Skocz do zawartości
G3orG3

[wymiana osprzętu] Deore na SLX

Rekomendowane odpowiedzi

G3orG3

siemanko ludziki, mam MTB niejaki RockRider8 29, po 4 latach potrzeba wszystko wymienić. Kocham go ale trzeba postanowiłem zainwestować mam Deore ale chce SLX plus hamulce ( 160 na 203) bo oryginalne to najsłabszy punkt roweru. Wszystko pokaże na fotach. Prośba o ocenę i doradzenie plus pomoc w doborze linek do hamulców i przerzutek , bo podoba mi się Jagwire Elite Mountain ale top 600 zeta.

Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku.

Screen Shot 12-20-18 at 07.24 PM.PNG

Screen Shot 12-20-18 at 07.25 PM.PNG

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Linka szlifowana + teflonowy pancerz na metry + końcówki z czubkiemi masz to samo co ten Jagwire. Różnicy nie widzę, a wychodzi ok. połowę taniej.

 

Tarcza 203 wejdzie na przód ? Jesteś pewien co zaleca producent ?

Edytowane przez Janu_sz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, Janu_sz napisał:

Linka szlifowana + teflonowy pancerz na metry + końcówki z czubkiemi masz to samo co ten Jagwire. Różnicy nie widzę, a wychodzi ok. połowę taniej.

a jakies konkretne propozycje??

reszta jest ok??

szukam dobrych i mądrych propozycji znasz sie? podpowiedz.. dzieki:)

Edytowane przez G3orG3
zmiana tekstu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Jagwire ma linki szlifowane po 6, czy 8 zł. Ja kupowałem PROX-a linki.

A pancerze nie pamiętam, ale chyba też PROX-a coś po 6 zł / metr.

Końcówki mam Jagwire, takie z dziubkiem.

 

Wyszedłem z założenia, że skoro to działało od 2012 roku ( było takie zakładane wtedy ) to po co kombinować. W tamtym roku zmieniałem, a więc 5 lat wytrzymało. Też myślałem o tych kompletach, ale zwyciężył zdrowy rozsądek.

 

Przetrzep instrukcję, czy dedykowana maks. tarcza to 203, żebyś się nie dziwił.

I chyba zamiast BB93 brałbym coś innego, ale poczekaj na szpeców.

 

Edytowane przez Janu_sz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

czekaj  już lookam. 

jakiś zestaw lub firmę polecisz??

Unex czy Shimano

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Poczekaj na sprzeców. Sypną Ci zaraz co lepiej.

 

Ja na pewno zmienił bym zestaw pancerzy i linek na to co pisałem, przemyślał bym suport inny i tarczę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, Janu_sz napisał:

Poczekaj na sprzeców. Sypną Ci zaraz co lepiej.

 

Ja na pewno zmienił bym zestaw pancerzy i linek na to co pisałem, przemyślał bym suport inny i tarczę.

Dlatego tu pisze, bo szukam porady. Lubie styl mieszany i kurcze teraz brakowało mi trochę mocy na drodze. Mam silna nogę może dlatego. Chce mieć prędkość na drodze i dobre przełożenie w terenie. Korbę mam chyba max 42 myślałem 46 ale nie umiem wszystkiego dopasować. Dzięki za rozmowę. Szczęśliwego nowego

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Prędkość na drodze myślisz,że dostaniesz większą jak zmienisz Deore na SLX ( zakładam,że Deore korbę masz 42-44, a nie jak w SLX 40 - a więc prędkość nie wzrośnie ). Do tego w góralu wyhamują Cię opony i uzyskanie tu dobrych prędkości tylko po zmianie osprzętu ( i to chyba na mniejsze przełożenia, jeśli się nie mylę ) to wg. mnie błędne myślenie.

Dobrego Nowego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

Dwie tarcze 203mm to gruba przesada moim zdaniem. To, że fabryczne nie działały dobrze to nie wina samych tarcz. Na tych SLX'ach spokojnie mocy wystarczy z tarczami 160mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, pawel2208 napisał:

Dwie tarcze 203mm to gruba przesada moim zdaniem. To, że fabryczne nie działały dobrze to nie wina samych tarcz. Na tych SLX'ach spokojnie mocy wystarczy z tarczami 160mm

ważę 107 kg dlatego chce mieć dobre tarcze...co polecasz???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

180 mm przód, 160 mm tył - ważę 100 kg, hamulce klasę niżej i staje kiedy chce ( na tarczach 64 ).

Jak już się upierasz przy 203 to sprawdź jak pisałem, czy amor przyjmie 203 mm.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

Zakładając 203mm musisz mieć pewność, że producent amortyzatora pozwala na założenie takiej tarczy. Jeżeli nie to możesz załatwić amortyzator.

