Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 28.11.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
10 punktów
-
Dzisiaj mija rok (grudzien 2024), odkad zaczalem jezdzic rowerem do pracy w trybie 'bloto, deszcz, czy sloneczna spiekota' . Przez ostatnie 12 miesiecy do samochodem pojechalem pewnie nie wiecej jak 10 razy. I tylko wtedy kiedy bezposrednio po pracy samochod byl mi potrzebny. Dystans to tylko 8 km * 2. Dodatkowo w lecie wracalem przez las i lokalnego singla, wiec czasami bylo +10km. Najgorszy dzien to byla gololedz, gdzie rower zupelnie nie trzymal sie podloza. Drugim wyzwaniem jest temperatura. Do -5 jakos daje rade, ponizej tego jest 'silna wola' troche slabnie . Plusy to poprawa kondycji, nie jekas spektakularna. Ale minely wszelkie dolegliwosci zwiazane z SKS, bole plecow, lamanie w kosciach, przeziebienia i takie tam.7 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
Oddycham głęboko, stawiam piedestały/ staję na pedały Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały.4 punkty
-
3 punkty
-
@provayder wstawiam linka dla potomnych https://allegro.pl/uzytkownik/3DSN2 punkty
-
Na allegro użytkownik 3DSN ma do kilku różnych modeli gotowe. Ja jestem na etapie dogadywania mocowania do Sensy. Cena 69PLN. Możliwość podpięcia Varii i Magene.2 punkty
-
Nie chce mi się za bardzo grzebać, ale bym się nie zdziwił gdyby chińczyk i takie rozwiązanie posiadał 😀. Taki adapter pewnie da się druknąć, ale rozumie że można od razu kupić i nie tracić czasu na szukanie. Udało mi się jeszcze takie rozwiązanie znaleźć też drogie: https://www.etsy.com/pl/listing/1713130537/scott-foil-rc-uchwyt-garmin-varia-bryton?ls=r&external=1&rec_type=ss&ref=landingpage_similar_listing_top-7&sts=1&content_source=1150c3c4a0397815440e11c30397e791%3ALT5f6436c056c7136114cbfb94a92dc3eb0b536bdb&logging_key=1150c3c4a0397815440e11c30397e791%3ALT5f6436c056c7136114cbfb94a92dc3eb0b536bdb Plus Adapter: https://www.etsy.com/pl/listing/1774003297/bontrager-flare-r-rt-auf-garmin-adapter2 punkty
-
O ile ten uchwyt nie jest z jakiegoś "kosmicznego" materiału, to cena mimo wszystko jest ostro przesadzona. Za kawałek plastiku dać ponad 200 zł!! Dla czystej zasady bym tego nie kupił Jest też zasadnicza różnica między zarobić a dać się zrobić .2 punkty
-
Znowu byłem na rowerze. Dobrze szło, aż zachciało mi się zaliczyć pewien segment. Po drodze wpadła opcja na kilka nowych kwadratów, więc... odbiłem z utartej ścieżki, i... skucha. Coś się wkręciło w tylne koło: urwana szprycha, złapany wózek, wygięty hak. Szybka naprawa na mrozie w lesie i dzida do bazy. Dało się jechać chociaż skrzynia biegów działała jak chciała na miękkich przełożeniach. Na szybkich "tyrkała" sobie ale szło. Teraz tylko demontaż opony, odpicie mleka i wizyta u mojego majstra od spraw, których sam jeszcze nie ogarniam. Ach te rowery... Ale żeby nie było - kilka kwadratów wleciało i You just became 3rd on... Do pierwszego konia za daleko, drugi w zasięgu.2 punkty
-
Pewnie znacie, ale może komuś się przydać. Na stronie https://sloperoad.com/sr-garmin-varia-mount-515-model-scott-addict-gravel-2025-sp-r101-cf możecie wybrać zaczep dla Garmina Varia na sztyce o profilu D. Natomiast na stronie https://sloperoad.com/sr-garmin-varia-mount-515-to-bontrager-flare-rt-adapter do zaczepu powyżej można dobrać adapter do Flare. Całość wygląda bardzo solidnie.1 punkt
-
Przyjdzie to zobaczymy, w cenie niższej niż samo mocowanie można zaryzykować, plus kilka innych gadżetów. Za grosze mają też kilka damskich ciuchów rowerowych.1 punkt
-
Już widzę tą scenkę: OP wraca z forum do żony która prosiła o pomoc z hamulcami i mówi jej: Faceci na forum powiedzieli że to 'skill issue', musisz 'git gud', kochanie. 100% będzie wdzięczna za taką 'pomoc' 🤣1 punkt
