Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.06.2024 w Odpowiedzi
-
13 punktów
-
13 punktów
-
13 punktów
-
11 punktów
-
8 punktów
-
@itr Pancerz jest sztywny. Ja u siebie nie miałem problemów z ułożeniem go pod owijką. Trzeba się "trochę bardziej postarać", żeby się ułożył odpowiednie. BB7 z klamkami shimano też u mnie działały kiepsko i nie do końca byłem z nich zadowolony. Dużo lepiej z klamkami Tektro współpracowały. Z klamkami Srama nie miałem problemów było super. Bardzo ciężko go przeciąć jest naprawdę bardzo twardy. @Brombosz Jeśli chodzi o pancerze, to czuć różnicę podczas hamowania pomiędzy tym a takim zwykłym pancerzem. Zwykły pancerz jak mocno zaczynasz ściskać klamka to widać jak pracuje "wygina" i "wykręca" się [nie wiem jak to lepiej opisać]. Ten pancerz pozostaje bardzo sztywny i nie pracuje. Żeby klamkę "docisnąć na maksa" do kierownicy trzeba naprawdę się postarać, i użyć znacznie większej siły niż mając "zwykły pancerz". A żeby nie było za dużego offtopu Kupiłem jedną taką kasetę pod bębenek XD bo była dobra cena. Później była jeszcze lepsza cena i kupiłem drugą. Póżniej trafilem na promocję i kupiłem kasetę w polskim sklepie pod microspline. Mam już teraz 3 kasety MTB a mój rower do którego chciałem je założyć wygląda tak..... Nadal w singlu i w sumie zastanawiam się po co ja tyle tych kaset kupiłem. Zapas na kolejnych kilka lat BO mam jeszcze dwa łańcuchy X01. W końcu trafiłem na dobre kółeczka do przerzutki. Po 6 latach nadszedł czas na wymianę. Stare [to w lepszym stanie] kontra nowe.4 punkty
-
4 punkty
-
Dzwonek i obszernie dyskutowana ostatnio na równoległym wątku linka Abusa Combiflex coby można było na stację benzynową czy do wiejskiego sklepiku wstąpić po prowiant w drodze "na lekko" Jest też czapeczka pod kask bez daszka a'la czepek pływacki ale jest tak płytka, że się nie trzyma na głowie i jedzie z powrotem3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nic nie ruszaj, nie obcinaj, składaj jak jest. Od założenia tamtego tematu rozbierałem i składałem hydraulikę wielokrotnie bez wymiany oliwki i insertu, MTB, szosa, nic się nie dzieje, nic nie cieknie, ani przy klamce, ani przy zacisku. Ważne, żeby dobrze wcisnąć przewód ze starą oliwką i sprawdzić, czy dobrze się wpasował. Potem normalnie wkręcić śrubę i po temacie. Chociaż właściciwie to śruba sama w sobie zadba o prawidłowe wpasowanie. Ja jeszcze daję PM600 na gwint przed wkręceniem, ale to już bardziej kwestia pedantyzmu.2 punkty
-
Ja tak tylko z małą uwagą - 128 kg limitu to jest razem z rowerem jakby co. Do tego rowerszysta, ciuchy, bidon, bagaż. Może być różnie. Może Marin Muirwoods? Trochę ponad budżet ale dobrze znosi cięższych rowerzystów.2 punkty
-
2 punkty
-
@Eathan To się nazywa poprawić zasięg Ech, chyba w tamtej epoce poznałem smak taniego wina...2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Tak, też mam Jagwire, jak @100lar3k. Te pancerze to podstawa przy takich (mechanicznych) heblach, żeby nie hamować oczami 😁 Przejechałem dziś 26 km, zanim dogoniła mnie burza, celem przetestowania hamulców i dotarcia klocków. Różnica jest kolosalna. Modulacja i siła hamowania są nieporównywalne z TRP Spyre-C, które nadają się świetnie do rekreacyjnej jazdy w lekkim terenie. TRP Hy/Rd to już level wyżej i trzeba się na nowo przyzwyczajać do naciskania klamek, bo łatwo zablokować koło zamiast płynnie wytracać prędkość. Zadowolonym 😎 Zmieniłem też ustawienie klamek. Jest dużo wygodniej w dolnym chwycie.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
I tak to się żyje na tej wsi. Ty dasz się karnąć na kierownicy motylowi, on ci w zamian fotkę z góry strzeli.2 punkty
-
