Skocz do zawartości
LeszekCzarny

[Gravel] Fuji Jari Carbon 1.1 2019

Rekomendowane odpowiedzi

LeszekCzarny

Kandydat na pierwszy poważniejszy rower - do codziennych krótkich przejazdów (15-30 km) i okazjonalnych średnich dystansów (do 100 km). Teren mieszany, ale głównie dziurawe ścieżki w mieście.

Jakie słabe punkty ma ten rower? Będę wdzięczny za komentarze.
Przeszukałem chyba całą sieć :) i nie znalazłem jakiegoś pogłębionego tekstu na jego temat. A cena jest dość zachęcająca (zakładając dodatkowo odliczenie VAT przy zakupie na firmę).

https://rower.com.pl/fuji-jari-carbon-1-1-1765291  

Edytowane przez LeszekCzarny
Poprawiony temat

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, epon napisał:

Ostatnio widziałem sporo postów dotyczących problemów z Jari, co prawda dotyczyły modelu aluminiowego.

Inna sprawa że w tej kwocie to bez zastanowienia bym wybrał Rondo Ruut CF2 https://7anna.pl/product-pol-10344-Rower-Rondo-2019-Ruut-CF2-Czarno-niebieski.html

pelna zgoda , tu masz jeszcze taniej

https://www.grawitacyjny.pl/rower-rondo-ruut-cf-2-2019,3,26696,86510

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Tamten był wyraźnie źle poskładany przez sprzedawcę : (

A co do Jari - ludzie głownie narzekają na korby  FSA.

Za to nie ma zmiennej geo i  tym podobnych - to duża zaleta.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Przede wszystkim nie jestem przekonany do jednej tarczy z przodu w przypadku Rondo - czy nie będą za twarde przełożenia, jeśli jednak znajdę jakąś małą górkę.

Generalnie nie chciałbym wydać więcej niż 12 tys. (na sam rower).

Dzięki za opinie.

EDIT: spojrzałem jeszcze na geometrię Rondo - jest chyba bardziej szosowo, niż u innych? Tu nawet w opcji endurance stosunek stack/reach jest 1,45 (Fuji ma bodajże 1,55).

Edytowane przez LeszekCzarny
Uzupełnienie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
epon
2 godziny temu, LeszekCzarny napisał:

Przede wszystkim nie jestem przekonany do jednej tarczy z przodu w przypadku Rondo - czy nie będą za twarde przełożenia, jeśli jednak znajdę jakąś małą górkę.

To już musisz sam sprawdzić, jak dla mnie napęd 1x11 jest idealny, jedyne co to zmieniłem przednią tarczę na 40T

2 godziny temu, LeszekCzarny napisał:

EDIT: spojrzałem jeszcze na geometrię Rondo - jest chyba bardziej szosowo, niż u innych? Tu nawet w opcji endurance stosunek stack/reach jest 1,45 (Fuji ma bodajże 1,55).

Dla mnie własnie jest to mega wygodne, ale to już kwestia indywidualna. 

42 minuty temu, wkg napisał:

Rondo to szoska Endurance ubrana w modną nazwę z duperszwancem którego nikt nie używa i grubsze opony.

No to jest dziwna opinia, ale ważne że Tobie pasuje ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

rondo to  bardziej sportowy rower , bardzo ceniony  , jeszcze jedna ciekawa propozycja w tym budzecie , ten naprawde pozwoli wjechac w kazdy teren

https://roweroza.pl/rower-gravel-accent-feral-2019 

co do jednoblatu , branza nie spi zawsze mozesz wstawic mniejsza zebatke , okragla lub owalna

https://banless.pl/pl/p/Zebatka-owalna-5x110BCD/35 

dobry naped i hamulce i tylko 9 kg nawet z tymi oponami , zawsze mozna wrzucic wezsze, ale fajnie jest miec mozliwosc zalozenia tak grubych opon

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
17 minut temu, epon napisał:

No to jest dziwna opinia, ale ważne że Tobie pasuje ...

