Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. rm88wln

    Przerzutki

  3. sivesgaard

    [FAT Bike] Warto?

    Jechałem w śniegu na początku roku na mtb na 2.6 i jednak było mi trochę mało. Po ubitym przez ludzi/auta super, ale na świeżym było kiepsko stąd pomysł na fat bike. Czyli 26x4.0 + sztywny widelec, rama aluminium, napęd jakaś bieda 32t + 50t największa korona. Ma to sens prawda?
  4. akkwlsk

    [FAT Bike] Warto?

    Czy będziesz jeździł wolniej? Tak. Czy będziesz nabijał przez to mniej kilometrów? Owszem. Ale czy będzie to bolesne? W żadnym razie, wręcz przeciwnie! Kolejny wyznawca 29x3.0 z tej strony, miło mi Mam dwa zestawy opon - "grawelowe" 29x2.6 oraz "zimowe" 29x3.0. Sztywny widelec absolutnie wystarczy. Jeżeli będziesz miał problem z namierzeniem ramy pod laczka 29x3.0, to uprzejmie informuję, że większość ram 29er przyjmuje bez większego problemu 29x2.6, a to już i tak jest bardzo przyjemny rozmiar na szutrowanie. Przy masywnych oponach kluczowe jest przejście na tubeless, o ile jeszcze tego nie zrobiłeś, oraz dobór bieżnika do terenu, po jakim się poruszasz. W skrócie - to opony robią taki rower, więc trzeba się przyłożyć do ich dobrego wyboru. Co do kół - jeśli zostaniesz przy 2,6 to obręcz 35mm wewnętrznej szerokości w zupełności wystarczy, ale do 3.0 zaleca się szersze - od 40 do 50mm ID. Nie jest to must have, wciśniesz też laczka 3.0 w obręcz 35mm ID, ale w moim odczuciu jednak całkiem sporo zmienia. Wspaniałe czasy przed Tobą, tyle jeszcze tylko powiem
  5. Wszyscy dobrze znają realia i wiedzą co jest czym i po co, my tu sobie jaj robimy z najnowszej ofiary 😘
  6. sivesgaard

    [FAT Bike] Warto?

    kurcze zachęciacie widelec amortyzowany czy twardy wystarczy?
  7. Cześć Czy ktoś z was wie czym różni się w użytkowaniu mostek FSA KFX od np FSA Afterburner. https://www.centrumrowerowe.pl/mostek-fsa-kfx-pd27229/ https://www.bike24.pl/produkty/208590?sku=738959 Oczywiście nie chodzi mi tu o względy estetyczne czy wizualne. Przegrzebałem internet i znalazłem jedynie info, że KFX to polaczenie aluminium i carbonu a Afterburner to samo aluminium. Przy czym KFX jest 3 razy drożysz i cięższy (90mm KFX waży tyle co 100mm Afterburner (130gr ze srubami) Co daje to magiczne połączenie karbonu i alu ( bo nie oszczędność na wadze) że warto dopłacić do niego 500 zł ?
  8. Wczoraj
  9. Z czasem ostatnio kiepsko. Po poprzednim poście byłem w jeszcze jednym sklepie, porównałem sobie unibike viper 19" GTS z giantem roam, ale wersja 2, rozmiar M. Główne różnice jakie spostrzegłem: przekrok: w unibike 19" jest wyższy, stojąc na powierzchni mam kontakt z ramą, ale nie uciska; w giant nie mam kontaktu (widać na zdjęciach, że rama idzie niżej) pozycja: w obu zadowalająca, więc mniejsze modele odpadają waga: giant ok. 2kg lżejszy, subiektywnie wydawało mi się, że lżej się nim jedzie, że ta waga robi różnicę osprzęt: wg sprzedawców i innych, unibike ma lepszy osprzęt, jednak co zwróciło moją uwagę: rama: w giant lżejsza i (cyt.) "lepsza od unibike" napęd ten sam w obu hamulce: unibike SHIMANO DEORE M6100 vs giant Tektro TKD-143: teoretycznie shimano lepsze, jednak równie dobrze odczuwałem tektro, widelec: unibike SUNTOUR NVX30 75mm z blokadą na kierownicy vs Suntour NEX HLO 700C 63 mm z blokadą na koronce: oba ciężkie, oba są. Szkoda, że nie powietrzne, ot suport: unibike hollowtech vs giant kwadrat: sztywność hollowtech'a miałaby być korzystniejsza, szczególnie z przyczepką sztyca: unibike standardowa + amortyzowana, giant d-fuse: sama amortyzowana sztyca w unibike nie jest dla mnie jakąś zaletą, nie wiem czy nawet bym jej nie wyrzucił; natomiast mam obawy do autorskiej sztycy gianta, która ogranicza mnie tylko do jego produktów (co podwyższa koszt ewentualnej wymiany) Skłaniam się do wyboru jednego z tych dwóch rowerów. Podsumowując, mam rozterkę czy wybrać lepszą ramę i lżejszy rower, na trochę gorszym osprzęcie, czy może ta różnica ~2kg nie będzie dla mnie w rzeczywistości tak odczuwalna (jadąc z przyczepką lub samemu po małych górach) i lepiej wziąć lepszy osprzęt. Jakie są Wasze doświadczenia, rady?
  10. Newmen Streem Climbing, zważone na 1220 g wraz z wentylkami od Majfrenda.
  11. Poniższy materiał dotyczy rowerów pozostawionych w publicznych miejscach, które mogą być prowokacją policyjną. Rowery takie mogą wyglądać na porzucone do wzięcia (tzw. wystawki). Autor opisuje ryzyko, jakie jest z tym związane dla osoby, która zdecyduje się taki rower przygarnąć i znów zahacza o etyczne granice prowokacji (antrapment), nawet w wykonaniu policji. Entrapment - Wikipedia
  12. kazafaza

