Skocz do zawartości

[opona] uniwersalna opona do gravela


Eathan

Rekomendowane odpowiedzi

Takie grawelowe gumy są dobre, gdy chcemy pyknąć szybką pętlę dom dom albo wyczyn na imprezie długodystansowej… nie wiem jaka jest Mazurska Pętla, ale wszędzie gdzie teren i polskie piaskowo-ziemne drogi PRZEWAŻAJĄ  to warto ….zabrać MTB 29 ( dostosowany indywidualnie w szczegółach). 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam na kołach Cst pikę 38 mm bez mleka ( z lenistwa) , i  to opona bardzo dzielna w piachu ( cena zakupu  ok 100 zł) tylko to że mam wprawę. Skąpe,  bo skąpe resztki mocy nie zmieniają tego, że to nie jest szerokość optimum. 😊 w każdym razie przez Kampinos da się przejechać, choć po prostu nie jest to przyjemne. Mam akurat doświadczenia z gumami 29x3  czyli przeciwwaga, i tym bardziej czuję katowanie w piachu na wąsko jako rzecz wartą rozważenia przed zaplanowaniem wypadu czy wakacji ( szczególnie, że sucha pogoda też „dosypuje”’czasem piasek. )
No i koniarze, stadniny niszczą drogi leśne , szkoda, że świat kopytny nie trzyma się tylko jednej nitki śladu. Raz odkopany rzadki piach i pozamiatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lata temu skusiliśmy się zjechać z asfaltu (ja na Tribanie 100, opona 32, żona na Treku DS, opona 38) na polną drogę nad Notecią. Miejscami piach przeszkadzał w jeździe z sakwami. 3 dni później, w drodze powrotnej też postanowiliśmy zaoszczędzić kilometrów. Przez ten czas droga tak wyschła, że nie szło jechać w luźnym piachu i był spacer. Piach i gravel to różne bajki, chyba że ktoś ma możliwość wcisnąć coś koło 2 cali, chociaż przy sakwie... No nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spidelli napisał:

może coś gładszego środkiem, a z bieżnikiem na krawędzi

Jeżdżę na Gravelkingach SS czyli gładkie w środku z bieżnikiem na zewnątrz. Jeżeli szutrówka jest twarda z niewielką ilością piachu można jechać bezpiecznie z pełną prędkością. Jeżeli tego piachu jest więcej potrafią nieoczekiwanie całkowicie stracić przyczepność. Na swojej stałej na Gassy mam piaskarnię gdzie jest sporo piachu na asfalcie. Ten fragment muszę przejeżdżać bardzo powoli i ostrożnie. Także jak jeździsz głównie po asfalcie, odcinki szutrowe stanowią zdecydowaną mniejszość a błota w ogóle nie oglądasz to będzie dobry wybór. Jak teren jest mieszany to raczej wybrałbym coś z choćby niewielkim bieżnikiem.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?     " wdół" przy Prętowej?  52.14769568871106, 21.15075439575715 ?

To właśnie miejsce gdzie  różnica między semislikiem i slikiem podczas wbicia się w na prędkości w piach jest kolosalna.   Na Pika agresywnie można ciąć w dół zważając tylko żeby ani ciut nie ustawić przedniego koła w trał, a na sliku - koło samo w tym piachu ustawi się bokiem i można wywalić srogie OTB... dodatkowo sam muszę tam dokręcać aby utrzymać prędkość... Na 3 calach była by jazda na dywanie czy w dół czy do góry...    Ale tak między wierszami to Pika  to za dużo jak na dotychczasowe 1500 km tego roweru, spokojnie SS Panzer, albo Czeskie Trafo mogłem kupić ( Pika była w Biker Studio tak pod ręką bez internetu)   Jak na tanie opony to mam już te Piki razem trzy ( trzecia to 32 drut)  i puk puk kapci nie ma.

