Skocz do zawartości
montell81

[9587] Flyxii fr216 by montell81

Rekomendowane odpowiedzi

montell81

Do zaprezentowania mam autorski projekt 29er'a oparty o chińską karbonową ramę Flyxii

Waga bieżąca 9618g, cel to zejść poniżej 9500g. Myślę, że uda mi się to po zużyciu opon i przejściu na lżejsze Bontrager 2.0 oraz lżejsze tarcze.

 

 

(Rama) Flyxii fr216 17” – 1231g + haki 49g + śruby na bidon - 6g

(Widelec) SR Suntour Axon RL-RC 29 15QLC Tapered – 1573 (z przyciętą sterówką) + manetka z linką i pancerzem - 50g 

(Stery) Flyxii – 72g + bieżnia - 7g

(Zaciski kół) tył DT Swiss – 68g przód Suntour - 70g

(Hamulec przedni) SLX BR-M675 + klamka + linka - 286g
(Hamulec tylny) SLX BR-M675 + klamka + linka - 298g
(Klamki Hamulcowe) SLX BR-M675 (waga wliczona w zestaw)
(Pancerze)  Niro Glide - 25g
(Kaseta) XT CS-M771 11-32T - 282g
(łańcuch) Campagnolo Record C10 - 232g + spinka conneX 3g
(Korby) XT FCM-785 26/38 – 742g (w tym lewe ramie Stages)
(Suport) Rotor adapter BB30 do BSA - 134g
(Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M986 Down Swing - 123g
(Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M981 GS - 180g
(Gripy) chiński silicon - 18g
(Kierownica) KCNC SC Bone Scandium 25,4mm - 114g
(Pedały) XLC PD-S05 - 261g/komplet 
(Siodło) Selle San Marco Aspide Arrowhead - 181g
(Sztyca) TOKEN Carbon ASP9141 Marble Ø31.6x350mm - 162g
(Zacisk sztycy) KCNC - 14g
(Manetki) Shimano XTR SL-M980 - 111g (lewa+linka), 118g (prawa+linka)
(Podkładki pod mostek) Aerozine - 12g
(Gwiazdka) 9g
(Top cap) Carbon - 6g + śruba Ti 4g
(Mostek) Smica 110mm 7075 Forged - 118g
(Rogi) Trigon - 52g/komplet
(Korki do kierownicy) BONTRAGER - 5g/para
(Koszyk na bidon) BONTRAGER - 16g
 
(Opona przednia) Schwalbe Thunder Burt 29x2.10 Evo - 503g
(Opona tylna) Schwalbe Thunder Burt 29x2.10 Evo - 490g
(Dętki) Schwalbe SV19A Extra Light 28/29"x1.5/2.40 40mm - 2x140g
 
(Koło przednie) -  672g
-(Piasta) Novatec 771
-(Obręcz) ZTR Crest MK3 29
-(Szprychy) CN Spoke Aero 424
-(Nyple) alu
-(Opaska) Schwalbe – taśma izolacyjna + 10g do wagi koła
 
(Koło tylne) -  801g
-(Piasta) Novatec 772sb
-(Obręcz) ZTR Crest MK3 29
-(Szprychy) CN Spoke Aero 424
-(Nyple) alu
-(Opaska) taśma izolacyjna + 8g do wagi koła
 
(Tarcza przód) a2z 160mm - 97g
-(Śruby) 14g
(Tarcza tył) a2z 160mm - 97g
-(Śruby) 14g
 
W4llRYa.jpg

jxI7mXv.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Psobol

Piękny. Mi by przeszkadzał czerwony akcent na siodle. No i osłona trójkąta z dętki i trytek - pomysłowe, ale wizualnie meh.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Na dolny trójkąt idzie z Chin owijka w kolorze czarnym :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Fajny,fajny....Co to ten nik na sztycy? W całej specyfikacji przeszkadzają hamulce, cały zestaw prosi się o coś lekkiego typu Formula R1 lub Magura MT6/MT8. Do tego przejście na mleko wydaje się być naturalne przy takich papierowych oponach. 

Masakrycznie ( jak na 29era) długi mostek. 

Rogi? Ktoś jeszcze tego używa?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Na sztycy jest lampka ledowa Frog.

