Skocz do zawartości

PRU

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika PRU

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. PRU

    [WROCŁAW]

    Witajcie, 27.09.2021 skradziony na ul. szczytnickiej: Trek Marlin 5, srebrna rama. Jeśli komuś rzuci się w oczy to proszę o informację.
  2. Minęło jakieś pół roku jazdy (no może bez ostatnich dwóch-trzech chłodnawych tygodni) i wracam z podsumowaniem. Rama M doskonale pasuje, był to właściwy wybór. Co do samego sprzętu: Na wejściu (historia w innym wątku) zmieniłem przednie zęby i przerzutkę z 2-rzędowej na 3 rzędową aby mieć 42T. Na początek był to dobry wybór aby gładko przejść z poprzedniego roweru. Jednak za radą forumowiczów postanowiłem stopniowo przechodzić na wyższą kadencję i przyznaję, że jest to do zrobienia, nie przeszkadza, można powiedzieć, że przywykłem. Dodatkowo pomaga kiedy sytuacja wymaga nagłego przyspieszenia. Całkiem możliwe, że oryginalny zakres 2 rzędów z przodu byłby obecnie wystarczający. Oryginalną rurę kierownicy musiałem przyciąć pod siebie o kilka cm. W drugim tygodniu jazdy dopadło mnie skrzypienie z suportu. Po uważnym przyjrzeniu się okazało się, że powodem są łożyska pedałów. Całe poleciały do śmieci ustępując miejsca platformom na 4 łożyskach (polecane na forum, doszły od Ali expres w tydzień!), które do tej pory sprawują się świetnie.
  3. Uzupełnienie, może ktoś skorzysta. Wybierając pomiędzy M/L/XL zdecydowałem się na M. Czemu skoro czułem, że L/XL lepiej mi leży? Temu, że początkowo zrobiłem tylko kilka kółek wokół sklepu a ostatecznie zrobiłem przejazd testowy ~2km po możliwie zróżnicowanym terenie. Na L ból dłoni pod kciukiem, XL nawet nie sprawdzałem. Na M żadnych problemów.
  4. PRU

    [Zębatka przdnia] 44T

    O zjeżdżaniu miałem na myśli, że mimo wszystko trzeba kręcić ale nie jest to obciążające siłowo. Coś myślę, że akurat pechowo trafiłem oglądając takie ramy gdzie więcej zębów producent 'zablokował'. Przyjrzałem się cannondale trail 5 - tu można wcisnąć pewnie i 48T, miejsce jest (bo ma oryginalnie 2 rzędy). Tylko że mocowanie przerzutki bezpośrednie więc 44T może nie wejść bo nie zmieści się sama przerzutka. Przeglądając zębatki okazuje się, że do 42T jest inny rozstaw śrub, od 44T inny. Zostanę zatem przy 42T. Mi znalazło, że M552 to na dziurę jest, nie octalink: http://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-FC-M552-3051B.pdf
  5. Proszę o wskazówki, wzrost 178cm noga 87cm. Podchodzę do cannondale trail 5 (co sądzicie o samym rowerze?), wymiary jak w linku: https://www.cannondalebikes.pl/data/catalog/products/1479_g.jpg Testowałem jak poniżej: M - czułem się jak miś w cyrku na jednokołowym rowerku, ale wszelkie kalkulatory chcą M L - było ok, tylko ze obecnie jeżdżę mając odległość siodło-kierownica 70/71cm, tu z rysunku plus mostek będzie powyżej tego (w M był by akurat) XL - w jeździe tochę krążownik, ale rozmiarowo też był ok.
  6. PRU

