Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.11.2025 w Odpowiedzi
-
13 punktów
-
12 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Poszedłem dzisiaj na rower. Miała być szybka treningowa runda po "górskiej" pętli CX i jakiś rozjazd po polach i lasach. Tak mi się fajnie jechało, że w pewnym momencie aż wyskoczyłem z korby. Nie wiem co nie pykło, ale... nakrętki kontrującej HT2 już nie znalazłem. Chciałem to lewe ramię jakoś szybko rozkręcić i zamontować ponownie na awaryjny zjazd do domu, ale nie wziąłem w pośpiechu podsiodłówki z multitoolem. Chciałem na wcisk, ale coś nie grało - nie było do czego montować. Okazało się, że z drugiej strony z wrażenia wyskoczył sobie pressficik. Więc, lewe ramię do kieszonki, prawe jakoś tak na "styk" wcisnąłem, dropper w dół i zamaszystym krokiem hulajnogowym dokulałem się tych parę kilometrów do bazy. Jutro w planie ogarnianie problemu.2 punkty
-
2 punkty
-
Cieszę się ze padło to pytanie, bo jak zacząłem jeździć z miernikiem mocy to przeżyłem załamanie nerwowe Dam taki przykład - leciałem kiedyś ustawkę z koniną z pierwszych sektorów Poland Bike. Gość który prowadził ustawkę miał średnią moc 235W a tempo było dla mnie na zapalenie płuc. Wykoncypowałem sobie ze skoro on leciał w takich watach to ja, jadąc na końcu grupy miałem też powyżej 200W. Średnia mi wyszła wtedy 23,5, trasa 50km z hakiem po drogach pożarowych KPN. Jak kupiłem miernik to przeżyłem szok, bo jadąc ze średnią 25 na takim dystansie miałem średnią moc w okolicach 170W. Więc jak mi ktoś mówi że średnie waty 250-300 to jest jazda w tlenie, to sorry, ale chyba nie bardzo wierzę, no chyba ze waży 100kg, bo wtedy wiadomo, waty rosną. We wrześniu startowałem w etapówce, 120+, 140+, 140+, wyglądało to tak (na rowerze MTB): 1 etap - średnia 24,7, średnia moc 174W 2 etap - średnia 24,6, średnia moc 159W 3 etap - średnia 25,5, średnia moc 187W Koledzy z 1 sektora PB jeżdżą tak koło 250W-300W na wyścigu. Ultrasi z czołówki na 500km maja średnie waty w okolicach 220W. Wiec tu chyba jacyś zawodnicy z Pro Touru piszą, skoro jeżdżą na lekko 250-300W2 punkty
-
Dokładnie tak, dlatego nie polecam i nigdy nie polecę "lampki rowerowej" ponad dobrze wykonaną latarką. Plastik bardzo źle się sprawdza jako medium przewodzące ciepło. Jak latarka "się grzeje" to jest to dobrze, tak ma być, bo wtedy odprowadza ciepło. Jak się nie grzeje, to znaczy, że w środku się gotuje. Fizyki się nie oszuka. Zresztą, żeby Convoy S2+ dobrze odprowadził 10W ciepła i bezpiecznie działał ze sterownikiem bez zabezpieczenia termicznego to wymaga sporo pracy w termice: podłoże diody w miedzi i wlutowane na stałe w pigułkę, poprawienie gwintów, cynowanie połączeń sterownika z pigułką, poprawienie połączenia pomiędzy głowicą a środkową częścią. Fabrycznie Convoy S2+ nie gotuje się mniej więcej do 7-8W, więc w okolicy 2A i na tyle powinny być wyskalowane te latarki, ale wtedy ilość lumenów nie przebijała by magicznej granicy 1000lm. To że latarki rowerowe (Sigma, Bontrager, Lezyne, itd.) są wyskalowane na ponad 3A z diodami oddającymi 12-15W w plastikowej obudowie to ewidentnie świadczy o tym, że projektuje je marketingowiec a inżynier siedzi i cicho płacze je składając.2 punkty
-
Oho, zaczyna się kozaczenie o watach2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Pełna zgoda - fizyka - ciepło trzeba odprowadzić! Ta lampka potrafi dużo: ma odcięcie linii światła, kilka trybów świecenia, solidną aluminiową obudowę, producent ostrzega, że może oparzyć gdy się nagrzeje... Zgadzam się, że do normalnego oświetlenia zupełnie wystarczy 400 lm, a to przecież można na niższych poziomach mocy. Jedyna rzecz która może komuś przeszkadzać, to rzeczywiście wyraźnie duża masa, wszystko co zaoszczędzone na lekkich dętkach, "zje" ta lampka😂.1 punkt
-
