Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      1 218


  2. wojtasin

    wojtasin

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      1 599


  3. marcesco

    marcesco

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      1 118


  4. sky87

    sky87

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      489


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 17.12.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo nie chciało mi się już w domu siedzieć
    6 punktów
  2. Czekam na Twoje i @Eathanopinie nt. powyższych, jestem ich naczelnym krytykiem 😉 @Punkxtr zgasiłeś mi światło 👍 Niecałe 50 Euro w bike-discount, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, na pewno się dogadamy:
    3 punkty
  3. Syf, kiła i mogiła na leśnych drogach - to mnie doprowadziło dzisiaj do szału. Niby powinienem wiedzieć, przecież co roku od początku grudnia do końca marca to samo: rzeki błota i potężne koleiny po działalności harvesterów, na głównych traktach kałuża na kałuży bo chociaż po bokach są rowy to woda stoi w korytach wyjeżdżonych przez ciężki sprzęt, pełno śmieci po wycince leżących na drodze. Z kolei na wiosnę LP uzdatniają kolejne fragmenty dróg pod najcięższy sprzęt wysypując go kamolami wielkości główki noworodka. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa nastawionego na zysk - a tak dzisiaj działają LP - ma to sens. Jest przetarg na ścinkę, wygrywa najtańsza firma, która koncentruje się na szybkim wycięciu i ułożenia drewna i po robocie znika jak najszybciej, później jak najefektywniejszy załadunek (czytaj: tiry muszą wjechać do środka lasu). Wykonawcy są zadowoleni, kupcy drewna też, LP mają efektywność kosztową, tylko te 30+ milionów ludzi, którzy mogliby korzystać inaczej z lasu zostaje z ręką w nocniku (chciałbym to ująć mocniej). Ja mam dom z dużym ogrodem ale gdzie mają wyjść ludzie z bloków albo szeregówek, którzy potrzebują kontaktu z przyrodą? Jak mam zabrać dzieci na rower do lasu? Jak mają tam przejść albo przejechać moi ponad 70letni rodzice? Temat znany i wałkowany ale mam wrażenie, że jak nie zaczniemy stale naciskać w temacie poprawy jakości dróg to nic się nie zmieni. Pytanie tylko o co walczyć i gdzie naciskać. Na pewno nie warto uderzać do lokalnych leśników bo oni po prostu realizują politykę z góry. Z mojego doświadczenia - nie warto też uderzać do średniego szczebla w ministerstwach bo te stanowiska są okupowane przez etatowych urzędników z Warszawy, którzy zawsze bronią swojej linii i nie mają potrzeby się wychylać. Zostaje chyba minister środowiska (?) i posłowie. Ja mam zamiar napisać petycje do jednego i drugich. W Danii widziałem proste i praktyczne rozwiązanie -> fotka poniżej. Obok głównego traktu leśnego (BTW: utwardzony kamieniami, zero kolein, można jechać rowerem) była poprowadzona wąska ścieżka wysypana drobniutkim żwirkiem a miejscami była to po prostu ubita ziemia. Ta ścieżka była położona wyżej tak, że nawet przy roztopach musi być przejezdna. Może to jest jakiś trop? Osobne dróżki poprowadzone albo obok tych głównych dróg albo w ogóle inną trasą?
    2 punkty
  4. Bo bałwan zadowolony z pogody 😂
    2 punkty
  5. Z reguły dedykowane rozwiązania specialized i trek są wspierane przez 2-3 lata i dalej radź sobie sam. Kupujesz wspomniany adapter (https://www.bikeyoke.de/en/camber-2016-2018.html),a następnie szukasz np. Rock Shox monarch 190x51, którego zaworowanie dobierasz wg tej tabeli: https://images.app.goo.gl/34q7QwCS5WjRTznD8
    1 punkt
  6. Mając na serwisie 30 rowerów to czas oczekiwania 2 tygodnie wskazuje na wybitną nieudolność mechaników. Albo na niepazerność właściciela. Przyjmując że te 30 serwisów to usługi od wymiany dętki do full rozbiórki i składania realny czas w dniach na zrobienie 30 zleceń to 3 dni. Dla "standardów zachodnich" czyli zwyczajowo gdzie respektuje się zasady prawa prawa pracy i pracownika jako człowieka dzienne 8 godzin pracy realnie oznacza 7.5 po odliczeniu przerwy. W te 7.5h średnio ogarnięty mechanik wykonuje w sezonie 8-10 zleceń plus x "z ulicy". I nie są to wyśrubowane standardy. Czyli 30 zleceń oznacza 3-4 dni. Jeśli założymy ze polskie realia nadal jeszcze prawdopodobnie odstają od zepsutego zachodu to przyjąłbym ze przeciętny szef oczekuje wykonania większej ilości zleceń dziennie. Niech będzie 12 na dzień. Czyli 30 serwisów jest robionych w czasie 2.5 dnia. Wg mnie jeśli serwis jest zaklepany na 2 tygodnie i ma 1 mechanika to wykonuje około 100-120 zleceń. A przyjmując że sezon to dziennie dodatkowe nadgodziny to tych serwisów jest w takim czasie 120 - 150. 30 to albo filozofia minimalizmu (nie wierzę) albo świadomość zatrudnienia nieudaczników.
    1 punkt
