pavvelll Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Witam, jako że prawdopodobnie będę przechodził na napęd 1x10/11 chciał bym się poradzić czy taki zestaw będzie działał: 1. - korba 3 blatowa slx m660 +nw - przerzutka xt m8000 sgs - manetka xt m780 - kaseta sunrace 11-42 bonus: na korbie chciałbym zostawić młynek (24z) na awaryjne sytuacje/ wyjazdy w ciężkie góry. Czy będzie możliwość normalnej jazdy na najlżejszych przełożeniach kasety, po ręcznym zrzuceniu łańcucha? (rozumiem, że jest to skorelowane z wielkością przedniej zębatki nw) jaką największą/ najmniejszą mogę założyć? 2. Czy jest sens pakować się w 1x10 czy może od razu przejść na 1x11? Ja mam, Kasetę sunrace 11-42, zmieniarke SLX, przerzutke ZEE, z przodu 32T oval, łańcuch hg50 i nawet na podjazdach w Srebrnej Górze, mimo mej przeciętnej formy jest ok (poza tym z każdym podjazdem jest coraz lepiej:)). Zostawianie zębatki do młynka i zrzucaniu ręcznie łańcucha przy 42 z tyłu wg mnie mija się z celem, bo przy 42/32 po jednym obrocie pedałów posuniesz się do przodu o 0,76 obwodu koła, a na "młynku" przykładowo 22/36 jedziesz 0,61, więc różnica nie jest aż tak duża żeby zostawiać dodatkową zębatkę z przodu, na 42 z tyłu i tej małej którą byś sobie zostawił z przodu np. 22T kręcił byś 0,52 obwodu koła na jeden obrót korbom, a to jest.... nie użyteczne . Zerknij na kalkulator przełożeń http://rowery.zbooy.pl/biegikal.html, powpisuj tam swoje obecne zestawienie napędu to będziesz miał porównanie o ile ciężej będzie Ci na 1x10/11 W 1x11 jedyną różnicą będzie dodatkowa zębatka ---> https://www.youtube.com/watch?v=COcCaDlCplE Edytowane 24 Stycznia 2017 przez pavvelll Cytuj
kudizc Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Zostawianie zębatki do młynka i zrzucaniu ręcznie łańcucha przy 42 z tyłu wg mnie mija się z celem Nie chodziło mi nawet o zostawienie młynka na co dzień, tylko zakładanie go podczas wyjazdów w góry (Beskid Śląski). Teren w którym poruszam się najczęściej nie wymusza tak miękkich przełożeń, więc mógłbym zastosować nw 34 bądź 36 zębów. Stąd właśnie moje pytanie o kompatybilność młynka. Cytuj
Wooyek Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 (edytowane) Wydaje się to bez sensu, ale jeśli Anne Caro tak robi, to nie jest bez sensu Aczkolwiek zakładanie młynka tylko w góry wydaje się dziwnym pomysłem. Serio będzie Ci się chciało przed każdym wyjazdem ściągać korbę i przykręcać zębatkę, a potem powtarzać operację po powrocie? Żeby zyskać 50 g (tudzież przełożenia, których na 90% nie użyjesz)? Chyba, że masz na myśli wypad w Alpy 1-2 razy w roku. Edytowane 25 Stycznia 2017 przez Wooyek Cytuj
Arni220 Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Odkręcanie młynka i potem ponowne go wkręcanie faktycznie wydaje się bezsensownym pomysłem. Ja bym raz go wkręcił i tak zostawił, bo w niczym on nie przeszkadza i jego 30g nie jest w stanie nikogo spowolnić nawet o 1s. Cytuj
modrzew Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 pavvelll, akurat różnica w najlżejszych przełożeniach jest istotna. Stąd też kasety z 46 czy 50T. Tu nie jest istotne jaką to daje prędkość wg kalkulatora tylko jak długi i techniczny jest podjazd. Filmik jest o kasetach szosowych, więc jakby trochę inny temat niż tu poruszany... Cytuj
Arni220 Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Czepiasz się, teraz chłopak zrobi nam przeliczenie tych ułamków obwodu koła na km/h i % nachylenia terenu, a my stwierdzimy, że pomiędzy 7km/h a 5,3km/h jest tak mała różnica, że nie warto młynków zakładać i w ogóle to nawet 9km/h w zupełności wystarczy na każdy podjazd, bo to też niewielka różnica w porównaniu do 7. Cytuj
ishi Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 Chyba udana próba upchnięcia <30T na ramionach 104BCD https://www.bikerumor.com/2017/01/27/usamade-components-makes-104bcd-compatible-26-28t-chainring-and-guard-combo-6mm-gxp-dm-adapter/ Cytuj
Colonel Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Panowie, trafiła w moje ręce przerzutka m7000 11sp. Mam kasetę 10 rzędową kasetę 11-42, brakuje tylko manetki do szczęścia i tu pytanie iść w 10 rzędową m7000 ? Czy może lepiej kupić m780 ? Cytuj
rambolbambol Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) @Colonel Do 10rz bierz manetkę Saint SL-M820. Manetka XT 780 nawet nie zbliża się jakością do tego cuda Edytowane 30 Stycznia 2017 przez rambolbambol Cytuj