Do SLX'ów możesz dokupić tarcze 180 na przód i 160 na tył. Większa z tyłu nie potrzebna. Do tego okładziny metaliczne na przód. Nie musisz teraz kupować tylko jak wyjeździsz fabryczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, pawel2208 napisał:

Zakładając 203mm musisz mieć pewność, że producent amortyzatora pozwala na założenie takiej tarczy. Jeżeli nie to możesz załatwić amortyzator.

Do SLX'ów możesz dokupić tarcze 180 na przód i 160 na tył. Większa z tyłu nie potrzebna. Do tego okładziny metaliczne na przód. Nie musisz teraz kupować tylko jak wyjeździsz fabryczne.

Amora mam Rock Shox XC32 100 mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz
Teraz, pawel2208 napisał:

Zakładając 203mm musisz mieć pewność, że producent amortyzatora pozwala na założenie takiej tarczy. Jeżeli nie to możesz załatwić amortyzator.

Do SLX'ów możesz dokupić tarcze 180 na przód i 160 na tył. Większa z tyłu nie potrzebna. Do tego okładziny metaliczne na przód. Nie musisz teraz kupować tylko jak wyjeździsz fabryczne.

Kupił z metalicznymi.

@G3orG3 no to obawiam się, że maks co wsadzisz to 180 mm. Szczerze, po mojemu to w zupełności wystarczy w zestawieniu z M7000

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Wymiana przerzutek na SLX nic ci nie da, są technicznie identyczne jak Deore (warto kółka zmienić na te z XT bo są lepsze), tylko trochę więcej aluminium a więc lżejsze. Manetki warto dać XT, SLX się praktycznie nie różnią od Deore. Hamulce SLX są najlepsze imo, kaseta nie ma znaczenia poza wagą, łańcuch lepiej KMC razy 3 i zamieniać co pareset kilometrów, jeśli korba 40t ci mało to albo kręcisz kosmiczne prędkości (40km/h stale) albo musisz popracować nad kadencją, kręcenie wolno i siłowo jest niezdrowe dla napędu i kolan. Korba to tylko oszczędność wagowa, ponoć Deore jest mocniejsze od cieniowanego SLX, do tego blaty aluminiowe więc znacznie szyciej zużyjesz niż Deore, to bym zostawił jak jest, tylko suport zmienił na lepszy (zamiennik, nie Shimano) jak się zużyje. Tarcze na przód 180 na tył 160, nawet przy sporej wadze ze sprawnymi hamulcami nie potrzeba nic więcej, chyba że jesteś regularnie w Alpach, jedynie pomyśl nad metalicznymi klockami hamulcowymi. Co do linek etc. już zostało powiedziane, też się zgadzam żę najlepiej jakieś nierdzewne szlifowane linki (marka bez znaczenia) i pancerz jakiś markowy cięty z metra.

Więcej chyba nie mam nic do dodania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Pomyśl nad manetkami w standardziej I-SPEC II. Będziesz mógł podpiąć manetkę pod obejmę hamulca, daje to bardzo fajny "czysty" wygląd.

Nie bierz suportu XTR, nie warto a na dodatek potrzebny jest specjalny klucz. Weź podstawowy SM-BB52 lub droższy XT BB-MT800. W tym drugim jest dorzucony adapter do podstawowego klucza Shimano.

To samo z tarczami, według mnie nie warto. Za 140 zł kupisz 2 sztuki fajnych tarcz.

Dobre jakościowo linki są razem z manetkami w zestawie.

Dorzuć sobie spinkę łańcucha bo nikt normalny w dzisiejszych czasach nie spina łańcucha na stałe :) 

Co do przeskoku z Deore na SLX, to szczerze mówiąc nie ma to sensu jeżeli chodzi o samo porównanie grup. SLX jest minimalnie lżejsze, ale bez rewelacji. Różnicę widać dopiero po przeskoku z Deore na XT. Waga wtedy spada dość znacznie a jakość wykonania jest zdecydowanie wyższa. Także poczujesz różnicę, ale będzie ona wynikała z faktu świeżego napędu a nie różnicy jakości.

Będziesz składał samemu?

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

Kurcze dzięki za odpowiedzi,  da ktoś swoja propozycje jak ja na fotkach?? 

Dziękuję wszystkim za porady.

Lece na sylwestra, życzę wam, dużo zdrowia, fajnych tras słońca na codzień i siły w nogach:)

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

Witajcie

Sorka że tak długo  i wciąż słucham was i waszych porad

1. Dobra namówiliście mnie na XT tylko pytanie 3x10 czy 3x11

2. Co z tą korba kurde jeśli coś lepsze to kupie klucz (tymczasem mam zestaw Topeaka)

3. Kurcze szukam gotowych zestawów linki i pancerze... ewentualnie wasz wybór plus narzędzia.

4. Hamulce proponujcie ... chce jeździć pewnie ile tył ile przód tarcza ......domyślam się ze metaliczne okładziny

Przód adapter

adapter tył

 

W dniu 31.12.2018 o 17:26, skom25 napisał:

Suport brałbym ten:

https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-shimano-slx-xt-bb-mt800-pd8071/

W jakim terenie jeździsz? Płasko czy góry?

