brachypelma252 Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Witam, powoli będę szykował się do zmiany roweru górskiego. Czas aby odstawić poczciwego aluminiaka na zimówkę a kupić coś karbonowego. Jaki rower polecalibyście ( HARDTAIL) do 14tys zł. - NOWY Rower ma służyć do mocnych treningów i oczywiście maratonów MTB. Moje sugestie Bez napędu EAGLA - utrzymanie tego, eksploatacja - to jakaś paranoja. Bez napędu Di2 Bez widelca RS-1 Skłaniałbym się ku napędowi 2x10 ale 1x11 też ujdzie. Czy kupić coś w Polsce czy może za granicą ?? Pozdro ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Obejrzałbym oferty Canyona, Superiora, może jakiegoś Mondrakera: https://www.7anna.pl/pol_m_Mondraker_Rowery-XC-2391.html Focus-y, Kross-y i KTM-y są często na przecenach na aukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Bez napędu EAGLA - utrzymanie tego, eksploatacja - to jakaś paranoja. Możesz spodziewać się niższej grupy eagla już niedługo, więc koszty utrzymania też pójdą w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Z takim budżetem my tutaj nic nie pomożemy poza wytypowaniem nieskończonej ilości modeli, marek. Trzeba się na coś zdecydować a nie z 1 blatem to ujdzie. Czy chcesz Fox'a czy Sid'a. Osobiście przy 1x poszedł bym w Krossa B11 lub bardziej Speca Epica na Sid'e. Przy 2x to albo Procaliber Treka albo Scotta Scale 910. Kupował bym przy tak sporej kasie jednak w PL i jednak trochę przepłacił za napis na ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachypelma252 Napisano 26 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Spec Epic - nie wchodzi w grę, interesuje mnie tylko hardtail. Uważam że do standardowych maratonów MTB w Polsce full nie ma racji bytu. Co innego jak etapówki w górach czy XC Czy chcę Foxa czy RockShocka ? Nie jestem ani oddanym fanem jednego ani drugiego. Tak naprawdę jedyne kryteria jakie obowiązują wymieniłem zakładając temat. Mogę też dodać że unikam drogich marek jak Cannondale (przy którym dochodzą komplikacje serwisowe) czy Spec w którym główną wadą jak dla mnie jest cena... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Przecież Epic to HT. Na speca dostaniesz rabat od ręki 20%, jak nie z 25-30% na wyższe modele. I jak chodzi o FOX vs SID, to sporo więcej zawodowców na SID jeździ, niż Fox, nie mówię tutaj żeby brać SID RL, ale te wyższe modele z tłumikiem charger rzecz jasna. Jeszcze co do Eagle, to nowość i jest drogo, ale jeżdżąc na 3 łańcuchy szybko kasety nie zjedziesz, a jak już ją zjedziesz to nowe będą sporo tańsze, niż ma to miejsce teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Co do Speca to przecie to HT i nie jest tak drogo biorąc pod uwagę jak sobie chwalą geo ich ram. W Epicu Expercie Carbon masz Sid'a, bardzo dobre koła, 1x11 X1. Z rabatem jesteś w budżecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 26 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Nie napisałeś czy ma być 27,5 ", czy 29 " - pewnie w domyśle 29 ", tak Tak jak nie sprecyzowałeś, tak ja strzelam : http://www.whyte.pl/29cs Na pewno będziesz się wyróżniał na trasie - jeśli nie osprzętem, to chociaż tzw. dizajnem PS Chodziło o Epica HT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Jak chcesz na FOX i 2x11 to:https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/alma-m20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachypelma252 Napisano 26 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Bardzo ciekawa opcja ! Jedyny minus tego ORBEA ALMA M20 to naprawdę słabe koła W tej klasie rowerów DT 1900 to troszkę śmiesznie wygląda Rower prawie idealny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Do kupienia poniżej dychy a koła możesz sobie sprawić jakie chcesz zostawiając fabryczne jako zapas co czasem się przydaje https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29er-1dot5-ltd Ta Orbea to jakieś nieporozumienie cenowe. Dawać tyle hajsu za zmieniarkę XTR'a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 W Oreba jest wyższy model Fox'a, lepsze siodło + opony(no ale te 2 rzeczy to akurat jakoś mega na cenę nie mają wpływu) "rurki" są Race Face, a nie "Giant'a" też to jakoś tam wpływa na cenę końcową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syrobb Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Tak jak beskid pisał, będziemy rzucać markami Od siebie dodam Canyona. 