Skocz do zawartości

[bikepacking] Podróże na rowerze


Rekomendowane odpowiedzi

Hans Dampf na przodku - nie nazbyt agresywnie i opornie?

Bo takie akurat miałem w garażu ;-) A na poważnie. Jadę na bardzo kamienistą pustynię i ze wszystkich opon, które mam na składzie HD ma najlepszą ochronę po bokach. W porównaniu nawet do tych ardentów, które mam na tyle, a które wg. producenta są super wytrzymałe, czujesz że są pancerne. te ardenty jakieś takie miętkie są. Ale już nie mam ochoty kombinować z czymś innym. Brak czasu a i sam wyjazd troszkę mnie przeczyścił finansowo. Poza tym lubię je. W moim przypadku szybkość poruszania się nie jest istotna. Nię będę trzaskał kom'ów na stravie tylko robił "turystykę rowerową". To czy średnia wyjdzie mi 7mph czy 10 czy ileśtam jest w tym momencie nieistotne. Jadę pobujać się w egzotycznym - jak dla mnie - klimacie. Opory Hansa mi nie straszne :-) A tak przy okazji, jako że jesteś człekiem doświadczonym spytam: a co Ty byś wybrał na tego rodzaju teren?

Jeszcze a propos kiery, skoro już się czepiamy wszyscy :P Wygodnie Ci z takim odchyleniem, tzn końcówkami w górę? Dla mnie najwygodniej jest płasko / lekko w dół..

A poza tym przyłączam się do prośby o fotkę z góry, z całym tym szpejem :)

No dla mnie wygodnie. Jak by było niewygodnie to bym zmienił. Wierz mi, godziny testów :-) Na tym zestawie mogę tłuc się godzinami i wszystko jest ok.

Ja sie absolutnie nie czepiam. Jestem po prostu ciekawy co to za kiera z takim fajnym mocnym gięciem do tyłu.

Niestety foty nie będzie. Całość już spakowana w pudło, w którym poleci. Ale - jak nie zapomnę - to trzasnę coś już na miejscu.

 

 

A tak przy okazji. HLC rozpoczyna się w czwartek. Fajny tekst jest TUTAJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Nie mam doświadczenia na kamienistych pustyniach (mało ich w moich okolicach ;) ) pamiętam tylko, jak się męczyłem na rowerze kumpla obutym w takie papucie :) Po przesiadce na moje michelin wild grip'r czułem się na twardym prawie jak na semislikach.

Jeśli potrzeba jej szmocy i jesteś opony świadom to OK. Tym bardziej czekam na twoją relację i kibicuję wyprawie :D

 

Na margnesie: te miśki które wyżej wspomniałem kupiłem właśnie na okazję jazdy po korytach rzek (lubię i często stosuję) czy lesie (niekoniecznie po ścieżkach). Też szukałem wzmocnienia po papierowych RaceKingach które zaczęły się stosunkowo szybko sypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nabyłem podsiodłówkę Sumo Author. Zgodnie z przewidywaniami jakość na dostateczny +. Świata z tym nie objadę. Materiał i szwy dość dobry, paski i klamry raczej słabe. . Systemu szybkiego montażu brak i instalacja może zająć kilka minut, stabilność bardziej na szose niż w teren. Dwa solidne rzepy na sztyce plus przewlekane paski pod siodło. Taka weekendowka kilkurazowka ale niczego innego się nie spodziewałem.3f723aa3d2de7c39cbd01d9fb36b19ee.jpg3cdcde11486cf544bc68d4b56fb72ebe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

jaka torba takie zdjęcia widzę :)

Oj mógłbyś zrobić to raz jeszcze ostrzej, z tyłu, przodu itd
Akurat klamry są markowe ITW Nexusa (jeżeli mnie pamięc nie myli to model AirLock) więc nimi aż tak bym się nie martwił choć jak wszystko potrafią pękać.