Fakt, dziwna, górna rurka jak w mtb chorego projektanta :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Ale jakby miało napis Fuji a nie Rondo, to by było mniód-malyna, prawda? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
3 godziny temu, m0d napisał:

Ale jakby miało napis Fuji a nie Rondo, to by było mniód-malyna, prawda? :D

Wygląda że jak nie kupisz Fuji to łyknąłes marketingowa papkę , Fuji jest the best to nic że do roweru za prawie 5000 zł lądują korby na kwadrat

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

no dobrze, a może Rose? ma ktoś doświadczenia z tą marką?
już przynajmniej z GRX...
https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx810-2680417 

ewentualnie coś z klasyki: https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-cannondale-topstone-carbon-ultegra-rx-2-2020 

Edytowane przez LeszekCzarny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ExtraThicc
W dniu 18.08.2019 o 13:03, polmaj napisał:

Wygląda że jak nie kupisz Fuji to łyknąłes marketingowa papkę , Fuji jest the best to nic że do roweru za prawie 5000 zł lądują korby na kwadrat

Co z tego, że ładują korby na kwadrat? W cenie do 5000 dostaniesz albo szosową/przełajową korbę albo gravelową 46-30 na kwadrat i tyczy się to wszystkich producentów, a z dwojga złego lepiej w tę stronę. Sam miałem uprzedzenia co do tej korby i liczyłem na jej rychłą śmierć i zastąpienie jej czymś lepszym, ale jakość nie chce się poddać :P  Feral pomimo jednego blatu i tak jest cięższy o ponad kilogram od Jari 1.1, a jedyna jego przewaga to 3mm większy prześwit na opony.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, ExtraThicc napisał:

Co z tego, że ładują korby na kwadrat? W cenie do 5000 dostaniesz albo szosową/przełajową korbę albo gravelową 46-30 na kwadrat i tyczy się to wszystkich producentów, a z dwojga złego lepiej w tę stronę. Sam miałem uprzedzenia co do tej korby i liczyłem na jej rychłą śmierć i zastąpienie jej czymś lepszym, ale jakość nie chce się poddać :P  Feral pomimo jednego blatu i tak jest cięższy o ponad kilogram od Jari 1.1, a jedyna jego przewaga to 3mm większy prześwit na opony.

Fuji zmieści balon 2,0 nie wydaje mi się że nawet zbliżony , feral to dla mnie lepszy napęd, na dzień dobry opony o właściwej dla mnie szerokości, różnice w wadze  pewnie wynikają z ciężkiej kasety sram no i opon  , ale też jest tysiąc tańszy bez żadnych promocji , Fuji są ładne i zgrabne wizualnie ale ładowanie korby na kwadrat w tej cenie uważam za słabe , to dobrze że ci nie padła korba i jesteś zadowolony, pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
21 minut temu, ExtraThicc napisał:

z dwojga złego lepiej w tę stronę

Może z twojego subiektywnego punktu widzenia,ładowanie się w kwadrat to pomysł kompletnie z pupy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ExtraThicc
Teraz, Quell napisał:

Może z twojego subiektywnego punktu widzenia,ładowanie się w kwadrat to pomysł kompletnie z pupy.

Subiektywnego? Po prostu w tym przedziale cenowym nie ma korb z zintegrowaną osią i danym przełożeniu, gdzie tu subiektywizm. Pomysł kompletnie z pupy to ładowanie się w szosową korbę do gravela, ale ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, ExtraThicc napisał:

Subiektywnego? Po prostu w tym przedziale cenowym nie ma korb z zintegrowaną osią i danym przełożeniu, gdzie tu subiektywizm. Pomysł kompletnie z pupy to ładowanie się w szosową korbę do gravela, ale ok.

Jest apex , są też modele z korbą na sztywną oś  więc nie przesadzaj  a z korbą szosowa będziesz szybszy , wszyscy tu jeżdżą w  górach , masz dany zakres przełożeń i wystarczy jeździć a noga;  się przystosuje , chyba że jesteś z tych co kręcą młynek pod każdą górkę

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ExtraThicc
2 godziny temu, polmaj napisał:

Jest apex , są też modele z korbą na sztywną oś  więc nie przesadzaj  a z korbą szosowa będziesz szybszy , wszyscy tu jeżdżą w  górach , masz dany zakres przełożeń i wystarczy jeździć a noga;  się przystosuje , chyba że jesteś z tych co kręcą młynek pod każdą górkę

 

Apex ma dziury i za dużo niepotrzebnych kompromisów. Ciekawe jakie korby? Bo do czasu GRX nie było żadnej taniej (do wykorzystania w rowerze za <5000) gravelowej korby na zintegrowaną oś, jeżeli były podziel się jakimś przykładem. Poza FSA Omega za ~100euro + suport za 25,  nie przypominam sobie żadnego zestawu. Nie będę szybszy bo 50 zębów szosowej korby będzie bezużyteczne na 2" balonie, chyba że jeździsz z kadencją 40.

