Skocz do zawartości

[Do max 14 tys.] Uniwersalny elektryczny hardtail


Rekomendowane odpowiedzi

Mój ponad 20-letni Author Compact już nie nadaje się zbytnio na dłuższe wycieczki, więc miesiąc temu kupiłem lekką hybrydę TREK FX+ 2. Miałem nim głównie jeździć po ulicach i ścieżkach rowerowych. Wybór i założenia były takie, że 70% czasu asfalt, 30% las i szutry. Kolejne założenie: 70% kręcę sam, 30% z lekkim wspomaganiem. Przebiegi 30-50km co drugi dzień. Ten Trek FX+ byłby całkiem dobry, ale jak się okazało w praktyce, wolę więcej czasu jeździć po leśnych trasach, gdzie są koleiny, kałuże, grubsze kamienie czy korzenie. Przy takim zastosowaniu Trek jest dla mnie za twardy (mimo dokupienia amortyzowanej sztycy siodła). Opony ma za wąskie 40mm z gładkim bieżnikiem i na luźnym szutrze przy większych prędkościach robi się czasem niebezpiecznie. Gdy nie ten fakt to byłby to rower dla mnie. Wspomaganie jakie oferuje jest dla mnie póki co wystarczające , bo i tak korzystam więcej z siły własnych nóg. Z drugiej strony móc od czasu do czasu bardziej poszaleć na leśnych ścieżkach też byłoby może fajnie 😉

Dlatego planuję odsprzedać Treka i pójść jednak w coś bardziej terenowego, najlepiej już z fabrycznym wyposażeniem w błotniki, bagażnik, oświetlenie. Razem z żoną lubimy wziąć na bagażniki sakwy i wyruszyć gdzieś na leśne i rowerowe ścieżki po 40-60km. Nie wykluczam też kilku wyjazdów w lekkie górki (mieszkam na Śląsku), ale też odcinkami szosę i asfalt. Tak więc szukam dosyć uniwersalnego roweru, na takie zastosowania jak opisuję. Jednak lubimy też wysiłek, aby móc większą część trasy pokonać o własnych siłach, a nie tylko na wspomaganiu. Nie wiem tylko - bo jestem raczej laikiem w temacie - czy te współczesne rowery elektryczne typu hardtail coś takiego umożliwiają?  Budżet tak max. do 14 tys., ale oczywiście im mniej tym lepiej 😄 

Dodam, że m
am 178 cm wzrostu i ważę 70 kg. Obecny Trek mam w rozmiarze L i odnoszę wrażenie że jest CHYBA ciutkę za duży.

Przeglądając internet wpadły mi w oko takie modele:

Cube Reaction Hybrid Pro 625 Allroad lub jego tańszy brat Cube Reaction Hybrid Performance 625 Allroad (nie bardzo dostrzegam różnice)

Canyon PathliteON 4 SUV

3 Focus Planet2 6.8

SUPERIOR eXC 7019 B (ten musiałbym jeszcze doposażyć o błotniki i bagażnik) 

Czy takie modele miałyby u mnie sens, czy szukać czegoś innego? Czy dwa takie e-rowery + dwa zwykłe crossy dla dzieci zmieszczą się na bagażniku rowerowym montowanym na haku czy już zabraknie miejsca? 

Wszystkie kwestie i pomysły mile widziane, zapraszam do dyskusji 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką kasę można już kupić jakiegoś fajnego fulla i jak lubisz jednak wysiłek po prostu bez napinki tłuc km zamiast kupować jakieś klocowate gvwno tylko po to by wspomagać się... jak masz slabszy dzień? Jak opadniesz z sił za jakiś czas to wtedy dopiero kupisz elektryka by prawilnie z niego korzystać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci odpowiadał Trek FX+ to możesz ewentualnie pomyśleć nad takim

https://www.ktm-bikes.at/sx/light-e-trekking/macina-sport-sx-20

https://www.ktm-bikes.at/sx/light-e-trekking/macina-cross-sx-20

ewentualnie takimi które producenci określają jako trekking full jak chcesz miękko

https://www.r-raymon-bikes.com/en-us/e-bikes/e-trekking/crossray-e-fs/crossray-fs-e-5-02022.html