Colonel Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Saint to 220zł. Chodziło o coś +/- 130zl max Cytuj
Chleje24na7 Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 To XT, chociaż saint to jest XTR w innym opakowaniu i o stówkę tańszy Cytuj
ishi Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 Dziś OUc pokazało coś naprawdę zaistego.... https://www.pinkbike.com/news/oneup-switch-chainring-system-review-2017.html Cytuj
marcinusz Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 Przerzutka przednia wciąż jest bardziej zaj... Cytuj
ishi Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 To oczywiste... jeżeli chcesz wozić napęd 2x non-stop. Ja się np. irytyję się za każdym razem jak chcę pojeździć po górach (a mieszkam na nizinach) bo nie dość że muszę zmieniać komplet opon na konkretniejszy to jeszcze za każdym razem trzeba rozbierać korbę. Cytuj
derwisz Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 Może ja jestem jakiś dziwny, ale w czym jest to lepsze niż zwykla zebatka ze zintegrowanymi kominami, hcc dajmy na to? Przecież tam nie ma zadnej magii, i tak trzeba każdą ze "śrub" ruszyc imbusem. A przecież zębatke mozna z korby jak najbardziej ściągnąć bez zdjemowania samej korby, to nie mlynek 22t. Cytuj
ishi Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 Nooo np. na korbach BCD104 nie założysz nic mniejszego niż 30T. Direct Mount znosi te ogarniczenie. Albo wyobraź sobie że kupujesz do swojego 29era za kupę kasy lekką korbę w karbonie. Większość z wysokich modeli jest właśnie w którymś z standardów DM. Potem zmieniasz ramę na taką z boostem ale chcesz zachować swoja super korbę. Wystarczy że zmienisz samą koronkę z odpowiednim offsetem (np 3mm zamiast 6mm) i już. Cytuj
Arni220 Napisano 9 Marca 2017 Napisano 9 Marca 2017 To już jest fajny bajer, ale tak naprawdę zmuszający do zakupów tylko od tego jednego producenta. Cytuj
derwisz Napisano 9 Marca 2017 Napisano 9 Marca 2017 No ja zalety rozwiązania direct mount znam i rozumiem. Tylko spójrz, tak naprawdę równie dobrze można dokupić pająk z odpowiadającym ci bcd pod DM i nie potrzeba wcale rozwiązania od OUc. Chodzi mi o to, że to kolejna wariacja systemu odkręcanej zębatki, sprytnie połączona z mocowaniem dm, ale jednak nadal połączona 4ma śrubami, które czy w takim pająku, czy w jakimkolwiek innym z mocowaniem pod dm i wybranym przez ciebie BCD, musisz ruszyć imbusem. Czyli na koniec dnia i tak zostajesz z imbusem w dłoni i zębatką z 4ma punktami montażu, tyle, że z zębatką odpowiednio droższą i kompatybilną tylko z tym jednym rozwiązaniem. Dla mnie słaby deal. I nie mieszaj, proszę cię, zalet DM'a z zaletami tego konkretnego rozwiązania.A zębatki z różnymi offsetami można kupić i do mocowania 104 Cytuj
ishi Napisano 9 Marca 2017 Napisano 9 Marca 2017 Klasycznej koronki 28T tak popularnej w enduro/am nie założysz bez zdejmowania korby. Jaka by nie była. Z słiczem jest już to możliwe. Cytuj
Thor07 Napisano 9 Marca 2017 Napisano 9 Marca 2017 Samo rozwiązanie jest całkiem spoko Przy odpowiednim projekcie (śruby od tyłu) całość może wyglądać jak normalna zębatka direct mount. Zaletą jest niższa cena samych zębatek. Jeżeli więc ktoś dużo jeździ i szybko zużywa zębatki to taki zestaw pozwoli zaoszczędzić koszty. Kupujesz raz odpowiedni pająk który pozwala zamontować zębatki od 28t (żadne z popularnych mocowań BCD nie pozwala na to) No i sama wymiana nie wymaga ściągania korby Trzeba będzie coś pokombinować w tym temacie Aaa no i można sobie dopasować inny kolor pająka i zębatki Cytuj
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Marca 2017 Mod Team Napisano 9 Marca 2017 (żadne z popularnych mocowań BCD nie pozwala na to) hem... hem... Oczywiście że pozwalają... 94 - 29T, 74 - 24T, 58 - 20T i 64 - 22T... Kwestia ustawienia... Szacunek... I. Cytuj
Thor07 Napisano 9 Marca 2017 Napisano 9 Marca 2017 Mówiłem o popularnych A 64bcd przy pozostałych ramionach 104bcd wygląda dosyć dziwnie Cytuj
ishi Napisano 9 Marca 2017 Napisano 9 Marca 2017 (edytowane) Oczywiście że pozwalają... 94 - 29T, 74 - 24T, 58 - 20T i 64 - 22T... Kwestia ustawienia... Co z tego że są <30T np pod BCD64 jak nie idzie i tak ich zmienić bez rozbierania całej korby :] Edytowane 9 Marca 2017 przez ishi Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.