Eduardo Napisano 29 Lipca Napisano 29 Lipca Słuchajcie, potrzebuję porady! Już sam nie wiem, co wybrać. Planowałem jeździć głównie po mieście, w Warszawie, i myślałem o rowerze Sensa Modena https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ na tarczach z oponami 28 mm (z tego co wyczytałem, wejdą tam też 32 mm). Tylko zastanawiam się, czy takie 28 mm zapewnią wystarczający komfort na miejskich drogach – wiadomo, nie zawsze asfalt jest idealny. Coraz więcej nowszych rowerów endurance ma dużo miejsca na szersze opony, np. Canyon Endurace Allroad, który przyjmuje opony aż do 40 mm. To już całkiem uniwersalne rozwiązanie – można mieć w zasadzie szosę i lekkiego gravela w jednym. Link: Canyon Endurace Allroad Tylko że ten Canyon jest: niedostępny, i kosztuje około 1000 zł więcej, niż chciałem wydać. No i teraz pytanie do Was: Co o tym myślicie? Może są jakieś podobne modele – dostępne i w rozsądniejszym budżecie? Czy może mimo wszystko kupić klasyczną szosę i jeździć? Nie planowałem jazdy po lesie ani off-roadu, ale z drugiej strony – może lepiej mieć rower z oponami 35–40 mm i nie zwalniać za każdym razem, gdy pojawi się dziurawa nawierzchnia? I jeszcze jedno – czy na oponach 35mm faktycznie traci się dużo na prędkości na asfaltowych trasach? Chętnie posłucham opinii! Cytuj
chrismel Napisano 29 Lipca Napisano 29 Lipca (edytowane) https://www.forumrowerowe.org/topic/274643-opony-pirelli-p-zero-race-tlr-speedcore-40/#comment-2539941 https://www.bicyclerollingresistance.com/ Zobacz na czym wygrywało się Tour de France rok temu i w tym roku: Edytowane 29 Lipca przez chrismel Cytuj
kaido2 Napisano 29 Lipca Napisano 29 Lipca To że się wygrywa na TdF na danych laczkach nie oznacza, że wybór.jest optymalny. Mam porównanie do szosy na 700x36 kontra 23. Szeroki lać nawet nie ma startu P.S. Normalnie jeżdżę po sekcjach brukowych na 700x23 i się nie mażę ( że taki kamień) , tylko żeby jeździć to trzeba jeździć , a nie się zastanawiać, czy zaraz UFO nie wyskoczy mi że studzienki Cytuj
uzurpator Napisano 30 Lipca Napisano 30 Lipca 12 godzin temu, Eduardo napisał: I jeszcze jedno – czy na oponach 35mm faktycznie traci się dużo na prędkości na asfaltowych trasach? Przy prędkościach 30+ i szosowych laciach dowolnego rodzaju większość oporów ruchu stanowią opory aerodynamiczne. Wybór opony się wtedy sprowadza odporności na snejki i jakości asfaltu po którym jeździsz. Szersze opony, pod warunkiem tej samej klasy, mogą być ciuteczkę wolniejsze, ale wątpię abyś bez testowania regresyjnego mógł to stwierdzić. Ja tam lubię wrażenia z opon 28mm nabitych na kamień ( 6.5bar ). Przy mojej smalcowej wadze ( 106kg ) 25 to już za mało - łapię snejki. Ale np w rowerach czasowych często stosuje się grube ( 28, 32mm ) gumy na zadku, i raczej nie da się bronić tezy, aby to dlatego, że są wolniejsze. 1 Cytuj
kaido2 Napisano 30 Lipca Napisano 30 Lipca Szersza opona z tylu ma poprawić komfort, bo przecież w pewnych konkurencjach nie staje się co chwile z siodła , jest tak np w przypadku TT. Były całe serie opon sprzedawanych tylko w kompletach 23 przód,25 tył np Attack Force Continentala, czy nawet Bontragera. Cytuj
nossy Napisano 30 Lipca Napisano 30 Lipca @chrismel...no zapomniałeś napisać, że na takich oponach to Tadek śmiga bo reszta jednak 28c (Ineos, Visma). No i oczywiście nie zgłębiłeś tutaj tematu dlaczego a to bardzo ważne. Otóż takie opony Tadek ( conti gp5000s tr 30c) zakłada na bardzo szerokie karbonowe obręcze bo tylko wtedy zysk aerodynamiczny jest spory, a opona na obręczy o zewnętrznej szerokości pow. 32mm na zjazdach zachowuje się stabilnie. Włóż sobie taką szeroką oponę do obręczy o szerokości zewn. 23-24mm to wyjdzie spora żarówa i wszystkie zyski z tego faktu w łeb. Na jednym ze swoich szosowych setów mam obręcze o zewnętrznej 23,5 i opony 28c...na szosie na więcej bym się już nie zdecydował z taką obręczą. Gravel, mtb wiadomo- co innego. Cytuj
Erwin Napisano 1 Sierpnia Napisano 1 Sierpnia Superior x-road Comp na tiagrze i hydraulice można dostać za 3500, a przyjmuje opony do 40mm Cytuj
radoo Napisano 1 Sierpnia Napisano 1 Sierpnia z punktu widzenia początkującego rowerzysty, a tym bardziej do jazdy po mieście, opona 28mm nie ma żadnych plusów. Na spokojnie może wsadzać szersze kapcie, poprawi to komfort, a ta potencjalna różnica w osiągach będzie i na tyle mała, że na takim poziomie jazdy wręcz bez znaczenia. Jak będziesz się ścigał i te ułamki zaczną mieć znaczenie to wsadzisz sobie węższą, a raczej i tak pewnie będziesz szukał innego roweru. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.