Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.06.2024 w Odpowiedzi
-
13 punktów
-
13 punktów
-
13 punktów
-
11 punktów
-
8 punktów
-
@itr Pancerz jest sztywny. Ja u siebie nie miałem problemów z ułożeniem go pod owijką. Trzeba się "trochę bardziej postarać", żeby się ułożył odpowiednie. BB7 z klamkami shimano też u mnie działały kiepsko i nie do końca byłem z nich zadowolony. Dużo lepiej z klamkami Tektro współpracowały. Z klamkami Srama nie miałem problemów było super. Bardzo ciężko go przeciąć jest naprawdę bardzo twardy. @Brombosz Jeśli chodzi o pancerze, to czuć różnicę podczas hamowania pomiędzy tym a takim zwykłym pancerzem. Zwykły pancerz jak mocno zaczynasz ściskać klamka to widać jak pracuje "wygina" i "wykręca" się [nie wiem jak to lepiej opisać]. Ten pancerz pozostaje bardzo sztywny i nie pracuje. Żeby klamkę "docisnąć na maksa" do kierownicy trzeba naprawdę się postarać, i użyć znacznie większej siły niż mając "zwykły pancerz". A żeby nie było za dużego offtopu Kupiłem jedną taką kasetę pod bębenek XD bo była dobra cena. Później była jeszcze lepsza cena i kupiłem drugą. Póżniej trafilem na promocję i kupiłem kasetę w polskim sklepie pod microspline. Mam już teraz 3 kasety MTB a mój rower do którego chciałem je założyć wygląda tak..... Nadal w singlu i w sumie zastanawiam się po co ja tyle tych kaset kupiłem. Zapas na kolejnych kilka lat BO mam jeszcze dwa łańcuchy X01. W końcu trafiłem na dobre kółeczka do przerzutki. Po 6 latach nadszedł czas na wymianę. Stare [to w lepszym stanie] kontra nowe.4 punkty
-
4 punkty
-
Dzwonek i obszernie dyskutowana ostatnio na równoległym wątku linka Abusa Combiflex coby można było na stację benzynową czy do wiejskiego sklepiku wstąpić po prowiant w drodze "na lekko" Jest też czapeczka pod kask bez daszka a'la czepek pływacki ale jest tak płytka, że się nie trzyma na głowie i jedzie z powrotem3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nic nie ruszaj, nie obcinaj, składaj jak jest. Od założenia tamtego tematu rozbierałem i składałem hydraulikę wielokrotnie bez wymiany oliwki i insertu, MTB, szosa, nic się nie dzieje, nic nie cieknie, ani przy klamce, ani przy zacisku. Ważne, żeby dobrze wcisnąć przewód ze starą oliwką i sprawdzić, czy dobrze się wpasował. Potem normalnie wkręcić śrubę i po temacie. Chociaż właściciwie to śruba sama w sobie zadba o prawidłowe wpasowanie. Ja jeszcze daję PM600 na gwint przed wkręceniem, ale to już bardziej kwestia pedantyzmu.2 punkty
-
Ja tak tylko z małą uwagą - 128 kg limitu to jest razem z rowerem jakby co. Do tego rowerszysta, ciuchy, bidon, bagaż. Może być różnie. Może Marin Muirwoods? Trochę ponad budżet ale dobrze znosi cięższych rowerzystów.2 punkty
-
2 punkty
-
@Eathan To się nazywa poprawić zasięg Ech, chyba w tamtej epoce poznałem smak taniego wina...2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Tak, też mam Jagwire, jak @100lar3k. Te pancerze to podstawa przy takich (mechanicznych) heblach, żeby nie hamować oczami 😁 Przejechałem dziś 26 km, zanim dogoniła mnie burza, celem przetestowania hamulców i dotarcia klocków. Różnica jest kolosalna. Modulacja i siła hamowania są nieporównywalne z TRP Spyre-C, które nadają się świetnie do rekreacyjnej jazdy w lekkim terenie. TRP Hy/Rd to już level wyżej i trzeba się na nowo przyzwyczajać do naciskania klamek, bo łatwo zablokować koło zamiast płynnie wytracać prędkość. Zadowolonym 😎 Zmieniłem też ustawienie klamek. Jest dużo wygodniej w dolnym chwycie.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