  • +1 pomógł 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Pytanie też po co komu balon 2" do gravela. To już dziedzina mtb ... brakuje tylko myk-myka i kąta główki 65 :D

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Czy ja pisałem gdzieś o korbach do gravela , ja za taką cenę wolę korbę na łożyska zewnętrzne  i bralbym  dziurawego apexa (co ciekawe u Fuji ten napęd występuje w modelu który kosztuje 6300 )  , i tak będę szybszy bo nogę mam silną 

6 godzin temu, wkg napisał:

Pytanie też po co komu balon 2" do gravela. To już dziedzina mtb ... brakuje tylko myk-myka i kąta główki 65 :D

Wyobraź sobie że są ludzie co jeżdżą np w Wisła 1200 a tam teren jest różny  ,gravel jest powszechnie reklamowany jako rower  który poniesie cię poza asfalt a na tych cienkich opiniach trafisz teren sypki i prowadzisz rower  ,  na oponach 2  calowych  jedziesz , nie musisz jeździć na nich cały czas ale masz możliwość je założyć a w Fuji nie , faktem jest że Fuji są drogie  w stosunku do tego co oferuje ,regulowana sztyca czemu nie , pewnie są ludzie co tego potrzebują i są gotowi za to zapłacić ,  masz prawo do swojego zdania ale inni też no chyba że uważasz że tylko ty masz rację to może zmień nick na Napoleon wtedy ludzie będą wiedzieć żeby nie wdawać się z tobą w dyskusję ;)

Edytowane przez polmaj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa
9 godzin temu, polmaj napisał:

 z korbą szosowa będziesz szybszy , wszyscy tu jeżdżą w  górach , masz dany zakres przełożeń i wystarczy jeździć a noga;  się przystosuje , chyba że jesteś z tych co kręcą młynek pod każdą górkę

 

9 minut temu, polmaj napisał:

 i tak będę szybszy bo nogę mam silną 

 

Cytat

masz prawo do swojego zdania ale inni też no chyba że uważasz że tylko ty masz rację to może zmień nick na Napoleon wtedy ludzie będą wiedzieć żeby nie wdawać się z tobą w dyskusję ;)

Powołujesz się na to tylko jak ktoś sugeruje coś innego niż tobie pasuje, a sam piszesz autorytarnie jakbyś wiedział co dla innych jest lepsze.

Ja również uważam, że *domyślne* wkładanie korby szosowej w gravelach to pomyłka.

Nawet w szosach chętnie bym widział miększe przełożenia. Nie każdy ma tyle czasu, chęci lub możliwości żeby wyrobić sobie nogę.

A w przypadku graveli to szczególnie, bo tam nie tylko chodzi o nachylenie, ale jest też jazda w terenie, lub z ciężkim rowerem (wiele/większość graveli ma mocowanie na sakwy!).

A co do młynka to nie rozumiem czemu z tego się śmiejesz. Powinno się kręcić z wysoką kadencją, tak jest zdrowiej dla stawów.

Edytowane przez PiotrKaaaaaaaaaaa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Czasami sam nie wiem co jest dla mnie dobre a ty mi sugerujesz że wiem co jest dla  ciebie dobre , może brak mi klarowności wypowiedzi dlatego odnosisz wrażenie że piszę autorytarnie ,  śledziłeś dyskusję czy  przeczytałeś moja wypowiedź i odebrałeś ja osobiście

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
40 minut temu, polmaj napisał:

masz prawo do swojego zdania ale inni też no chyba że uważasz że tylko ty masz rację to może zmień nick na Napoleon wtedy ludzie będą wiedzieć żeby nie wdawać się z tobą w dyskusję ;)

Piszesz o sobie. Ja napisałem co uważam - ty pozwalasz sobie na szczeniackie personalne dygresje.

