Skocz do zawartości

[owalne blaty] chińszczyzna czy firmowe?


mario_awario

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

 

Wymyśliłem sobie, że zmienię blaty w korbie na jajowate. Nie spodziewam się po tym żadnej rewolucji, ale chcę przetestować.

 

Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenia? np szkoda kasy / super sprawa, jeżdżę na tym 2x szybciej itp?

Czy wystarczy coś tańszego z Chin/Korei (Doval, Snail...) czy kupić firmowe, np Rotor Qring czy AbsoluteBlack?

 

Mam korbę FSA 110BCD

Napisano

Kiedyś gdzieś czytałem, że to niby niweluje martwy moment, który koryguje się przez pedały z butami sklejone, cycuś...? Bardzo ciekwa doświadczenie, daj znać jak się jeździ.

Jak ze zmian przełożeń.?

Napisano

Jeżdżę już dłuższy czas na korbie Shimano Biopace i o ile obecne owale nie wnoszą jakiejś rewolucji to nie czuć żadnej różnicy. Zresztą nie bez powodu pomysł się nie przyjął i wymarł naturalnie. 

Może obecnie coś poprawili a może odgrzali kotleta klasycznie...

 

Co do zmiany biegów to jeśli blaty są dostosowane to biegi działają normalnie. Jeśli chcesz 2 jednorzędowe to nie ma szans, bo dłuższe zęby nie pozwolą łańcuchowi spaść.

Napisano

A czasem w Biopace nie był inaczej ułożony ten owal niż we współczesnych zębatkach? Gdzieś mi się obiło o uszy że było to kompletnie od tyłka strony zrobione i dlatego poległo.

 

Osobiście czuję różnicę w pedałowaniu na okrągłym i owalu, ale nie jest to żaden efekt łał. Jak pierwszy raz użyłem owala to się zastanawiałem o co tyle szumu, pojeździłem z tydzień, wsiadłem na inny rower z klasyczną zębatką i wtedy poczułem różnicę. Nogi jakoś inaczej się chciały układać i pedałować ;) Ale żeby tak z miejsca poczuć jakaś "super moc" czy inne takie atrakcje, to tak nie działa. Po dłuższym czasie mogę stwierdzić, że owal mi pomaga w sytuacjach gdy jestem już zmęczony albo jest moment większego wysiłku jak podjazd i wtedy jakoś lepiej mi się pedałuje i z nieco mniejszym wydatkiem energii. Nie wiem jak to dobrze ująć...

 

Tylko żeby było jasne, nie jeżdżę szosą i piszę ogólnie o moich odczuciach w terenie. Nie wiem czy u kogoś innego będą takie same.

Napisano

Na mtbr większość pisze, że jeśli mają owalną 32t to odczucia na stromych podjazdach są adekwatne do tarczy 30t, to by było logiczne, szczególnie przy stosunkowo twardym napędzie 1x i niskiej kadencji na podjezdzie.

Napisano

Biopace były inaczej obrócone niż te obecne. Te obecne ovale szału też nie robią - jest kilka testów również w rodzimym języku na internetach. Jakieś ułamki sekundy są do urwania ma czasówce. Mam takiego chińczyka 36T (za 8usd) w crossie, zrobił 2,5kkm, łańcuch nie spadł nigdy (ale bez agresywnego terenu).

Napisano

Ale autor tematu ma chyba na myśli blaty do szosowej korby, domyślam się że 2-rzędowej. Także poza opisem odczuć z używania owala jako takiego, to mieszanie tu zębatek narrow-wide jest nie na miejscu...

Napisano

Doprecyzowując: tak - chodzi o korbę szosową 2-rzędową.

 

HCC nie robi pod 110BCD albo nie umiem znaleźć.

 

Z tych sensownych ofert znalazłem:

http://www.ebay.co.uk/itm/DFC-Doval-Clipless-Chainring-Double-set-BCD110-MGLR-ALL-in-one-Normal-ver-/122054902098 - 49$

https://www.aliexpress.com/store/product/SNAIL-700C-Road-Bicylcle-110BCD-50-35T-Oval-Chainwheel-Kit-Bike-7075-T6-Alloy-Ultralight-Ellipse/1711284_32781641873.html - 39.68$

 

Rotory najtańszy zestaw nowych widziałem za 99GBP, a to już ciut za dużo. Osymetric, podobnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...