I tak to się żyje na tej wsi. Ty dasz się karnąć na kierownicy motylowi, on ci w zamian fotkę z góry strzeli.2 punkty
-
Wadą że na wertepach potrafi się odpiąć. W zestawie jest rzep który służy zasadniczo do przytwierdzenia mocowania w miejscu innym niż otwory na bidon. Warto go przepleść przez mocowanie żeby dodatkowo zabezpieczyć zapięcie przed wypadnięciem. Jedno zgubiłem bo o tym nie wiedziałem.1 punkt
-
To rzeczywiście w porządku rower, o dziwo (w tej cenie) ma solidne koła na piastach Novatec. Oczywiście napęd jest dość niskich lotów ale to już sobie można samemu pozmieniać wedle potrzeb wcale nie takim dużem kosztem, myślę że za 500-600 zł. można by tam wrzucić 2x10 lub nawet 2x11. Edit: Specyfikację masz tutaj to ten sam sklep https://madani-sports.eu/pl/81-rower-cabrero1 punkt
-
Kierownica a'la bumper w amerykańskim samochodzie psuje nieco efekt wizualny (pewnie pod toboły), choć chyba zmian trochę jeszcze będzie (znając właściciela, i jeśli rower nie pójdzie na sprzedaż), może nawet baranek wskoczy. PS zaskakująco mało subskrybcji jak na tak kolorową postać i jej - to źle zabrzmi - wypociny 🤔 plus za firmowy stojak1 punkt
-
@spidelli i właśnie dochodzimy do meritum...... a do prostych jest srajfon. 🤣1 punkt
-
Króciutko, o nowym artykule na blogu, czyli 👇 Pojezierze Łużyckie i Szlak Górniczy Dolnych Łużyc. Brandenburgia na weekend (Znajkraj) Na blogu napisałem, że: "Pojezierze Łużyckie leży w południowo-wschodniej Brandenburgii. To "sztucznie" stworzony region, który powstał w efekcie złożonych działań rekultywacyjnych na terenach, gdzie wcześniej przez dziesięciolecia prowadzono eksploatację węgla brunatnego. Wtedy o Dolnych Łużycach mówiło się nawet jako o najbrudniejszym miejscu w Niemczech. Intensywna działalność górnicza doprowadziła do powstania ogromnych wyrobisk, a gdy zasoby węgla zaczęły się wyczerpywać, region stanął przed wyzwaniem zagospodarowania zdegradowanych terenów. Pierwsza z kopalnianych niecek znalazła się pod wodą już na początku lat 70. XX wieku, jednak proces rekultywacji rozpoczął się na szerszą skalę w latach 90. i wciąż trwa." Ta rekultywacja, rewitalizacja regionu to przede wszystkim organizacja warunków dla turystyki rowerowej i wodniackiej. Są drogi rowerowe wokół każdego jeziora, miejsca odpoczynku, dużo punktów widokowych różnego typu. I tak się kręci - zamiast cierpieć przez dewastującą działalność górnictwa, lepiej sobie pokręcić na rowerku, nie? Kilka zdjęć niżej, a po więcej informacji i wrażeń, w tym oczywiście mapę i ślad, zapraszam do tekstu. Na punkcie widokowym nad winnicą Wolkenberg: Kolorowe jeziora, kiedyś kopalnie węgla brunatnego: Punkt widokowy, "leżący dinozaur": Drogi rowerowe dookoła sztucznie powstałych jezior: "Leżąca wieża Eiffla", czyli największa maszyna świata, dawny most górniczy: Przykłady wybudowanej infrastruktury rowerowej: Kiedyś centralny punkt Cesarstwa Niemieckiego, dziś niemal wschodnia granica: Symbol regionu - punkt widokowy Zardzewiały Gwóźdź: Naprawdę przyzwoicie. Zapraszam na blog po więcej 👇 https://www.znajkraj.pl/pojezierze-luzyckie-i-szlak-gorniczy-dolnych-luzyc-brandenburgia-na-weekend Szy.1 punkt