Masz wszystkie narzędzia?

mieszany Najcudniejsze oponki Smart Sam :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

1. 3x11 to chyba przesada, ja bym szedł w 2x11 lub 1x11, kwestia preferencji. Musisz jeszcze tylko sprawdzić czy bębenek ogarnie Ci 11s.

2. Nie rozumiem...

3. Nie kupuj gotowych zestawów, po co? Jakie narzędzia?

4. SLX będą ok, XT też. Ewentualnie Magura, ale niech wypowiedzą się inni. Do XC to tarcze 180/160 lub 160/160

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Napisano (edytowane)
Teraz, skom25 napisał:

1. 3x11 to chyba przesada, ja bym szedł w 2x11 lub 1x11, kwestia preferencji. Musisz jeszcze tylko sprawdzić czy bębenek ogarnie Ci 11s.

2. Nie rozumiem...

3. Nie kupuj gotowych zestawów, po co? Jakie narzędzia?

4. SLX będą ok, XT też. Ewentualnie Magura, ale niech wypowiedzą się inni. Do XC to tarcze 180/160 lub 160/160

 

ad 2... koledzy pisali ze do suportu XT jest inny klucz

ad 3. doradź linki, pancerze i zestawy do zarabiania...dobre i nie tak drogie jak Jagwire:D

ad 4. proponowałem SLX to ludziska pisali ze lepiej XT

Topeak Zestaw narzędzi ALIEN II

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Do XT jest potrzebny adapter który jest z suportem. Musisz kupić oryginalny klucz Shimano do którego montuje się adapter. Fajne rozwiązanie bo adapter jest z tworzywa i nie niszczy misek.

Końcówek się nie zarabia. Ja używam pancerza Shimano SP-41 i do tego dowolne linki szlifowane nierdzewne. Końcówki dowolne, ja używam kolorowych Accent.

Jak Cie stać to bierz hamulce XT.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, skom25 napisał:

Do XT jest potrzebny adapter który jest z suportem. Musisz kupić oryginalny klucz Shimano do którego montuje się adapter. Fajne rozwiązanie bo adapter jest z tworzywa i nie niszczy misek.

Końcówek się nie zarabia. Ja używam pancerza Shimano SP-41 i do tego dowolne linki szlifowane nierdzewne. Końcówki dowolne, ja używam kolorowych Accent.

Jak Cie stać to bierz hamulce XT.

Jak mawiał mój dziadek... nie stać mnie na tanie rzeczy.

