Skocz do zawartości
  • 0
Gość Radek

Raczej nie stać mnie na gravel

Pytanie

Gość Radek

Hej! 

Poszukuję dla siebie roweru, bo póki jeżdżę na 30 letnim rowerze trekkingowym. I robię codziennie trasy 20-50 km. Po terenie każdego rodzaju od asfaltu, po mijanie głębokiego piasku w lesie (bokiem po poboczu, bo przez niego bym nie ujechał :D). 

Zmierzając do pytania, czy jako całkowity laik powiniem chwytać się za budżetowego gravela? 

Najchętniej wydałbym do 3 tysięcy (Romet Aspre?), jednak mam wątpliwości, czy jazda na takim rowerze będzie komfortowa i przyjemna. A może rower w tej cenie na lata, nie ma racji bytu? 

Nie aspiruję do bycia sportowcem i cenię sobie przede wszystkim przyjemność z jazdy. Jednocześnie chciałbym być szybki. 

Może jednak powiniem iść w stronę roweru crossowego? Może crossowy będzie jakościowo lepszy niż tani gravel, którego cena jest wywindowana hajpem (?). 

Podsumowując, szukam uniwersalnego roweru na lata w niedużej cenie, na którym nie będę ślimakiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, fachowa opinia jest dla mnie bardzo wartościowa, bo sam się zupełnie nie znam. Może komuś przyjdą do głowy modele rowerów, które godzą gdzieś cechy sportowego charakteru gravela z komfortem i uniwersalnością roweru crossowego. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
abdesign

kierunek - decathlon... i rower triban rc500 + wymiana opon.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Gość Radek
Teraz, abdesign napisał:

kierunek - decathlon... i rower triban rc500 + wymiana opon.

Niestety tribany są aktualnie niedostępne. Nawet chwilowo bardzo spodobał mi się triban 120 gravel, ale ich po prostu nie ma. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
dovectra
28 minut temu, Gość Radek napisał:

Niestety tribany są aktualnie niedostępne. Nawet chwilowo bardzo spodobał mi się triban 120 gravel, ale ich po prostu nie ma. 

Powiem tak, jeśli chodzi o kasę to jest właśnie najgorszy okres na zakupy. Tanich -w miarę dobrych już nie ma bo wiadomo wszyscy się ruszyli i chcą jeździć rowerem a nie autobusem.

Dostawy części do fabryk też kuleją przez świrusa. Jak chcesz przyoszczędzić to poczekaj na zimę wiosnę, cześć ludzi porzuci rowery.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
akkwlsk

W zasadzie chyba każdy producent ma w ofercie rower tego typu, ostatnio kolega z pracy miał bardzo podobny dylemat. Porównywaliśmy wiele modeli, najkorzystniej wypadał CTM Stark, ale koniec końców padło na ubiegłorocznego Gianta Roam -  bo był do wzięcia od ręki i nawet udało się coś z ceny urwać. 
Celowo nie podaję wersji wyposażenia, bo dobierzesz sobie coś pod swój budżet. 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Gość Radek

Jeśli ktoś przeczyta wątek to zapraszam jeszcze do komentowania :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Gość Radek
2 godziny temu, akkwlsk napisał:

W zasadzie chyba każdy producent ma w ofercie rower tego typu, ostatnio kolega z pracy miał bardzo podobny dylemat. Porównywaliśmy wiele modeli, najkorzystniej wypadał CTM Stark, ale koniec końców padło na ubiegłorocznego Gianta Roam -  bo był do wzięcia od ręki i nawet udało się coś z ceny urwać. 
Celowo nie podaję wersji wyposażenia, bo dobierzesz sobie coś pod swój budżet. 
 

Właśnie tak rozkminiam, bo pal sześć już z masą roweru, która będzie nieco większa w przypadku crossa niż gravela. 

Może gdybym dokupił lemondkę, i/albo rogi to byłoby mi i wygodniej i miałbym mniejszy opór powietrza. I zyskałbym jeszcze bardziej uniwersalny rower. 

