Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      41

    • Liczba zawartości

      7 672


  2. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      4 172


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      11 204


  4. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      6 179


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.10.2024 w Odpowiedzi

  1. 10 punktów
  2. 10 punktów
  3. bo do wyboru Piekło lub pobliskie Niebo, nie ma ani diabłów ani aniołów, a mieszkają żywi ludzie
    7 punktów
  4. bo SantaCruzowe góry w końcu pojeżdżone 😉 EDYTA: oooo, fotki w pionie się wywracają, czary 😉
    6 punktów
  5. Bo dekadę temu na 35c w terenie idealnym dla 2.8"
    6 punktów
  6. Bo full wypas przy ścieżce rowerowej.
    5 punktów
  7. Zakupy w tym miesiącu sponsorują literki DT i cyferki 1700. Po xm przyszła pora na xr. Ponieważ w przypadku kontrowersyjnego outletu zabrakło kilku minut i udało się nabyć tył przód zakupiony w bike-discount (obecnie niedostępne w tej cenie - 150eur). Dostawa sprawna, b-d 6 dni, rcz <10 dni. Opakowania bez uszkodzeń, po otwarciu pudełka z Luksemburga w środku ukazało się oryginalne pudełko dt - czyli przyszło nie oem a "retail version" z instrukcją, adapterem cl->6śrub itp. Pudełko bike discount calkiem sprytne, mieszczące stabilnie 2 koła i najmniejsze z widzianych. Pudełko DT potwierdza że koła są "proudly made in Poland" oraz zdradza z magazynów której grupy wytwórców pochodzi nadwyżkowy towar..
    5 punktów
  8. @Mistrano: Twoje pazie zostały wyłapane i nabite na wentyle. Sorry, no mercy 🤡 …a jak tego w końcu złapię to się przestanie śmiać: Jeśli zaś ktoś używa wentyli samochodowych to polecam Lego Duplo 🤡
    4 punkty
  9. Elo Świry 🥳🤠 tak obserwuję jak sobie rączki brudzicie a tymczasem ja mam od tego małych pomocników, paziów od brudnej roboty 🤖🤡
    4 punkty
  10. Jakoś ten Topeak umknął mojej uwadze. Obejrzałem kilka recenzji i... mocowanie może i ok, ale jak już pisałem wcześniej nie mam problemów, żeby ściągnąć podsiodłówkę kiedy muszę podłubać przy rowerze w terenie. No klucze fajne (zawsze mi się podobały zestawy Topeaka z tą małą grzechotką), ale mam mtoola. No i Blackburn według specyfikacji ma większą pojemność o niewiarygodne 0,1l A do pudła z częściami wlatują Deckas'owe jajka. Kliknąłem teraz, bo cena dobra, a docelowo będą na nowy sezon. Chociaż...
    3 punkty
  11. Powitajcie ziomka z fejsbuka, którego namówiłem na rejestrację na forum 🫠😉 Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  12. Bo jeszcze pięć zakrętów i w dół
    3 punkty
  13. Zacisk podsiodłowy ze stalowej ramy też się sprawdza.
    2 punkty
  14. Bo w pałacyku już zapalają światła
    2 punkty
  15. @TheJW, sam mierzyłem się z takim dylematem. Dwa sezony do tyłu. Wcześniej też neopreny ale od Accent'a. Fajne były, nawet wygodnie się zakładało, ale rzep trzymający na podeszwie zimą, a zwłaszcza na śniegu i błocie doprowadzał mnie do... I jak to w rowerowym świecie bywa zawsze chce się więcej. Wyjechały Shimano MW501. Dla mnie gamechanger. Późna jesień, zima, wczesna wiosna. Jakaś "membrana" tam jest i pewnie jakoś "oddychają". Zawszę dobieram odpowiednią skarpetę. Wygoda w porównaniu do ochraniaczy na duży plus. Błoto, śnieg, przelot przez kałuże nie stanowi problemu. Zdecydowanie polecam tobie ten krok.
    1 punkt
