RowerowyElf Napisano Piątek o 14:53 Napisano Piątek o 14:53 (edytowane) hej, Dwa lata temu powiedziano mi w serwisie "pamiętaj żeby za 200km zmienić łańcuch jeżeli go nie zmienisz to będziesz musiał wymienić cały napęd". Dziś łańcuch do tego stopnia się naciągnął że zwyczajnie ogniwo pękło. Nie zmieniłem łańcucha po 200km, najpewniej zrobiłem na nim ponad 600km. Najłatwiej byłoby kupić obecnie łańcuch i go zmienić. Jednak według tego co powiedziano mi w serwisie to będę musiał zmienić przerzutki, kasetę, korbę, wkład suportu. PRAKTYCZNIE cały napęd. Najpewniej będę musiał też ostatecznie zmienić hamulce. Szkoda mi ponieważ czuję że dziś straciłem swój rower. Wydałem na niego kilka tysięcy i nie stać mnie obecnie na to by znów wydać na ten sam rower kilka tysięcy za każdą część. Obawiam się że już nigdy więcej na niego nie wsiądę i nigdzie na nim się nie wybiorę. Szkoda mi ponieważ to był dobry rower i cieszyłem się przez długi czas jazdą na nim. Czy warto jeszcze go ratować? Co mogę zrobić w danej sytuacji? Edytowane Piątek o 14:54 przez RowerowyElf Cytuj
chester_jds Napisano Piątek o 15:01 Napisano Piątek o 15:01 Ejże, najprawdopodobniej do wymiany jest łańcuch (oczywiste), kaseta/wolnobieg (tył) i blat/blaty na korbie (przód - ale to po inspekcji stanu zużycia, bo to wolniej się zajeżdża). Przerzutka?? W ostateczności same kółka w tyle, ale i tak sorry, moje kółka miały pewnie z 40 tysięcy km, jak je wymieniłem, bo były już płaskie , przednia przerzutka w ogóle nie tyczy się tej imprezy. Wkład suportu jest niezależny od łańcucha, zasadniczo przerzutki też. Tylko to co ma styczność z łańcuchem. Nie wiem, co to za sprzęt, więc trudno się domyślać, jakie komponenty wchodzą w grę. U mnie np. na przyzwoitych firmowych ale nie bizantyjskich komponentach sprawa zamknęłaby się w 400 ziko za części. Najtańsze z Ali wyniosłyby razem pewnie mniej, niż 200 zł. Napisz co to za rower i jaki ma napęd. Bo jeśli to jakiś specjalny wynalazek, to cholera go wie. Cytuj
Wojcio Napisano Piątek o 15:05 Napisano Piątek o 15:05 (edytowane) Dlaczego cały napęd? Przerzutkę po 600km? A dlaczego hamulce i suport? Sugerowana wymiana łańcucha po 200km wynikała zapewne z opinii serwisanta, że to słaby łańcuch i jak się wyciągnie, to spowoduje przyśpieszone zużycie kasety. Ale nie wiemy, czy się zużyła - pęknięcie łańcucha nie jest równoznaczne z wyciągnięciem. Kup nowy łańcuch, zamontuj (dopasowując długość) - jak będzie działało gładko, to masz szczęście. Jak łańcuch nie będzie chciał działać z zębatkami, bo te są zużyte, to może nowa kaseta się przyda . Ale reszta? Jaki to rocznik? Jak 22/23 to tanie części - za 100-150PLN będzie łańcuch i kaseta. Edytowane Piątek o 15:14 przez Wojcio Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 15:56 Mod Team Napisano Piątek o 15:56 Więc napęd 9sp. Kup na początek łańcuch KMC X9 lub Shimano HG93 (najlepsze łańcuchy na 9sp., długo posłużą) i zobacz czy będzie działać ok, jak będzie przeskakiwać to kaseta do wymiany. Blaty korby zużywają się sporo wolniej, więc po 600km wątpliwe żeby były zużyte. 1 Cytuj
