Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzisiaj
  3. spidelli

    [FAT Bike] Warto?

    Dla mnie gravel z amortyzacją to średni pomysł, półśrodek, bo rozwiązuje (czy aby na pewno?) problem komfortu. Pozostaje kwestia śniegu (skoro lato było zimne, jesień zaczęła się chłodem, to może zima będzie w tym roku?) a jak nie śniegu to błota, piachu czy faktycznie rozjechanych dróg leśnych przez największego szkodnika polskich lasów.... Faty i fulle to problem z masą, chyba że jakiś droższy fat albo jakiś full XC ale tu znowu wchodzą koszty serwisowania i czy taki rower nie będzie już owerbajkiem? Ja bym patrzył w kierunku roweru typu Marin Team - w miarę lekki, ma amor i stoi stockowo na 2,35" - tak przykładowo, nie znam oferty innych producentów. W każdym razie ja bym chętnie swojego RZ2 zamienił na MT1
  4. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Nie spodziewałbym się jakiejś różnicy. Odnośnie ciśnienia, to na mleku warto spróbować zejść poniżej zalecanego. Mam schwalbowe turystyczne (Mondial Evo, GT 365) 2" z rekomendowanym 2,5bar. Można spokojnie zejść na 2,2, czy nawet 2 jak się uważa na korzenie, krawężniki itp. i to na dętkach. Obecnie ciut mniej szaleję jak do grawelowego wsadziłem tpu zamiast ciężkich butylowych ale nadal te minimalne 2,5bar to jest już dosyć sztywno w terenie i można spokojnie upuścić. Zdarzało mi się na 1,6" (też Mondial Evo, Winter) schodzić w okolice 2bar i też dawały radę. Także warto eksperymentować. Każdy granice komfortu ma gdzie indziej. Tak samo poczucie szybkiej jazdy jest mocno subiektywne. Amortyzacja też mocno zmienia podejście jak grube opony są potrzebne (nie czarujmy się opona 2,6 nie zastąpi amortyzacji). Do zeszłego roku dla mnie granicą komfortu były 42mm (+/- schwalbowa rozmiarówka). Można było już w miarę swobodnie pojeździć po lesie. Przed wyjazdem w góry zmieniłem na 2" raz z racji terenu, dwa chciałem ujednolicić rozmiary zapasowych dętek, żeby ciągle nie przekładać jak zmieniam rower. W fullu mam obecnie 2,4", poprzednio 2,5". Niby lepiej na drobnych nierównościach ale jak się trafi tarka, bruk, to nawet amortyzacja nie zawsze daje radę. Miałem na grawelowym wycieczkę gdzie trafiłem na jakiś stary bruk, potem paskudne betonowe płyty. Wątpię, żeby full na blokadzie był tam zasadniczo komfortowy. Szeroki kapeć nie jest uniwersalnym rozwiązaniem i osobiście do tego grawela wsadziłbym amortyzator, zwłaszcza że obecnie można dostać Rudy Ultimate za około 1300zł (aż podejrzanie duża obniżka z ponoć 4200). Koniec końców i tak zostają indywidualne preferencje, czy ktoś chce maksymalizować wydajność, czy komfort, gdzie szuka kompromisu. Nawet w tym zawodowym świecie ścigantów zdania są podzielone czy lepiej mieć cięższe szersze, czy lżejsze węższe (dużo zależy od konkretnej trasy).
  5. Tia , złożyłem Corrateca dla kobiety , ale w opcji XC - bez mykmyka , 2x100 , lekkie komponenty . Geo bardziej tradycyjne , nie taki długi , kąt głowki też z 2 stopnie za duży w porównaniu do dzisiejszych standartów .Jeśli ma to jeździć jako XC , to jak najbardziej na tak, bikeparki czy bardzo wymagające trasy - to bym się zastanowił Zawias działa bardzo dobrze , jednak co virtual to virtual. U mnie "na rejonie" były dostępne same ramy , więc efekty jak niżej, ekipa XC się przesiadła , wszystko w granicach 9-10 kg
  6. Jedna istotna uwaga. W tabeli z geometrią podany jest rzeczywisty kąt podsiodłowy. Efektywny kąt podsiodłowy to około 74,5 stopnia.
  7. Jak pisałem, systemu HT2 używam od wielu lat, korbę demontuję kilka razy w roku do czyszczenia, nigdy nie używałem klucza dynamometrycznego przy montażu i nigdy gwintu nie ukręciłem. Trzeba jedynie mieć świadomość że te dwie śruby na lewym ramieniu kręcimy do pierwszego oporu naprzemiennie i dużej siły używać nie trzeba.
