Wojcio Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Mam czwarty samochód z automatem - dwa były klasyczne, jeden CVT i jeden DSG - nie miałem z nimi żadnych problemów. DSG ma co prawda tylko 100.000km, ale jeden z automatów sprzedałem z 248.000 na liczniku. Fakt, że naprawa mechatroniki w bardzo wiekowym aucie może przekroczyć jego wartość, ale naprawa przerdzewiałej podłogi także. Jak się traktuje samochód emocjonalnie i "sportowo" to rozumiem sentyment do manuala, ale jak jako durne narzędzie do jazdy od A do B to automat jest super. Kiedyś ręcznie sterowało się wyprzedzeniem zapłonu i składem mieszanki - też było tańsze w naprawie niż wtrysk elektroniczny 1 Cytuj
clavdivs Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 16 godzin temu, marvelo napisał: Jest nas zdecydowanie więcej, a wyższość skrzyni manualnej potrafimy uzasadnić. No i gdzie to uzasadnienie? Film potwornie nudny z kompletnym brakiem uzasadnienia z typowym laniem wody. 1 Spisek, samochody z maualna skrzynia biegów staja się kolekcjonerskie i droższe. No i producenci nie zauważają tej tendencji rynkowej i nie chcą zarobić na kolekcjonerach i nie produkują samochodów z maualną. 2. Teza że samochód z manualną skrzynią biegów pozwala na niższe zużycie paliwa, oczywiście brak jakiegokolwiek porównania konkretnych modeli, a warunek jest jeden musi byc to doświadczony kierowca, tylko jaki to jest kirowca? Zastanawia mnie że w firmach logistycznych gdzie realnie liczy się to paliwo, wprowadzane są ciężarówki z automatyczna skrzynia biegów. 3 Najlepsze tezy. skrzynia biegów ma decydować czy będę ignorantem motoryzacyjnym, skrzynia biegów decyduje o to czy dbam o samochód. Skrzynia biegów decyduje o uzaleznieniu finasowym od producenta. itd itp. zero konkretów. 2 Cytuj
Greg1 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 4 godziny temu, smw44199 napisał: Marvelo musisz sobie kupić Mercedesa W124 w poczciwym dieslu i do kompletu podnośnik, komorę lakierniczą, garaż i przysłowiowy worek narzędzi. Wtedy powinieneś sie poczuć, że nikt Cię nie oszukuje i wszystko jesteś w stanie zrobić sam. Jest tylko jeden minus. W wypadku jakieś kolizji możesz jej nie przeżyć i cały misterny plan w p...😁 A myślisz, że w tej swojej micro Daci na linki ma jakiekolwiek sense na przeżycie? 4 godziny temu, Wojcio napisał: Mam czwarty samochód z automatem - dwa były klasyczne, jeden CVT i jeden DSG - nie miałem z nimi żadnych problemów. DSG ma co prawda tylko 100.000km, ale jeden z automatów sprzedałem z 248.000 na liczniku. Mój starszy samochód z klasycznym automatem ma już 289 tys. km, kupiony od dealera (pomenadżerski) jako niespełna roczny z przebiegiem 16 tys. km. Olej wymieniałem 2 razy, raz po przebiegu 70 tys. km, drugi raz po ponad 250 tys. km. W międzyczasie, przy przebiegu około 140 tys. km miałem wypadek i olej był uzupełniany tylko, nie wymieniany. Skrzynia działa bez problemów, nic nie szarpie, przyśpiesza i redukuje płynnie Cytuj
smw44199 Napisano 20 minut temu Napisano 20 minut temu Zawsze większe szanse na przeżycie są w nowszym aucie, niż w starszym. Niezależnie od marki. Technika i wymogi wymuszają większe bezpieczeństwo w nowszych autach Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.