Skocz do zawartości

pand0ra

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    157
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

238 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika pand0ra

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. No właśnie w tym modelu M to jest dokładnie 17.3" 440mm, a L 18.5" 470mm, chociaż Kross czasem podaje całkiem inne wartości. 🤔 Chyba nie ogarniają do końca zamiast podać zgodnie z prawdą. Możesz rozwinąć dlaczego fitting inaczej by powiedział, jest ok, wygodnie, ale musiałeś dużo dostosować sztycą, mostkiem itd., czy nie wprowadziłeś za dużo zmian, a mimo to lepiej Ci się jeździ na 17,3".
  2. No to tak, w A5 mam (mocno zmienionym zresztą) płaską kierownicę 680mm z delikatnym gięciem do kierującego. Fabryczny mostek 90mm ustawiony na minus oraz jedną wysoką podkładkę jak tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/138822-mostekstery-wyjęcie-podkładki-spod-mostka/ od dołu główki mam redukcję na taper od cane creek czyli +1cm do główki. Sztyca fabryczna i siodełko dość mocno do tyłu. Z moich wyliczeń wynika, że sztyca w levelu 13 wystawałaby tak na +/-26cm z dostępnych 40cm, a główka ramy powinna być ok. 1cm niżej niż w A5 (parametr stack). Pozycję mam bardziej sportową i na takiej mi zależy. Racja, na różnych stronach Kross inaczej podaje, bo raz ta ich rama 440mm jest jako 18", a gdzie indziej jako 17,5" albo 17". Ale z wyliczeń to właśnie 17,5" jest najbliżej, tylko czy to nie jest za mało dla kogoś 178cm, gdzie zawsze 18"-19" było jeżdżone, no ale jednak na małym kole.
  3. Może uda ci się znaleźć w tej kwocie zegarek Amazfit Pace. Na rowerze sprawdzał mi się bardzo dobrze.
  4. No właśnie się zastanawiałem dlaczego sztyca miałaby być niżej skoro odległość siodełko-pedał zawsze będzie taka sama. Wracając do głównego wątku to doradzi ktoś co do rozmiaru. Gdzieś widziałem na YT recenzję Level Tokyo i autor zaznaczał, że dla osób do 180cm to jedynie M, a to chyba identyczna rama.
  5. Witam, mam okazję kupić w dobrej cenie Kross'a Level 13.0 2020. Mój wzrost to 178cm i dość długie nogi do reszty ciała. Zastanawiam się pomiędzy rozmiarem M, a L. Kross do tego wzrostu zaleca M. Teraz mam Krossa Level A5 2014 rozmiar M(19') podsiodłowa 483mm, górna efektywnie 595mm. Jeździ się bardzo dobrze. W przypadku 13.0 rozmiar M stack jest ok. 1-2cm większy, reach prawie taki sam, jedynie podsiodłowa znacznie krótsza bo tylko 440mm. Teraz sztyca wystaje na 22cm, tam pewnie musiała by wyjść z te 4cm więcej. L znów ma podsiodłową 470mm, czyli bliżej tego co jest teraz. Link do geometrii A5: https://zdjecia.bikeworld.pl/produkty/large/rowery_gorskie_26_sztywne_kross_level_a5_18587.jpg 13.0 zakładka dobierz rozmiar: https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/level-13-0-czarny-niebieski-grafitowy-polysk Jak myślicie co będzie lepsze w przypadku koła 29? Pozdrawiam.
  6. Jeszcze do nich nie dotarłem. Czekam aż się pogoda zepsuje tak przynajmniej na tydzień
  7. Dzięki, myślałem właśnie o nich albo bikershopie, ale tam się ostatnio chyba coś pozmieniało.
  8. Nie polecam kół zaplatanych przez ten sklep. Mam tylne fabrycznie zaplatane dt x1600 oraz przednie na tej samej obręczy, ale szprychach 1.8, zaplatane w bikestacji. To z bikestacji zaledwie po kilkuset km lata na wszystkie strony, a nawet większego terenu jeszcze nie widziało. Tylne trzyma się dobrze, choć jest bardziej obciążone, dodam, że ważę tylko 72kg! Z innymi zakupami u nich nigdy nie miałem problemów.
  9. Witam, gdzie w Katowicach lub w pobliżu warto oddać koła do centrowania? Koła dt swiss z alu nyplami, dlatego wolałbym, żeby zrobił je ktoś kto się na tym dobrze zna i ma dostęp do profesjonalnej centrownicy.
  10. Na gwinty miedziany będzie ok, do łożysk wewnątrz pedałów coś innego typu łt-43.
  11. pand0ra

    [serwis] Suntour XCR

    Rozebrałeś w ogóle ten amortyzator? Nie ma rdzy na goleniach? Nie ma luzów na śligach? Jeżeli w środku wszystko wygląda ok to kup "smar wapniowy" Orlen Greasen STP, bo do XCR'a nie ma co ładować drogich smarów i zrób serwis, powinno pomóc. Choć i tak może być już za późno i masz zatarte/zardzewiałe lagi i tu już nic za bardzo nie pomoże poza częstym smarowaniem, żeby w ogóle to jakoś chodziło. Gąbki namocz w gęstym oleju silnikowym albo do amortyzatorów, smar dajesz normalnie. Ile ważysz? Jak jest zimo to sprężyna/elastomery stają się sztywniejsze i amor gorzej chodzi, ale 16 stopni to już nie tak mało.
  12. @PiterCK I jak te chwyty, dalej dają radę? Nie kręcą się na kierownicy? Da się jeździć bez rękawiczek z lekko spoconymi dłońmi?
  13. Jak masz główkę ramy taką jak na tym foto to na 100% da się zamontować - https://www.forumrowerowe.org/uploads/gallery/album_3036/gallery_148193_3036_508994.jpg co widać na zdjęciu. Potrzebujesz takie stery (w zasadzie potrzebujesz tylko dolą miskę) - http://www.rowerowyraj.pl/stery/1076-stery-cloud-perform-f7-4444-mm-tapered.html Przód podniesie się o 1,3cm, ale może się okazać, że po ustawieniu sagu geometria ramy jest taka sama, jak przy tym XCT. Najtańsze markowe stery tego typu jakie znalazłem to NECO H151S, ale różnie z dostępnością, musisz poszukać. Z tym, że neco mogą wymagać piłowania kołnierza, żeby wszedł do ramy, chyba że dostaniesz krótszą wersję - https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1wByaQVXXXXc.XXXXq6xXFXXXn/222182588/HTB1wByaQVXXXXc.XXXXq6xXFXXXn.jpg?size=46435&height=565&width=646&hash=77e11313bfd8fd023fde390324e66bc3 W tej ramie głębokość osadzania powinna wynosić 8,5mm, możesz potwierdzić u Kross'a. Stery Cloud F7 mają dolny kołnierz 8mm. Raidon to będzie duża różnica na plus.
  14. pand0ra

    [epicon] zasysa skok

    To co oni pod 100kg chłopa te sprężyny dają, do amorka XC/AM?! Jest gdzieś tabelka z rodzajami dostępnych sprężyn do wagi użytkownika, jak u RS?
  15. pand0ra

    [epicon] zasysa skok

    Pod jaką wagę są przewidziane fabryczne sprężyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...