Skocz do zawartości

Ilia

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    732
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

113 Bardzo dobra

O Ilia

  • Tytuł
    Maniak

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dawid
  • Skąd
    Strzelin

Ostatnie wizyty

596 wyświetleń profilu
  1. Trzeba mieć taką wielką maszynę podobną do prasy z tą różnicą, że precyzyjniejszą. Z tego co mi świta w głowie to ten mój stary widelec to był chyba CR9V.
  2. Jaki w ogóle masz powód, że chcesz zmienić damper?
  3. Kiedyś bywały amory z taką średnicą goleni.
  4. Tylko sobie znajdź dobry serwis, który ma przynajmniej w cenniku usługę na tę sztycę. Do rozłożenia tej sztycy potrzebne są odpowiednie narzędzia i co ważniejsze wiedza. Wiele sklepów mających tylko przy okazji serwis często się za to zabiera, a potem te sztyce mają uszkodzone mocowania elementów, które np. łapią w imadło, a nie powinno się. Z kolei w miarę renomowane serwisy, w których okres oczekiwania na naprawę jest dosyć długi biorą wszystko jak leci, a potem robią na szybko bo z terminem nie wyrabiają, a szef pogania. Ja kiedyś robiłem w takim serwisie i nie polecam.
  5. Rozmiar dampera musisz mieć taki jak podałeś. To długość montażowa i skok dampera. Niektórzy kombinują ze zmianą długości by zmienić geometrię lub ze skokiem by zwiększyć realny skok, ale Tobie to raczej nie potrzebne. Ja bym proponował się rozejrzeć za jakimś Monarchem. To dosyć przyzwoity damper, trudny do zajechania. Zestawy eksploatacyjne są łatwo dostępne i nawet te mniejsze serwisy w miarę ogarniają ich wymianę, a serwisy specjalizujące się w zawieszeniach mają zazwyczaj dużo części do nich. Raidon, którego podałeś nie ma regulacji prędkości odbicia. Można ją regulować tylko p
  6. Ilia

    [Widelec/Amortyzator] FOX Rythm 32 29

    Tu masz tabelkę. Po stronie sprężyny wlewasz 10 ml oleju. Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W. Teflonowy nie pamiętam czy ma jakiś zamiennik. Na serwisie używam Foxowy. Jak się pokusisz o rozbieranie sprężyny to na całą dajesz te 3 ml. Ale możesz to zrobić tak jak zaleca Rock Shox. Sprężyna w RSach jest bardzo podobna i ją się smaruje smarem Sram Butter lub Slickoleum. Jak chcesz zrobić to po kosztach to możesz użyć jakiś inny w miarę dobry smar, tylko nic pokroju Łt-43 czy grafitowego.
  7. To zależy jak dbasz o sztycę, ale raczej nie. To dosyć ciężka sztuka by zablokować sztycę brudem. W sztycy oprócz uszczelki kurzowej jest jeszcze parę uszczelek i innych elementów, które w trakcie eksploatowania ulegają zużyciu. Jeśli sztycy miała ostatni serwis 1,5 roku temu to już czas na następny.
  8. W zamierzchłych czasach, długo jeszcze przed pojawieniem się 29erów, miałem amortyzator Suntoura z goleniami chyba 24 czy 26 mm zbudowany na tych samych założeniach co dzisiejsze XCRy. Skubany 6 lat przetrwał bez żadnego serwisu. Powierzchnia na goleniach się trochę starła i złapał lekki luz. W środku nie było nawet zbyt dużo brudu. Przeszlifowałem golenie, dotoczyłem nowe tulejki z odpowiedniego tworzywa, udało się dobrać nawet uszczelki kurzowe i do niedawna ten amortyzator jeszcze był używany.
  9. Jeśli używałeś Brunoxa - to normalne, lepiej go nie używaj. Warga uszczelki kurzowej po pewnym czasie się zużywa i zaczyna wpuszczać do środka brud, kurz i td, a na zewnątrz wychodzi smar lub olej. Gdy używałem zmortyzator Suntoura z tymi gorszymi uszczelkami to wymieniałem je około 3 razy do roku. Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić.
  10. Ilia

    [Widelec/Amortyzator] FOX Rythm 32 29

    Jeśli na jednej goleni jest zawór Shradera to nie. Chyba, że Fox ostatnio coś nowego wymyślił, ale wątpię. Tam jest sprężyna w IFP i kilka mniejszych sprężynek od regulacji. Czy działa dobrze to zależy na ile ktoś czułe ma ręce i na czym wcześniej jeździł. Ja po trzech tysiącach kilometrów bez serwisu bym już szczególnie na niego uważał. Jakość pracy jakoś mocno się nie pogorszy, ale jak przesadzisz z długością interwału serwisowego to w środku może być już taka impreza, że żaden serwis nie pomoże. Podaj ile ma skoku to potwierdzę ile oleju do niego wchodzi. Co do trudnych miejsc do odkrę
  11. Pytam bo u mnie dodatkowo przez noc się trochę wysuwała. Jak sam jej nie rozbierałeś nigdy to lepiej daj na serwis. W Reverbie oprócz przewodu odpowietrza się też mechanizm blokujący sztycy.
  12. Ilia

    [Widelec/Amortyzator] FOX Rythm 32 29

    Mały serwis robisz tak jak w każdym amortyzatorze. Żeby rozebrać sprężynę potrzeba odpowiednie szczęki i palnik. Można wyjąć cały zespół sprężyny z goleni, ale nic Ci to nie da. Airshaft przesuwa się przez element, który trzyma go w goleni. W środku są trzy uszczelki. Żeby je posmarować/wymienić trzeba końcówkę airshaftu złapać w szczęki i podgrzać by można było wykręcić śrubę blokującą ten element przez który przechodzi airshaft. Potem trzeba to skręcić na Loktite. Z tłumikiem jest podobnie plus z tego co mi w pamięci świta trzeba mieć coś takiego jak klucz do konusów tyle, że w rozmiarze 10
  13. Chłopak chce chińskie Tektro na coś działającego wymienić, a wy mu z SLXami wyjeżdżacie jak by miał jutro o pudło w XC walczyć. Myślę, że nawet te Deorki by spokojnie wystarczyły, a działać powinny tyle co te SLXy.
  14. Ten link to dla jaj chyba dałeś. Obstawiam, że źle złożony tłumik. Pewnie jakiś drobny element teraz lata sobie luzem w tłumiku albo w ogóle go tam nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...