  16. Chociażby samo smarowanie, czy wymianę łożysk Do kwadratu potrzebujesz ścigacze korb, klucze do suportu i sam demontaż zajmuje 3x więcej czasu jak HTII do którego potrzebujesz klucz wielowpustowy do suportów tego typu , klucz octalink do odkręcenia plastikowej , alu,bądź stalowej nakrętki( w zależności kto co tam ma) i imbus 5 -ka z tego co kojarzę. Demontaż całości to jest jakieś 5 minut. Do samych łożysk żeby je nasmarować nie potrzebujesz demontować suportu , wyjeżdża korba i plastikowe dystanse, i ściągasz osłonki. W kwadracie tego nie zrobisz, bo osłonke łożyska z prawej strony zakrywa miska i prawa stronę chcąc nie chcąc trzeba zdemontować. W kwadratach wymieniam łożyska , bo mam ich całą siatę . To co zabija je w moim przypadku to jest to co mam pod noga, zaczynają strzelać po kilku deszczach , demontaż i smaruję. Lewa noga wiodąca, więc lecą lewe dostając luzów bocznych poprzez wyoranie bieżni. Na jedno padnięte prawe łożysko przypadają 3 lewe. Łożyska w Neco mają oznaczenie 6002, a wiec teoretycznie standardowe łożyska, aczkolwiek nieraz się przekonałem , że standard to tylko wymiar zewnętrzny, pod oś na kwadrat bywa różnie Wagowo HT v. kwadrat na samym suporcie jest już odczuwalny, bo HT2 to 2 ameliniane miski 2 wąskie łożyska, 2 plastikowe lekkie dystansy i ewentualnie cienka lekka osłona wewnątrz mufy, kwadrat zaś to kupę żelastwa i stali, gdzie dochodzi ciężka stalowa oś. Porównanie korby na kwadrat kontra np deore 3x,- no też jest różnica Wiem , bo nieraz żongluje w zależności co mam akurat do zajechania pod ręką, czy też rower ma być typowo treningowy, czy jednak startowy. Sztywność przy turystyce można pominąć, jednak przy obecnych setach na kwadrat to HTII wychodzi tutaj niestety na plus Żywotność: U mnie HTII zyją zdecydowanie dłużej jak kwadraty. Totalny zgon dla kwadratu następuje obecnie średnio po 15 kkm , kiedy ten z największym przebiegiem HTII ma za sobą 100 koła i jeszcze nie ma luzu na lewym łożysku. Oba traktowane bez cyrtolenia i ciuciubabek,- jazda w każdych warunkach.To też Świadczy o uszczelnieniu, bo nie tylko przed wodą chronią łożyska osłonki łożysk, ale także dystanse i od wewnętrznej strony miska i wewnętrzna osłona na wcisk. Jeżeli chodzi o zawartość smaru, to zawsze otwieram w każdym nawet nowym suporcie łożyska, bo bywa różnie, nawet w HTII jezeli chodzi o zawartość, czy ilość smaru. Wag setów Ci nie podam, bo po prostu nie ważę, ale po ostatniej wymianie kwadratu który miał dość z korbą 48/38/28, na HTII z korbą Ultegry ( pełne amelinium) + stal sztyce na karbon wyleciało dość sporo , bo rower z 13,2kg zrobił się na 12 Rower zrobił się nie tyle do Poznania, tylko lekko do Gdańska
    1 punkt
  17. Soboty serwisowej ciąg dalszy... Tym razem na warsztacie Marin. Chciałem zlikwidować niewielki (moim zdaniem) luz na bębenku. W tym celu wyjmuje się jedną z podkładek pod bieżnią tego "cykadła". Kupiłem klucz, zaparłem się i... Widać na zdjęciu. Nadmienię, że odkręcałem tę szajbkę we właściwym kierunku, czyli zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Już teraz wiem, że trzeba zastosować patent Pana Majstra @Sobek82 ze śrubą do bieżni sterów, żeby przytrzymać klucz z ząbkami na miejscu wyżłobień. Szpilka budowlana potrzebna, albo coś podobnego. Nie mam... Nawiasem mówiąc, nie wiem co palił projektant tego rozwiązania... Bębenka nie ruszyłem, a imbus 11mm nie pasuje do odkręcenia całego mechanizmu. Trzeba to zrobić hexem 12mm od drugiej strony. Nie mam... Koło leży, weekend w domu... 😁
    1 punkt
  18. Zaatakowały mnie małe, zielone ludziki i nie chcą się odczepić.
    1 punkt
  19. Widelec z kołem 27.5 do Meridy🫠 Co tu się od Janie Paw Paliło?🫠 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  20. Muzeum w Oławie. Rowery też były, ale one akurat interesowały mnie najmniej.
    1 punkt
