Skocz do zawartości

[pompka] z elektronicznym manometrem lub mega dokładna.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Spotkał się ktoś może z pompką, która ma elektroniczny manometr? Albo czy istnieją pompki które mają bardzo dokładny manometr?

Jestem też ciekaw jak sprawę rozwiązują ludzie jeżdżący na plusowych oponach, gdzie dokładne ciśnienie jest dosyć ważne. W sklepowym serwisie pompka za pół bańki nawet nie zdaje egzaminu.

Obecnie mam trzy pompki z czego dwie z górnej półki i każda pokazuje co innego. Ktoś pewnie powie by trzymać się wyników z tylko jednej pompki. Tylko, że nawet wtedy jak wypnę pompkę i zapnę z powrotem to wyniki różnią mi się w okolicy nawet 0,5 bara bez zmiany ilości powietrza w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag co do zakupu manometru,:

1. Elektroniczny nie znaczy dokładniejszy od analogowego. To, że wyświetla 2 cyfry po przecinku o niczym nie świadczy. Po prostu wstawili mu taki wyświetlacz.

2. O dokladnosci manometra świadczy jego klasa dokladności. Podawana w %. Zwykłe przemysłowe maja 2,5-4%. Dokladne 1% i mniej. Dla opon rowerowych wszystkie będą wystarczająco dokładne. Jak producent nie podaje klasy dokładności to... nie wiadomo co ten przyrząd pokazuje. Moze byc dokładnie a mogą być "lidlobary".

3. Dokładny manometr będzie miał zwykle większą tarczę. Bo ten dokladny wynik trzeba dokładnie odczytać (choć nie jest to żelazna reguła). Zwykle najmniejsza działka na podziałce odpowiada dokładnosci manometru. Nie dotyczy to oczywiscie elektroników i taniej chińszczyzny.

4. Kupowałbym raczej manometr bez wężyka. Mniej wygodny, ale w wężykowym przy pomiarze musisz "nadmuchać" też wężyk. Czyli upuszczasz powietrze z dętki. Zmierzysz z 3 razy i będziesz musiał dopompować dętkę.

P.S. Klasa dokładności dotyczy zakresu pomiarowego. Czyli po ludzku: manometr 0-10 bar w klasie 1% mierzy z dokładnością +/- 0,1 bara. Jak mierzysz ciśnienie w oponie 2 bary, to wynik jest 2+/-0,1 bara a nie 2+/-0,02 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garlock, widzę, że masz trochę wiedzy technicznej, jednak za dużo nowości się od Ciebie nie dowiedziałem.

Ja potrzebuję mierzyć w zakresie do 40 psi. Manometr nie musi być mega dokładny. Jak mi wskaże 21 psi to nieważne czy to będzie 20 czy 25 psi, ale jak zmierzę za chwilę to chcę zobaczyć znowu 21 przy tym samym ciśnieniu, a nie pół bara w lewo lub prawo.

Sądziłem, że są już może takie wynalazki jak dokładny manometr razem z pompką żeby nie mieć dwóch osobnych narzędzi i najlepiej jak by się dało jeszcze to wozić w plecaku, jednak na Allegro nic nie znalazłem.

2 godziny temu, Chociemir napisał:

Można kupić osobny ciśnieniomierz, np. https://www.topeak.com/global/en/products/gauges/351-smartgauge-d2, który będzie dużo dokładniejszy niż ten zintegrowany z pompką.

Ten ciśnieniomierz akurat już poznałem i nie narzekam na niego. Jest jeszcze taki mały i dosyć dokładny od Schwalbe 

www.ceneo.pl/Sklepy_zagraniczne;szukaj-schwalbe+airmax#crid=120463&pid=8174 

i w razie konieczności chyba takiego będę szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od końca. Nie zmieniam często manometr/pompka bo najpierw pakuję pompką stacjonarną (stara Beto z niedokładnym manometrem analogowym) ciśnienie z małą "górką", a później tylko sprawdzam Airmaxem i upuszczam ile trzeba.

Do mojej masy (ok. 69-70kg), rowerów i stylu jazdy najlepiej pasują mi takie ciśnienia:

- opony Schwalbe RoRo 27.5x2.6, założone w fullu przód i tył 1,3 bar, na bardziej wymajające trasy dla bezpieczeństwa 1,35 bar,

- opony Bontrager Chupacabra 29x3.0, założone do HT przód 0,8 bar, tył 0,85 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ilia napisał:

Jak mi wskaże 21 psi to nieważne czy to będzie 20 czy 25 psi, ale jak zmierzę za chwilę to chcę zobaczyć znowu 21 przy tym samym ciśnieniu, a nie pół bara w lewo lub prawo

25 "psów" to ok 1,7 bara. Jak masz powtarzalność pomiarów +/- 0,5 bara to jest ok +/-30%. To nie jest pomiar, to oszacowanie. Nawet tani chiński manometr da lepszą powtarzalnośc (co nie znaczy dokładność).

Podejrzewam, że problem tkwi w całym układzie pomiarowym. W pompce masz zaworek zwrotny (miedzy tłoczkiem a manometrem). Wentyl tez moze dzialać jak zwrotny (choć teoretycznie powinien być przy założonej pompce cały czas otwarty). Jak te dwa elementy działaja niespecjalnie, to manometr głupieje. Żeby pomiar był powtarzalny, trzeba te elemnty wyeliminować. Czyli użyć samego manometru :).

Ja używam od lat oryginalnej wersji (Accutire) czegoś takiego:

https://allegro.pl/elektr-cisnieniomierz-do-kol-miernik-schrader-i7006432592.html?bi_term=poradnik&bi_s=internal&bi_m=motoryzacja-art-offer-tiles&bi_c=98925&#imglayer

Pompuję mocniej pompką i upuszczam aż mam ile chcę. Powtrzalność pomiaru (o ile dobrze przyłożę manometr) niemal 100%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...