chrismel Napisano Piątek o 17:41 Napisano Piątek o 17:41 Kolego, omijaj ten serwis szerokim łukiem i znajdź jakiś UCZCIWY. Jeden z moich rowerów ma aktualnie blisko 20 lat i nawet po takim okresie i przejechaniu na nim około 100.000 km nie myślę nawet o kupnie nowego. A Tobie w 3 letnim rowerze chcą wymienić połowę roweru (teraz) a jak przyjedziesz po następnym sezonie doradzą pewnie zakup nowego. 3 Cytuj
Turysta05 Napisano Piątek o 18:18 Napisano Piątek o 18:18 @RowerowyElf masz wyjątkowego pecha, że trafiłeś na ten "złodziejski serwis"😡 na początku Twojej przygody z rowerem. Przeczytaj ze spokojem "te bzdury" które Ci naopowiadali, ochłoń i nigdy więcej! Zastosuj powyższe rady od doświadczonych kolegów👍. Ja ostatnio wymieniłem łańcuch po około 6ooo km (sześciu tysiącach, nie sześciuset kilometrach) ten na zdjęciu, od dwóch tygodni jeżdżę na nowym, przerzutka i reszta napędu pracuje normalnie👌 Cytuj
TheJW Napisano Piątek o 20:13 Napisano Piątek o 20:13 5 godzin temu, RowerowyElf napisał: Dwa lata temu powiedziano mi w serwisie "pamiętaj żeby za 200km zmienić łańcuch jeżeli go nie zmienisz to będziesz musiał wymienić cały napęd". Czyli trafiłeś na typowych wymieniaczy, a nie mechaników rowerowych. Czyli jeden z około 75% "serwisów" rowerowych. Wszędzie są tacy ściemniacze i dzięki wciskaniu takich kitów utrzymują się na rynku. Cóż...z perspektywy czasu wstyd się przyznać, szczególnie w tym gronie, ale kiedyś też pracowałem w serwisie i w zasadzie każdy rower sprawdzany na wejściu przez jednego ze współwłaścicieli sklepu miał kwalifikowany do wymiany (co najmniej) łańcuch. Nawet jak przyjechał na wymianę dętki. No i wielu nieświadomych klientów jak ty się zgadzało, bo przecież to diagnoza "specjalisty". A że przy okazji wyszło coś jeszcze innego do wymiany... Rozumiesz, do czego dążę? Cytuj
StrayRider Napisano Sobota o 23:31 Napisano Sobota o 23:31 Nie byłbym tak surowy w ocenie danego serwisu, bez wglądu na stan faktyczny napędu. Kto nie widział roweru "zajechanego do końca", gdzie "nic" nie było robione przez 2-3 lata(w każdych warunkach, bez smarowania itd.) (?) Kaseta, łańcuch, wkład suportu - normalna rzecz to się wymienia "dość często" - zwykle części eksploatacja, w zależności od tego co było zamontowane w fabryce i jak rower jest użytkowany. Korba - trochę naciągane, a może faktycznie "zjedzona"?; Przerzutka - może krzywa, niski model i faktycznie lepiej wymienić na nową(grupa 9s nie kosztuje majątku); Cytat Najpewniej będę musiał też ostatecznie zmienić hamulce. Hamulce - też się zużywają, taka normalny stan rzeczy ... Cytat Czy warto jeszcze go ratować? Co mogę zrobić w danej sytuacji? Wrzucić zdjęcie z stanem faktycznym roweru . A dodatkowo jeśli serwis policzy według swojego cennika każdy punkt przy takiej naprawie + cenne części. (i jest to serwis, który się ceni z rożnych względów) To dla osób które samodzielnie regularnie serwisują swój sprzęt, albo dla tych którzy tego nie robią - może to być "dziwne", że przywrócenie napędu do stanu "idealnego" wyniesie 500-850zł dla niskich grup( w tym przypadku 9s), gdzie już się coś po zużywało, ale tyle to kosztuje . I dla rowerów z niższej polki cenowej jest to 30-50% początkowej cenny zakupu. A jeszcze zależy to od miasta/lokalizacji danego serwisu, bo rower w całej Polsce kosztuje tyle samo, ale serwis już nie. PS. Cytat Ja ostatnio wymieniłem łańcuch po około 6ooo km (sześciu tysiącach, nie sześciuset kilometrach) ten na zdjęciu, od dwóch tygodni jeżdżę na nowym, przerzutka i reszta napędu pracuje normalnie👌 @Turysta05 Jaki model: Kaseta + łańcuch ? Cytuj