    [Zębatka przdnia] 44T

    Piter233, zdaję sobie sprawę z sugerowanych konsekwencji, ale ja tak jeżdżę ponad 25 lat. Choć dla jednych 3 dla innych 30 i możliwe, że chcąc kręcić przez następne 50 lat powinienem przyspieszyć. Dobra rada nie jest zła. Ale odchodzimy od tematu tarczy. Mając 44T mam możliwość skorzystania z nich, nie przymus, a mając 40T na pewno z 44T nie skorzystam. Okrojenie 44T do 40T albo 3x do 2x widzę jako ograniczenie (ok. dla wielu zysk gramów kosztem tylko jednej tarczy z przodu jest istotny i zapewne to jest target producentów). I tu właśnie wskoczył fw66 - oprócz miasta ja właśnie widzę brak 44T kiedy chcę przejechać pomiędzy/dojechać/wrócić/zjechać! z czegoś nierównego. fw66 - oryginalnie masz 44/32/22 czy zmieniane? Bo patrząc w katalogi jedyna korba to wycofane FC-M522. Chyba, że seria FC-T. Pytam bo obecnie wszędzie gdzie się przyglądałem (ten rocznik) to ramy z 40/x/y mają taką konstrukcję, że 42T prosi o problemy z miejscem.
  7. PRU

    [Zębatka przdnia] 44T

    20T to mój błąd, oczywiście dół to 22T. Oczywiście, że nie tyle nie utrzymam 50/h przy obrotach 90, a nawet nie osiągnę tych 50/h. Na oko na prostej kręcę 60 wlaśnie przy 44T+11T. Nie tyle chodzi mi tu o jazdę 'szybciej' ale o subiektywny komfortowy stosunek obrotów do obciążenia. Na czym teraz jeżdżę - składak na ramie authora pode mnie, 26", max z przodu to 48T, tył 18T i (będą śmiechy) sram S7. Zakres górny w przeliczeniu daje to właśnie jak 44T/11T dla koła 29", i bez zdziwienia tak też odczuwam to w porównaniu w jeździe. Jechałem na unibike evo 29 (40T), trek marlin 5 (42T), w obu minimalnie mi brakuje. Wsiadłem na cannondale gt avalanche ze świadomością, że siedzi tam 42T i było idealnie. Ale właśnie sprawdziłem - on ma 44T. I co z tym zrobić, że tak mi pasuje? Jedni wolą koronki, inni latex, ja ugniatam kapuchę przy 44T/11T i 60 obrotach na płaskim, mogę tak długo. Czy mam się odzwyczaić bo taka jest poprawnie (tendencję widać w znikaniu 3 rzędów a nawet 2 rzędów)? Moim celem jest 1 rower a nie 2. A 29" z szerokim 3 rzędowym zakresem wypada tu idealnie.
  8. PRU

    [Zębatka przdnia] 44T

    Tak, na 3-rzędowej. Oryginalnie jest 40T, gdzie od zęba to tylnych widełek (w płaszczyźnie tarczy) na oko to 0,5 cm, mało. Przy dodatkowych 4T potrzeba by jakieś +1,6cm. Jak zgaduje, nie będąc ekspertem, nowa korba zachowa pozycje tarcz w tej samej odległości or ramy, czy jest opcja aby całość odsunąć o kilka mm od ramy na osi suportu? Patrzyłem dziś na Treka Marlin 5 i tu jest podobnie z odległością. Może zatem tak to już jest, że w MTB 29 max to 40T (Marlin chyba 42T) i nikt już nie zmieni pod siebie? Przetestowałem, że na 'asfaltowej' prostej mam zapas mocy ale nie obrotów, a tu chce mieć ten sam rower i trochę przyspieszyć, ot na wuj. Właściwie to po górę też mam zapas mocy, więc najmniejsze 20T też bym zwiększył.
  9. PRU

    [Zębatka przdnia] 44T

    Przymierzam się do MTB na kole 29. Wstępnie wytypowałem unibike evo 29, rama 21". Problem pojawia się z kadencją, potrzebuję z przodu co najmniej 44T (np. korba FS-M590). Przyglądając się ramie mam wątpliwości czy to się zmieści. Proszę o poradę, może ktoś to sprawdzał, lub ew. sugestie. Nie upieram się przy tym modelu, jednak rama mi pasuje, osprzęt do ceny też.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...