Skocz do zawartości
MateuszS1992

[2500zl] rower crossowy czy fitness

Rekomendowane odpowiedzi

MateuszS1992
Napisano (edytowane)

Siemka, mam problem przy wyborze roweru, jeżdżę rowerem MTB z Decathlonu za 1000zl z 26 calowym kołem. Zima nie jeżdżę w ogóle...latem staram się codziennie 20-40km + czasem wycieczka ze znajomymi 10-15km, przy 40km mam średnią 20kmh. 
I tutaj pytanie i prośba o pomoc, co kupić na 95% asfalt,  5% ze znajomymi po utwardzonej drodze czy np szrucie. 
Zalezy mi na większej sredniej bo teraz bardzo odstaje
Mam do wydania 2500zl choć chętnie kupię za 1500 jak nie będzie dużej różnicy w osprzęcie bo jeżdżę tylko amatorsko.

Wybrac rower crossowy typu Kands Maestro, Avangarde lub Kross Evado 5.0 lub inne,  proszę o pomoc.

Czy bardziej celować w rower fitness typu Kross Pulso 1.0 lub 2.0

I czy będzie duża różnica miedzy crossowym a fitness czy może po prostu kupić crossowy i zmienić opony ma gładkie 30/35mm?

proszę o pomoc bo już się zastanawiam 3 tygodnie:)

 

 

 

 

 

Edytowane przez MateuszS1992

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo

Wybrałbym do tego celu rower fitness. Nawet ten Pulso 1 jest całkiem sensowny za te pieniądze. Ma całkiem szybkie przełożenia, sztywny widelec na szosie też będzie zaletą (no i jakieś 1.5 kg lżej względem taniego amor), a po szutrowej drodze nawet na tych Kojackach pojedzie (z zachowaniem uwagi). Jak zmienisz opony na lżejsze (sugeruję 28-32 mm z jakiegoś typowo szosowego modelu, np. Continental UltraSport lub nawet GP5000 jak budżet pozwoli) to już w ogóle będzie torpeda na szosie. A po założeniu opon z bardziej agresywnym bieżnikiem (np. ATRide) to nawet w łatwiejszym  maratonie mtb (np. Mazovia) można na nim wystartować.

Warto założyć rogi (sugeruję takie w długiej wersji L) - na szosie pozwolą osiągać większe prędkości dzięki możliwości uzyskania bardziej wyciągniętej pozycji, a i na podjazdach na stojąco się przydają. W normalnej jeździe też pozwalają odpocząć dłoniom. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszS1992

O dziękuje za opowiedz, a czy duża różnica w prędkości będzie miedzy crossowym z oponami 38mm z bieżnikiem jakie ma np Kands a np gładkich 35mm z pulso? Bo nie ukrywam ze wiekszosc czasu jeżdżę sam i chce zacząć jeździć szybciej i dalej ale tez latem z 2 razy w tygodniu chciałbym wyjechać nim ze znajomymi, czy na rekreacyjna jazdę fitness będzie dobry? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Na taką jazdę na pewno nie brałbym amortyzatora. 

Nie licz na kosmiczne przyrosty prędkości. Na początku 2-3 km/h. Głównie ze względu na aerodynamikę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszS1992
Napisano (edytowane)

2/3kmh miedzy crossem a fitness tak? To jak mtb robiłem 20-22kmh średnia przy 30-40km na 26 calowych kołach to spokojnie koło 27-30 się zakręcę?

Biore krossa pulso 2 zobaczymy jak to będzie najwyżej sprzedam 

Edytowane przez MateuszS1992

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszS1992
Napisano (edytowane)
28 minut temu, wkg napisał:

między fitness a 26

To dziwne bo znajomy na samej zmianie mtb na crossa z 38mm opona poprawił średnia o 6kmh i nie mogę za nim nadążc a tu mowa o prawie szosowce... 

Edytowane przez MateuszS1992

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

No jestem ciekaw : )

Główna zmiana to pozycja - przy wiekszych szybkościach główne opory to aerodynamika.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo
4 godziny temu, MateuszS1992 napisał:

To dziwne bo znajomy na samej zmianie mtb na crossa z 38mm opona poprawił średnia o 6kmh i nie mogę za nim nadążc a tu mowa o prawie szosowce... 

Tu wiele zależy od konkretnych konfiguracji porównywanych rowerów - zastosowanych opon, pozycji, masy (całości i masy kół), przełożeń.

