Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Project X - Accent Peak 26"


paszczaq

Pytanie

Witam,

 

wczoraj wreszcie dotarła do mnie długo oczekiwana ramka Accent Peak, w stosunku do poprzedniego projektu na ramie Trek 3700 będzie kilka zmian. Całość będzie wyglądała następująco:

 

Rama Accent Peak L (1764g - bez haka)

Widelec: Chwilowo RS Suntour Raidon Air RL 100mm - czekam aż w sklepie pojawią się Reby :)

 

a reszta to taka o:

 

Kierownica Dangerous Mike Maraton XC MTB 580mm

Mostek UNO 3D Forged / 25.4 mm

Sztyca X-Tas-Y Skalar 31,6mm 400mm

Siodełko Corratec Selle Italia X-2

Pedały Shimano (XT) PD-M540

Manetki Shimano SLX SL-M660 3x10 Dyna-Sys

Przerzutka przednia Shimano Alivio FD-M411

Przerzutka tylna Shimano SLX Shadow RD-M663 Dyna-sys

Hamulce Shimano Deore BR-M595

Tarcze Hamulcowa Shimano RT-61 160mm/RT-51 160mm

Kaseta Shimano DEORE CS-HG62-10 11-34T

Łańcuch Shimano DEORE CN-HG-54 (Dyna-Sys)

Korba Shimano FC-M590 Deore

Suport Shimano SM-BB51

Koła Fulcrum Red Metal 10

 

https://plus.google.com/photos/106679861745118749935/albums/5748643650496531697?authkey=CLD2ktfy8oryyAE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Składam składam, ale niestety doba ma tylko 24h, a obecnie w pracy mogę tylko pomarzyć...

Ja mam 186 cm. Wcześniej miałem 19.5" Treka i była ok z zapasem w sztycy (400mm) tylko górna rura w Treku dużo krótsza (w Garażu mam jeszcze fote). W zeszłym roku miało być budżetowo, wyszło ok 2,5k PLNów, a w tym miała być tylko rama, a wyszło kolejne 2k :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj się pobawiłem zgodnie z sugestiami w "warzywniak" i poważyłem większość elementów przyszłego Peak'a.

Masz rację blinkers13 - Fulcrumy z gumami Continental Race King 2.0 i jakimiś dętkami ważą, oraz podstawowymi tarczami Shimano po: przód 1850g oraz 1930g tył. Do tego zacisk jeden 60g. Z drugiej strony nie kupowałem tych kółek ze względu na wagę tylko raczej cenę :)

 

Reszta osprzętu wygląda tak:

 

 

Rama: Accent Peak 26" "L" z hakiem 1773g

Widelec SR Suntour Raidon Air RL 2092g

Mostek 160g

Sztyca 327g

Siodełko 281g

Manetki Shimano SLX SL-M660 3x10 Dyna-Sys 279g

Przerzutka przednia Shimano Alivio 181g

Przerzutka tylna Shimano SLX Shadow RD-M663 Dyna-sys 269g

Kaseta Shimano DEORE CS-HG62-10 11-34T 430g

Łańcuch Shimano DEORE CN-HG-54 (Dyna-Sys) 311g

Koła Fulcrum Red Metal (z oponami, detkami, powietrzem i tarczami) przód: 1850g tył: 1950g / razem 3780g

Zacisk Sztycy PRO 22g

Stery VP-A45AC stery półzintegrowane czarne 105g

 

Suma zważonego aluminium głównie: 10010g

 

Do zważenia zostały hamulce hydrauliczne Deore M595, korba z pedałami, kierownica, rogi, gripy. Jak widać nie będzie to ultra-light-construction, ale też nie szedłem w tym kierunku - wiadomo kaaaasa. Liczę cicho na zbicie z 500g na amorku bo Raidon to straaszny kloc jak widać, zamiana na Rebę ma na celu większy komfort a że i wagę ma lepszą to tez in plus. Strasznie ciężka jest kaseta, ale cóż może kiedyś pójdę w kierunku XTeka.