  21. Zamieniłem fabryczną, wietnamską "tekturę" na prawdziwe opony. Wnioski? Rower sam jedzie, kapcie trzymają trakcję a w piach się wgryzają, dzięki temu, że bieżnik jest tak zmyślnie, nienachalnie wykombinowany 😉. Na asfalcie można się lekko unieść, bo płynie się na środkowym, dość zwartym pasie opony, a rozmiar 45C jest dla nadgarstków jak amor w MTB. Ciśnienie 2 bary przód i 2,4 - 2,5 bara tył, jest dla mojej wagi optymalne i komfortowe. P.S. Żeby Pirelli idealnie ułożyć na obręczy, trzeba ją pierwszy raz napompować do maxa, czyli ok. 4,5 bara (nie będzie efektu bicia na boki).
    1 punkt
  22. Tak, też mam Jagwire, jak @100lar3k. Te pancerze to podstawa przy takich (mechanicznych) heblach, żeby nie hamować oczami 😁 Przejechałem dziś 26 km, zanim dogoniła mnie burza, celem przetestowania hamulców i dotarcia klocków. Różnica jest kolosalna. Modulacja i siła hamowania są nieporównywalne z TRP Spyre-C, które nadają się świetnie do rekreacyjnej jazdy w lekkim terenie. TRP Hy/Rd to już level wyżej i trzeba się na nowo przyzwyczajać do naciskania klamek, bo łatwo zablokować koło zamiast płynnie wytracać prędkość. Zadowolonym 😎 Zmieniłem też ustawienie klamek. Jest dużo wygodniej w dolnym chwycie.
    1 punkt
  23. Po dwóch tygodniach zbierania się, wreszcie wymieniłem zaciski, tarcze, klocki i w przerzutce kółka na chińskie z ceramicznymi łożyskami... Tarcza TRP wygląda tak po zastosowaniu klocków spiekanych (ceramicznych?). Mój błąd i moja niewiedza. W komplecie z zaciskami są firmowe półmetaliczne klocki TRP. Wymieniłem je na Kool-Stopy. Z przodu poszło gładko... Natomiast tylny zacisk, przez swój gabaryt, mieści się na styk i mam nadzieję, że klocki szybko się dotrą, bo obawiam się ocierania o tarczę... Poza tym, trzeba było zmienić nieco linię prowadnic pancerza, bo baryłka jest umieszczona bardziej od dołu, w porównaniu ze Spyre-C i linka ocierała dość mocno o wnętrze baryłki. Zacisk po prostu opiera się o tylne widełki ramy, czego nie przewidziałem przed zakupem (ramię z linką porusza się w miarę swobodnie)... Ciekawe, czy zmieściłby się w tej ramie zacisk z mocowaniem flat-mount z adapterem na post-mount? Jak przetestuję modulację i kulturę pracy tego zestawu (muszę dotrzeć klocki), to dam znać 😎
    1 punkt
  24. https://www.instagram.com/p/C8ckD2DsHE-/ Pozdrow'er😘
    1 punkt
  25. Krowa księżniczka, środkiem drogi 😁
    1 punkt
  26. Jutro/dziś trzeci dzień matki, kumulacja, mam do rozwiezienia 50 bukietów🫠
    1 punkt
  27. Moje oczekiwania i obietnice są jak W zderzeniu z rzeczywistością🫠 Codziennie jeżdżę do 'dziadka' karmić koty i ogarniam pomału posesję gdyż ktoś nieżyczliwy posłał go do zakładu Widziałem Instalacja 🫠 Trochę Też instalacja😉 Udałem nałożyć gripy Pozdrow'er😘
    1 punkt
  28. Skrobnę tylko że całe zdarzenie miało miejsce w okolicach Drawna z soboty na niedzielę. Grupa pseudo znajomych o różnych zainteresowaniach, poglądach, wyglądzie i sposobie ubierania, spotkało się w domu wielkiego brata @kazafaza Różne napędy, materiał wykonania ramy oraz rozmiar opon od 42c po 75c, dowodzi że nie o rower tu chodzi 🫠 Pogadali my, pojeździli, popili, ognisko rozpalili, pospali, pogadali, pojeździli, pożegnali, tak w skrócie wyglądało owe spęd o w Anię. Pozdrow'er😘
    1 punkt
  29. Nie mam pojęcia. Podczas odpowietrzania, naciskałem klamkę i otwierałem na pół sekundy zawór przy zacisku. Po jego zamknięciu, należy nacisnąć klamkę kilka razy, by napełniła się ponownie olejem ze strzykawki/zbiorniczka (powszechnie stosowana obsługa z poradników). W moim przypadku, klamka nie chciała w żaden sposób się napełnić. Chwilę podumałem i odkręciłem śrubę regulacyjną, by maksymalnie oddalić klamkę. Klamka napełniła się i przyjemnie stwardniała. Jako, żem bystry, powiązałem te dwa fakty i oto głoszę je dla potomności.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...