@szamysz83 Wszystko zależy od profilu trasy i warunków pogodowo - nawierzchniowych. Spróbuj pojechać pętlę XC w Lesznowoli, czy Kazurkę w okolicach 15 km/h, nawet w idealnych warunkach, to będziesz dobry, bo czołówka Elity ma 17 -18 km/h w Lesznowoli, a to przecież "tylko" nizina... Płaskie maratony to inna bajka, co nie zmienia faktu, że niedzielny Janusz z Krystyną więcej niż 15 km/h nie pojadą - tam, gdzie na wspomnianym Wawrze konie są blisko 30...1 punkt
-
Rama karbonowa powinna być lżejsza i mniej "twarda" na nierównościach. Giant nie podaje wagi rowerów, jeśli masz gdzieś w sklepie fizycznie karbonowego Devote, warto poprosić o zważenie dla porównania albo poszukać, czy ktoś gdzieś zważył rozmiar S. Jeśli zależy ci na masie i osiągach, to w obu warto pomyśleć o wymianie kół i opon na coś lżejszego. W przypadku opon trzeba się zastanowić nad wyborem pod kątem nawierzchni, jaką planujesz najczęściej robić. Pod kątem wygody, ale to niekoniecznie od razu, można pomyśleć nad wymianą kierownicy i siodełka. Warto pojeździć trochę żeby zobaczyć czy pasują, czy powodują dyskomfort. Kasetę można spokojnie zmienić na 11-36 jeśli potrzebujesz. Ogólnie Liv ma fajne rowery, troszkę bardziej dopasowane pod kobiecą anatomię niż modele unisex. Męski odpowiednik Devote jest dość lubiany i chwalony. Jeśli różnica w cenie jest dla Cebie do przełknięcia i nie braknie Ci przez to na potrzebne akcesoria czy planowane wyprawy, to moim zdaniem warto dołożyć do karbonu.1 punkt
-
Widziałem nagranie jak rowerzysta uderza w samochód i koziołkuje przez maskę i pod tym komentarz policjantki, że winny rowerzysta... Cała wypowiedź sprowadzała się do prostego stwierdzenia: rowerzysta nie może wjeżdżać na przejazd z szybkością torpedy, bez względu na wszystko, bez upewnienia się że droga wolna (gdy zwolni, zatrzyma, to samochody też się zatrzymają), to jest zgodne z przepisami, a przede wszystkim ze zdrowym rozsądkiem!!1 punkt
-
Można zmieniać na podjazdach pod obciazeniem kazdy ma wolny wybór, sądze,że to troche szybciej zuzyje naped, sam nigdy tego nie robie, tez mam odruch odpuszczania przy zmianie. 250-300W? Phi ja wiem,że to forum dla amatorów a nie dla zawodowców ale 300W?? dajcie spokój na wigry średnio na 1000km da sie wyciagnąć więcej😁, tak naprawdę nawet nie wiem ile mam bo niczym nie mierze.😁 @michalr75 tak z ciekawości dopytam, jak jedziesz ok 70-100km swoim mocniejszym tempem to ile watów średnio generujesz? Ja o wieku też myślałem i sie nawet martwiłem nim ale przestałem jak sie okazało,że są dużo starsi duzo mocniejsi, duzo bardziej wytrzymali którzy robią na rowerze rzeczy o których dopiero marzę ale pokazują i udowadniają,że się da a jak inni mogą to i my możemy.1 punkt
-
Teraz cos z porządnego chińskiego karbonu Yoeleo sklep EU bez ceł https://www.yoeleoeurope.com/collections/road-handlebar Winspace sklep międzynarodowy ale też nie ma ceł https://www.winspace.cc/collections/handlebars ICAN magazyn EU bez ceł https://icancycling.com/collections/carbon-frame-eu1 punkt
-
@smw44199 Bardzo dobrze powiedziane. 800 lumenów w przypadku popularnej Cree XM-L2 czy SST40 osiągane jest w okolicy 2.3-2.5 Ampera.To wydziela prawie 10W ciepła. Jeśli światełko nie ma radiatora albo obudowa światełka sama nie jest radiatorem (jak w latarkach Convoy), to dioda i cała elektronika w środku gotują się we własnym sosie. 10W ciepła to nie jest mało. Dla zobrazowania radiator, który skutecznie odprowadzi do 10W ciepła wygląda tak:1 punkt
-
1 punkt
-
Jako, że właśnie wyszliśmy z choroby, to rowery do lasu zawieźliśmy autem, by zdjąć z planu 2x20km przez miasto. Tak na rozruszanie pętelka 30km w lekkiej mżawce i 5-6 stopni C i chciałem już pod kocyk, a córeczka, że ona chce jeszcze, że mało. To dałem jej lampki i niech wraca na kołach, a my z małżonką jeszcze na herbatkę i kawałek placka i do auta. Jak dojechaliśmy, to dziewczyna już była w domu…. A i jeszcze jedno - wczoraj nowy rower kupiłem - na zimowe dojazdy do pracy, 1500 za nowy na gwarancji z Alfine 8, tarczami hydraulicznymi, dynamo, światła LED z podtrzymaniem, bagażnik, błotniki i rama dostosowana do Gates Carbon Drive. Promka w CR. Czekam jak przyjdzie. Zmienię mu łańcuch na pasek.