TheJW Napisano Sobota o 23:43 Napisano Sobota o 23:43 (edytowane) 25 minut temu, StrayRider napisał: Kto nie widział roweru "zajechanego do końca", gdzie "nic" nie było robione przez 2-3 lata(w każdych warunkach, bez smarowania itd.) (?) Ja dostałem od szwagra około 20-letni rower, w którym od nowości nie było robione nic. Fabryczne kable, klocki hamulcowe, opony prawdopodobnie też. I jeździł. Doprowadziłem go za ok. 500zł do takiego stanu, że stał się moim głównym rowerem (z różnych względów), chociaż mam do dyspozycji dwa karbonowe MTB i szosę na Di2. I nie uważam, że był to rower zajechany do końca. Więc nie wiem, co trzeba by robić z rowerem, żeby we wspomniane 2-3 lata "zajechać go do końca". Ludzie potrafią przez taki czas nawet łańcucha nie smarować. Wiele rowerów przewinęło się przez moje ręce i naprawdę - jeśli ktoś się nie ściga, nie jeździ wyczynowo, nie "trenuje" - to trzymany pod dachem rower po 2 latach może nawet nie wymagać podstawowego serwisu, bo zrobi przebieg mniejszy, niż ja robię w kilka miesięcy. Serwisy żerują na nieświadomości klienta. Z tego żyją. I niestety nie jest to uczciwe. Edytowane Sobota o 23:58 przez TheJW 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano Niedziela o 05:08 Mod Team Napisano Niedziela o 05:08 5 godzin temu, StrayRider napisał: Hamulce - też się zużywają, taka normalny stan rzeczy ... Jaki hamulec zużyje się po 600km? No, jakby głównie jeździł jakieś srogie zjazdy to mogły by być klocki do wymiany, ale hamulce??? Jedyna możliwość konieczności wymiany to uszkodzenie, nie zużycie. Cytuj
chester_jds Napisano Niedziela o 09:11 Napisano Niedziela o 09:11 9 godzin temu, TheJW napisał: Więc nie wiem, co trzeba by robić z rowerem, żeby we wspomniane 2-3 lata "zajechać go do końca". O, akurat to można. Starczy jeździć w zimach po solonej brei i nie myć, nie smarować. Cytuj
Tyfon79 Napisano Niedziela o 09:32 Napisano Niedziela o 09:32 (edytowane) Te złodziejskie serwisy tak samo działają panowie jak Wy czytacie ze zrozumieniem. Już tłumaczę. Gość był 2 lata temu z jakimś tam już przebiegiem. Rozumiemy? Już jakiś nalot napęd miał. Serwis zalecił za chwilę wymianę pewnie badziewiastego łańcucha. Nie zrobił tego i jeszcze nastukał jak się mu wydaje 3x tyle. Co tu jest złodziejskiego bo czasem jak coś palniecie to aż żal. Nie tak dawno na serwis przyszedł gość z rowerem całym w pasku z wakacji nad morzem. Ile w tym prawy czy czasem nie stał na polu i kapało na niego to tylko sam wie. Robione miało byś x rzeczy ale nagle wychodzi, że przednie koło całkiem lata bo taki luz na piaście. Drugi gość przynosi rower do reanimacji i hamulce ładnie