2x11, rower kompletny. IMO niebiesko-czarny wygląda rewelacyjnie https://www.canyon.com/pl/mtb/exceed/exceed-cf-sl-7-9.html Choć z drugiej strony Scale 910 ze zniżką (a przy takim budżecie może być spora) wyszedłby pewnie taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Trek daje dożywotnią gwarancję na ramę, może tym tropem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachypelma252 Napisano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Wielkie dzięki za wszytskie propozycje, tyle modeli daje sporo do myślenia Jak to jest z tymi kołami u Scotta ? Do czego można je porównać ? np jeżeli chodzi o 910 - 2017r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 On ma piasty przez DT robinie, powinny to być 350tki, czyli jest dobrze. Ale kola jako całość pewnie będą dość ciężkie, stawiam na okolice 1800g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Jeżeli nic się nie zmieniło w porównaniu do 2014 roku, to koła Scotta 910 są dość lekkie. Wtedy komplet XR 2.0 29" ważył 1540 g. Do sprawdzenia na wagarowerowa.pl. Sam się tym modelem interesowałem, ale po testach odpadł przez geometrię, która mi akurat nie podeszła. Od tego roku wyższe modele (w tym 910) mają wreszcie geo nieco zmienione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syrobb Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Ważą na pewno więcej bo syncros xr 1.5, które są wyżej w hierarchii ważą 1630g. O xr 2.0 na stronie scotta nie ma info. Od dt swiss będą pewnie cięższe z 300g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 No to im się przytyło przez 3 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Od siebie dodam Canyona. 2x11, rower kompletny. IMO niebiesko-czarny wygląda rewelacyjnie Canyon | EXCEED | Exceed CF SL 29 7.9 Nie ma boosta w ramie. Dzięki temu ma fabryczną korbę 38x28, no ale jednak inne mają boost przód/tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 I co ten boost daje, poza tym że większy problem z kołami, czy to odsprzedażą czy nowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachypelma252 Napisano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Prawie każdy goni za tym nowym No ale chyba lepiej brać z boostem niż bez... Chyba w końcu to będzie standard w droższych modelach, czyż nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 I co ten boost daje, poza tym że większy problem z kołami, czy to odsprzedażą czy nowymi? Wydaje mi się, że komplety kół mają zazwyczaj to samo mocowanie z przodu i z tyłu, więc większym problemem jest boost z przodu przy jednoczesnym braku z tyłu. A co daje to zainteresowani mogą sobie poczytać np. tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/209964-boost-dlaczego-umozliwia-krotsze-tylne-widelki/. Ja tylko zauważam, że nie ma go w tamtym Canyonie i nie ma sensu tego tutaj roztrząsać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syrobb Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Wydaje mi się, że komplety kół mają zazwyczaj to samo mocowanie z przodu i z tyłu, więc większym problemem jest boost z przodu przy jednoczesnym braku z tyłu, ale może się mylę? A co daje to zainteresowani mogą sobie poczytać np. tutaj: https://www.forumrow...-tylne-widelki/. Ja tylko zauważam, że nie ma go w tamtym Canyonie i nie ma sensu tego tutaj roztrząsać. dzięki, chętnie poczytam czy te wartości 6mm i 10mm faktycznie dają odczuwalny wzrost sztywności Prawie każdy goni za tym nowym No ale chyba lepiej brać z boostem niż bez... Chyba w końcu to będzie standard w droższych modelach, czyż nie ? Jeśli chcesz mieć najnowszy standard to tak, brać. Śmiesznie będzie jak za 3 lata wprowadzą w szeroko pojętym MTB standard rodem z DH; 150x12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Wydaje mi się, że komplety kół mają zazwyczaj to samo mocowanie z przodu i z tyłu, więc większym problemem jest boost z przodu przy jednoczesnym braku z tyłu. Nie zgodziłbym się, RS i Fox zdecydowanie chcą robić mniej wersji i w przyszłości będzie to tylko 15x110 (boost). Daleko nie trzeba szukać - FOX nie robi nowych goleni StepCast pod 15x100mm, tylko pod boosta. RS też idzie tym tropem. Jeśli o tył chodzi, o boost pozwala dać więcej albo miejsca na oponę albo więcej "mięska" w ramie, co poprawi sztywność (i może sprawić że ramy będą rzadziej pękać w okolicy suportu). Więc jeśli przyszłościowo, to boost, choć oczywiście "stare" standardy nie zginą i jeszcze długo będą na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.