Hamulce to są pierwsze moje tarczówki i wolałem pójść w polecane przrz wielu slx'y. Być może w dalekiej przyszłości to się zmieni, choć jestem z nich zadowolony więc nie jest to dla mnie priorytet.

Mleko... myślałem o tym. Korzystam jednak z trenażera i zmiana gum byłaby uciążliwa. Zysk wagowy nie byłby znaczący więc na razie temat odpuszczam.

Rogi... nie wyobrażam sobie dluższych tras bez nich, ani nie czuję potrzeby montażu szerszej kiery. Obecna pozycja jest dla mnie wygodna, a jak wiadomo "lepsze jest wrogiem dobrego".

Właśnie zauważyłem, że w długości mostka jest błąd.

Mój mostek ma 110mm

Wracając jeszcze do tematu mleka to myslalem zeby tylko przednie koło zalać, a tył zostawić na dętce. Nie wiem jednak czy to ma sens.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzesiowu

można pod trenażer sklecić specjalnie kolo; tanie cięžkie na totalnie przeciętnych gratach

 

bajk fajny jak zakombinowałeß z zakupem ramy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ważona całość czy sumowane po komponentach? Jak cenowk wyszła rama włączając koszty importu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Ramę kupowałem u Marka Konwy. Wyszło mnie trochę drożej niż bezpośrednio z Chin jednak nie musiałem obawiać się cła. Ponadto w tamtym czasie Dolar i Euro były po mniej więcej 4.40 i 4.20 więc nie była to wielka różnica.

 

Waga całości jest sumowana. Na elektronicznej wadze turystycznej wychodzi mi w granicach 9560-9580gr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator
Napisano (edytowane)

Widzę, że kolega potraktował 29-era klasycznie z tym kokpitem. Nie mam dobrych wspomnień z kierą KCNC sc bone 25.4, bardzo miękka. Pomyśl kiedyś o jakimś karbonie, może Easton EC90, lekka i mocna. Niezła waga wyjściowa. Z biegiem czasu można jeszcze sporo zejść :)

Edytowane przez Lumperator

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220
Napisano (edytowane)
Jak cenowk wyszła rama włączając koszty importu?

 

Flyxii oferuje dla krajów UE osobną taryfę Tax Shelter Shipping to Europe gdzie płacąc 14% więcej do ceny, mamy załatwione przez nich wszelakie formalności celne i nic nas nie interesuje. 10 dni i ramę mamy w domu. Aktualna cena w tej metodzie wysyłki to 379USD za samą ramę i hak, nie wiem czy cena zawiera stery, trzeba ich dopytać. Jakby co, to polecam ich stery, świetna jakość wykonania, łożyska z podwójnym uszczelnieniem, górna osłona sterów tak samo ma uszczelkę, tam nie ma prawa dostać się nawet kropla wody do środka, obecnie za 14,40USD.

 

A wracając do FR-216, to fajna rama do ścigania tylko dla czego tak krótka? Mój rozmiar 19" ma TTh raptem 602mm przy główce 100mm gdzie tymczasem Peak ma przy tym samym rozmiarze i główce TTH = 617mm. Już w Peaku mam mostek 110mm, to tu bym musiał zakładać 120/130 - sporo. Nie wiem czy fajną alternatywą nie byłby model FR-212 z TTh 610 i główką 115mm. Dając mostek -17st/110 uzyskamy to samo co z mostkiem -6st/120 dla FR-316.

Edytowane przez Arni220

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Widzę, że kolega potraktował 29-era klasycznie z tym kokpitem. Nie mam dobrych wspomnień z kierą KCNC sc bone 25.4, bardzo miękka. Pomyśl kiedyś o jakimś karbonie, może Easton EC90, lekka i mocna. Niezła waga wyjściowa. Z biegiem czasu można jeszcze sporo zejść :)

 

Co do kiery to przymierzam się Mortop earldom xc90 (muszę się dowiedzieć czy można tam montować rogi) oraz szukam AX Lightness Poseidon 25.4

Co do KCNC Sc Bone to nie zauważyłem jakiś problemów. Nie czuję by zbytnio się pode mną uginała albo po prostu nie zwracam na to uwagi.

 

P.S. 

