-2-2022.html Intrigue LT1 (S, M,L) 1699 EUR https://www.mount7.com/liv-intrigue-lt-1.html Elegancki damski miejski e-bike ( słaby silnik i mała bateria) dobrej firmy) 749EUR ( jest też w. męska). https://www.mount7.com/diamant-365-einstieg-mittel-2023.html Bardzo męski (z wyglądu i rozmiaru XL) Reign na sterydach ( dwupółkowiec itp). 1999EUR https://www.mount7.com/giant-reign-sx-v1-2023.html W bike discount kolejny komponent PRO obniżony Mostek Tharsis 3Five (35, 25 i 55mm) 20 EUR https://www.bike-discount.de/en/pro-tharsis-3five-00-stem w Centrumrowerowym RS Deluxe Select + 185/50 349 PLN https://www.centrumrowerowe.pl/damper-rowerowy-rock-shox-deluxe-select-pd37267/ tego akurat rozmiaru nie było w promocjach na bike discount (patrzyłem bo mam ten rozmiar w Trance), zresztą tam już też się chociażby te najtańsze deluxe selecty (bez plusa) 185/55 za 20EUR wyczerpały.
  22. Ja to podjeżdżam w pełnym pędzie pod przejazd dla rowerzystów przez ulicę, gwałtownie hamuję przed przejazdem i staję. Do tego jeszcze ćwierć koła wystawiam na przejazd i patrzę jak kierowcy w panice hamują. Raz za takie coś dostałem niewybredną wiązankę słowną od jednego kierowcy auta, gość jechał powoli równo ze mną i bluzgał. Ale mimo wszystko ten patent na bezpieczne przejechanie zawsze działa choć jest dość kontrowersyjny.
  23. No właśnie nie. Produkt powinien działać a nie co pół roku czy co rok nowy, bo stary ma wadę. Co z tą górą śmieci potem ma być?
  24. Pierwszy "mały" serwis (w teorii po 50 godzinach) zrobiłem po 100 godzinach. Przejechałem 1500 km, z czego 90% czasu to XC po trójmiejskich lasach, więc cały czas single gdzie amortyzator miał co robić. 10% to turystyczne przejażdżki. Ogółem warunki suche, nie robiłem serwisu zerowego, a po każdej jeździe czyściłem okolice uszczelek. Stan: 1. Oleju było tyle ile być powinno. Lekko brudny, ale nie było tak źle. 2. Gąbki - tam gdzie na zdjęciu są żółte, tam były suche. W brudnych miejscach po ściśnięciu było sporo oleju. Gąbki powoli wysychały, to był ostatni dzwonek na wymianę. 3. Uszczelki kurzowe - wizualnie bez śladów zużycia. Wymieniłem bo i tak miałem nowe, ale czy była realna potrzeba? chyba nie. Wnioski: 100 godz. to trochę za późno, szczególnie jeśli chodzi o gąbki. Kolejnym razem będę celować w 75 godzin. Luźne uwagi do serwisu: 1) Jest dostępny film oraz instrukcja od DT Swiss, polecam. 2) Oryginalne części można kupić na bike-components, ale olej nie zawsze jest dostępny. Ewentualnie u polskiego dystrybutora DT4you, szybko odpisują na maile. Z uszczelkami bym nie kombinował, bo widziałem różne opinie, że coś do końca nie pasowało. Lepiej kupić oryginalne z oznaczeniem DT Swiss, nie jakieś "kompatybilne". 3) Jako zamiennik oleju do dolnych lag wybrałem Motorex 4W. Czytałem, że do smarowania dolnych lag będzie wystarczający. Muszę się sam przekonać, więc tutaj jeszcze nie mam zdania. 4) Do wyjęcia uszczelek kurzowych może posłużyć duży, płaski śrubokręt - ja okleiłem końcówkę taśmą izolacyjną 3 razy, wsunąłem pod gąbkę i do góry. 5) Nabijak uszczelek widoczny na zdjęciu jest z aliexpress (30 zł). Nie kupujcie go! Ma on wybrzuszenie od połowy i przez to nie można nabić uszczelki prosto. W F232 nie ma wystarczająco miejsca po bokach. Kupując nabijak koniecznie sprawdźcie, że jest prosty na całej długości o szerokości takiej jak uszczelka. Każdy dodatkowy milimetr spowoduje, że z niego nie skorzystacie. Najlepiej zerknąć na film instruktażowy - tam mają konkretny. Nie mając wyjścia przeciąłem ten z aliexpress na pół brzeszczotem poniżej wybrzuszenia i jakoś sobie poradziłem - nie polecam. 6) W dolnych goleniach jest sporo miejsca, żeby włożyć nawet szersze przedłużki np. 1/2 calowe. Pod tym kątem jest fajne dojście. Wystarczy poszukać nasadkę 8 mm i imbusa 8 mm, a dalej wszystko się zmieści. Imbus 2,5 mm do śrubki regulacji odbicia musi być w miarę długi, minimum 9 cm długości. 7) Na zdjęciu zestaw minimum, jedynie imbus 4 jest opcjonalny, po prostu łatwiej spuszcza się powietrze niż małym 2,5 mm. 😎 Stojak rowerowy mega ułatwia pracę gdy zamontujemy na nim amortyzator. 9) Do pompowania amortyzatora używam elektrycznej pompki Xiaomi, sprawdza się znakomicie. Sprawdzałem raz z dedykowaną pompką w normalnym serwisie i wszytko było git. 10) Jak ktoś byłby ciekawy, adapter dynamometryczny elektroniczny to 1/2" 10-135Nm Jonnesway. Do lag było potrzebne 12Nm. Używam go też do kasety i tarcz hamulcowych, gdzie potrzeba 40Nm. Do mniejszych rzeczy mam inny.
  25. Radom to MTB Hardtail, nie cross. W Bike- discount za podobne pieniądze kupisz crossa od Treka - Editor Hybrid 400 z napędem Bosch SX - 60Nm i 400Wh zupełnie Ci wystarczy na takie dojazdy. Po pierwsze będziesz miał rower przynajmniej 8 kg lżejszy, po drugie bardziej trwały i tańszy w utrzymaniu napęd a po trzecie karbonowy widelec który nie wymaga serwisu. Po co targać codziennie że sobą dwa razy cięższą baterię 750Wh jak 400 Wh powinno starczyć na kilka dni dojazdów?
  26. Do alu sztyc używam od lat pasty montażowej typu shimano atiseize (która też ma bardzo delikatny pył ceramiczny w składzie).
  27. Próbowałem tego używać i dla mnie jest to beznadziejny produkt.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...