Oczywiście da się spokojnie jeździć takim rowerem po szosie i równej drodze polnej z wyłączonym wspomaganiem pod warunkiem że chcesz po prostu jechać, nie napinasz się na osiągnięcie wysokiej prędkości przelotowej. A wspomaganie super pomaga jak trzeba przejechać przez większe błoto czy jakiś piasek.

I jest jeszcze jedna przydatna cechą elektryków - odpowiednio dobierając wspomaganie wyrównuje się siły - od czasu jak jeździmy na elektrykach nie muszę się pilnować by nie odjechać żonie. I jak teraz robicie 40 - 60 km to na elektrykach będziecie w tym samym czasie i z tym wysiłkiem robić 60 - 90 km

 

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mihau_ napisał:

W ogóle dlaczego elektryk? Na tak śmiesznie małe dystanse? Takiego roweru nie kupuje się żeby jeździć bez wspomagania, to waży 25 kg

Wiosną i latem gdy dzień długi to oczywiście trasy będą dłuższe np. 80-120 km. Mam tak, że jak ostro jadę dłuższy czas to puls mam wysoki ponad 200, i mój kardiolog tego nie zaleca. Dlatego czuję się psychicznie spokojniejszy, wiedząc, że gdy opadnę z sił, albo jest większy podjazd, zawsze mogę liczyć na wspomaganie 😁 Poza tym, jeszcze jest taki scenariusz, że jak jadę na rower sam bez żony, a w pracy do południa mam "okienko" i np. 1,5 godziny czasu, aby wyskoczyć na szybką jazdę po rudzkich lasach, to aż morda się uśmiecha na myśl, że mogę trochę bardziej poszaleć i jechać z większą prędkością niż z samej nogi. Także ten rower widzę typowo w dwóch zastosowaniach - jazda spokojna z żoną i wtedy średnia prędkość  to 18-20 km/h, albo gdy pojadę sam no to na pełną prędkość w lesie aby trochę odreagować stresy itp. Zakładam jednak, że 70% czasu jadę wysiłkiem własnych nóg, a gdy dopada zmęczenie lub chęć wyszalenia się wtedy wspomaganie 😄 Do Bielska też mam w miarę blisko, więc kto wie czy na jakieś łatwiejsze górskie ścieżki mnie nie poniesie choćby 2x w roku🙂 Bardziej ekstremalna jazda czy jakieś wyścigi itp. to już nie moja bajka.

1 godzinę temu, JWO napisał:

Na tak krotkie dystanse to pompka i imbusy w jakas mala podsiodlowke. Co bedziesz wozil w tych sakwach?

Jadąc razem z żoną to ona cały ekwipunek - zapasowa kurtka, okulary, czapka, termos, jedzenie, mały koc itp. Sakwa to może za dużo powiedziane, ale mam teraz na bagażniku torbę rowerową ok. 10l i w tym się mieszczę na takie wypady po okolicznych lasach. No a jak dołączają do nas dzieci, to ekwipunek jeszcze rośnie, bo smakołyki musza jakieś być na zachętę 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PiotrWie napisał:

Oczywiście da się spokojnie jeździć takim rowerem po szosie i równej drodze polnej z wyłączonym wspomaganiem pod warunkiem że chcesz po prostu jechać, nie napinasz się na osiągnięcie wysokiej prędkości przelotowej. A wspomaganie super pomaga jak trzeba przejechać przez większe błoto czy jakiś piasek.