Dostajesz rozbudowany kombajn treningowo- turystyczny z całym ekosystemem , gdzie kolejne dodawane urządzenia w pełnej symbiozie uzupełniają dane dotyczące twojej wydolności, stanu . Na tej podstawie system Tobie podpowiada co masz czynić aby być jeszcze lepszym lub jak już ogarniasz temat samodzielnie to widzisz w których obszarach masz dołożyć do pieca lub kiedy sobie odpuścić. I nie mówimy tutaj tylko o typowych koksach startujących w zawodach ale też o takich ambitnych dziadkach turystach którzy bynajmniej nie szlajają się koło komina. Koło kominka w bawełnianym podkoszulku i trampkach to ogarniesz tym mitycznym ekranem wszystkich ekranów.😁1 punkt
-
1 punkt
-
Nie mam z tymi pancerzami problemów. Są dość sztywne, ale na tyle elastyczne, że nie prężą podczas manewrów kierownikiem. Oczywista warsztatowa prawda jest taka: im mniej zakrętów na drodze linki, tym dla mechanizmu obsługiwanego przez tę linkę lepiej 😉 W moim Marinie, pancerze biegną na zewnątrz ramy, co ułatwia serwis i pozwala kontrolować ich ułożenie. @Roballinho trudna sprawa z takim adapterem. Raczej musiałbym wymienić tarcze na 140 mm i zastosować do moich hamulców adaptery IS - PM 160-140. Rzeźba trochę, więc na razie zostawiam jak jest, a jest "na styk". W razie czego trochę "rozwiercę" otwory na śruby mocujące o 0,2 mm, żeby zwiększyć zakres regulacji.1 punkt
-
Kierownica a'la bumper w amerykańskim samochodzie psuje nieco efekt wizualny (pewnie pod toboły), choć chyba zmian trochę jeszcze będzie (znając właściciela, i jeśli rower nie pójdzie na sprzedaż), może nawet baranek wskoczy. PS zaskakująco mało subskrybcji jak na tak kolorową postać i jej - to źle zabrzmi - wypociny 🤔 plus za firmowy stojak1 punkt
-
1 punkt
-
Nie jestem pewien, czy przy zmianie korby np. z 48 na 42 będzie konieczna zmiana przerzutki. Teoretycznie jest zalecana. Ma inny łuk. Ale np. w szosie mam przerzutkę zalecaną do blatów 52-53 T. A założyłem 46 T i działa. Za to na pewno trzeba ją będzie przesunąć tak, żeby znalazła się kilka mm nad blatem. Inna korbą może wymagać innej długości osi suportu. I to jest ważne (!) Najlepiej doczytać w specyfikacji. Jak nie da rady, to doświadczalnie: Znaleźć jakiś punkt odniesienia, np. odległość młynka od mufy sportowej, założyć nową i sprawdzić, czy jest różnica. Jeśli tak, to zmienić oś na odpowiednio dłuższą lub krótszą. Wymiar należy pomnożyć razy 2 (!). Na pewno i tak będzie konieczna regulacja przerzutek. Z napędem 3x7 będzie współpracował każdy łańcuch 5-8 s. (3/16"). Ale nie kupuj tego badziewia Shimano HG-40 czy 50. Moim zdaniem najlepszy (z tanich) do takich napędów jest Sunrace 3/16". Używam od 7 lat. Biegi wchodzą na strzała. Trwałość jest wielokrotnie wyższa niż Shimano.1 punkt
-
Akurat mam doświadczenie z tym QR więc poczułem się wywołany, absolutnie nie przypisuję Ci niecnych intencji Porównując te 2 bagażniki, które mamy (ja i żona) to absolutnie wygrywa Rack 3 (czyli ten full wymiar), który mam ja. Co do torby to też napisałem co mam i czego doświadczyłem - jestem zadowolony ale nie było mi dane przetestować jej w skrajnych warunkach. Studiowałem trochę opinii o podsiodłówkach Ortlieba i Topeaka. Ortlieb robi wodoodporne, a Topeak - nie, ale dodaje wewnętrzną wkładkę - to jest element ich systemu. Przy czym T jest znacznie tańszy i - podobno - bardziej stabilny, bo ma lepszy punkt styku ze szytcą (to na podstawie filmiku z neta, jakaś kobitka porównywała; chyba nawet ona zwracała uwagę na fakt, że jak masz brudne/mokre rzeczy, to niekoniecznie chcesz je spakować razem z czystymi, co umożliwia system T - po prostu syfy zostawiasz w torbie ale poza rękawem.). Czyli Topeak jest wodoodporny ale nie cały Kwestia indywidualnych preferencji i zasobności portfela. Poza tym, ja i tak pakuję odzież w worki wodoodporne, co z tego jeśli sakwa/torba jest wodoodporna jak trzeba to czasami wypakować/przepakować w deszczu...1 punkt
-