 

Dzisiaj jest szansa na nabicie sterów wreszcie bo w moim "ulubionym" serwisie wczoraj powiedzieli że dopiero na wtorek mi zrobią - to się popukałem w czoło :icon_confused:

 

 

Czyszczenie

Parts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wreszcie udało mi się nabić stery w serwisie, to i od razu zabrałem się do składania całości do kupy. Poszczególne etapy wyglądały mniej więcej tak:

20120602068.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120602070.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120602071j.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120602072.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120602074.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120602076.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120602084.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

No to tyle. Pozostało jeszcze by zakupić nową przednią zmieniarkę no i potem zamontować nowy kosmiczny łańcuch X ;p

...jakieś propozycje, pomysły do przedniej zmieniarki? SLX? Cena/jakość chyba ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak porównanie do innych ram tego typu, ale tyle co mi się udało pocisnąć w płaskich okolicach Warszawy, to mogę powiedzieć że nie zaobserwowałem żadnego "pływania" suportu, rama wydaje się być sztywna i pociśnięcie w pedały od razu daje nam kopa do przodu, a nie na jakieś wyginanki ramy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jakość lakieru? Dalej jest kiepsko jak w El Nino czy jest lepiej?

Nie wiem jak było w El Nino :P ale porównując do "markowych" z jakimi miałem/mam styczność - Trek 3700/stary Giant Boulder 520 (Cro-mo) i jakiś stary Corratec to nieco gorzej wygląda ten lakier, tzn mam wrażenie że łatwo będzie go porysować i pozadrapywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czymś muszą przyoszczędzić :P a masz jakieś zdjęcia jak to wygląda u Ciebie po jakimś czasie? Dolną rurę sobie okleiłem przeźroczystą folią gruba to może kamyki nie zmasakrują tego fragmentu, a w razie czego można zawsze gdzieś oddać do lakierni ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek wyszedł Ci świetny. Ja złożyłem Peak'a ale 29er i muszę potwierdzić to ze jakosć lakieru jest słaba. Przy myciu miałem widocznie za twardą szczotkę (choć wszystkie rowery nią myje ) i zrobiło ryski na czarnym. Tak samo porobiło mi nawet w okolicach koszyczka na bidon. Wystarczy że bidon "posunąłem" po ramie i już rysy. Ale ogólnie wszystko jest GIT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a teraz pytanko jeszcze mnie się nasunęło, że może by tak wymienić kierownicę bo obecnie mam prostą 580mm i mam wrażenie że to trochę jednak mało...i trend raczej też chyba odchodzi od takich kierowników, macie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecę kierownicę Crank Brothers Cobalt 2 w wersji o wzniosie 15mm i szerokości 700mm. Jest bardzo wygodnie i już źle mi się jeździ na rowerach z wąską kierownicą, bo czuję się ściśnięty. Moim zdaniem szerokości 680-700mm są optymalne do XC. Zmień na szerszą, a już nigdy nie wrócisz do wąskiej.

Szeroka kiera to pewniejsze prowadzenie i moim zdaniem ładniejszy wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny rowerek, a w szczególności rama, bardzo fajne geo.Kiera 700mm do Xc?? :woot: Masakra, ja już na 620 czuję się za szeroko.

Ale 620 gięta? Bo to też inaczej się liczy. Mi troszkę jednak brakuje w 580 prostej, jakiś taki złoty środek będę musiał znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem raczej wąsko-barczysty a niedawno zmieniłem z 600mm z rogami (czyli efektywnie jakieś 570mm) na 710 lekko giętą o wzniosie 15mm.

Z początku było trochę dziko, później coraz lepiej. Ostatecznie zdecydowałem się nieznacznie przyciąć do 690mm i ustawić inaczej kąt - teraz czuję się komfortowo i pewnie.

Jak to wygląda można obejrzeć w galerii mojego rowerku.

 

Generalnie polecam, ale z głową, nie na hurra wybór nowej kiery. Prosta zazwyczaj jest prosta, ale w jednym wymiarze.

Poprzednio miałem KCNC Dark Side, prostą, ale kąt gięcia do tyłu był 8 stopni. Niby nic, a bardzo dużo.

 

Kupiłem giętą Far&Near też 8 stopni, miałem jednak nadzieje, że trochę inaczej to będzie odczuwalne przy takiej szerokości i podwyższeniu przez gięcie, ale okazuje się, że ułożenie nadgarstków jest bardzo podobne.

 

Puentując - polecam przynajmniej spróbować coś w okolicy 680-700mm - jednym się podoba drugim nie. Jedno jest pewne - dużo pewniej prowadzi się rower na technicznych zjazdach, temu nikt nie powinien zaprzeczać. A reszta - to już kwestia osobistych preferencji. Ja do xc zostaje obecnie przy 690mm :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...