Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.07.2025 w Odpowiedzi
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Współczynnik tarcia ma lepszy niż anodowane alu (kashima to powłoka z dwusiarczku molibdenu nakładana elektrochemicznie na anodowane alu). Co do twardości to widziałem bardzo dużo (znacznie więcej niż jakichkolwiek innych) przetartych goleni powlekanych kashimą. Biorąc pod uwagę, że jest to powłoka znacznie rzadziej spotykana niż zwykła, twarda anoda to IMO ta twardość/trwałość to raczej mit.3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Dzisiaj zamontowałem kit hamulców mt200 i okazało się, że przewód jest za długi. Obciąłem przewód, zlałem olej z klamki i resztki przewodu (nie miałem oleju do hamulców), odzyskałem oliwkę (bo też nie miałem). Zarobiłem na nowo, wlałem olej z odzysku i udało się😁 Duma mnie rozpiera, bo robiłem to pierwszy raz, a sprawa okazała się banalna, nawet bez oleju na dolewkę😁2 punkty
-
Takiej promocji nie można przegapić. Koszula fajna, a do tego bambus gratis2 punkty
-
@KNKS Defy to Road+ A tak na serio, nie potrzebuję szosowych. Często faktycznie zapuszczam się na jakieś szuterki i inne leśne dukty, do tego uprawiam kolarstwo romantyczne i często gdzieś podchodzę. Żeby nie było że offtop, Bo i takie sytuacje czasem2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo czyż wypasu baranka na hali nie można potraktować jako działalności rolniczej i w związku z tym przejść na krus?2 punkty
-
2 punkty
-
Bo kto rano wstaje, ten w upałach nie jeździ A nie, zaraz. Wróć! Do południa jest przyjemnie, a później gorąc niszczy2 punkty
-
1 punkt
-
Tam kolega chcial sylwetke mniej wyciagnieta, to Emilia ma mniejszy reach niz ta Romagna. Tyle tylko napisalem a ze niby wersja damska, kto na to patrzy jak ma byc wygodnie. najwazniejsze w szosach jest prowadzenie pancerzy tak zeby przy skretach nie ocieraly o glowke ramy. A sensa naprawde posiada przemyslane konstrukcje pod tym wzgledem.1 punkt
-
@StrayRider Koło w którym luzują się szprychy jest uszkodzone / jest bublem. EDIT: Co do przyrządu, to tanizna z aliexpress też się nada - bo w sumie nie tyle ma zanczenie wartość ( bo ta zawsze ma być maksymalna ) a równomierność naciągu po każdej stronie koła. I do mierzenia różnic te tanie przyrządy z chin się nadają świetnie.1 punkt
-
Jeżdżę na huraganie 2 z clarisem - jest ZNACZNIE lepiej niż oczekiwałem kupując go rok temu. Po robocie chętnie wsiadam na pętelkę 2-3h, a jak mam wolną sobotę to przy 4h i więcej też jest cały czas fajnie. Konfiguracja kasety w sorze (huragan 3) nic nie daje w stosunku do 2 z clarisem, a huragany 2 2023 i 2024 są poniżej 2000PLN w chwili obecnej. Przymierzałem huragana 4 - rama mi bardziej pasowała niż huragana 2. W tamtym okresie cena za 4 była znacznie wyższa niż obecnie. Tarcze na kablach są takie sobie i regularnie słucham o "docieraniu hamulców", "piskach", itp. - to nie są moje wrażenia, tylko innych. Czy dyskusja o geometrii ramy w rowerach poniżej 3k, i że gdzieś tam jest pół centymetra więcej, a tu centymetr mniej ma sens? Generalnie one ani nie są za bardzo racing, ani za bardzo endurance. Powyżej 8k zwracałbym uwagę na takie rzeczy. Ale za 3k? Jaką zaletę ma huragan 2 za 1999PLN? Masz już coś bardziej szosowego, możesz na tym śmigać i zastanawiać się, co Ci się w szosówkach podoba, za co możesz i chcesz zapłacić większe pieniądze, a za co nie. Jakbym w tym roku miał kupować najtańszą szosę, to leciałbym w sensę z tiagrą za 3k. Oczywiście najpierw bym ją zobaczył i na niej usiadł. Dopiero potem, bym za nią zapłacił. Bez macania nie kupuję, nawet jeśli jest promocja.1 punkt
-