Shimano nie oferuje zestawów naprawczych niestety i zaciski traktują jako jednorazówki. Ale nieoficjalnie można dorobić uszczelki. Kiedyś dorabiałem w GG Trading do zacisku LX 585 i kosztowało to bodajże 25zł za komplet uszczelek. Lepszych jakościowo niż oryginały. Problem może być w tym ze ja miałem wymiary, bo gdzieś w necie znalazłem, ktoś im wcześniej wysłał oryginały na wymiarowanie i podał info po tej informacji. Ale do nowszych zacisków nie widziałem, a za wymiarowanie zapewne jest dodatkowa opłata.1 punkt
-
Problem z komputerkami rowerowymi i moim kibicowaniem Corusowi jest taki, że garminy są średnie ale i tak nie ma nic lepszego.1 punkt
-
Nie polecę konkretnej, ale pamiętaj że do 48 były inne przednie przerzutki - pamiętam że jak zmieniałem korbę z 48 na 42 to musiałem też zmienić przerzutkę - oryginalnie był pierwszy deore LX ( z serii 550 ) na taką z serii 660.1 punkt
-
Wow, jestem pod wrażeniem. Dużo musiałeś czytać i wiele panujących zwyczajów poznać by spłodzić taki komentarz: Zapewne to jest ta twoja "mondrość" którą nabyłeś w trakcie siedzenia na tym forum. A wracając do piast polecam jeszcze dartmoora. Zadziwiające jak fani obcisłych gaci szybko się odpalają, gdy ktoś wspomni o obcisłych gaciach1 punkt
-
1 punkt
-
W gruncie rzeczy mogliby to załatwić smsem w dniu 1 stycznia o treści "w najbliższym roku zachowaj szczególną ostrożność z uwagi na ryzyko mrozu, zawiei, suszy, upału wiatru i burz oraz przelatujacych rakiet i pożarów. Potwierdz otrzymanie ostrzeżenia wysyłajać sms zwroty o treści OSTROŻNY , inaczej codziennie będziemy wysyłać kolejne" i dalej słać juz tylko te naprawdę uzasadnione1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nowy stojak od bitul'a. Pierwszy... zgubiłem. W sensie, nie wrócił ze mną z BM w Złotoryi. Ehh... Niech służy dobrze znalazcy1 punkt
-
1 punkt
-
@spidelli Tego TravelGuarda nie macałem, ale wygląda jak kolejna reinkarnacja zapięcia wymyślonego przez Hiploka - konkretnie Hiplok Z lok combo - czyli taka opaska zaciskowa (zwana w niektórych kręgach trytytką) tylko na sterydach... Mam tego Hiploka i do zastosowań typu "wejście do sklepu na 3 minuty" jest całkiem wystarczający. Stalowy rdzeń (długi pasek blaszki, przez całe zapięcie) jest jednocześnie zaletą (bo to jednak sprawia, że zapięcie jest czymś więcej niż tylko plastikową trytytką) jak i wadą (bo sprawia, że jest to mało elastyczne - nie da się łatwo i ładnie zwinąć do minimalistycznych rozmiarów). W Hiploku mechanizm szyfrowy ma też dwie wady: kółeczka nastawcze są malutkie i trzeba się namęczyć, aby ustawić kombinację do otwarcia, a nie ma wyraźnych skoków między cyferkami, żeby robić to na wyczucie klików (moje paluchy przy nastawianiu drugiej cyfry psują ustawioną pierwszą), a po drugie sprawia wrażenie tandetności (gdzieś czytałem, że komuś potrafił się zblokować/przestawić i do otwarcia zapiętego roweru, trzeba było szukać kogoś ze szczypcami do cięcia). Może Abus nie ma tych wad mechanizmu... Ogólnie widzę, że dyskusja się rozwija i zaczynamy mały wyścig zbrojeń - każde kolejne zapięcie jest solidniejsze... Tylko, że w takim podejściu łatwo zapomnieć, że poza minimalną ochroną wybrane zapięcie powinno mieć też inne - nie mniej istotne - cechy. Ten szyfrowy Abus ze zwijaną linką, od którego wyszedłeś, miał niezaprzeczalne zalety - był mały, lekki i dał się zwijać. Może linka z pętelkami i do tego mała, ale wykonana z solidnego metalu, kłódeczka będą bardziej odporne na idiotę z młotkiem, ale nigdy nie zwiną się do rozmiarów tego Abusa... A tu przecież chodzi o zapięcie, które pokona byle jaki przecinak, więc nie wymagamy od niego nie wiem jakiej wytrzymałości... Ma tylko zapobiec wyjęciu roweru ze stojaka, jak wpadłeś do sklepu na 3 minuty... Jak masz wobec tych zapięć jakieś dodatkowe plany (chcesz np. móc spiąć rowery na kempingu i zostawić je na dłuższy czas, to może i warto wozić solidniejszą linkę i kłódkę. Jak ograniczasz się do 3-minutowych wypadów do sklepu, to chyba nie warto wychodzić poza poziom takiego Z loka...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