    [FAT Bike] Warto?

    Kupiłem szkielet fata chyba dwa lata temu i jak był śnieg to zapomniałem nim wyjechać. Też mam 29x3” jak @RafalxM i również uważam to za najlepszy kompromis między fatem a góralem. Ba, jeżdżąc na „krosiarskich 2,4” mam wrażenie jazdy grawelem 🤡 Pomijając fakt, że taki sprzęt można przeinaczyć w 29x2,6” z błotnikami oraz nie ma tam dziwnych tzn. fatowych standardów piast, suportów, widelców itepe… p.s.: nie bądź taki delikatny, przesiadka może i będzie bolesna ale tylko chwilowo, zawsze można wrócić na karbą grawą Di2+ w innym rejonie albo chomikować na trenażerze.
  13. Rok temu było serwisowane. Wystarczy tylko te sprzęgiełko nasmarować czy trzeba by całe rozbierać?
  14. Przecież świat nie kręci się tylko wokół Garmina. Wypuszczają pierdylion urządzeń a potem co chwile jakiś płacz bo coś się krzaczy coś nie działa, to mi przypomina trochę smartfona chińskiego pochodzenia na litere X. Może kolega spidelli chciał czegoś innego zakosztować, czegoś co nie trzeba się doktoryzować, czegoś prostego w użyciu, czegoś co po prostu działa, a to że są tam jakieś ograniczenia... To mogę jedynie powiedzieć że nie ma rzeczy idealnych . A najlepszym testerem jesteśmy my 😉.
  15. Mam pytanie, czy to są te same co RCR 4? https://www.decathlon.pl/p/spodenki-rowerowe-szosowe-meskie-van-rysel-rcr-replica-roubaix-team/_/R-p-355475?mc=8931607&c=Czarny_Biały https://www.decathlon.pl/p/spodenki-rowerowe-szosowe-van-rysel-rcr-r-4/_/R-p-361030 Kupiłem te z pierwszego linka, w opisie obu jest informacja, że są na 7h, aczkolwiek w opisie wkładki w RCR 4 jest: Wkładka ELASTIC INTERFACE ® RCR 2.5 HD a w tych Replica Roubaix team jest Nowa wkładka RACER 2.5 HD W opisach obu jest też: Ta wkładka należy do segmentu wkładek Perforance Elastic Interface®. Moje pytanie stąd, bo mam te najteńsze bibsy za 40 zł i w nich ta pianka jest zdecydowanie grubsza, ale na pewno mniej gęsta, taka gąbka jak do naczyń, tutaj czuć, że jest to gęstsze, ale cieńsze, i się martwię czy kupując te z pierwszego linka nie popełniłem błędu, po prostu były na dużej promce
  16. kipcior

    [FAT Bike] Warto?