Stosunek cena /właściwości Skoro można mieć coś z "magicznym, zawansowanym tłumikiem" typu grip/charger w podobnej cenie jak "toporny, prymitywny" MC to dlaczego nie... pytanie czy jest to każdemu porzebne oczywiście pozostaje otwarte.1 punkt
-
Z fabryki jedyne co musisz zrobić to dokręcić go do swojej wagi.1 punkt
-
https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2018-2023-judy-30-recon-service-manual-english.pdf Od strony 84ej masz informację jak zalać tłumik, ale będzie to 150ml.1 punkt
-
Wracając do początku tematu to: Cube Nature EXC - powinien być właśnie rowerem komfortowym, a sam Triban RC100 nie ma mocno sportowej geometrii i przy naprzemiennej jeździe na górnym i dolnym chwycie nie powinno być problemów(ból nadgarstków mógłby występować przy dłuższej jeździe na nierównych, dziurawych trasach, gdzie problemem mogła by być sama sztywność) . Więc porównują do tych dwóch modeli bardziej komfortowe mogą być już tylko typowo rowery miejskie. Proponowałbym "wrócić" do przeanalizowania jaki rozmiar byłby najlepiej dopasowany, lub czy nie ma jakiś przesłanek fizycznych w budowie/wymiarów ciała, że nawet w nowym rowerze trzeba będzie coś zmienić(np. długość mostka, typ/rozmiar kierownicy), aby jazda była "komfortowa". A "przymierzanie" się do roweru na szybko, bez przejechania kilku minut, czy chociażby kilku poprawek wysokości sztycy itd. może nie być miarodajne. A co do preferowanych tras: "Ścieżki rowerowe, leśne, gruntowe, pola, itd.", to: Cross: -na preferowane trasy: "da rade"(można jeszcze od preferencji wybrać napę 1/2/3x) -większy komfort; np. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-kross-evado-7-0-cues-pd43176/?v_Id=251752 MTB -na preferowane trasy: "da rade"(dostępne raczek napędy 1x) -z "zapasem" na bardziej terenowe trasy kosztem mniejszego "komfortu"; np. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-marin-bobcat-trail-4-29-pd44012/ Jeśli chodzi o " dobrej relacji ceny do jakości i niezawodnej jazdy" to rowery w podobnym przedziale cenowym przeważnie są skonfigurowane mniej więcej na podobnym poziomie i nie można się spodziewać super "zysku" przy nie wielkiej różnicy w cennie. A z "sprawdzonymi" markami nie powinno być problemów.1 punkt
-
Zasadnicza różnica między gold i silver to rury goleniowe. W gold jest to anodyzowane alu, w silver stal "chromowana" (powlekana czymś co RS nazywa czarnym chromem). Powłoka wytworzona na alu jest wielokrotnie twardsza i odporniejsza niż to na stali. Dodatkowo współczynnik tarcia jest o rząd wielkości mniejszy. Wisienką na torcie jest to, że anodowane alu jest odporne na korozję a chromowana stal zdecydowanie nie. Co do pozostałych różnic to mało istotne - tłumik MC jest mało funkcjonalny (szczególnie w wersji z manetką).1 punkt
-
1 punkt
-
Wydaje mi że te 5-6 mm grubości podkładki wystarczy. Muszę to teraz wkleić w drewniany walec jakimś klejem epoksydowym. Nie wiem co tam mam w garażu, ale jakiś na pewno się znajdzie. Dzięki @Garlock za tipsa z Lirojem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wziąłem na warsztat Sensę. Mocniejsze depnięcie w korby zaczynało powoli być irytujące. Wykluczyłem, wszystko co mogło według mnie powodować "cyku, cyku": sery, sztyca, pedały, pancerze w ramie. Wnioesek - trzeba wymienić suport. No to wymieniłem. Fajnie - działało jakieś 1,5km i znowu zonk... Muszę jakoś to rozgryźć. Jak nie dam rady sam, to rower leci na serwis.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
W końcu pierwsza setka, w zasadzie 107. O dziwo bez bólu tyłka i tym podobnych. Na dwóch bidonach i jednym batoniku. 😁1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00