Jeśli w tym rowerze z Deca miałeś tanie, ciężkie, klockowane opony, piastę na wolnobieg z najszybszym dostępnym przełożeniem 42/14, wysoko ustawioną kierownicę i rower ważył 15 kg to przesiadka na Pulso 2 na pewno będzie odczuwalna na plus, ale chyba jednak na 6 km/h różnicy w prędkości średniej bym nie liczył.

Pulso 2 jest bardziej ukierunkowany na szosę (napęd 50/34, 11-28), a Pulso 1 jest moim zdaniem bardziej uniwersalny (np. na wyjazd turystyczny w góry wolałbym właśnie napęd 3x, którym dysponuje ten rower). 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszS1992
Napisano (edytowane)

Pulso 2020 tez chyba ma 3x8, przynajmniej tak jest podane.

czyli najlepiej kupić rower crossowy i tyle skoro nic nie daje inny rower, lepszy ostrzet czy wyższa cena, a 2kmh jakoś nie przekonuje do wydania 3/4 tys zamiast 1000 na np crossowego Kanadsa:d
 

Edytowane przez MateuszS1992

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
17 godzin temu, marvelo napisał:

piastę na wolnobieg z najszybszym dostępnym przełożeniem 42/14,

Akurat przy średniej 20-25 km/h to to przełożenie jest i tak aż za twarde. Myślę, że - jeżeli ten rower jest sprawny - to to kwestia albo pozycji albo wytrenowania. 

W dniu 29.06.2020 o 00:42, MateuszS1992 napisał:

Zalezy mi na większej sredniej bo teraz bardzo odstaje

A czy możesz np. zamienić się z jednym z tych znajomych na rowery na godzinę - dwie ? Oczywiście jeżeli znajomy ma podobny wzrost ... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo

Akurat przy jeździe w grupie, gdzie często jesteśmy w cieniu aerodynamicznym, przełożenie 42/14 i koło 26 cali to żadne przełożenie. Koledzy przyciskają, prędkość rośnie do 40 km/h i taki początkujący na przełożeniu 42/14 musi kręcić około 110/obr/min (przyjmując obwód kola 200 cm). Taka kadencja jest już nieefektywna nawet dla wytrenowanych. Nawet w samotnej jeździe, gdy mamy wiatr w plecy albo na długim zjeździe posiadanie "nadbiegów" pozwala oszczędzać energię. W terenie pagórkowatym, aby osiągnąć średnią 25km/h to trzeba jechać duuużo szybciej przez sporą część dystansu i wtedy długie przełożenia się przydają. 

Na autostradzie też jedziesz samochodem 140 km/h na trzecim biegu cały czas (wiele samochodów jeszcze mieści się przed czerwonym polem na obrotomierzu), czy tylko jak masz zapotrzebowanie na maksymalną moc? 

Moim zdaniem aby rower stymulował do wysiłku i poprawy osiągów, musi posiadać zapas twardych przełożeń.   

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo
9 godzin temu, MateuszS1992 napisał:

Pulso 2020 tez chyba ma 3x8, przynajmniej tak jest podane.

czyli najlepiej kupić rower crossowy i tyle skoro nic nie daje inny rower, lepszy ostrzet czy wyższa cena, a 2kmh jakoś nie przekonuje do wydania 3/4 tys zamiast 1000 na np crossowego Kanadsa:d
 

Ja bym jednak wolał rower ze sztywnym widelcem, ale nie typowy fitness z napędem szosowym, ale właśnie coś w stylu Pulso (czyli mieszczący opony przynajmniej 35 mm i napęd o szerokim zakresie przełożeń (48/11 do 26/28), bo to zawsze może się przydać).