Dal linka do tych linek i pancerzy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Może jednak nieco własnej inicjatywy? :ermm:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Bartosz_
      Przez Bartosz_
      Ostatnio chciałem sobie kupić jakąś fajną i w miarę lekką kierownicę do roweru MTB na kołach 27,5 cala. Znalazłem taki sklep "wish" i zakupiłem sobie tam kierownicę "Ritchey carbon wcs" . Nie długo sobie tą kierownicę założę. Pytanie teraz takie do Was. Czy do takiej jazdy po asfalcie, drogach rowerowych, ścieżkach czy czasem jechać po trawie przez łąkę czy przez lasek jakiś nie spowoduje to pęknięcia kierownicy na pół ? bo jest to kierownica bardzo lekka i cienka w dodatku. Czy do takiej jazdy spokojnej jak ja preferuje ta kierownica mi posłuży na dłuższy czas ?  Pytam, bo też nie chcę przez kierownicę spowodować wypadku na trasie i się po obijać czy połamać. Chcę też na tą kierownicę założyć sobie licznik rowerowy. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ? Ja mam nadzieje, że kierownica mi posłuży na trochę.
    • woodie
      Przez woodie
      Witam, wpadly mi w oko dwa rowerki otóz Duncon pitbull oraz Ns surge (2008) Ponizej bc
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Rama: Dun Con Pitbull 14"
      Amortyzator : Rock Shox Domain 318 U - turn (115mm-160mm)
      Kierownica: Funn Fatboy 810mm 7mm wzniosu (skrócona)
      Hamulec przód: Avid Elixir 1
      Hamulec Tył: Shimano Deore M6000 - nowy
      Suport: Truvativ Howitzer Team DH
      Korby: Truvativ Ruktion
      Pedały: Octane One 
      Obręcze: Dartmoor Fortres 26" 36h
      Piasty: przód Octane Orbital tył Orbital Pro
      Tarcze: przód Avid G2CS 203 mm tył G3CS 180 mm 
      Zębatka: Narrow Wide EkFan 36t
      Przerzutka: Shimano Acera 8s
      Błotnik: RaceFender Pixel Front
      Łańcuch: Sram PC-830 8s
      Gripy Renthal Lock On Medium
      Opona Tył: Continental RaceKing 26x2.2
      Opona Przód Schwalbe Rapid Rob 26x2.25
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Rama:Ns surge 2008 roz.M
      Amortyzator: Rock shox domain 302
      Hamulec: Hayes Stroker Trial 
      Klamka:Hayes Stroker Carbon
      Gripy: Dartmoor (lekko przetarte)
      Opony: Continental Mountain King 26x2.2(70%)
      Kiera:Spank spoon 
      Obrecze:Ns i Mavic
      Mostek: Hussefelt
      Przerzutka: SRAM X7
      Kaseta:SRAM
      Korby: Slx
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Moje pytanie to który z nich bedzie lepszy i bardziej oplacalny.
      Rower bedzie słuzyl do zjazdow oraz skakania hopeczek.
      Oczywiscie moge dopłacić i możecie proponowac inne maszyny
      Pozdrawiam!
    • Rowerzyk
      Przez Rowerzyk
      Witajcie moi drodzy
      Byłbym bardzo wdzięczny gdybyście pomogli mi coś znaleźć, a mianowicie szukam hardtaila do około 4 tyś. z tym, że chciałbym aby miał sztywną oś z przodu i z tyłu, osprzęt deore lub lepszy, amortyzator wolałbym olejowy niż powietrzny, no i koło 27,5 bo 170cm wzrostu, no i to wszystko. Chiałbym tylko dodać, że nie szukam roweru na zawody, tylko bardziej do pośmigania rekreacyjnie, ale to już sprawa mniejszej wagi.
      Dlatego jeśli znacie jakieś modele warte uwagi z tego lub poprzednich roczników pasujące do owych wymagań, piszcie proszę, a bardzo mi pomożecie, a i może nie tylko mi jeśli ktoś będzie szukał czegoś podobnego :)
    • Bop3
      Przez Bop3
      Witam,
      Koleżanki i koledzy niech mi podpowiedzą kto w Legionowie, Warszawie lub okolicach jest w stanie zespawać mi wahacz aluminiowy do mojego Stumpjumpera FSR expert 2006? Szukałem też możliwości kupna ale nie znalazłem. Może znacie kogoś kto ma tą część na sprzedaż albo jest w stanie ją naprawić ewentualnie dorobić? Pacjent na załączonym zdjęciu.

    • Mike_sti
      Przez Mike_sti
      Scott Scale 970 NOWY rozmiar S 2019 MTB 29er shimano SLX Rockshox AIR
      SCOTT SCALE 970 

      najnowszy model na 2019 rok !!!

      ROZMIAR S

      ROWER JEST NOWY

      Amortyzator Rockshox 30 Silver TK Solo AIR + manetka Rideloc
      + SLX 20 biegów ( ze sprzęgłem )

      Co tu pisać... rower jest bez przebiegu ! jeszcze z folią jak widać.

      OPIS

      Rama: Scale Alloy 6061 Custom Butted Tubing Boost QR 5x141mm / Tapered HT / BB92 Internal Cable Routing / replaceable hanger
      Widelec: RockShox 30 Silver TK Solo Air Tapered Steerer / Reb. Adj. Remote Lockout / 100mm travel
      Manetki: Shimano Deore SL-M6000 / Rapidfire plus 2 way release
      Stery: Syncros OE Press Fit E2 / Tapered 1.5”-1 1/8” OD 50/62mm / ID 44/56mm
      Przerzutka (przód): Shimano Deore FD-M6020-E
      Przerzutka (tył): Shimano SLX RD-M7000-10 SGS Shadow Plus / 20 Speed
      Korba: Shimano FC-MT500-B2-10 36x26 T
      Wkład suportu: Shimano BB-MT500-PA / shell 41x89.5mm
      Kaseta / Wolnobieg: Shimano CS-HG500-10 / 11-34 T
      Łańcuch: KMC X10
      Hamulce: Shimano MT201 Disc 180/F and 160/R mm SM-RT10 CL Rotor
      Kierownica: Syncros T-Bar / Alloy 6061 T shape Flat / 9° / 720mm
      Wspornik kierownicy: Syncros 6061 Alloy oversized 31.8mm / 1 1/8” / 6° angle
      Wspornik siodła: Syncros / 31.6x400mm
      Siodło: Syncros XR2.5
      Pedały: Wellgo M-21
      Piasty tył/przód: Shimano FH-MT200-B CL /// Formula CL51
      Szprychy: Stainless Black 15G / 1.8mm
      Obręcze: Syncros / 32H
      Opony: Maxxis Rekon Race / 2.25” / 60TPI
      Zdalne sterowanie: SCOTT RideLoc Remote
      cena 3499




×