btw - w fuji wchodzi balon 2.0 ale na obręczach 27.5

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • juanmoretime
      Przez juanmoretime
      Dzień dobry,
      Posiadam do sprzedania rower gravelowy Kross Esker 6.0, rocznik 2020 w rozmiarze L
      Rower jest nowy, z zerowym przebiegiem. Otrzymałem go w ramach rozliczenia, ale bardziej potrzebuje gotówki niż roweru, więc idzie pod młotek.
      Specyfikacja 2020 poniżej:
      Rama
      ALUMINIUM SUPERLITE
      Widelec
      CARBON
      Piasta przód
      SHIMANO RS470 12x100
      Piasta tył
      SHIMANO TIAGRA RS470 12x142
      Opony
      WTB RIDDLER 700x37 COMP TAN
      Obręcze
      DT SWISS R500
      Przerzutka przód
      SHIMANO GRX RX810
      Przerzutka tył
      SHIMANO GRX RX812
      Hamulec tył
      SHIMANO GRX RX400
      Hamulec przód
      SHIMANO GRX RX400
      Dźwignia hamulca
      SHIMANO GRX RX600
      Manetki
      SHIMANO GRX RX600
      Korby
      SHIMANO GRX RX600
      Suport
      SHIMANO BSA BB-RS500
      Łańcuch
      SHIMANO HG601
      Kaseta
      SHIMANO 105 HG700
      Kierownica
      ALUMINIUM 440 MM 31.8
      Wspornik kierownicy
      ALUMINIUM 90MM/31,8/7°
      Wspornik siodła
      ALUMINIUM SP-218
      Siodło
      WTB VOLT SPORT
      Owijka
      FIZIK TERRA MICROTEX
       
      Cena to 4999pln. Ale możemy rozmawiać.
       




    • SpiNNer2020
      Przez SpiNNer2020
      Cześć, 
      Mam możliwość zakupu w podobnej cenie Eskera 6.0 i Fuji Jari 1.1. Nie mogę się zdecydować, moglibyście mi doradzić, który z rowerów jest lepszy? Początkowo chciałem kupić MTB, wpadł mi w oko Merida Big Nine 500 Lite ale z powodu przeznaczenia roweru głównie do miasta i na weekendowe wycieczki gravel wydaje się bardziej wydajnym rozwiązaniem. Co uważacie? Z góry dzięki za pomoc.
    • szybcior
      Przez szybcior
      Szukam kogoś młodego (sam mam 16 lat) do wspólnej jazdy na szosie. Mieszkam w Siemianowicach 
    • Shezarr
      Przez Shezarr
      Cześć!
      Planuję w najbliższym czasie kupić pierwszy rower Gravelowy, budżet maksymalny około 3500. Jako, że nie ma konieczności, aby rower był nowy, szedłbym w kierunku lepszego osprzętu, kosztem używanego roweru. Tym sposobem znalazłem dwie-trzy pozycje, które mógłbym przemyśleć. 
      Jednakże, mam pytanie dot. materiału wykonania ramy i widelca, głównie nastawiałem się na ten model (nie patrzcie na cenę, ten akurat jest nowy, chodzi tylko o specyfikację):
      https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-endurance-725-disc-green-shimano-105-1/
      Pomimo, że rower nie jest tani, zastosowano stalową ramę i karbonowy widelec. Co sądzicie o takim połączeniu zakłądając, że planuję jeździć szosa/lekki teren w stosunku 80/20. Oczywiście oponę wówczas trzeba będzie zastosować nieco szerszą, ale to nie problem. 
      Dwie inne możliwości bazujące na aluminium to:
      https://www.olx.pl/oferta/gravel-fuji-jari-1-7-r-56-2018-CID767-IDEOCPG.html#5f35772c24;promoted
      https://www.olx.pl/oferta/cube-cross-race-full-105-carbon-przelaj-gravel-CID767-IDEOUVm.html#2efdd941dc
      W przypadku Fuji, osprzęt jest z Tiagry, Cube i Ribble pełne 105.
      Z góry dziękuję za pomoc! Głownie chodzi mi o opinię dot. stalowej ramy jak i całości osprzętu pierwszego roweru w kontekście gravelowej jazdy.
       
      Pozdrawiam. 
    • szybcior
      Przez szybcior
      Witam, 
      mam zamiar przerzucić się z MTB na coś szybszego i lżejszego.  Stąd pytanie, czy w dość niewielkim budżecie lepiej kupić szosę i ewentualnie potem dokupić drugi komplet kół które wytrzymają choćby wolny przejazd przez szutrową drogę żeby nie objeżdżać lasów, czy może kupić gravela i dokupić drugi zestaw kół z oponami slick? Budżet ok. 4000 zł
      Pozdrawiam 
×