Na wyjazdach takie miejsca albo małe plamy kopnego piachu można  z wysiłkiem przekopać albo obejść, ale bywa, że  to nie plama tylko 2 km poligonowej drogi "Sahara" :D

W innym miejscu tego forum z uporem maniaka polecałem do turystyki Almotiony 2,15 właśnie po latach gum 23,25,35, 42,47... Dopiero taki mięsisty slik i niskie ciśnienie względnie dobrze niesie w polu, a w dni  tylko asfaltowe 4 atmosfery  i też pojedzie się szybko... Ale też pojęcie uniwersalnej opony nie istnieje bez konkretnego rejonu i przebiegu trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

I jak wrażenia z Terra Trail?
Mam w Rondo fabrycznie G-one Allround 40 na dętkach i ogólnie szukam czegoś lepszego. Mulą na asfalcie a na piachu „da się przelecieć” z rozpędu ale to walka o przetrwanie. Właśnie złapałem kapcia na twardym szuterku po ok 2k i zamówiłem mleko. Zobaczymy…
Na wiosnę złożę drugie koła do ścigania, a te zostaną w zapasie do „dojeżdżania”. Zastanawiam się między Continental Terra Trail a Tufo Thundero. Ewentualnie na tył Terra Speed/Speedero. Pozostanę raczej przy 40 ale kusi mnie żeby spróbować na tył 35, chociaż wielu poleca dawać maksymalną szerokość czyli w moim przypadku 45mm. 
Jeżdżę asfalt/szutry/las 50/40/10. Raczej unikam jak jest duże błoto, chociaż od października do marca to raczej norma w niektórych miejscach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grudazone Terra Trail są całkiem spoko. Tyle, że u mnie tył się zużył po ok 3000 km. Dawały radę w różnych warunkach. Był tylko problem i po zamleczeniu dość długo opona się pociła. Poza tym musiałem do 2 dni dopompować Finalnie temat ucichł i teraz spokojnie mogę dobić raz na kilkanaście dni. Poza tym ok.

Skoro się zużyły to kupiłem Pirelli Cinturato Gravel H o szerokości 45. Będą montowane na wiosnę. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wrzucę swoje 3 grosze. Tył Tufo Thundero skończył się po 5 tys km. Kupiłem Tufo Swampero HD 40mm, mam na nich ok 2k przejechane. Na razie żadnych wad nie potrafię wskazać. Jeszcze nie przebiłem dętki, bieżnik jest znacznie wyraźniejszy i to pomaga w terenie, a jednocześnie nie czuję tego na asfalcie. Nie było żadnego wrażenia kowadła po przejściu z Thundero. Na dodatek zakładało się je wyjątkowo łatwo. Nie wiem jak z mlekiem. Właściwie jedyną wadą jest ich dostępność, wtedy kupowałem w sklepie producenta w Czechach. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, grudazone napisał:

Ewentualnie na tył Terra Speed

Polecam po prostu komplet. Są super szybkie, w miarę odporne na przebicia, zakładanie/zamleczanie banalne. Ja w tym roku przeszedłem na 45mm dla komfortu ale u mnie trasy raczej odwrotnie niż u Ciebie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcesco czyli rozumiem że jeździsz więcej w terenie a mniej po asfalcie? Jak się sprawdzają dwie Terra speed na luźniejszych nawierzchniach? Jest wiele głosów że łatwo się z glebą przywitać 😉

 

I jeszcze pytanie czy ktoś ma doświadczenia z porównaniem TerraTrail i Thundero? Bo wiadomo każdy swoje chwali, a opinie są skrajne…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grudazone napisał:

Marcesco czyli rozumiem że jeździsz więcej w terenie a mniej po asfalcie? Jak się sprawdzają dwie Terra speed na luźniejszych nawierzchniach? Jest wiele głosów że łatwo się z glebą przywitać 😉

 

I jeszcze pytanie czy ktoś ma doświadczenia z porównaniem TerraTrail i Thundero? Bo wiadomo każdy swoje chwali, a opinie są skrajne…

Miałem obie. Terra Trail jest dużo bardziej przyczepna. Różnica widoczna w terenie i szczególnie na mokrych nawierzchniach ( nawet asfalcie).

Thundero za o bardziej żywotna i cichsza na asfalcie. Na szutrze sytuacja się odwraca bo Tufo  sypie piaskiem po ramie jak głupia.

