Skocz do zawartości

[Szosa] Vingegaard pojedzie na napędzie 1x w 2023 TdF


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam taką opinię żeby nie mieszać jazdy na rowerze z zawodowym kolarstwem bo to obok zawodowego boksu najbardziej brudny sport. Żeby daleko nie szukać Armstrongiem każdy sie zachwycał, a jak sie skończyło wszyscy wiemy. Więc myślę, że to takie cyborgi, że jakby trzeba było to i na wigry 3 by przejechali wyścig pro tour🤷‍♂️

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację tylko pytanie brzmi - czy producenci rowerów idą za głosem ludu czy sami kreują trendy? Bo napęd 1x jest coraz popularniejszy w rowerach cywilnych, być może ma to racjonalne uzasadnienie ale ja wolę mieć dwa blaty ;) 

Co do sportu zawodowego to też masz rację ale jakoś wolę oglądać koksiarzy na rowerach albo przy stole snookerowym zamiast piętrowe rozgrywki piłkarskie pod patronatem FIFA/UEFA ;) 

Ad meritum - czekam z niecierpliwością na TdF :)

  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cross90 napisał:

Armstrongiem każdy sie zachwycał, a jak sie skończyło wszyscy wiemy

Myślę że akurat jego złapali bo był na topie. Tak przy okazji, fajny film fabularny poruszający ten temat: https://www.filmweb.pl/film/Wyścig+o+wszystko-2020-856069 (Wyścig o wszystko - The Racer - 2020)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, dargenn napisał:

Obrońca tytułu pojedzie na 10-36 kasecie i 50 z przodu. Opinie?

Już 5 lat temu cała grupa przejechała cały sezon na rowerach 3t z napędem 1x, dobrze się to nie skończyło. Vingegaard jest świetnym kolarzem więc to przepchnie na sensownym poziomie ale napęd będzie raczej przeszkodą niż wartością dodaną

10 godzin temu, Cross90 napisał:

Żeby daleko nie szukać Armstrongiem każdy sie zachwycał, a jak sie skończyło wszyscy wiemy.

A dla mnie nie ma to żadnego znaczenia, od zawsze był moim idolem i będzie nadal. Żeby "skreślać" zawodowego sportowca z uwagi na wpadkę dopingową trzeba być oderwanym od realiów idealistą i nie mieć zielonego pojęcia o sporcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tur z Francji zaczynał się przecież na ostrym kole, i jedna tarcza z przodu to nie nowość, ale wróćmy do lat 40-50, mamy już dwie tarcze z przodu 4 rzędy z tyłu ( np 14-15-17-19).   Wieńce 51/48… głównie po to aby łatać dziury przełożeń i dać płynność kadencyjną, a nie otwierać dla nóg góry.

  dziś napęd 1x12 czy 1x13  to naprawdę jest jednak inna sytuacja… na You tubce jest film przekrój od czasów 70 tych podjazdu na taką kolarska… „berg” górę bólu bruku, jak oni zatwardzali tam na sztywno, wywracają się w tych noskach nawet Kanibal traci rezon, a dziś - wysoka kadencja, kolarze o sylwetkach chartów, i peleton leci jak wiatr 🙂  ciekawe jakie prywatne zdanie na temat 1x ma  np 10 czołowych kolarzy. Bo dynamika zmian przełożenia  z dwoma tarczami jest kwestią przyzwyczajenia. 

brak przedniej przerzutki to także niższy ślad węglowy, czasem jedno ogniwo na rowerze mniej i zyskane na wiatr waty….  Greta to lubi🤗

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, uzurpator napisał:

360% zakresu. To i tak więcej niż za czasów 2x9 i jakoś wtedy się dawało. To i teraz się da.