wyglądają ale widać po klockach wycieki. Na złom bo nikt przy podstawowych Tektro robił nie będzie. Inny przykład cała kaseta czyściutka a zawalone czarnym gnojem tylko 2 koronki. Z łaski swojej jak nie widzicie konkretu na oczy to tak powstrzymać się od oskarżeń? Stała mania nawalania na serwisy to tutaj standardzik. Dodam na koniec, że chłop od hamulców jak usłyszał bo finalnie nie chciał wymieniać ile będzie kosztować tylko wyczyszczenie z tłuszczu to w ogóle odpuścił. A i obaj mają solidnie doliczone za brudne rowery. Ta cena jest zmiksowana a nie jako oddzielna pozycja bo się koledze przestało ze smotruchami dyskutować i tracić czas. "Nie umiem, nie znam się, jestem fleją" dziś solidnie kosztuje i im tańszy rower tak powiedzmy ~2tys tym rachunek za pewne kwestie bywa kosmiczny. Edytowane Niedziela o 09:34 przez Tyfon79 Cytuj
Turysta05 Napisano Niedziela o 10:27 Napisano Niedziela o 10:27 @Tyfon79 każdy odbiera informację na swój sposób, ja przeczytałem z najwyższą starannością: W dniu 19.12.2025 o 15:53, RowerowyElf napisał: ....powiedziano mi w serwisie "pamiętaj żeby za 200km zmienić łańcuch jeżeli go nie zmienisz to będziesz musiał wymienić cały napęd". .. i zrozumiałem, że ci "specjaliści"😡 ze serwisu przeliczają interwały naprawcze jeszcze dokładniej😂 niż oprogramowanie obrabiarek numerycznych CNC. Co to jest 200 km? Dla niektórych jedna dalsza jednodniowa wycieczka, dla mnie kilka wypadów w teren, tydzień czasu wystarczy! Jeszcze raz powtarzam: daleko od takich "serwisów"😡 Cytuj
Turysta05 Napisano Niedziela o 10:45 Napisano Niedziela o 10:45 (edytowane) @StrayRider pyta: 11 godzin temu, StrayRider napisał: @Turysta05 Jaki model: Kaseta + łańcuch ? To ten rower, osprzęt napędu od Shimano: Po około 1ooo km doszedłem do wniosku, że potrzebuję szerszego zakresu przełożeń dla mojej ulubionej jazdy terenowej i wymieniłem kasetę na 11-40 oraz tarczę przednią, wszystko z Aliex "po taniości"😂😂, łańcuch pozostał oryginalny. Tak to wyglądało świeżo po wymianie: Edytowane Niedziela o 10:47 przez Turysta05 Cytuj
Tyfon79 Napisano Niedziela o 11:12 Napisano Niedziela o 11:12 @Turysta05 zupełnie mnie Twoje dyrdymały nie interesują. Nie masz poglądu na rower a strugasz mędrka z wyzwiskami o złodziejach... Sam ostatnimi czasy byłem mocno zdziwiony jak nowy łańcuch XT nie dogadał mi się z koronką stalową 22T. Wystarczyło trochę więcej jazdy fullem* po "wypłaszczonych" odcinkach i tyle. Nigdy takiego przypadku nie miałem w ogólnej jeżdzie na 3x choć napędy szły w tysiące ogólnego przelotu. Oczywiście po 200-300 km pewnie się dogada, koronki nie wyrzuciłem ale nie oddasz klientowi może nawet "specyficznemu" roweru z ślizgającym się łańcuchem. Kumasz bazę czy jeszcze ci coś wytłumaczyć bo przyjdzie taki na forum z pretensjami, że mu strzela w napędzie i będziesz pierwszy do plucia i wyzwisk od złodziei. Jak widzisz gość robi 600km w dwa lata wiec są róże przypadki. Może te 600km to pod górę, na twardo z łańcuchem co sami tu piszecie, że demoluje kasetę po kilkuset km. Jesteś taki kozak to napisz na priv do gościa niech ci poda adres tego serwisu, jedz tam i zwyzywaj od oszustów. Masz odwagę? * jak by kto miał ale to nadal używam w jednej kozie napędu 2x10 przy czym często młynek obsługuje zakres do środka kasety. Trudno w enduro na szlaku wejść na blat z 38 zębami. Cytuj