  7. Wzrost , wiek i waga ( no tak orientacyjnie ) , dotychczasowe doświadczenia - czy ma rower , jaki , gdzie i ile jeździ . Do czego ma służyć , tzn tylko jazda po mieście , rekreacja , wycieczki ? Klasyczne mieszczuchy z wyprostowaną pozycją słabo sprawdzają się na dłuższych trasach . Tzn myślę że 20km takim rowerem to już dużo . Z drugiej strony rower wybrany przez ciocię nadaje się do turystyki ( po założeniu bagażnika ) i rekreacji . Typowo do miasta rower powinien mieć błotniki , nóżkę , bagażnik , nie od rzeczy jest piasta z prądnica . Czyli można spojrzeć na rowery trekkingowe .
    1 punkt
  8. A ja jeszcze powtórzę, to co pisałem w jednym z ostatnich wątków - mi pomogły 2 miesiące regularnej jogi. Można się śmiać, że to wynalazki dla bab ale powiem wam - na elastyczność stawów i rozciągliwość działają świetnie. U siebie miałem problem ze sztywnieniem po 3h na rowerze stawu biodrowego. Od czasu gdy zacząłem się rozciągać - problem ustał.
    1 punkt
  9. Szkoda, że znowu po angielsku, ale artykuł pierwsza klasa. Zawodniczka odpowiada o tym jak wyglądały miesiące po przejściu choroby. https://www.welovecycling.com/uk/2023/01/26/olivia-french-recovery-from-covid-19/
    1 punkt
  10. Oj królu, to jest dokładnie ta sama sytuacja. Patologie można postrzegać jako coś normalnego. Mój nowy kolega z pracy tłumaczy klientowi że on pracuje do piątej, od 9, wtedy jest do dyspozycji. Klient tego nie rozumie i oczekuje dostawy (czego firma nie stosuje) do tego w godzinach wieczornych (uznał że mu się należy bo "dużo zapłacił"). Mieszkałem w pewnej dzielnicy pewnego miasta i ze względu na pracę miałem styczność z masą żyjących tam ludzi. Większość rodzin miała popijającego członka rodziny. Ale nie bili, nie znęcali się, mili byli. Można było uznać że to nic takiego, choć realnie była to patologia. Przecież nikt nikomu krzywdy nie robił. Niby.
    1 punkt
  11. Bo po śniegu nie ma już śladu, za to szałasy się pojawiły...
    1 punkt
  12. @tobo Rowerow to ty troche naprawiles ale czytanie twoich wywodów to istny dramat. Dobrze ze jest coś takiego jak ignorowani użytkownicy.
    1 punkt
  13. Nie wiem co to za teren ale z tymi 50km/h to Cię mocno poniosło xD Napisz ile chcesz wydać kasy to będzie łatwiej.
    1 punkt
  14. Przykro mi, ale muszę to stwierdzić: Moderator/rzy, w którego gestii leży nadzór nat tym podforum/wątkiem, albo leży zmorzony C19, które zeżarło całkowicie jego formę fizyczną uniemożliwiając mu kilkukrotne kliknięcie myszką. Pewniej jeszcze by się zwlekł z wyra, ale że wcześniej zaszczepił się niezbadaną do końca szczepionką, za którą stoi globalny spisek, to dostał jeszcze większej gorączki. Teraz ma tak jak Tomasz J. Vel Rozdarta Sosna, i że jest na L4, to ma wywalone na zgodność dyskusji z tematem wątku. PS. Mam w nosie, kto w co wierzy i co bierze, ale wątek już dawno niektórym daleko odpłynął. No i oczywiście nie rzyczę nikomu jakichkolwiek problemów ze zdrowiem fiz/psych.
    1 punkt
  15. Na amortyzatorze pojeżdżę osobiście i czasem od święta sobie go założę na jakiś zlot 😉 A resztę czasu będzie wisiał na ścianie w miejscu, którego mnie osobiście brakowało pod kątem ukłonu w stronę historii retro MTB w kultowym wydaniu. Jeśli ktoś będzie chciał obejrzeć sobie przerzutki Paul, części Kooka, grupę EGS, hydrauliczne przerzutki, kultowy koncept MTB z lat 90 w ilości 17 sztuk na świecie i wiele innych, to już teraz zapraszam 🙂Niedługo wrzucę temat na forum odnośnie samego roweru, będzie top.
    1 punkt
  16. Ciekawostka dla kolekcjonera prosto z targów: Chyba jeden z najciekawszych dla fanów retro MTB amortyzatorów, na kóry długo polowałem w tym stanie: Sztyca XTR: C.D.N. 😉
    1 punkt
  17. @Mandoleran ładne i wyglądają na szybkie. U mnie wpadły elementy napędu: - kaseta XT CS-M8100 10-51 - 2 łańcuchy CN-M8100 ze spinką (muszę domówić jeszcze jeden, bo na allegro limit 2 sztuk w ofercie) - kółka przerzutki M9100
    1 punkt
  18. Bo w końcu jakaś faktyczna zimowa jazda:
    1 punkt
  19. miałem crossmarki i przesiadłem się z nich na rocker Rony, które wg mnie sa lepsze pod każdym kątem...mniejsze opory toczenia, szybsze, bardziej przyczepne. Do crossmarkow już był nie wrócił.Jak już chcesz crossmarki to oczywiście zwijane , a nie druciaki.
    1 punkt
  20. Jak super wentylowane , nie SPD i areo to tylko takie jak na foto poniżej. Choć jest też wersja dla " prosów" SPD.
    1 punkt
  21. W googlach należy wpisać to co masz teraz. Problem z damperem w tym rowerze polega na mocowaniu tylko pod Speca , w związku z tym nic innego nie podejdzie. Szukasz 205x53 Specialized yoke. Opcja nr 2 to adapter CB01 od BikeYoke , i wtedy szukasz normalnego dampera 190x51 . A temu obecnemu co dolega ? Może serwis wystarczy ?
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...