A co do szybkiego montażu - praktycznie nikt (nie licząc bedrocka i naszych wczesnych konstrukcji) nie ma systemu szybkiego montażu. Dlatego też warto iść w uprząż pod siodło zamiast worka.
Ale jak sam piszesz - za taki pieniądz NIE MOŻNA wymagać za wiele. Sukcesem i tak jest, że takie coś pojawiło się na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a to stara rzecz jest, w dodatku tania była

Ciekawe jak wypada w porównaniu do Authora Sumo i Gianta Scouta. Na oko wygląda najzgrabniej. Author i Gianta się jakoś rozłażą jak nie są dopchane na max. Ale to takie pitu-pitu na podstawie fotek. Użytkownicy mogliby się wypowiedzieć! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Koledzy, zalega mi trochę modeli II kat lub wersje prototypowe. Z materiałów docelowych ale albo coś jest lekko krzywo wszyte albo coś jest doszyte a nie podszyte itd itp Będą działały poprawnie, nic się nie rozleci wcześniej niż w normalnym modelu.
 szkoda żeby smętnie wisiały na haku i zajmowały miejsce. Powoli będę się tego pozbywał. Mam na początek dwa packmany - basic i xpl za około 35-40%ceny. Gdyby ktoś był chętny to na priva ;)

Edyta: packmany rozeszły się od ręki (lub wiszą w zamówieniu z kolejką chętnych) zatem na tą chwilę temat nieaktualny.
Zostały jeszcze z dwa małe trolle - mały czarny za 15zł (brzydko uszyty przez szwaczkę) i wersja nowa, ładniejsza w kolorze zielono-brązowym za 25zł (nie doszyte dwa drobne miejsca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co niektórym prywatnie i pokątnie niosłem wieść o wejściu Ortlieba w bikepacking...
Przyjaciele Królika się nie pomylili szeptając mi to i owo...

ortlieb-handlebar-pack-review-25-740x494

Zgrzewanych szwów należało się spodziewać bo to ich specjalność ale już piankowe wycięte kwadraty jako dystanse? Boszzz tak to można było 5-7 lat temu projketować wzorując się na revelacie...
No przyznam, nie zaskoczyli zbytnio (ufff)
Za to za kieszeń rolowaną z jedną taśmą na środku mają plus, tak się właśnie robi to jak ma się robić dobrze ;)

ps: cena rolki (znów rolka a nie uprząż...) $135
    cena kieszonki $75   
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat te śruby trzymające szkielet i zapewniające sztywność autor zachwala:

"Just by looking at the Seat-Pack, it’s clear there’s something significant going on under the hood. There are four torx bolts that make up the seatpost strap system. As you can see in the photo below and to the left, each bolt screws into an interior rounded hex-nut after passing through the outer fabric shell and the interior aluminum angle bracket that secures the side stiffener panel. This forms part of its unique skeleton, one constructed from two aluminum brackets and a die-cut piece of plastic sheeting (HDPE, I believe), which forms the side panels and two upper struts. The rear upper strut is again secured by a pass-through bolt that doubles as the fastener for the rugged, coated seat-rail straps. This entire system is designed to maintain the shape of the front of the bag, prevents sag, and keep the pack stable. Which it does: the interior armature, combined with the two-strap seatpost system, making this one of the most laterally stable bags I’ve used.

"

 

@Dawidzie, dochodzą do Ciebie privy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczywiście, że stabilność tej skrzyni (wybaczcie, ale no nie mogę...) będzie potężna w porównaniu z innymi miękkimi systemami. To na pewno
Ale trzeba mieć bardzo ograniczoną wyobraźnię, żeby nie zdawać sobie sprawy z "udogodnień" jakie niosą te wystające łebki w samym rogu przy sztycy, ta blacha przy ściankach. 
Jeżeli przez lata byli krytykowani za podobne łby w sakwach (gdzie jest więcej luzu i nie ma takiego ścisku) to kompletnie nie rozumiem jak można było zrobić coś takiego w małej podsiodłówce.

Thomaszu tak, ale zbieram myśli ;)


Pewnie sam będzie się chciał pochwalić  ale ( skoro publicznie ) na triglavowym fb dostałem info od naszego Piotra więc tu wrzucam - właśnie przejechał Pustynię Negev :) Brawo On!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale trzeba mieć bardzo ograniczoną wyobraźnię, żeby nie zdawać sobie sprawy z "udogodnień" jakie niosą te wystające łebki w samym rogu przy sztycy, ta blacha przy ściankach. 
 

 

To ja chyba jestem pozbawiony wyobraźni bo nie wiem co to może "udogodnić" :) Stłuc przewożoną flaszkę?

 

Zdecydowanie wolałbym łączenie na stalowe śruby niż aluminiowe nity czy klej który może puścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...