-
Witam serdecznie wszystkich. Zdecydowałem się na ten post by przybliżyć zainteresowanym jak wykonać takie oklejanie, ile to kosztuje i ile czasu zajmuje. W internecie jest trochę filmików, trochę tematów na zagranicznych forach ale nie natrafiłem na kompleksową informację jak to wykonać. Natomiast filmiki z oklejania są ale tylko fragmentów ramy lub gotowych naklejek dedykowanych pod konkretne elementy roweru. Materiał Do wykonania takiego moda zakupiłem arkusz folii Oracal - Premium Wrapping Cast 970 Rapid Air. Jest to folia samochodowa, do profesjonalnego oklejania nadwozia, odporna na smary, warunki atmosferyczne itp. Bardzo gruba. dostępnych jest wiele kolorów, od podstawowych, do metalizowanych, z połyskiem, matowych a także z efektem kameleon(bardzo droga) Poza samą folia korzystałem z precyzyjnego nożyka segmentowego, skalpela, taśmy tnącej oraz opalarki. Koszt arkusza folii to sto złotych z hakiem. Cena może być niższa, ja wybrałem dość drogą bo metalizowaną folię z kanalikami rapid air, które ułatwiają odprowadzanie bąbli powietrza spod klejonej powierzchni. Wziąłem tez trochę większy kawałek by w razie błędów był zapas folii. Wykonanie Niestety rama rowerowa nie daje możliwości oklejenia jej z jednego kawałka bez zakładek tak jak robią to z samochodami, zakładki materiału muszą być, choć nie są zbyt widoczne. dodatkowo chcąc nieco ułatwić sobie oklejanie celowo kleiłem niektóre miejsca z kilku fragmentów folii. Są to takie miejsca jak widelec(trzy kawałki folii) Czy miejsca łączenia się poszczególnych rurek, haków. Osobno okleiłem też miejsca zamocowania pancerza z hamulca tylnego. Do oklejenia zdjąłem z roweru totalne minimum, został łańcuch i korba, choć teraz wiem że bez korby było by dużo łatwiej i precyzyjniej oklejone w kilku miejscach. Po wcześniejszym odtłuszczeniu okleiłem najtrudniejsze miejsca jak haki, środek widelca, czy połączenia przy rurze pod siodłowej. Oklejanie jest dość łatwe. Należy przygotować nieco większy fragment folii, nieco go pogrzać przez kilka sekund (50 stopni Celcjusza) i wykorzystując plastyczność materiału mocno naciągnąć, tak by ładnie dopasował się do kształtu. Dla estetyki trzeba dociąć nadmiar folii po całkowitym zaklejeniu elementu z zakładką. Ja starałem się docinać tak by było to na linii spawów i nie rzucało się w oczy. Samo docinanie może być trochę stresowe. można to wykonywać bezpośrednio na elemencie ale trzeba uważać by nie przeciąć się aż do lakieru. Sama folia jest gruba i umożliwia zrobienia takiego cięcia by nie uszkodzić malowania. Sam w to nie wierzyłem ale robiłem dwa lub trzy delikatne cięcia w tym samym miejscu i nadmiar folii dało się usunąć bez uszkodzenia lakieru(jeśli ktoś nie jest pewny swoich sił to odradzał bym tą metodę). Testowałem też druga metodę, bardziej pracochłonną ale też bardziej bezpieczną z pomocą taśmy tnącej. Taka taśma to wąski pasek folii z umieszczoną centralnie na całej długości nitką. Taką taśmę należy wcześniej nakleić na elemencie i normalnie zakleić folią. Po tej czynności w miejscu zakładki należy delikatnie oderwać nitkę która przetnie nam ładnie folię. Potem trzeba usunąć jeszcze paski folii taśmy tnącej które znajdują się pod właściwą okleiną, więc ta metoda jest dość pracochłonna i wydłuża cały proces oklejania. Najfajniej okleja się same rurki, mimo że są zagięte i cieniowane to folia jest tak gruba, i tak ładnie się poddaje że można ja bardzo ładnie dopasować. Wszystkie rurki okleiłem bez użycia opalarki. Oczywiście z zakładką i docinałem bezpośrednio folie na folii nożem. Jak już wyżej napisałem, błędem