    Czemu stalowego? Normalny jest z alu, a z carbonu też znajdziesz, choć nie było ich dużo i będą drogie. Na pewno była taka wersja Canyon Dude i Trek Farley. Znam trzech takich co mi udowodnili, że da się jeździć dłuższe trasy. To tylko kwestia kondycji. Opon też. Jakaś Kenda Juggernaut to kotwica, ale takie Schwalbe Jumbo Jim jako tako jadą. Czy przesiadka będzie bolesna to zależy czego oczekujesz. Fat nie przyśpiesza i sam się nie toczy. Przestajesz pedałować to od razu hamujesz. Ale za to jest banan na gębie z racji jazdy czołgiem. Ja już się z 5 lat zastanawiam czy sobie nie kupić
  17. Nie zauważylem tego, dzięki. Z podobnych widelców to suntour xcr 34 air też będzie dobry, lub manitou markhor ?
  18. Dalej nie ma po co. Lata 90' do ogromny popyt i niska podaż na coś innego niż składak, ukraina czy pokrewne. Mój wujek przesyłał nam z Kanady 2/3 rowery rocznie na sprzedasz, schodziły na pniu, żadnego szyldu, żadnego ogłoszenia w gazetach, żadnego wybrzydzania klientów, wszystko pocztą pantoflową, ludzie przyjeżdżali i pytali czy już przyszedł jakiś - słowo klucz; nowy rower. Jeździło się na tym co było. Sam jako dzieciak przez mniej więcej dwa sezony pociskałem różową kolarką i do tego damką - na asfalt, na ryby i na grzyby ( dosłownie ). Rower jak dla mnie mega, jak na to co było dostępne, choć o uniwersalności w dzisiejszym rozumieniu, raczej nie ma co mówić - mimo to wspominam go bardzo dobrze. Przełom XXI wielu to już inna bajka, zaczął pojawiać się ogólnodostępny szeroki asortyment, tożsamy z tym co było na zachodzie. Ludzie zaczęli mieć wybór, toteż zaczęli bardziej racjonalnie podejmować decyzje. Następnie rozpowszechnił się internet, co zmieniło wszystko. Nasz Kanadyjsko-Polski biznes się skończył. Puentując, do przełomu XXI - choć w rożnych rejonach Polski, różnie z tą datą zapewne bywało; uniwersalny rower to taki, który był lokalnie dostępny w zakupie, później ( uproszczając ) to już rower dobrany do preferencji użytkownika. Dlatego dalej nie ma co się cofać, bo dalej to są sentymenty. Mój Kross A4( chyba 2009r ) na pewno sentymentem nie był - choć z twojego post wnioskuje, że chyba tak mój komentarz odbierasz. Ja naprawdę uważam że MTB z tamtych czasów, ze względu na geometrie i zastosowany napęd, miały dużo szerszy obszar zastosowania, niż obecnie produkowane cokolwiek. Dziś to się tworzy rowery pod niszę. MTB z czasem poszło w progresje geometrii, poprzez to na rynku zrobił się "bum" na rowery typu cross, które jak wiemy, cenowo kończą się tam ,gdzie zaczyna się najtańszy gravel. Dziś to właśnie gravel może przejąć funkcje górala z tamtych czasów. Podejrzewam, że w kwestii geometrii i twardszych przełożeń Trek np: 6300 z 2010 roku ma dużo bliżej do dzisiejszy Checkpointów czy Checkoutów niż do swojego młodszego brata a zarazem następcy Procalibera.
  19. Na Rouvy wrócę jak bedzie w cenie Mywhoosh'a 😜 bo to dobra cena 😁
  20. Sprzęgło w przerzutce do serwisu.
  21. Bo w oczekiwaniu na zimę ☃️
  22. Merida ma ramę ładną ale nie jest to rower lekki mimo Lite w nazwie (Lite 300 13.5kg). Obręcze w kołach mają 22mm szerokości wewnętrznej ( W Radonie 25mm a w wersji HD 30mm). Poniżej ciekawostka znalziona podczas nieplanowanych odwiedzin Decathlonu w Tarnowie (może to być oferta lokalna): Corratec Xvert Team Pro za 3199 ( na stronie cena 3600). Są sztywne osie. Napęd SLX + przerzutka przód XT. Ładny lakier. Rock Shox Rekon (niestety Silver) i podstawowe hamulce SRAMA. Koła to chyba wytwór Corrateca. Niestety prowadzone przez główkę.
  23. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  24. Ten Superior też jest na solidnej przecenie - cena katalogowa to ponad 17 tys. Mam już HT XC, ale ten rower miałby go w zasadzie zastąpić. A ponieważ gros moich wyjazdów w góry to single, to muszę mieć coś, co pozwoli mi się sprawnie wspinać, zmniejszyć telepawkę na bardziej wyboistych zjazdach i generalnie poszerzyć nieco margines błędu w stosunku do mojego HT. No i czasami zaliczyć jakieś małe hopy. Przypuszczam, że gdybym się przeszedł po lokalnych sklepach, to też trafiłbym na spore zniżki. Na stronie lokalnego dystrybutora Scotta widzę solidne przeceny na Sparka. Ale jednak za wyższą cenę dostaję cięższy rower, z nieco gorszym wyposażeniem. No i dopadł mnie Covid więc póki co nie pójdę :|
  25. Ja mam od zeszłego sezonu MTB SHIMANO SH-MW502 MW5. To jest zmiana nieporównywalna względem ochraniaczy. Jak to Shimano, rozmiar większy niż normalnie masz.
  26. z lokalizacji poza EU w dolcach. trochę taniej. Ja póki co na miesięcznym preorderze (ale jeszcze nie złożyłem sprzętu) 🤣
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...