Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema czy ktoś może zmienił kiedyś koła w sancie megatower z 29 z tyłu na 27,5? Mam dylemat czy tak zrobić ale obawiam się że suport będzie za nisko.

Napisano

Chyba będzie za nisko, ale poniżej zdania są podzielone, nie przeczytałem całości. Niektórzy piszą że jeździli i jest ok, inni że rower jest za nisko. Patrząc po datach chyba muszą mieć na myśli Megatower v1, ale nie mam 100% pewności. Jeżeli masz pod ręką koło 27,5 to sprawdź, jak masz specjalnie kupować to bym nie ryzykował.

https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=213201&pagenum=42

Napisano

Niestety nie mam 27.5 tylko musiałbym kupić ale myśle że na jakieś bardziej skoczne traski a-line typu skolinty mogło by być niżej i by nie przeszkadzało

Napisano

Będzie nisko, przerabiane tematy przez znajomych, gdyby jeszcze miał flipchipa który w znaczący sposób podnosi rower. A w sancie to jest symboliczne, bardziej zmienia progresję ramy niż geometrię. 

Problemy pojawiały się głównie na rockgardenach, gdzie nie leci się dzidą tylko robi techniczne zawijki, pivoty itp. O oczywistym upośledzeniu podjeżdzania już nie wspominam.

Napisano

No ale przecież realna średnica koła to obręcz plus opona. Różnica w promieniu samej obręczy pomiędzy 29" a 27.5" to 19 mm (622/2 - 584/2). A o ile różnią się wysokością opony? Można dać na tył 27.5" i nieco wyższą (grubszą) oponę niż z przodu. Przy odpowiednim doborze opon może uda się uzyskać pożądaną, niewielką zmianę geometrii, bez wielkich negatywnych skutków.  

  • +1 pomógł 1
Napisano
4 godziny temu, marvelo napisał:

Przy odpowiednim doborze opon może uda się uzyskać pożądaną, niewielką zmianę geometrii, bez wielkich negatywnych skutków.

Nie znam się, z pewnością nigdy nie będzie mi to potrzebne, ale dopytam: a czy to nie chodzi właśnie o to żeby zmienić geometrię? 

Napisano (edytowane)

Ogólnie chodzi mi o samo skakanie na mullecie (aby rower był zwinniejszy w locie) a na wyjazdy na techniczne traski i bardziej kamieniste wsadzać 29.Tylko czy rower nie bedzie dotykał ziemi jak dobije tył?

 

 

58 minut temu, chudzinki napisał:

Nie znam się, z pewnością nigdy nie będzie mi to potrzebne, ale dopytam: a czy to nie chodzi właśnie o to żeby zmienić geometrię? 

chodzi o zwinność jak koło z tylu jest mniejsze to rower staje sie bardziej zwinny i zabawowy na bike parki 

Edytowane przez Rafal_00
Napisano

No to ja mam taki pomysł dmuchniesz wincyj powietrza w puszkę i zniwelujesz problem:002: A tak serio na trasy zabawowe czyli flow nie będzie żle. Gdzie jest fatalnie bez flipchipa napisano wyżej dlatego się takich akcji nie robi. Bardzo szeroka opona z tylu to przeciwieństwo zwinności więc też się tego nie robi. To nie elektryki dla szerszej grupy i "chamskiej" jazdy w dół gdzie głównie dla nich liczy się stabilność szerokich kapci. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...