Bo gravela boję się trochę kupić ze względu na wybitnie sportową pozycję, która w mieście, czy przejażdżce z dziewczyną (na crossie) może wyglądać komicznie. Chyba, że baranka można trzymać zwyczajnie z góry i jechać jak na płaskiej kierownicy (?). 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
wkg

Można. Po to też jest żeby były 3 różne chwyty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
clavdivs

Marin nicasio+ z powodzeniem wystarczy na pierwszego gravela

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • MateosRoweros
      Przez MateosRoweros
      Czołem!
      Na co dzień śmigam na szosie 
      GHOST Race 5500.
      http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1393
      Szosa przyznam, służy już drugi sezon i sprawuje się na miarę aktualnych potrzeb. 
      Jednak (zawsze jest to jednak:) ), korci mnie na wymianę ramy. Coś lżejszego. 
      Napęd Shimano 105, przerzutka ultegra tył zostaje. Reszta do zmiany. 
      Po głowie chodzi mi kilka pytań:
      1) Jaka nowa rama? 
      - chiński karbon,
      - Accent Draft (1400 zł set 2kg waga)
      - https://www.centrumrowerowe.pl/rama-szosowa-carbon-pd21484/?v_Id=136962&gclid=EAIaIQobChMI5ZuLwtby6wIVmNwYCh2Z-wbAEAQYBCABEgJzPPD_BwE
      - coś innego?
      2) Przejeździć do końca aktualny sezon na obecnej ramie, naszykować fundusze na coś nowego? (Salva?) 
      _____________
      Jeżdżę do 100km max weekendami, na co dzień ~ 30km. Wymagania amatorskie 
      Pozdrawiam.
    • MD11
      Przez MD11
      Szukam pompki stacjonarnej do gravela z oponami 38-40 mm w systemie bęzdętkowym, więc myślę, że ciśnienia rzędu 3.5-4.0 bar.
      Widzę, że pompki SKS Airworx 10.0 (do 10 bar) i SKS Twentyniner (do 6 bar) są w tej samej cenie. Ta pierwsza wydaje się porządniejsza (manometr umiejscowiony na górze i stalowa podstawa), ale druga ma szerszy tłok.
      Czy lepiej wziąć Twentyniner-a, bo lepiej poradzi sobie z uszczelnieniem opon, czy to nie ma znaczenia?
    • AdamKru
      Przez AdamKru
      Witam. Mam możliwość kupna roweru Focus izalco race 6.9 2020 w cenie 4500zł (https://katalog.bikeworld.pl/2020/web/produkt/rowery_szosowe/race_klasyczne/focus/67040/izalco_race_6_9). Czy jest to dobra cena za ten rower, jeśli ktoś miał z nim kontakt to proszę również o ogólną opinie. 
      Jeśli macie jakieś ciekawe alternatywy, z chęcią rzucę okiem.
      Z góry dzięki za jakąkolwiek aktywność. 
      Pozdrawiam.
    • jaszmyr
      Przez jaszmyr
      Witam, chciałbym kupić szosę 
      rozmiar ramy L, XL na wzrost około 184cm (58cm, 21 cali - około)
      osprzęt claris/sora w górę,
      Szukam czegoś nowszego, ważniejsze jest dla mnie żeby rower był na gorszym osprzęcie ale w lepszym stanie.
      I bardzo proszę doradźcie czy czekać może do grudnia jak ceny spadną i kupić nówkę?
    • BLUR
      Przez BLUR
      Dzień dobry.
      Szukam używanego roweru crossowego do 1300 zł, na allegro znalazłem taki: https://allegro.pl/oferta/specialized-crosstrail-xl-21-kola-28-dokumenty-9546712384
      Zapytałem się sprzedawcy z którego roku jest to model i dostałem odpowiedź że z 2010. I tu nasuwa się moje pytanie czy jest duża różnica między takim rowerem a nowszymi modelami i czy jest to dobra oferta w tej cenie.
      Skłonny byłbym także zakupić nowy rower i byłbym wdzięczny za polecenie konkretnych modeli.
×