było pozostawienie korby. Przez co by okleić to miejsce musiałem użyć kilku kawałków folii. Bez korby myśle że załatwił bym to jednym lub dwoma fragmentami okleiny. Podczas oklejania należy pamiętać o zachowaniu czystości, umytych rękach, i najlepiej gdyby dłonie nie były spocone. Klej na folii jest mocny ale zdarzało się że wymieniałem kawałki folii by od naciągania, podgrzewania i macania klej słabo juz trzymał na końcach. Detale jak spawy czy ostre zakończenia ramy traktowałem delikatnie ciepłym powietrzem i dodatkowo zaciskałem by uzyskać idealne dopasowanie folii. Podsumowując to bardzo fajna wizualna modyfikacja. dodatkowo zabezpiecza lakier roweru i jest tańsza od malowania i na pewno lepsze od powłok typu Plastidip (testowałem wcześniej dwa razy) Z nożykami, taśmą tnąca koszt jakieś 160 zł. Można zredukować ta cenę wybierając bardziej pospolity kolor folii. Czas pracy to kilka godzin wieczorami po pracy, przez tydzień, na spokojnie. Najpierw okleiłem sobie trudne elementy, potem widelec i kolejno rury ramy. Myślę że w dwa dni do zrobienia gdyby całkowicie się temu poświęcić. Końcowy efekt według mnie jest naprawdę fajny.1 punkt
-
1 punkt
-
"Dawaj z nami. Jeździć nie możesz, ale masz aparat, przydasz się." I tak właśnie zostałem przydasiem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Hejka. Mało jest w necie opinii nabywców w nt. Tego modelu, więc podzielę się swoją, a przynajmniej pierwszymi wrażeniami po zakupie. Kask kupiłem w dobrej cenie z okazji black friday na bike.inn Kask sprawia wrażenie dobrej jakości, poza paskami, które w dotyku są dość tandetne. Ogólnie wygląda ładnie w zielonym kolorze z żółtymi wstawkami i wzorem w stylu kamuflażu leśnego. Z tyłu górny środkowy otwór wentylacyjny ma gumową obwódkę z wytłoczonym logo endury. Same otwory nie za bardzo pozwalają na wygodne wsunięcie okularów, a przynajmniej modelu jawbrakeer od oakley. Jako tako da się je włożyć w tylne górne otwory, ale uwierają trochę w głowę albo w tylne boczne, ale w tych wiszą i jest ryzyko, że mogą wypaść. Pokrętło do regulacji obwodu z tyłu działa z wyraźnym kliknięciem. Jest też wyściełane od wew. Gumowymi podkładkami, by nie uwierało w potylicę. Sam kask jest dość wygodny choć na moją głowę o obwodzie 56 cm jest nieco przyciasny po bokach, nawet bez czapki mimo, że klamra z tyłu zaczyna się zacieśniać dopiero po kilku obrotach. W zestawie dostajemy zapasowe cztery rzepy samoprzylepne do wyściółki oraz zapasową wyściółkę z siateczką przeciw owadom. Sama wyściółka jest duża i gruba. Brakuje regulacji bocznych pasków, by można je było skrócić i przyciągnąć boczną klamrę bliżej ucha. Daszek jest odpinany i regulowany. Śruby montażowe są na imbus 6 mm. Linki do zdjęć: https://ibb.co/vQtmrrk https://ibb.co/MC3s8kw https://ibb.co/BBpTpqs https://ibb.co/9H5rrWV https://ibb.co/8BFzCXF https://ibb.co/PT9Zsx4 https://ibb.co/yf21XVM https://ibb.co/zmL500Y https://ibb.co/fMfh6cq https://ibb.co/h8mQ5q5 https://ibb.co/hYLHDpV https://ibb.co/Lt94T8Q https://ibb.co/ZSMCtnb https://ibb.co/KN32wzT https://ibb.co/XsBSf85 https://ibb.co/pvscqBq1 punkt
-
@chudzinki aleś mi przypomniał widok z mojego ostatniego wypadu. Akurat zachciało mi się pospać pół godziny dłużej bo była spora szansa, że tam bym leżał pod tym zestawem albo jeszcze lepiej Chłop przejechał cale Krowiarki pewnie na luzie bo inwersja nawet była a wyłożył się w wybitnie specyficznym miejscu przy dolnej kolei na Mosorny gdzie często na 200 metrach mrozi asfalt z racji małej polanki jaka tam jest. Przy południowym wietrze zaciąga tam od Babiej lodowate powietrze na asfalt i robi się lodowisko.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
