Skocz do zawartości

[do 6000] Gravel na bikepacking


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

szukam gravela, którym będę mógł sobie uniwersalnie pośmigać, ale musi się nadawać do bikepackingu w terenie. Moim marzeniem jest robienie weekendowych wypadów, a z raz w roku nawet dłuższych tras w górach (może i za granicą), spanie w lesie , gotowanie na camping gazie itd. Od jakichś 7 lat każdego roku jeżdżę w góry, mam trochę sprzętu ultralight i doświadczenie w campingowaniu na dziko, więc wierzę, że sobie poradzę. Rower to moja tegoroczna odkryta zajawka, jak w 3 dni zrobiłem jakieś 300km po mazurach z sakwami na starym rozkletotanym Scottcie ;).

Budżet niby do 6k, ale wiadomo, im taniej się uda dobry stosunek jakości do ceny, tym lepiej ;) 

Nie mam żadnego doświadczenia w Gravelach, widziałem jedynie parę filmów na YT. Raczej nie chciałbym roweru crossowego, bo z na co dzień (a raczej na co weekend) chciałbym sobie szybciej pośmigać w terenie bez bagażu. Kilka - kilkanaście razy w roku wypady 2-3 dni, raz w roku dłuższy wypad typu tydzień-dwa.

 

Pytanie, co warto byłoby mieć i jakie rowery to mają?:

- mocowania na dodatkowe małe sakiewki, np. na widelcu. Przy dłuższych trasach torba podsiodłowa+na ramę+ na kierownicę może nie wystarczyć;

- koła 650B? Podobno lepiej sprawdzają w terenie?;

- możliwość założenia grubszych opon;

- koła tubeless ready? W dłuższych trasach, szczególnie w górach, chyba to bezpieczniejsze wyjście. + Można nie zabierać dodatkowych dętek, które ważą;

- hamulce hydrauliczne? Czy to konieczność?;

- napęd: czy na napędzie 1x się zamęczę w terenie? Niestety pewnie tak. Generalnie jestem wysportowany, ale na rowerze nigdy dużo nie jeździłem.

 

Rowery, jakie wpadły mi w oczy:

- Cube Nuroad Pro: https://www.rowerowy.pl/cube-nuroad-pro-56m-pia-sza-22.html . Tu niestety podobno słabe hamulce i koła? Są za to mocowania.

- Rower Cube Nuroad EX 2022;

Rower gravel Cannondale Topstone 3; Tu koła 700c i nie wiem, czy tbr;