I jest jeszcze jedna przydatna cechą elektryków - odpowiednio dobierając wspomaganie wyrównuje się siły - od czasu jak jeździmy na elektrykach nie muszę się pilnować by nie odjechać żonie. I jak teraz robicie 40 - 60 km to na elektrykach będziecie w tym samym czasie i z tym wysiłkiem robić 60 - 90 km

I właśnie tu trafiasz w punkt - dokładnie w taki sposób widzę wykorzystanie elektryka - jakieś błoto, piasek w lesie, mocniejszy podjazd i mnie muszę się spinać bo wtedy wspomaganie zadziała, no i oczywiście teraz pilnuje się żeby nie odjechać żonie, a tak szanse byłyby wyrównane 😃 Rowerów jest zatrzęsienie, więc trudno dokonać wyboru laikowi. Czytałem że pozycja na taki rower powinna być Moderate 60%, żeby było komfortowo. Słyszałem też opinię ze warto poczekać do przyszłego roku bo mają pojawić się konstrukcje oparte o napęd Yamaha Air i Bosch SX, dzięki czemu rowery mają ważyć jakieś 16 - 19 kg. Oczywiście wygląd roweru też jest dla mnie ważny, choć nie najważniejszy. Tego R-Raymona już mi znajomy polecał oraz Specjalized Turbo Vado SL wariant z amortyzowanym widelcem, ale tu już budżet chyba przekroczę. Nie ukrywam że wizualnie to jakoś Cube Reaction Hybrid , choć na żywo dopiero pojadę go zobaczyć. 

Zależy mi też aby rower był raczej w miarę cichy, bo jak czasem słyszę szum elektryków na trasie to aż za głowę się łapię, że to komuś nie przeszkadza. Mój obecny rower jest cichy i bezszelestny. FX+ były nawet ok, ale jak pytałem u producenta, to niestety nie da się w nim zastosować amortyzowanego widelca, bo zmieni to geometrię roweru. Natomiast sama zmiana opon i ewentualnie amortyzowany mostek, to też nie mały wydatek i nie mam pojęcia czy takie zabiegi coś by realnie przyniosły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, DjDario napisał:

Opony ma za wąskie 40mm z gładkim bieżnikiem i na luźnym szutrze przy większych prędkościach robi się czasem niebezpiecznie. Gdy nie ten fakt to byłby to rower dla mnie.

Jeżeli "masz rower dla siebie, a problemem są tylko opony", to może wystarczy zmienić opony? Względnie tania i prosta operacja. Jaka maksymalnie szerokość ci tam wejdzie? Gładkie 40mm kontra np. dobre gumy 2" z agresywnym bieżnikiem może zrobić potężną różnicę w lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PiotrWie napisał:

Z moich obserwacji najgłośniejszy jest Bafang, Bosch 4 gen zdecydowanie mniej, a najmniej hałaśliwa jest Yamaha. Nie wiem jak Bosch SX, bo jeszcze nie ma na rynku rowerów z nim - dopiero wiosną się powinny pojawić.

Bafanga zatem ominę łukiem 😀

3 godziny temu, zlatan napisał:

Jeżeli "masz rower dla siebie, a problemem są tylko opony", to może wystarczy zmienić opony? Względnie tania i prosta operacja. Jaka maksymalnie szerokość ci tam wejdzie? Gładkie 40mm kontra np. dobre gumy 2" z agresywnym bieżnikiem może zrobić potężną różnicę w lesie.

Też mi to przeszło przez myśl. Teraz mam fabryczne Bontrager H2 Comp, 30 tpi, 700 x 40c i obręcze o szer. 20 mm. Na stronie producenta znalazłem info, że maks. rozmiar opon  to 700 x 50mm bez błotników i 700 x 45mm z błotnikami. Wydaje mi się że miejsca jest sporo, ale może te fabryczne błotniki też bym musiał jakieś szersze kupić. Nie wiem tylko w jaki typ i model opony pójść. Myślałem też o wstawieniu amortyzowanego mostka (tańszy XLC ST-M21 za 230 zł, albo droższy Redshift za 220 Euro). Ale pierwszy krok to może jednak próba innych opon, aby móc ocenić czy jest lepiej. Oglądałem np. PIRELLI Cinturato Gravel Mixed TLR 45mm i zbierają dobre opinie.

