Skocz do zawartości

GTZaskar1991

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 516
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    śląsk

Ostatnie wizyty

990 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika GTZaskar1991

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

184

Reputacja

  1. Według mnie mają racje. 550 + 100 mm most i sztyca bez offsetu będzie ok, nie wiem jak przekrok w M.
  2. Jesli jest mierzony w odpowiednim miejscu. Nie wiem jak tu chcesz wyciągnąć 700 mm kokpitu przy ramie 593 mm horyzont. Pamiętajmy, że przy realnym pomiarze długości horyzontalnej mostku i ramy 5 mm tej długości pokrywa się ze sobą oraz kolejne 5 mm mniej mamy jesli obrócimy mostek na minus. W praktyce to będzie wyglądało tak, że trzeba będzie dać most 11 cm do M-ki. Ona ma tylko 1078 mm bazy. Rozmiarów Speca jest 4, a nie pięć. I przy wzroście 182 cm, polecanie mniejszego ze "środkowych" jest kuriozalne. Ja nie będe się spierał już, bo na M-ce też będzie się jezdziło, ale tu chodzi o optymalizację i zasady panujące przy zależności kąt główki/długość mostka. Jak tylko przekrok pozwoli na L to wybór oczywisty
  3. Nie bardzo, L ma 110 cm bazy kół to tyle co w licznej części rowerów o rozmiarze M z krótszą górną. Statystyczna osoba 182 cm potrzebuje 690-705 mm horyzontalnie, wiec przy rozmiarze M potrzebny będzie długi/za długi most, a i tak siodło trzeba by było odsuwać w tył. 110 cm bazy kół w 29er jest dla osoby około 175-180 cm, 108 cm bazy jak w M-ce dla osób 170-175 cm. Oczywiście, pewnej liczbie (zapewne mniejszości) rowerzystów o wz. 182 cm przypasuje M-ka (tacy o długich szyjach i wysokich głowach). Przy kącie główki 71-72 st. optymalne mostki to 70-90 mm.
  4. Przy ramach szosowych alu, różnica wagowa pomiędzy sąsiadującymi rozmiarami często wynosi około 50 gram.
  5. Na pewno nie jest za duża, tak jak niżej kolega wykonał (nizej kiera, most na minus) + zmiana mostka z 100 mm na 80-90 mm i zaczniesz panować nad przodem w każdych warunkach.
  6. GTZaskar1991

    [rama] Accent Peak29

    Klasyczny kąt główki 29er ramy to 71', taki kąt pozwala na komfortowe podjazdy jak i zjazdy, czyli pełen kompromis. Główka 72' to wartość maksymalna dla mtb xc/xc maraton, na podjazdach będzie skuteczniejszy, a na stromych zjazdach będzie wymagał niemałej techniki, nawet przy polecanym przeze mnie krótkim mostem. Jak się wybierasz na maratony górskie lub nawet rekreacyjne wycieczki po górach to lepiej na początek wybrać geometrię klasyczną, czyli 71/73' - Force 18'. Po kilku sezonach będziesz wiedział czy klasyka ci pasuje, czy lepiej zmienić w stronę 69', czy 72'. Jak jezdzisz po nizinach, bez gór, to wystarczy dobrać ten stosunkowo krótki mostek i Peak będzie dobry na długie lata bez względu na technikę jazdy. 100-110 mm główki dla osoby 180 cm wzrostu to wciąż są wartości należące do kategorii "sportowej", można jezdzić bez mostku -17 stopni przyjmując, że stery mają wysokość ~5mm
  7. GTZaskar1991

    [rama] Accent Peak29

    Pod względem doboru ram tak, ale ja jestem zdania, że ta rama jest nie dla każdego. Kąt główki 72' i długi, a nawet średni most w małym rozmiarze będzie prowokował do OTB na zjazdach (masa rowerzysty jest bardzo do przodu). Force ma prawie klasyczne kąty.
  8. GTZaskar1991

    [rama] Accent Peak29

    To nie jest podobna sytuacja co u kolegi Biedrona. Ty masz dobraną ramę dobrze, dla twojego wzrostu standardowym mostem będzie 100 mm, a dla kolegi Biedrona 90 mm lub inaczej ujmując 1 cm krótszy. Dlatego ta rama jest dobra dla was obu. Najmniejszy rozmiar Peak-a ma bazę kół 108 cm, to jest naprawdę mało jak na 29er i będzie dla osób 175-177 cm i mniej. Force-a 18' będzie najłatwiej skonfigurować na 180/80cm.
  9. GTZaskar1991

    [rama] Accent Peak29

    19' ctc ma 420 mm, czyli to jest 16,5 cala. Przy kącie główki 72', lepiej dać mały most, 19' z mostem 7 lub 8 cm będzie odpowiednie na 180 cm. S tez można zgrać. 596 mm + sztyca offset 15 mm i most 90 mm.
  10. http://marcogarzi.blogspot.com/2011/06/bianchi-sempre-nero.html http://www.bianchiusa.com/archives/2012/road/born-for-performance/sempre-sram-red/ uuuuu mam reflex
  11. Mostek obracasz jak wysokość kierownicy ci nie odpowiada lub nawet wymieniasz na taki z większym bądz mniejszym wzniosem, by jeszcze bardziej obniżyć/podnieść kierę.
  12. Kurczę no, dla siebie bym wziął M-kę. Kolega jest pomiędzy rozmiarami. Spec ma kąt podsiodłowy 74', więc można wydłużyć M-kę sztycą offset 15 mm i horyzont będzie 610 mm, a nie 595 mm. Do tych 610 mm dajemy most 90 mm lub 100 mm ze standard kierą i też będzie dobrze.
  13. Raczej tak, ale reach-u nie jest wiele jak na ten rozmiar (430 mm). Długość mostka 110 mm ratuje także średnią długość horyzontalną 630 mm jak na ten rozmiar. Przy tym kącie podsiodłowym można przesunąć siodło o 10-15 mm do tyłu jakby brakło kokpitu. Mostek 120 mm tez można zamontować.
  14. W tym miejscu możliwa jest pomyłka, bo reszta jest proporcjonalna na wzrost około 180 cm. Dlatego wynik horyzontalny 604-614 mm jest przesadzony (to jest wynik dla 26er) i będzie wyglądał tak, że poziomo powinno być od 590 do 605 mm horyzontalnie dla koła 26er. Dla koła 29er zakres poziomy będzie wynosił około +15mm, czyli 605-620 mm horyzont dla klasycznych kątów. Rozmiar M jest za krótki, nawet z mostem 100 mm. Rozmiar Epic-a L będzie dobry z mostem 80 mm i kierą standard backsweep 6-9 st. Dla kiery 12-15 st gięcie odpowiedni most to 90 mm. Ja mam 604 mm horyzont + most 90 mm i kiera 12st giecie na budowę ciała 175 cm (rzeczywiście mam 180-181). W przypadku Treka rozmiar 19,5 jest ekwiwalentem L-ki Speca i taki będzie dobry.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...