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nazywam się rambolbambol i hobbystycznie poprawiam latarki Convoy S2+, aby wyciągnąć z nich maksimum potencjału. Czy warto je poprawiać? Moim zdaniem nawet trzeba. Diody, które stosuje Convoy są w większości przypadków zalutowane na aluminiowej blaszce, przez co dioda się przegrzewa i degraduje. Każda latarka Convoy S2+ wymaga też poprawek prądowych. Bez nich nie daje pełni mocy i po czasie zacznie przerywać lub mrugać. Na OLX czy Allegro można kupić „poprawione” latarki. Kilka takich też już poprawiałem, ale nie będę się o nich wypowiadał. Wielu użytkowników forumrowerowe.org ma i chwali moje latarki. Chciałbym, żeby każdy, kto do tej pory jeździł z latarką typu Cateye, Mactronic czy Bontrager mógł na własne oczy zobaczyć jak powinno wyglądać światełko rowerowe. Na każdej latarce zarabiam około 60zł i poświęcam na nią 3-4 godziny pracy oraz 24h testowania przed wysłaniem do klienta. Przygotowałem sześć sztuk poprawionych latarek (dwie szare i cztery czarne). Jeśli akcja odniesie sukces, to zamówię więcej elementów i przygotuję nowe latarki. Jeśli chciałbyś inną latarkę, np szperacz na bazie Convoy C8, latarkę czołową, działo fotonowe do spalania okrętów na bazie Convoy L6 lub masz latarkę do naprawy-poprawek to też śmiało pisz. Poprawki, które ma każda z latarek rowerowych: Wymiana diody na minimum Cree XM-L2 T6-4C (lub lepszą na życzenie) i zalutowanie jej na podłożu miedzianym Noctigon. Cree XM-L2 z binu T6 i o barwie 4C to w mojej ocenie najlepszy kompromis mocy / barwy światła / ceny wśród diod Cree. Wstawienie optyki rowerowej 20x60 (świeci prostokątnie - szeroko i daleko, ma wyraźne odcięcie, nie oślepia z naprzeciwka). Optykę montuję w taki sposób, że mając wcięcie w obudowie z napisem Convoy u góry, snop światła o szerokości 60 stopni będzie idealnie horyzontalnie. Z tego co wiem, to tylko ja tak to robię 🙂 Sterownik zostawiam fabryczny (5-25-100%). Na życzenie mogę wstawić jakiś lepszy. Wymiana fabrycznych kabli na dwukrotnie grubsze Poprawki termiczne (pasta Arctic MX4 pod podłoże, poprawienie gwintów) Wymiana włącznika, jeśli było to konieczne Cynowanie obręczy sterownika i płytki włącznika. Dodanie pigułek mosiężnych trzymających baterię. Latarka nie będzie przełączać trybów podczas wstrząsów. Dobranie maksymalnej mocy latarki (prądu) do pojemności cieplnej obudowy i jakości diody. Chodzi o to by latarka świeciła optymalnie i w bezruchu obudowa nie osiągała więcej niż 55 stopni na maksymalnym trybie. Latarka po złożeniu jest testowana 24h podczas których między innymi świeci na pełnej mocy aż do rozładowania baterii. Jeśli po takim teście dioda ma parametry jak na starcie, to robota jest dobrze zrobiona. Uwagi: Latarki pracują na ogniwach 18650. Nie wolno stosować słabych ogniw 18650 „z odzysku”. Głowicy latarki, jeśli masz optykę rowerową 20x60, nie wolno odkręcać, bo można ją przestawić. Latarki są tak ustawione, że mając wycięcie w korpusie z napisem Convoy u góry świeci ci 60 stopni horyzontalnie. Baterię wymieniamy odkręcając tylko "włącznik" latarki. Sterownik ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, ale zawsze wkładamy baterię plusem w stronę diody a minusem w stronę włącznika. Tryby świecenia zmieniamy pół-klikiem. Tryby są trzy i zmieniają się cyklicznie. Jak zamówić latarkę: Kontaktujesz się ze mną i mówisz, że chcesz latarkę. Wpłacasz wymaganą kwotę (przelew, Blik) Wysyłam ci latarkę na wskazany paczkomat. Jeśli latarka się nie spodoba, odsyłasz ją z powrotem a ja oddaję kasę. Nie zwracam kosztów wysyłki. Aktualny cennik modyfikacji: Podzespół cena Convoy S2+ 110 dioda Cree XM-L2 T6 4C 0 Sterownik fabryczny 0 Podłoże miedziane Noctigon pod diodę 20 Optyka rowerowa 20x60 30 Lepsza sprężynka + pigułka 10 Złożenie / poprawki termiczne i prądowe 50 wysyłka paczkomatem 15 RAZEM 2351 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
