Skocz do zawartości

fw66

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    804
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana fw66 w dniu 4 Października 2012

Użytkownicy przyznają fw66 punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Gerard
  • Skąd
    Kujawy

Ostatnie wizyty

3 832 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika fw66

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

58

Reputacja

  1. Jak najbardziej można zagotować płyn w hamulcach rowerowych. Mam 80kg, małe ażurowe tarcze oraz spiekane klocki, i DOT na stromych zjazdach pare razy zawrzał. Wtedy czekasz kilka minut aż ostygnie i jedziesz dalej.
  2. Dekade temu składałem rower na ramie Instinct. Wtedy standardem był napęd 3-9 (zapytajcie rodziców :>) Z przodu 22-32-44 i kaseta 11-32. Rower niby mtb, ale miał być do wszystkiego. Asfalt, przełaje, las, piach, pod góre i z góry. Przez te lata sprawdzał się bdb, dlatego cały czas zostaje praktycznie w niezmienionej konfiguracji. Na oponach typu race king i wąskiej kierownicy na szosie używam 44. Biegi 26,27 tylko na zjeździe. IMHO 44 to max w takim rowerze.
  3. Hamulce mogą być szczelne. Bardziej chodzi o to, że nie tak łatwo jest je idealnie odpowietrzyć. Nawet jeśli wydaje się że to zrobimy, to minimalna ilość powietrza może zostać. Producenci tak projektują klamki, aby to powietrze zbierało się pod membraną i nie przeszkadzało w normalnym użytkowaniu. Dopiero kiedy chcemy jeździć po suficie, to okazuje się że hamulce jednak nie były idealnie odpowietrzone.
  4. Ten piękny rysunek z painta który Ktoś tu wcześniej wrzucił powinien zakończyć dyskusję
  5. U Was tak jest, bo prawdopodobnie w rowerach macie hamulce rowerowe. Niektórzy tutaj najwidoczniej uzywają samochodowych.
  6. Te schematy nie pochodzą od hamulca rowerowego. Zakładam, że nie masz u siebie zbiorniczka wyrównawczego z odkręcanym korkiem do uzupełniania płynu jak w aucie. Rowerem z idealnie odpowietrzonym układem możesz jeździć po suficie i będzie hamował normalnie
  7. No właśnie ciężko się to czyta. Proponuje najpierw poszukać w internecie jak dzialają hamulce. To całkiem prosty układ z elastyczną membraną. sram hydraulic brakes
  8. Powietrze wchodzi do układu żeby zrekompensować zużyte klocki Układ otwarty lub zamkniety nie oznacza, że zaciąga powietrze lub nie Co wy wypisujecie. Hamulec musi być szczelny bez żadnego powietrza - podstawy mechaniki. Jeśli jest idealnie odpowietrzony, wtedy nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest używany - będzie działał tak samo. Jednak... ponieważ trudno jest go idealnie odpowietrzyć, to jest tak zaprojektowany żeby ewentualne powietrze zbierało się na na górze zbiorniczka wyrównawczego i nie przeszkadzało w użytkowaniu póki rower jest w naturalnej pozycji.
  9. Tarcze opisane "resin only" nie nadają się do metalików. One nie są hartowane i na długich zjazdach takie połączenie może być wręcz niebezpieczne. Ale do jeżdżenia wkoło warszawy nie ma to znaczenia :>) Tylko zakładanie takich klocków w taki "teren" nie ma sensu. Wcale nie będą mocniejsze. Jeśli żywiczne sprawiają kłopoty, to ewentualnie spróbować półmetaliki.
  10. fw66

    [hamulce] 2 czy 4 tłoczki ?

    Ja czekam aż ktoś na forum wreszcie kupi Trickstuff'y i potwierdzi czy rzeczywiscie są takie jak piszą. Ile można w kółko wałkować shimano, magury i reszte - nudy
  11. fw66

    [hamulce] 2 czy 4 tłoczki ?

    Za 1000zł to na pewno mocy nie braknie. MT7 mają jej chyba najwięcej.
  12. fw66

    [Zębatka przdnia] 44T

    Moja rama jest sprzed paru lat. Kiedyś, kiedyś takie korby się montowało fabrycznie. 29" to była rzadkość, telefony miały 4" ... ale ja już stary jestem
  13. fw66

    [Zębatka przdnia] 44T

    Wszystko zalezy gdzie się jeździ. Też na 29" mam 44/32/22 i kiedy spędzam urlop w karkonoszach i izerskich to ta patelnia się przydaje. Odległość od widełek to jakieś 3-4mm.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...