Co do odporności na przebicia to na Conti nie złapałem nic ( chociaż po sezonie było widać  dużo pocących się śladów). Na Tufo jedna większa dziurka zatkana knotem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2024 o 22:39, grudazone napisał:

ogólnie szukam czegoś lepszego

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-getaway-pro-htlr

Bardzo szybkie, odporne na przebicie, jakaś tam przyczepność w lekkim terenie jest. Zakładanie - horror połączony z thrillerem :)

Można połączyć z: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40 na tyle żeby było szybciej na asfalcie.

Opony kiepsko się uszczelniają - warto rozważyć dętki latex zamiast mleka.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, grudazone napisał:

Jest wiele głosów że łatwo się z glebą przywitać

Również pierwsze słyszę, natomiast oczywiste jest, że opona typu Terra Trail będzie lepsza w trudniejszym terenie niż Terra Speed, ale jak dla mnie Speed to idealny kompromis, można się zdziwić ile potrafi, głębokie piachy przejeżdżam, jest walka, ale da się. Natomiast na szutrze i asfalt gnam w ciszy i komforcie.

@chrismel myślę o Getaway na drugą połowę 2024, aczkolwiek Jan z bikeshow wspominał, że nie trzymają ciśnienia i to mnie lekko odstręcza.

I cena 😅

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem też początkowo Schwalbe G-one R/RS, bo wypadły świetnie (RS) lub dobrze (R) na bicyclerollingresistance.com no i z dobrych doświadczeń z marką Schwalbe (poza Allround). Niestety odstraszyła mnie znacznie wyższa cena niż Continental i Tufo.
Challenge też mają świetne statystyki, ale testy wypadły „kontrowersyjnie” 😉, no i cena zabija. 

Mam jeszcze chwilę do namysłu, bo koła będą za kilka tygodni. Więc zamówię chyba continentale, przetestuje je wiosną, a jak „dojadę” Allroundy to może wtedy wezmę Tufo. 
pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizowałem na podstawie doświadczeń własnych, prowadzących kanały na YT oraz testów z ww. strony kwestię odporności na przebicie. Nie bardzo widzę sens kupowania opon które w testach odporności na przebicie nie mają wartości co najmniej w okolicach 50. Przy niższych wartościach kapcie będziemy łapać często - mleko raz uszczelni, innym razem nie. Biorąc pod uwagę że spokojnie da się znaleźć opony które mają jednocześnie niskie opory toczenia, odpowiedni dla nas bieżnik i szerokość oraz spełniające ten parametr pozostaje tylko kwestia czy zaoszczędzenie 100-200 zł jest dla nas aż tak istotne.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie same przebicia mleko raczej uszczelni. Jak nie to knot pomoże. Gorzej jest z rozcięciami. A odporność na przebicie nie jest równa odporności na rozcięcie.

W ostatnim teście opon gravelowych na Gandfondo fajnie rozdzielili odporność na przebicia od odporności na rozdarcie ( osobne testy).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Odkopie temat.Dwa sezony przejechane na tufo thundero 44mm .Opona bardzo fajna jeśli chodzi o standardowe nawierzchnie gravelowe.Problem to odporność na przebicia.Cztery laczki tył i dwa albo trzy przód.Zastanawiajaca jest trudność w załataniu przez mleko tych opon. Mleko Stans które w oponach MTB radzi sobie ok tu ma problem.Po otworzeniu opony mleko zamiast białe jest koloru wpadającego w pomarańcz jak wewnętrzna strona opony.Pytanie czy nie wchodzi w jakąś reakcję.Co ciekawe Tufo ma mleko z opisem że jest tylko do ich opon.Marketingowy bełkot czy może coś w tym jest?

Mam dość problemów z laczkami i mimo dobrego bieżnika chyba zmienię na wersję HD pytanie co z tym ich mlekiem bo opini jakoś brak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kup sobie mleko od tufo i sobie porównasz, nie trzeba od razu iść w litry, jakaś mała butelka na początek starczy by ocenić.

Może coś w tym jest że lepiej kupić dedykowane, ale Ty sam się o tym najlepiej przekonasz i na próżno szukać jakiś opinii skoro większość i tak jeszcze wybiera dętki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry

Podepnę się na chwilę co do szerokości obręczy. Może ktoś ma papierową instrukcję/ skan od |Speedero? Zdaje się, że  jest tam tabela z szerkościami obręczy.  Przymierzam się do obręczy o szerkości wewnętrznej 25 mm i być może opony Speedero 700/40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...