Tak obecnie wygląda moja "bryka" - tylko kolor na zdjęciu wyszedł jakiś przekłamany, ale to mało ważne 😁
trek.thumb.jpeg.0ca5013283ee1e5e6ee89ee7562f50d3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w fizycznym sklepie taki mi dobrali i nie była to sztuka, która stała na miejscu, tylko była zamawiana. 3x dopytywałem ich czy rozmiar L będzie dla mnie dobry. Ci ciekawe na stronie Treka jak wpisałem wzrost i długość nogi, to też mi dobiera L-kę. No cóż, pierwsza moja zakupowa porażka, Teraz mleko się już wylało, rower jest u mnie od 5 października, przejechałem nim ok. 500 km. Rower fajny, ale w związku z opisywanymi problemami, nie czuję pełnej satysfakcji. Albo poddam go lekkim modyfikacjom, albo wystawię na sprzedaż ze sporą stratą kasy i kupię w końcu coś dopasowanego pod moje potrzeby i gabaryty 🙃

Edytowane przez DjDario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak, to możesz jeszcze wrzucić zdjęcie z użytkownikiem - może rzeczywiście budowa ciała oraz typ roweru kieruje w stronę L-ki, ja osobiście wątpie. Nie wiem czy masz jakieś problemy w trakcie jazdy związane z rozmiarem: czy są jakieś dolegliwości, czujesz że pozycja nie jest ok itp.

Co do istoty wątku - zmienianie jednego HT na innego HT średnio sensowne (chyba że w istocie rozmiar jest problemem). Spróbuj z oponami, wsadź opony z lekkim bieżnikiem 29X.2.0 (pewnie musiałbym zdemontować lub zmienić błotniki). Napompuj nowe opony z umiarem - tak żeby guma miała szansę zapracować, pewnie okolice 1.7 - 1.8 bar. Zobacz jak wtedy rower jeździ i wtedy zastanawiaj się nad zmianą. Wydasz jakieś 400 PLN, opony Ci zostaną nawet jeżeli koncepcja się nie sprawdzi, do docelowego roweru albo na sprzedaż. Sensowny amortyzowany mostek w mojej ocenie to Redshift, jak nie siądzie to odsprzedasz z akceptowalną stratą. Ręce trochę mniej dostają wstrząsów, ale nie zmienia on diametralnie poczucia komfortu roweru.

Hadrtail z amortyzatorem przy opisywanym sposobie jazdy nie będzie się istotnie różnił od HT bez amortyzacji w mojej ocenie - jak chcesz mieć "miękko", musisz być gotowy na szukanie jakiegoś fulla. I zapewne zrewidować budżet.

EDIT:

Aha i jeszcze co do aktualnego roweru - spojrzałem na specyfikację, widelec z amelinium zawsze będzie dawał po łapach, no to możesz jeszcze spróbować po potwierdzeniu że rozmiar jest ok wstawić amortyzator RS Paragon, dużo zmieni. Ale nadal zostaniesz z rowerem z silnikiem nie w tym miejscu co trzeba i z masą budżetowych/wątpliwych rozwiązań. Może rzeczywiście sprzedaj póki można reklamować jako "prawie nowy" etc. i kup docelowy.