marvelo Napisano Niedziela o 15:52 Napisano Niedziela o 15:52 (edytowane) C@Turysta05 zupełnie mnie Twoje dyrdymały nie interesują. Nie masz poglądu na rower a strugasz mędrka z wyzwiskami o złodziejach... Sam ostatnimi czasy byłem mocno zdziwiony jak nowy łańcuch XT nie dogadał mi się z koronką stalową 22T. Wystarczyło trochę więcej jazdy fullem* po "wypłaszczonych" odcinkach i tyle. Nigdy takiego przypadku nie miałem w ogólnej jeżdzie na 3x choć napędy szły w tysiące ogólnego przelotu. Oczywiście po 200-300 km pewnie się dogada, koronki nie wyrzuciłem ale nie oddasz klientowi może nawet "specyficznemu" roweru z ślizgającym się łańcuchem. Kumasz bazę czy jeszcze ci coś wytłumaczyć bo przyjdzie taki na forum z pretensjami, że mu strzela w napędzie i będziesz pierwszy do plucia i wyzwisk od złodziei. Jak widzisz gość robi 600km w dwa lata wiec są róże przypadki. Może te 600km to pod górę, na twardo z łańcuchem co sami tu piszecie, że demoluje kasetę po kilkuset km. Jesteś taki kozak to napisz na priv do gościa niech ci poda adres tego serwisu, jedz tam i zwyzywaj od oszustów. Masz odwagę? zy ten post na forum jest obraźliwy: - Google Search Tyfon79, zgłosiłem Twój post do moderacji, bo zaraz zamkną temat. Od siebie dodam jeszcze, że jak poczęstujesz kogoś takim tekstem, to nikt nie będzie chciał z Tobą dalej rozmawiać, Tyfon79. W ogóle nie panujesz nad emocjami i nie potrafisz wyrazić nawet słusznych uwag w normalny, kulturalny sposób, z poszanowaniem drugiej strony. Można komuś coś wytknąć, ale nie w taki sposób. Edytowane Niedziela o 16:05 przez marvelo Cytuj
KNKS Napisano Niedziela o 16:45 Napisano Niedziela o 16:45 (edytowane) @marvelo @Tyfon79 Wszyscy cisną po warsztatach i serwisach, a może by tak, dla przykładu, wymienić takowy z imienia, podać nazwę i lokalizacje? Wtedy najpewniej wypowie się ktoś z drugiej strony. I będzie można wyciągnąć wnioski. Bo tak to tylko niepotrzebne generalizowanie i bezsensowne bicie piany. Edytowane Niedziela o 16:47 przez KNKS Cytuj
RowerowyElf Napisano Poniedziałek o 12:29 Autor Napisano Poniedziałek o 12:29 (edytowane) W dniu 21.12.2025 o 00:31, StrayRider napisał: Nie byłbym tak surowy w ocenie danego serwisu, bez wglądu na stan faktyczny napędu. Kto nie widział roweru "zajechanego do końca", gdzie "nic" nie było robione przez 2-3 lata(w każdych warunkach, bez smarowania itd.) (?) Kaseta, łańcuch, wkład suportu - normalna rzecz to się wymienia "dość często" - zwykle części eksploatacja, w zależności od tego co było zamontowane w fabryce i jak rower jest użytkowany. Korba - trochę naciągane, a może faktycznie "zjedzona"?; Przerzutka - może krzywa, niski model i faktycznie lepiej wymienić na nową(grupa 9s nie kosztuje majątku); Hamulce - też się zużywają, taka normalny stan rzeczy ... Wrzucić zdjęcie z stanem faktycznym roweru . Tutaj prosiłeś o wrzucenie zdjęć więc porobiłem