Prosiłbym o nie offtopowanie. To nie jest temat o geometrii ram.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

U mnie KCNC sc bone na zablokowanym amortyzatorze gołym okiem gięła się "góra-dół". Mortop jest ultralekką kiera, ale myślę, że będzie lepsza. Swoją drogą czemu nie chcesz pójść w nieco szerszą kierę? Nie mówię, żeby do razu wchodzić w pułap 720-750 (choć polecam), ale różncia między 600, a np. 650-660 jest bardzo odczuwalna na plus. Jeśli zależy Ci mocno na wadze, to może warto pomyśleć o podmianie korby (?) :) Nie zrozum mnie źle, ja tylko coś tam sugeruję. Grunt, aby Tobie pasowało to jak się czujesz na rowerze i z rowerem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Biorę pod uwagę każdą sugestię więc Twoje odbieram pozytywnie :)

Co do szerokości kiery, to jechałem kiedyś na 660mm. Nie twierdzę, że jest to złe rozwiązanie, jednak ja zdecydowanie lepiej czuję się na wąskich. Nie widzę w związku z wąską kierą jakiegoś upośledzenia w sterowaniu rowerem. Więc jeśli obecna pozycja jest dla mnie odpowiednia, to nie ma sensu kombinować i jej zmieniać, tym bardziej, że celuję w sprzęt trochę droższy, a szkoda pieniędzy by potem powrócić do dawnych ustawień.

O lżejszej korbie myślałem i miałem na oku Aerozine. Zakupiłem jednak pomiar Stages (lewe ramie XT) więc na tą chwilę zmiana korby nie ma sensu.

Dość ciężki jest natomiast wkład suportu Rotor i jeśli uda mi się kiedyś znaleźć coś lżejszego i skręcanego to się nad tym zastanowię.

Na obecną chwilę priorytety to kierownica, po zużyciu opon coś lżejszego w granicach 420-450gr, następnie tarcze w granicach 70gr.

Fajnie by było gdyby na rynek wróciły dętki Schwalbe Evotube w granicach 70gr/szt. Nawet gdyby przytyły do 90-100gr to i tak waga byłaby wyśmienita.


Korci mnie by zaryzykować z Furious Fred 2.1 ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fw66

Cienkie opony + cienkie dętki = kłopoty

Na takich dętkach nie da się normalnie jeździć.

Musiałem dołożyć opaski Panaracer Flataway (2x40g).

Ale mam semislicki, więc jeszcze gorzej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Lecą pierwsze gramy ;)

 

zmieniłem pedały na

 

Exustar PM25-SL - 255g

 

Obecna waga roweru - 9612g

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Kolejnych kilka gram w dół. Tym razem wymiana śrub na tytanowe.

 

Śruby do tarcz - 15g (komplet na dwa koła)

 

Obecna waga roweru - 9599g

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lesieque

Jak sprawują Ci się pedały? Wiem że kiedyś zdarzały się wypiecia podczas mocnych pociągnięć ku górze. Ciekaw jestem czy udało im się to wyeliminować

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Przejechałem już na nich kilkaset kilometrów i ani razu mi się same nie wypięły.

Ogólnie jestem z nich bardzo zadowolony. Mają niewielki luz roboczy ale właśnie takie lubię. Podstawa to odpowiednio ustawić bloki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

 

 

Tym razem wymiana śrub na tytanowe.

Też z dalekiego wschodu? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Oczywiście

Kolejne w drodze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Ile cię wyszły łącznie? Też się zastanawiam nad nimi. Puść mi linka na PW od kogo brałeś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eneen

Mam pytanie i prośbę:

- Czy mógłbyś zmierzyć wysokość osi suportu od ziemi (z w miarę pionowym rowerem)?

- Czy dało by radę zrobić foto całkowicie na wprost? Łatwiej się robi jak masz jakies linie pionowe z tyłu np na cegłach albo siatce

 

Ta rama ma podane w specyfikacji 490 A2C (wg korespondencji z flyxii), a ten amor jest 506. Chciałbym zobaczyć jak bardzo zmienia się kąt główki i na ile oryginalnie jest BB ustawione

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

^ priv

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Lecą kolejne gramy. Tym razem 12 g mniej na siodle.