Edytowane przez olo850
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię fotkę jak na nim siedzę to zobaczycie jak to wygląda. Mam wrażenie jako laik, że mam ręce wyprostowane w łokciach na maxa, siedzenie już przysunięte max. do przodu. Do 20 km wszystko w miarę ok, ale im trasa dłuższa tym dolegliwości bólowe większe. Boli pupa, więc kupiłem amortyzowaną sztycę Suntour, nowe siedzenie Bontrager Commuter Comp i jest trochę lepiej, do tego zawsze spodenki z pampersem. Teraz znowu po dłuższych odcinkach bolą ręce i czuje się wytrzęsiony, że kiedyś zęby potracę. Jak stoję nogami na ziemi, to pomiędzy ramą a kroczem nie ma luzu. Tak fajny rower, a jednak czuję jakby był za wielki, podczas jazdy poprawiam na nim co jakiś czas swoją pozycję itp. Jak na chwilę przesiadłem się na rower żony Kross Evado 1.0 gdzie jest symbolicznie amortyzowany widelec ze skokiem bodajże 30mm (opony też ma 700x40) to jest spora różnica na plus, jest sporo bardziej miękko. Dlatego pomyślałem, że jak kupię hardtaila z fajną oponą i amortyzowanym widelcem to będę już zadowolony 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szersza opona nawet w 50 iść + odpowiednie ciśnienie już sporo zmienia, a jak jeszcze jakiś amortyzowany mostek to tym bardziej różnica powinna być odczuwalna i od tego bym zaczął nim bym zmienił na inny rower. Ale fakt faktem, patrząc na wysokość sztycy to rower jest sporo za duży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pięknie sprzedawca wrobił oferując mi za duży rower. Masakra, będę go już omijać szerokim łukiem. Chyba pierwsza moja zakupowa wtopa w życiu, jeśli chodzi o dobór sprzętu 😟 Dałem za niego równo 10 tys., teraz pewnie tylko połowę tego uda się odzyskać - biznes roku 🤑 Więc jak już trochę znienawidziłem Treka, to mam ochotę kupić coś nowego.

Nie ukrywam, że wizualnie najbardziej podobają mi się rowery firmy Cube, Focus, Canyon. Najlepiej jakbym mógł dobrać model tej samej marki dla siebie i żony. Planuję wybrać się do Katowic do electofun to może tam będzie mi dane zobaczyć w końcu Focusy i Cube na żywo. 
Co sądzicie o tych Cube Reaction Hybrid Allroad, Canyon Pathlite:ON 5 SUV, marzeniem byłby full FOCUS THRON2 6.7 EQP ale to już idziemy w 20 tys. Tańsze i fajne Focusy to widzę też modele Aventura2 6.7; Planet2 6.8. 

Czy wymienione modele mogę w ogóle brać pod uwagę do moich celów? Podoba mi się ich design, ale to oczywiście nie wszystko przy wyborze 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 300 a 700 pln za powietrzny widelec. 

Opony 1.75 czy 2 cale to około 200, 250 pln. 

Rower zmieni się całkowicie. 

Zamiast tracić na sprzedaży zaryzykuj ten tysiąc. 

Jak sam tego nie zrobisz to jeszcze ze 3 setki pln za robociznę. 

Ale może jednak ... dasz radę ;)

Satysfakcja gwarantowana.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, DjDario napisał:

Na stronie producenta znalazłem info, że maks. rozmiar opon  to 700 x 50mm bez błotników i 700 x 45mm z błotnikami. Wydaje mi się że miejsca jest sporo, ale może te fabryczne błotniki też bym musiał jakieś szersze kupić.

Zwykle największy problem jest w dolnym trójkącie od strony podsiodłówki. Wątpię żebyś zmieścił więcej niż jest napisane. A błotniki żeby spełniały swoją funkcję to na 99% musiałbyś wymienić.

@XC100S, za 300 zł powietrznego to chyba się nie kupi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, ale taniocha 🙂. Tylko żeby drastycznie nie zmienić geometrii to tutaj pasowałby jakiś amortyzator stricte pod koło 28 typu NCX, NRX, Paragon.

A i tak zmierzyłbym obecny widelec.

EDIT. O Dual Sport wykasowałem, bo nie mogę sobie przypomnieć co ja wtedy chciałem rzeźbić... 🤔.

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...