Skocz do zawartości

[rama] Czy to jest pęknięcie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
przymierzam się do zakupu roweru Kellys Noid 90 z roku 2016, lecz niestety rama to posiada pęknięcie lakieru. Moje pytanie brzmi czy to pęknięcie jest groźne? Czy jest to może pęknięta rama? Oraz czy wogole warto kupić ten rower w takich pieniądzach. Zostawiam link do ogłoszenia.
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-kellys-noid-90-27-5-dh-fr-enduro-fox-rock-shox-CID767-IDJhZwP.html
Z góry dzięki za odpowiedź.

2710E62E-4C54-475D-ABB3-0AC196E4FB7D.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powłoka lakieru jest elastyczniejsza niż węgiel czy tym bardziej alu. Nie ma opcji żeby pękł lakier bez co najmniej wierzchniej warstwy żywicy na macie węglowej. Nie jest to rysa ale IMHO uszkodzona rama w miejscu w którym pracuje. Nie pchaj się na minę.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mamy alu (przynajmniej tak wynika z opisu w katalogu)...więc raczej powłoka proszkowa choćby na jednej warstwie. No i teraz tak...powłoka lakiernicza jest bardziej elastyczna o ile jest poprawnie wygrzana. To i tu zaczynają się często problemy na lakierniach. W przypadku jednak wielu warstw odporność mechaniczna może być słabsza. Lakiery ciekłe w tej kwestii są bardziej podatne na pęknięcia. Mamy tu parę możliwości:

-pęknięcie powłoki lakierniczej (linia jest dość prosta więc raczej wątpliwe, rzadko kiedy lakiery tak pękają)

-pęknięcie materiału (tuż przy spawie więc bardzo prawdopodobne)

-skaza na materiale rodzimym, przy większych rysach farba proszkowa i ciekła do 200mikronów nie zaleje głębszych rys.

Na 3 możliwości, które szybko przyszły mi do głowy jedna oznacza problemy. Mocna lupa do łapy, lampa inspekcyjna i zobacz co tam siedzi w tej szparze. Jeśli w szparze będzie zalana farba to jest raczej oki. Wątpię aby sprzedający zgodził się na zdzieranie lakieru więc jak rysa jest głęboka, a powłoka naruszona odpuść.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez PIFFxPAFF
      Witam cieplutko w tej zimny Majowy dzień. 
      Na wstępie chciałem od razu zaznaczyć, że jestem dość mocnym laikiem w kwestii rowerowej. 
      Natomiast do sedna, kupiłem rower Romet Mustang M4 2021 na kołach 29'' i ramie 21'' jednak nie jestem w 100% pewien czy rozmiar roweru jest proporcjonalny do moich wymiarów, mam 188 cm (86cm przekroku). Podczas jazdy mam dziwne wrażenie że kierownica jest 'troszeczkę' za daleko choć może po prostu zawsze miałem źle dobrany rower. 
      Myślicie ze powinienem przejść na 19" czy to już będzie zdecydowanie za mała rama? 
    • Przez dreamer1897
      Witam wszystkich.
      Założyłem konto z myślą, że eksperci pomogą w wyborze odpowiedniego roweru i dlatego zwracam się do Was.
      Chciałbym kupić rower górski na dłuższe przejażdżki (50-100km, ale czasem do 25km), który sprawnie będzie pokonywał asfalt i kostkę brukową (jazda leśna czy szutrowa to raczej sporadyczne wypady). Wiem już, że koła 26" są za małe na moje gabaryty 171cm/73kg (z opcją zmniejszenia wagi). Mam obecnie Gazelle na 28" z przerzutkami Nexus i komfort jazdy mnie zadowala do momentu gdy nie zjadę na szutrowe ścieżki, gdzie muszę zjechać ze względu na zagrożenie np. na ruchliwej drodze, bp wąskie koła bez bieżnika się nie sprawdzają. Jeżeli chodzi o moje doświadczenia z rowerami górskimi to posiadam Kross Grand Gold 26" (w przyzwoitym stanie rocznik 1999 używany bardzo rzadko kupiony za 799zł) i jeździłem jeszcze najtańszym z Biedry 26" (amortyzatory przód i pod siodełkiem) przerzutki Tourney (dramat), ale wykręciłem nim jakieś 8000 km weekendowych przejażdżek po 50-100km i codziennych po 10-20km zanim rozleciały się hamulce a przerzutki zaczęły się rozregulowywać- 2013 rok koszt 399zł. 
      Budżet teoretycznie jestem w stanie podciągnąć do 3000 w przypadku, gdy trafi się coś z czym mógłbym spędzić kilka lat i mój komfort jazdy zachęcałby mnie do jeszcze dalszych podróży. Kwestia rozmiaru kół przedział 27,5 do 29, ale to rozważę, gdy ktoś wytłumaczy mi jaki rozmiar kół byłby lepszy dla mojego komfortu i sprawności pokonywanych przeze mnie odcinków.
    • Przez Mtkr1
      Siema mam pytanie jaki kąt do przelotówki
      Pytam ponieważ dwóch "ekspertów" twierdzi że duży kat i po łuku koła wybicia
      I dlatego pytanie do was jak powinno wyglądać wybicie przelotówki i jaki kąt 
      Jeżeli temat był to proszę o linka 
    • Przez MatiQ.
      cześć, mam problem ze znalezieniem nowego suportu o wymiarach- średnica 41mm, średnica dystansu 44mm, średnica osi 19mm proszę o pomoc ponieważ pilnie potrzebuje tej części a nie mogę znaleźć żadnego w tych wymiarach 🤔rower to Kands dirt colt 
    • Przez MatiQ.
      cześć, mam problem ze znalezieniem nowego suportu o wymiarach- średnica 41mm, średnica dystansu 44mm, średnica osi 19mm proszę o pomoc ponieważ pilnie potrzebuje tej części a nie mogę znaleźć żadnego w tych wymiarach rower to Kands dirt colt 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...