Moim zdaniem taki Pulso 1 (nie wiem jak z dostępnością obecnie i ceną, ale chyba poniżej 2000 zł go kupisz w żądanym rozmiarze) to idealny kompromis. To naprawdę dobry rower. 

https://allegro.pl/oferta/kross-pulso-1-l-9099053925?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery&gclid=Cj0KCQjw6PD3BRDPARIsAN8pHuFFmMh47ZZF5oVrK_dgaNDK70fM0Vuu_VfXFbwShu-4cMirSOCynu0aAuX-EALw_wcB

Tylko od razu dokup rogi, np. takie:

https://allegro.pl/oferta/rogi-aluminiowe-author-abe-004-srebrne-8190270407

https://allegro.pl/oferta/rogi-aluminiowe-author-abe-30-n-czarne-145-mm-8190157208

Lub takie minimalistyczne:

https://allegro.pl/oferta/rogi-smica-micro-bar-95mm-magenta-66g-super-lekkie-8269622171

https://allegro.pl/oferta/xlc-ergonomic-rogi-kierownicy-alu-guma-kraton-9259598119 

A jak będziesz chciał jeszcze szybciej, to trochę węższe i lżejsze opony i dętki:

https://allegro.pl/oferta/opona-continental-ultra-sport-iii-zwijana-700x28-9077252218

https://allegro.pl/oferta/opona-700x25c-zwijana-120tp-slickster-7667688197

https://allegro.pl/oferta/detka-kenda-700-x-18-23c-fv-48mm-box-ultra-lite-9126738902

Będzie różnica. 

Uwierz mi, 6 km/h różnicy w średniej prędkości to kosmos, ale nawet 3 km/h to już sporo. Zwłaszcza, gdy ta różnica dotyczy coraz większych prędkości, bo wtedy każdy 1km/h więcej pożera coraz więcej watów mocy. Na tym samym rowerze, wzrost średniej z 20 km/h na 23 km/h to nie to samo, co z 30 km/h na 33 km/h.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszS1992

Dzięki panowie za pomoc, ja już tak zgłupiałem ze patrzę na rowery za 5 tysięcy:D

mam ostatnie pytanko i już zamawiam jutro...  na pokonywanie 40km dziennie tak żeby się nie zmęczyć I jechać szybciej niż mtb lepszy będzie Evado 7 czy pulso 2? Czy to już bez różnicy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Po asfalcie Pulso, jak bardziej nierówno to Evado. Ale to chyba nie w rowerze problem. Równie dobrze może pomóc licznik z czujnikiem kadencji za 200 PLN nowy albo jedna dobra rada.

Zawsze lepszy na asfalt rower ze sztywnym widelcem niż ze słabym amortyzatorem.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hulk14

Jeżeli rzeczywiście 95%  asfaltu, to cross nie ma kompletnie żadnego sensu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszS1992

Panowie kupuje pulso 2 tylko słabo z dostępnością 2020 rocznika ale zdecydowałem się już!

I mam jeszcze pytanie, czy Kross pulso 2.0 wychodził w biegami 2x9 i 3x9 bo raz podane jest 18 biegów a raz 27? I który lepszy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo

Tak jeszcze odnośnie średnich prędkości, przełożeń i wpływy roweru na prędkość.

Pokonałem dzisiaj trasę 47 km (Krasnystaw - Orłów - Stryjów - Wierzba - Stary Zamość - Izbica - Krasnystaw, sporo stromych podjazdów) taką damką:

ba6bc80645b872b1med.jpg

Niedawno zamontowałem licznik i mogę podać parametry z dzisiejszej trasy.

Dst. 47 km

V śr. 26.7 km/h

V max. 67 km/h

Minimalna prędkość na podjeździe przez chwilę nawet spadła do 9 km/h (na najbardziej stromym odcinku) i zrzuciłem wtedy na młynek z przodu (korba 42/34/24, kaseta 11-28).

Aby wykręcić tą średnią 26.7 km/h na liczniku bardzo często było 40-45 km/h. Na najbardziej stromym zjeździe do Wierzby osiągnąłem te 67 km/h, ale już przy 55-60 km/h odruchowo palec wskazujący szukał twardszego przełożenia (którego już nie było), po pedały uciekały spod nóg. Gdybym miał 42/14 i koła 26" (jak w wielu tanich góralach) to już w ogóle byłaby tragedia. Na zjeździe do Izbicy też prędkość sięgnęła 60 km/h i przełożenia 42/11 już się kończyło. 

Wspominałem o długich, zagiętych rogach (takie mam w tym rowerze zamontowane) i takie prędkości na klasycznej damce, gdzie kierownica jest sporo wyżej od siodełka i rogów brak byłyby raczej nie do osiągnięcia, a z rogami i kierownicą ustawioną mniej więcej na równi z siodełkiem można już nieźle przycisnąć. 

