JWO Napisano wczoraj o 13:04 Napisano wczoraj o 13:04 @KNKS Moment sily M=F*r*sin. Im wieksze ramie, to mniejsza sila potrzebna dla tego samego momentu. Nigdy nie odkrecales kluczem nasadowym z rurka starych srub? Cytuj
KNKS Napisano wczoraj o 13:14 Napisano wczoraj o 13:14 (edytowane) No przecież pisałem o tym. Że aż zacytowałem sam siebie... @Maciorra @JWO Pisać to wy umiecie, ale czytać to już chyba nie. W dniu 25.11.2025 o 09:55, KNKS napisał: Jak zmniejszyć siłę potrzebna do obsługi klamki? Chyba tylko zmieniając długość tejże. 😂 Edytowane wczoraj o 13:21 przez KNKS Cytuj
marcin_ostrów Napisano wczoraj o 13:18 Napisano wczoraj o 13:18 Albo zmienić długość na drugim końcu I nie wchodzimy w fizykę układów hydraulicznych, prawda? Jakieś przełożenie powierzchni tłoczków do klamki, takie tam W skrócie : klamki z servo na jeden palec plus tarcze 180 w treking powinny załatwić temat. Zaciski 420 mogą zostać według mnie. 1 Cytuj
Maciorra Napisano wczoraj o 13:23 Napisano wczoraj o 13:23 @KNKS Myśl dalej. Nie chodzi o dźwignię w sensie klamki hamulca. Cytuj
KNKS Napisano wczoraj o 13:33 Napisano wczoraj o 13:33 Aaaaaa... Dziękuje miszczu @Maciorra. Teraz wiem już wszystko 😅. 21 minut temu, JWO napisał: @KNKS Moment sily M=F*r*sin. Im wieksze ramie, to mniejsza sila potrzebna dla tego samego momentu. Nigdy nie odkrecales kluczem nasadowym z rurka starych srub? Ale skoro idziemy w kierunku warunków statyki dla ruchu obrotowego, to jaki będzie zysk końcowy przy zmianie z 180 na 203 ? W praktyce ? Pomijalny. @marcin_ostrów Dokładnie tak. Podstawowe klamki z serwo, tarcze max.180. A na zimę trening mięśni dłoni i przedramienia. Cytuj
Wojcio Napisano wczoraj o 13:58 Napisano wczoraj o 13:58 13%, a że przy mniejszych ciśnieniach będzie mniejsze tarcie w cylinderkach to ciut więcej. Dodatkowy efekt to (zakładam) nowe tarcze a to raczej wiąże się z nowymi klockami - trudno odseparować czynniki, ale taki set (180mm, 4 tłoczki, przyzwoite tarcze i klocki oraz klamka servowave) pozwoli "sterować" hamulcami bardziej niż wciskać. 1 Cytuj
PiotrWie Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu Dziękuję za odpowiedzi, po przemyśleniu postanowiłem pójść w rozwiązanie maksymalne - w rowerze żony zmienić hamulce na jak najlepsze - czterotłoczkowe Deore XT lub Saint z jak największą tarczą z tyłu. Dotychczasowe jej hamulce zamontuję w swoim rowerze w miejsce ośmioletniego najniższego modelu Tektro - i tak akurat wymagają porządnego odświeżenia. Koszty znam - dla mnie są do przyjęcia. Będę to robił zimą - jaki będzie skutek napiszę wiosną jak wrócimy do Grecji - planujemy w kwietniu. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu No właśnie xt czy sainty to rozwiązanie z lekka ekstremalne Patrząc na to że to trekking jest . Shimano są znane z tego że działają raczej 0:1 , co chyba nie do końca się sprawdzi w tym wypadku. Sam co prawda jeździłem z 9 lat na Saintach , ale u mnie waga zespołu to tak z 100kg , i jazda mocno grawitacyjna . Zerknąłbym na coś, co siłę dozuje naciskiem na klamkę a nie wkłada kij w szprychy . Coś w stylu magura mt5/7 , dominiony . Sramow nie polecam bo nie lubie Cytuj
KNKS Napisano 41 minut temu Napisano 41 minut temu Na ale to właśnie "stare" Sram'y, z serii Level, pracowały, że tak powiem, bardziej miękko względem Shimano. Cytuj
Tyfon79 Napisano 31 minut temu Napisano 31 minut temu W dniu 25.11.2025 o 10:45, PiotrWie napisał: To już jakaś bardziej rzeczowa odpowiedź - bo wypowiedź Tomka595 była merytorycznie na poziomie wypowiedzi polskich czołowych polityków wszelkich opcji. Przecież zasadniczo prawdę napisał to czemu się pieklisz? W ogóle widzę cześć osób ma jakieś problemy jak się napisze o poprawie techniki hamowania. Kupisz kobiecie coś co ma gigantyczną siłę i wyrywa z butów typu te Sainty i tak będzie musiała uczyć się to ogarnąć. Ja mam Zee i te hamulce absolutnie nie są dla każdego. Tu dopiero trzeba mieć wyćwiczoną łapę bo klamka chodzi wybitnie specyficznie. Jak już celuj w obecne wypusty 4 tłoków od Shimano a nie "stare" heble dla takich samych wyjadaczy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.