 


(Siodło) Chiński karbon na tytanowy prętach - 169g


 


Obecna waga roweru - 9587g


Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Piękny. Mi by przeszkadzał czerwony akcent na siodle. No i osłona trójkąta z dętki i trytek - pomysłowe, ale wizualnie meh.

Moze się skończyły czarne?  :icon_wink:

ale faktycznie w czarnym kolorku nie waliłyby po oczach. 

Osłona się sprawdza... w zasadzie bezproblemowa przy różnych warunkach.

 

Rowerek fajny.

Bez udziwnień. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Kwiat126p
      Przez Kwiat126p
      Witam. Czy korba Sram XX karbonowa do XC to dobry wybór dla chłopa 100 kg? Co o niej sądzicie? Bo na polskich forach nie wiele mogę znaleźć na ten temat. Byłaby używana z jednym blatem Narrow Wide 38T.
      pozdrawiam.
    • paulsen
      Przez paulsen
      Thrill Hill to nasz karbonowy full XC, dostępny w trzech wersjach malowania i sześciu wersjach wyposażenia. Rama waży ok 1,8 kg, koła oczywiście 29", standard boost, kinematyka policzona na napędy 1x i 2x, wewnętrzne prowadzenie przewodów i możliwość zamówienia roweru w wersji o skoku 100 lub 120 mm. 
       

      Modele można zobaczyć tutaj: 
      Thrill Hill pojawił się na stronie, a we wrześniu rozpoczniemy montaż i wysyłkę zamówionych modeli.
    • Kwiat126p
      Przez Kwiat126p
      Czy opłaca się kupić taką rzecz?
      https://allegro.pl/oferta/rama-mtb-26-4ever-carbon-1200g-19-czarna-7670181550
      Dla osoby ciężkiej prawie 100 kg i ma wytrzymać długie lata w granicach jazdy, którą nazywamy szeroko XC. A może dla mnie to tylko aluminium? Tylko że w alu to nic ciekawego nie ma a rama musi być pod 26 i mieć główkę tapered. Sztywniak koniecznie. Budżet 1400 zł.
    • LifeIsGood
      Przez LifeIsGood
      Witam wszystkich, ostatnio mój projekt rowerowy odżył i w celu zbicia masy pomyślałem o kierownicy. Szukam lekkiej kierownicy do XC,  obecna Giant Sport 680mm waży ok 265g. Znalazłem karbonową BXT za 130 zł o wadze 117g w rozmiarze 600mm ale rozmiar można dobrać i dla 680mm obstawiam jakieś 135g. Ważę 58kg więc raczej lekko, rowerem nigdzie nie skaczę, tyle tylko co po lesie po korzeniach czasami krawężnik w mieście ale to rzadkość. Niby ludzie chwalą ramy BXT że są w porządku cenowo i wagowo/wytrzymałościowo. Posiada ktoś opinie odnośnie ich kierownic? Czy to wytrzyma i mnie nie zbije przy pierwszej lepszej okazji? Ewentualnie inne propozycje, widziałem np mortopa ealdrom za 350 zł ale to już lekko dużo z rurkę. Pozdrawiam i proszę o radę. 
      https://allegro.pl/oferta/kierownica-bxt-carbon-prosta-117g-dlugosc620-720mm-8127095817
    • Brombosz
      Przez Brombosz
      Witam forumowiczów.
      Przyszła pora pozbyć się mojego leśnego przecinaka 27,5". Poniżej link do ogłoszenia, pod którym wszystko jest dokładnie opisane. Kontakt przez Allegro, OLX lub PW na forum. 
      Rower zadbany, w pełni sprawny, kilka podzespołów od nowości wymienione. Bezawaryjnie nabijał spore kilometry pod moją słuszną wagą 100kg i dlatego też muszę pochwalić firmę Karbon za to, że obok rowerków dziecięcych i damskich, wypuścili całkiem dobrą maszynę w rozsądnych pieniądzach. Rower ma dosyć agresywną geometrię i zachęca do mocniejszego deptania. Posiada drobne ryski i otarcia, ale nie rzucają się w oczy. Waga 14kg. Polecam osobie wysokiej jako kompromis między transportem a zabawą. Sprzedaję bo mam inną maszynę na średnim kole, a w późniejszym planie jest gravel albo odchudzony 29er.


      Pozdrawiam i zachęcam.
×