Wielokrotnie pokonywałem tą trasę na szosówce i mój rekord średniej to było 32.5 km/h (kilkanaście lat temu, jak byłem w szczytowej formie), a na zjeździe do wierzby 79km/h (z silnym wiatrem w plecy), ale tam mam najtwardsze 52/11. Dzisiaj, gdybym szosówką (8.5 kg) zrobił 30-31 km/h, byłbym zadowolony. Jak miałem gorszy dzień albo mocno wiało to czasem ledwo 27-28 km/h wychodziło.

A góralem (około 12.5 kg) na oponach 2.2- 2.35 to te 25-26 km/h mi się udawało, a 24 km/h to raczej bankowo.

Zatem rower ma znaczenie, waga, pozycja, przełożenia, opory toczenia opon, ale te różnice są mniejsze, niż się wielu wydaje. 

Ja w każdym razie wołałbym tańszy rower (nawet na ciężkiej stalowej ramie), ze starodawnym napędem 3x (2x), o dobrze dobranej rozpiętości (stopniowanie ma już dla mnie mniejsze znaczenie), na dobrych oponach, niż drogi i lżejszy rower z wykastrowanym z szybkich przełożeń napędem, na jakichś tanich oponach i z bujającym amortyzatorem. 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • medzie
      Przez medzie
      Witam, nie znam się na rowerach, dlatego proszę o poradę. Mój wzrost 169cm, waga 56kg (Długość od nogi do krocza 80cm).
      Rower głównie do dojazdu do szkoły po ścieżkach i asfalcie cały rok.
       Na oku mam takie modele: 
      (Jeśli inne roczniki są lepsze, lub w ogóle inne modele chętnie się z nimi zapoznam!)
      KROSS EVADO 4.0 D 
      Rower krossowy; kolekcja 2019 koła: 28”; rozmiar ramy: 17”/19”; materiał ramy: aluminium; widelec: SR Suntour NEX (skok 63mm); 24 biegi; przerzutka przód: Shimano Tourney FD-TY710; przerzutka tył: Shimano Acera RD-M360; hamulec przód: Tektro Disc MD-M300 (mechaniczne; rotor: 160mm); hamulce tył: Tektro Disc MD-M300 (mechaniczne; rotor: 160mm); manetka: Shimano ST-TX800 (3x8); mechanizm korbowy: SR Suntour (48/38/28Tx170mm); kaseta: Shimano Altus CS-HG31-8 (11-32T); piasta przód: Joy Tech D041DSE; piasta tył: Joy Tech D142TSE; opony: Mitas V84 Gripper (28"x1,6", reflex); waga: 13,8 kg. TORPADO T801 CROSSFIRE D21
      Waga [kg]: 14.35 Rama: Aluminiowa Rozmiar ramy [cal]: 21 Rozmiar ramy: M Liczba biegów: 27 Przerzutka przednia marka: Shimano Przerzutka przednia model: M-371-9 34.9 Przerzutka tylna marka: Shimano Deore Przerzutka tylna model: 592 Manetki marka: Shimano Altus Kaseta marka: Shimano Kaseta typ: HG20 11-34 9V Wolnobieg marka: Brak Wolnobieg typ: Brak Korba marka: Shimano Korba typ: FC-371 Hamulec przedni marka: Shimano Hamulec przedni typ: Tarczowy hydrauliczny Hamulec przedni model: M200 Hamulec tylny marka: Shimano Hamulec tylny typ: Tarczowy hydrauliczny Hamulec tylny model: M-200 Rozmiar koła [cal]: 28 Opona marka: Chen Sing Opona typ: 700x41 Obręcze: Torpado Piasta przód marka: Solon Piasta przód typ: 802F 32H Disc Piasta tył marka: Solon Piasta tył typ: 802R 32H Disc Cassette Amortyzator przód marka: Suntour Amortyzator przód typ: NCX R.L. Amortyzator tył marka: Brak Amortyzator tył typ: Brak Kierownica marka: Torpado Kierownica typ: Aluminiowa FOV Wspornik kierownicy marka: Torpado Wspornik kierownicy typ: Multiset Siodełko marka: Torpado Siodełko typ: SA-226 Sztyca siodła marka: Torpado Sztyca siodła typ: 31.6 x 350 Łańcuch marka: Yaban Łańcuch typ: S-9 9SP  
      ROMET ORKAN 5D 2020