-
Nie jestem pewien, czy przy zmianie korby np. z 48 na 42 będzie konieczna zmiana przerzutki. Teoretycznie jest zalecana. Ma inny łuk. Ale np. w szosie mam przerzutkę zalecaną do blatów 52-53 T. A założyłem 46 T i działa. Za to na pewno trzeba ją będzie przesunąć tak, żeby znalazła się kilka mm nad blatem. Inna korbą może wymagać innej długości osi suportu. I to jest ważne (!) Najlepiej doczytać w specyfikacji. Jak nie da rady, to doświadczalnie: Znaleźć jakiś punkt odniesienia, np. odległość młynka od mufy sportowej, założyć nową i sprawdzić, czy jest różnica. Jeśli tak, to zmienić oś na odpowiednio dłuższą lub krótszą. Wymiar należy pomnożyć razy 2 (!). Na pewno i tak będzie konieczna regulacja przerzutek. Z napędem 3x7 będzie współpracował każdy łańcuch 5-8 s. (3/16"). Ale nie kupuj tego badziewia Shimano HG-40 czy 50. Moim zdaniem najlepszy (z tanich) do takich napędów jest Sunrace 3/16". Używam od 7 lat. Biegi wchodzą na strzała. Trwałość jest wielokrotnie wyższa niż Shimano.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie polecę konkretnej, ale pamiętaj że do 48 były inne przednie przerzutki - pamiętam że jak zmieniałem korbę z 48 na 42 to musiałem też zmienić przerzutkę - oryginalnie był pierwszy deore LX ( z serii 550 ) na taką z serii 660.1 punkt
-
Ponieważ nie wszyscy potrzebują powiększać sobie siusiaka zakładając napęd 54-40/11-28, z którego potem wykorzystują tylko skrajne przełożenia po maksymalnym przekosie, bo nie mają więcej siły. Ja sobie kupiłem kolejne chwyty. Niedawno założyłem nowe, klasycznie "czarne" ESI Extra Chunky, ale już zdążyłem je porwać, więc tym razem sprawdzę, jak z moim rowerem będą komponowały się niebieskie. Ale mają jakąś dziwną, bardziej szorstką i chropowatą strukturę niż wszystkie, które miałem dotychczas. Ciekawe, skąd się wzięła ta różnica i czy będzie odczuwalna po założeniu na kierownicę.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Marin Muirwoods w wersji bikepackingowej. W porównaniu z aktualną wersją - ten na zdjęciu nie ma jeszcze błotników SKS Bluemels, ma kasetę Sunrace 11-51 (obecnie Microshift 11-48) i nie ma bocznych koszyków Blackburn Outpost Cage (z przodu) i Topeak VersaCage (z tyłu). Ot, taki osiołek na wyprawy. Mam go też w wersji lighter&faster na szybsze wypady 1-2 dniowe - bez bagażnika, błotników, z większą tarczą (38T) i na lżejszych kołach (Ryde Rival 23 + WTB Riddler 45).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Sobek, powiem ci że fajowo ten Peak na 650B wygląda. Te czerwone akcenty. Gratulacje.1 punkt
-
Jak szybko stworzyć 650b, to zależy jak szybko nakładasz gumę i przekładasz kasetę, Proste, tanie koła na obręczach AR md25, jakieś oponki, ja miałem to nieszczęście że @rambolbambolpozbywał się swoich Thickslick 2.0, widelec z AC 450mm na tych kołach dał oś suportu na wysokości osi suportu w szosach, 3,5 bara i jest ta la la la. Pozdrow'er1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