Zakres raczej nie jest problemem. Sedno będzie w stopniowaniu, ile czasu będzie się dało jechać na optymalnej kadencji i mocy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Żeby "skreślać" zawodowego sportowca z uwagi na wpadkę dopingową

Ej, ale on zdaje się przyznał, że ta wpadka trwała latami i stosował doping w czasie wszystkich TDF, które wygrał? Co musiałby zrobić, żeby przestał być Twoim idolem? Pytam z autentycznej ciekawości.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosował doping zupełnie tak samo jak każdy inny kolarz na takim poziomie, zupełnie tak samo jak każdy inny sportowiec na wysokim poziomie. Ludzie kłują dvpę żeby dobrze pojechać ogóra o puchar wójta pierdziszewic dolnych a gdzie jeszcze do podjeżdżania Mont Ventoux z prędkością 20+

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zekker napisał:

Zakres raczej nie jest problemem. Sedno będzie w stopniowaniu, ile czasu będzie się dało jechać na optymalnej kadencji i mocy.

12 rzędowe 10-36 to pi*drzwi 9 rzędowe 11-25 rozciągnięte o trzy koronki. Luz w luzie z luzem - zwłaszcza że współczesne kasety mają zagęszczony zakres wysokich biegów, gdzie te stopniowanie ma największe znaczenie.

2 godziny temu, itr napisał:

ciekawe jakie prywatne zdanie na temat 1x ma  np 10 czołowych kolarzy.

Domniemam, że Jumbo idzie w 1xX bo są sponsorowani przez SRAMA, który to w 1xX idzie grubo. Prozakom to zaś jest wsio ryba. Jak masz 400w w nogach to te 50x36 obskoczysz wszystko poza memicznymi ściankami pod 20%. Ba - jak ktoś nie jest primadonną przełożeniową to jakieś 97.5% polski obskoczy na 1xX z kasetą 11-36.

Anegdotycznie - mam w szosce 3x12 ( 44/32/22 + 11-32 ) z czystej próźności, bo z blatu schodzę sporadycznie - i to będąc 100 kilowym świniakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mihau_ napisał:

Stosował doping zupełnie tak samo jak każdy inny kolarz na takim poziomie, zupełnie tak samo jak każdy inny sportowiec na wysokim poziomie.

No wiem, ale dla mnie to jest powód, żeby żadnego/żadnej z nich nie traktować jako idola/idolki... Ale ok, wątek jest o napędach, więc nie drążę:)

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ale 3 drogi, którymi mogę dojechać do domu mają odpowiednio 7, 8 i 11 nachylenia 😁

Konfiguracja na jakiej jedzie Vingegaard byłaby dla mnie ok po płaskim. Patrząc praktycznie to w terenach jakich jeżdżę, pomijając dziury w stopniowaniu takie 50 + 11-42 byłoby do przepchnięcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już od dawna planuję zmienić napęd na 1x12 w szosie jak zajadę ten. W sumie tylko finanse (bo kupiłem kolejny rower) i dostępność AXS do hamulców obręczowych mnie powstrzymuje. Póki co, bo czasami się pojawiają. Aha, i najpierw muszę sprawdzić jaki bębenek kupić do piasty pod XDR. W sumie to najważniejsze, chcę wymienić napęd a nie rower :)

I nie mam tu na myśli ustawienia na "płaskie" tylko uniwersalny, taki jak lubię, a uwielbiam góry. Porównanie mojego obecnego di2 50/34 z kasetą 11-32 i wersji 1x12 z blatem 44 i kasetą 10-44 niżej. Jak widać - straciłbym realistycznie patrząc JEDEN bieg na dole czyli zębatkę 12.

A di2 8050 jest na tyle ułomne, że i tak skrajnych kombinacji nie da się używać - albo urwiemy przerzutkę, albo łańuch na drugim skraju będzie wisiał jak szmata. W gravelu mam 36 z przodu i 10-50 z tyłu - nawet sobie nie wyobrażam przerzutki z przodu.

http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=44&RZ=10,11,13,15,17,19,21,24,28,32,38,44&UF=2135&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=ratio&GR2=DERS&KB2=34,50&RZ2=11,12,13,14,15,17,19,22,25,28,32&UF2=2135

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...