      koła     28 rama     alu 6061 rozmiar     19" / 21" widelec     SR Suntour NEX DS. HLO napęd     27 manetki tył, przód     Shimano Altus SL-M2000 9 speed / Shimano Altus SL-M2000 3 speed przerzutka tył, przód     Shimano Deore RD-M591 / Shimano Altus FD-M370 mechanizm korbowy     Shimano Acera FC-M371 48/36/26 170/175 mm hamulec tył, przód     Shimano BL-MT200 hydrauliczny / Shimano BL-MT200 hydrauliczny tarcza hamulcowa tył, przód     Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm / Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm opony     Michelin Protek Cross 700×35 obręcze     aluminiowe dwukomorowe piasta tył, przód     Shimano Tourney FH-TX505 / Shimano Tourney HB-TX505 kaseta / wolnobieg     Shimano CS-HG200 11-32T 9 speed kierownica     Romet aluminiowa MHB-A 6009 FOV 680 mm sztyca     Romet alu. MSP-AM009 31,6 mm 350 mm mostek kierownicy     Romet alu. regulowany TDS-D299 105 mm siodło     Selle Royal Ariel pedały     FP-920 aluminiowe waga     13.9 kg
    • Wostok
      Przez Wostok
      Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.
    • zuzek1991
      Przez zuzek1991
      Cześć,
      ostatnio pisałem podobnego posta w TYM temacie. Zdecydowałem się obejrzeć Indianę X-Cross 5.0, przy okazji obejrzałem X-Road 5.0 z ramą 19' i spostrzeżenie jest takie: super rowery, 19' na najniższym ustawieniu siedziska jest dla mnie OK, niestety cena w MediaExpert i dodatkowy przegląd sprawiły że podchodzę do sprawy jeszcze raz, z większym budżetem.
      Zacząłem patrzeć na rowery trekkingowe bo w przypadku Indiany okazuje się że poza oponami i dodatkami typu światła, osłony, błotniki, bagażnik (które i tak musiałbym dokupić) to ten sam rower co cross.
      Szukam crossa/trekkingu do jazdy po mieście i (głównie do pracy) i poza miastem (rekreacyjnie), mój wzrost to 175cm.
      Proszę o poradę który rower wybrać w tytułowym przedziale cenowym, moje propozycje z tego co zostało (a mam wrażenie że dostępność większości 'fajniejszych' modeli to fikcja):
      Northec Caledon DB - tutaj osprzęt wydaje mi się całkiem OK, no i są jeszcze dostępne zarówno 17' jak i 19'
      Giant-Roam 3 - wydaje mi się najsłabszy w tym zestawieniu
      Wheeler Cross 6.4 - wydaje się podobny do Gianta wyżej
      Kands Avangarde - wydaje mi się najlepszy jeśli chodzi o konfigurację, ale jestem laikiem
      Przechhodząc do trekkingów:
      Monteria Massive 5.0 - całkiem fajna konfiguracja i wygląd, jednak firma to dla mnie trochę no-name
      Kands Elite Pro - wydaje się trochę słabiej niż w tym Monteria, ale przynajmniej wiem czego się po Kandsie spodziewać
      KROSS Trans 6.0 - rozmiar 17' więc dla mnie idealny, dobry osprzęt, tylko hamulce - z opisu wynika że tarcze i hydraulika, na zdjęciu V-brake...
       
      Z góry dziękuję za porady, mam nadzieję że pomożecie mi się w końcu zdecydować i wybrać coś z tego co jest dostępne na rynku - a jest tego niewiele...
      Faworytami są chyba Northec Caledon, Monteria Massive, Kands Avangarde i KROSS Trans, ale liczę na poradę
       
      Pozdrawiam!
       
    • xddd
      Przez xddd
      Siema, od pewnego czasu zastanawiam się nad rowerem enduro. Patrzę z ciekawości bo na razie mnie na taki nie stać   . Zależy mi aby rower miał zawieszenie z przodu jak  i z tyłu. mój wzrost to 155 cm i waga 50kg. Rower służył by do zjazdów, podjazdów i do lekkiego urban freeride
       
      Dzięki
    • gajcyk04
      Przez gajcyk04
      hej,czy ktoś miał do czynienia z dartmoor'em street fighter(https://velo.pl/rowery/funbikes/dartmoor/streetfighter)? prosiłbym  o opinie. rower nie będzie za mały na wzrost 168cm ? będę uprawiał stunt  ,może nie kiedy street.czy warto kupic ? czy za tą kase kupie lepszy rower?
×