  8. Właśnie zależy mi na tym, żeby nie kupować specjalnie klucza dynamometrycznego, bo tanie są do niczego, a dobre trochę kosztują. Bez niego byłoby ciężko poprawnie zamontować korbę deorki, a to nie sztuka zerwać gwint w aluminium Ściągacz do korb mam, także to nie problem, a przecież i tak nie będę tego rozbierał co 2 tygodnie lub w środku lasu Zastanawia mnie jeszcze mechanizm kasowania luzu w cues, bo wygląda na zwykłą plastikową nakrętkę, bez śruby do jej zaciśnięcia jak w sramie, ale z drugiej strony przy prawym gwincie nie ma prawa się poluzować podczas jazdy Chyba się na niego zdecyduję, nawet z samej ciekawości
  9. Wczoraj
  10. https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-10.0-hd-2 jak rozmiar 18” to nawet taniej Zmieniasz opony i konkret bo te slabo w latwym terenie lub na plaskim. Zalezy od trasy ma jakiek bedziesz startowac
  11. Co do chisela to jeden przykładowy sklep był z Wrocławia, drugi z Częstochowy. Można rozważyć podjechanie, Łódź w środku Polski więc wszędzie blisko Co do NS to jak wyżej -7Anna złożyła wniosek o upadłość, co z tego wyniknie nikt nie wie na pewno. Gwarancja gwaracją ale np. dokupienie wahacza po uderzeniu w kamień itp. Inne pomysły: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-corratec-revolution-ilink-pro-pd50400/?v_Id=270422&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=CjwKCAjw6P3GBhBVEiwAJPjmLmw10o6oBin1HNPYDDMGqQ1A7vAjXXr4CCmK38lBNPW3MYRYQsFCAhoCk9sQAvD_BwE https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-corratec-revolution-ilink-sl-pro-team-pd48871/?v_Id=262997&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=CjwKCAjw6P3GBhBVEiwAJPjmLgAq6qvBjntTBZhCrCu9TFXnxQPZMyFgi_DrSLAZh7nLZ3o5iotcdhoCP-4QAvD_BwE Marka z długimi tradycjami, przez pewien czas mało widoczna. Sama rama z tego co pamiętam powinna być dość lekka, @marcin_ostrów składał rower na ramie fs tej firmy, może się podzieli wrażeniami. https://veloshop.pl/p/pl/bmc-fourstroke-two-lt-m-580 https://www.mount7.com/trek-top-fuel-9-gen-4-2025.html - tu już zagranica i wysyłka na 100% (ale sprawdzona w poprzednich miesiącach przez przynajmniej 2 forumowiczów)
  12. Właściciel NS Bikes ma obecnie problemy finansowe, więc ostrożnie bym podchodził do ich rowerów, bo nigdy nie wiadomo co z ewentualną obsługą gwarancyjną. Sam rower jest spoko, hamulce ma jedynie podstawowe.
  13. Ilość i zamocowania bidonów są tematem pobocznym. I tak najczęściej jeżdżę z camelbakiem. A widzę po tematach że zamocowania bidonów dla niektórych są ważniejsze niż praca zawiasu.😀 Wysyłkowo kupię chisela ale wolałbym po statrmu. A co myślisz o tym ns bikes? Dają radę te rowery? Czy jednak zostać przy specu. Mam ns do kupienia za 10 tysi.
  14. Bo Piątek i Geometryczny Środek Polski
  15. Kilka drobiazgów od Wolf Tooth 😉
  16. I tak praktycznie zawsze ten system wyłączam, bo intuicja mi podpowiadała że to nic dobrego, już pomijając po prostu sam fakt, że jest irytujący i często wyłącza silnik na sekundę przed planowanym ruszeniem.
  17. Chciałbym przesiąść sie z gravella na szosę. Rozważam zakup: Nowy https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/ Lub Uzywany: https://www.bikestacja.pl/rower-szosowy-cube-attain-gtc-ultegra-2x11-carbon-dt-swiss-p-25047.html Co możecie polecić lub odradzić?
  18. Z 11 działa, nie wiem jak z resztą.
  19. Jeżeli jest temat o fullu downcountry to zazwyczaj prędzej lub później pojawia się pytanie o montaż 2 bidonów.. Czy tutaj też jest taki wymóg. Chisel Evo to mocny kandydat, jaki rozmiar jest potrzebny że są problemy z dostępnością? https://immotion.pl/rowery-gorskie/4416-rower-gorski-specialized-chisel-comp-evo-2025.html?srsltid=AfmBOoqwY8cBHI5aYLcDsSryGqyFh8eCC3rOlEWETUnCZo65u5K4rsa4 https://bikepark24.pl/Rower-Specialized-Chisel-Comp-EVO-Satin-Black-Metallic-Obsidian.html?srsltid=AfmBOoqAjQmPUg223hd2vECfc8j_2DC4cTufXeTWm40Q9Ha-9e9NUAlu Ostatni wątek w podobnym temacie to chyba:
  20. Przecietny