kilka. Właściwie nie zrobiłem zdjęć hamulców ponieważ wyglądają normalnie. Czuję jedynie że muszę bardziej zacisnąć klamkę hamulca by rower zahamował. Być może gdybym rozkręcił hamulec to zobaczyłbym że klocki są troche starte, ale nie rozkręcałem nigdy hamulców w tym rowerze. Kaseta i przerzutka korba Jeżeli chodzi o dbanie o swój rower to zawsze starałem się go odtłuścić, umyć i nałożyć smar na łańcuch. Zazwyczaj używałem finishline wet do smarownaia łańcucha. Przyznaję jednak że może zbyt dużo mogłem nakładać tego smaru. Edytowane Poniedziałek o 12:40 przez RowerowyElf Cytuj
RowerowyElf Napisano Poniedziałek o 13:02 Autor Napisano Poniedziałek o 13:02 (edytowane) przepraszam tam chyba nie dodało się ostanie zdjęcie. Poproszę o doklejenie albo przeniesienie linku jeżeli to możliwe. https://imgur.com/a/CsmA1nI Edytowane Poniedziałek o 13:02 przez RowerowyElf Cytuj
marvelo Napisano Poniedziałek o 15:40 Napisano Poniedziałek o 15:40 W dniu 19.12.2025 o 16:05, Wojcio napisał: Kup nowy łańcuch, zamontuj (dopasowując długość) - jak będzie działało gładko, to masz szczęście. Jak łańcuch nie będzie chciał działać z zębatkami, bo te są zużyte, to może nowa kaseta się przyda . Ale reszta? Dokładnie, w takiej kolejności. Tam jest napęd 10-rzędowy i po zdjęciach wcale strasznie nie wygląda. Ten pęknięty łańcuch masz pod ręką, by zrobić zdjęcie w którym miejscy pękł? Jak powiesisz na gwoździu nowy obok starego i ten stary nie będzie dłuższy niż około pół ogniwa to nowy powinien się dogadać z kasetą. 2 Cytuj
Tyfon79 Napisano Poniedziałek o 21:57 Napisano Poniedziałek o 21:57 W dniu 21.12.2025 o 17:45, KNKS napisał: Wszyscy cisną po warsztatach i serwisach, a może by tak, dla przykładu, wymienić takowy z imienia, podać nazwę i lokalizacje? Wtedy najpewniej wypowie się ktoś z drugiej strony. I będzie można wyciągnąć wnioski. Bo tak to tylko niepotrzebne generalizowanie i bezsensowne bicie piany. No między innymi a cisną najwięcej domorośli mechanicy co w serwisie byli ... powiedzmy dawno. Żeby po takich info wyzwać od złodziei to trzeba mieć tupet. Co do wymieniaczy to przy obecnych cenach na części szpeja z chin to często jest to najbardziej opłacalne w tego typu tanich rowerach. Znam dobrze ceny i nawet w najgorszej opcji tu widzę kilka stów kosztów a nie tysiące. Za dwa i pół koła to ja mam rozebranego enduraka na czynniki pierwsze i poskładanego. Tu w ogóle nie ma z czego ubić piany. Tak poza wszystkim dość popularne jest przynoszenie do serwisu swojego szpeja więc zostaje tylko robota. Polecam bo się unika wtedy połowy problemów. Cytuj
marvelo Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Żaden serwis z nazwy ani serwisant z imienia i nazwiska nie został tu wyzwany od złodziei. To była uwaga natury ogólnej, że serwisy po prostu trochę naciągają na zbędne wydatki. Sam zresztą potwierdzasz, że parę stówek na remont tego roweru pewnie wystarczy. Ty natomiast od razu atakujesz kolegę z forum z "dyrdymałami", "taki jesteś kozak?" itp. Prawie każdy Twój post jest napastliwy i po prostu niekulturalny. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.