    [Rower] szosa

    Dzięki Nie zdecydowałem jeszcze ale masz racje lepsza propozycja.
  21. . @Xzc udało się problem rozwiązać? Znalazłeś przyczynę?
  22. Teoretycznie M-ka jest do 175, a niedostępna L-ka do 188 cm wzrostu. W przypadku Cube między 53, a 56 - przy czym ja bym 56 nie wybrał przy 180 cm... Jednak jest taka zasada, że mniejszy do sportu, większy dla komfortu. PS po sprawdzeniu tu : https://info.cube.eu/product?a=751100 wyszło, że ten używany może być z 2023, albo 2024 - nie widzę różnic w osprzęcie
  23. Ale ta korba jest Boost pod rozstaw 141/148mm.
  24. Mihau_

    [Rower] szosa

    Tak, to ta sama rama. Choć generalnie 4500 za rower na mechanicznej tiagrze to żadna okazja. U wroga kupujesz za tyle na hydraulice https://www.bike-discount.de/en/cube-attain-race-tealgrey-n-ice
  25. Znaczy ile chcesz wydać? Bo generalnie na razie najsensowniejszym rozwiązaniem wydaje się zamontowanie telefonu na kierownicy.
  26. Tu masz nową M5100 za 200 zł. https://www.olx.pl/d/oferta/nowa-korba-shimano-deore-fc-m5100-b2-175-mm-36-26t-CID767-ID13XHmN.html
  27. Przecież wskazówka jest na obręczy, gdzie jest przedział 28 -38 C, i tego najlepiej się trzymać
  28. Trzeba pamiętać, że ta część Gorców to sporo prywatnych lasów czyli rozp...cha wszystkim co ma silnik. A właśnie rozpoczęli najlepszy dla nich czas w sezonie. Ostatnio robiłem trip od Mogielicy po Gorc. Na tej pierwszej i dalej rower czyściutki a na drugim niestety się ugnoiłem. Już nawet 3 niemaszków na elektrycznych moto tu przywiało takie eldorado jest Jak już jechać to przynajmniej po 2-3 dniach suchych bez opadów.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...