Ranking
- uwzględniając wszystkie działy
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
6 Sierpnia 2009 - 27 Października 2025
-
Rok
27 Października 2024 - 27 Października 2025
-
Miesiąc
27 Września 2025 - 27 Października 2025
-
Tydzień
20 Października 2025 - 27 Października 2025
-
Dzisiaj
27 Października 2025
-
Wprowadź datę
27.11.2023 - 27.11.2023
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 27.11.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
9 punktów
-
Bo po tygodniu bez kontaktu z rowerem, każdy kilometr to radocha, nawet w dwustopniowy mróz Dzisiejsze rowerowe losowanie wygrał Unibike 😉7 punktów
-
7 punktów
-
4 punkty
-
Na wiosnę kupiłem szosę za 1650, wymieniłem wszystko oprócz ramy i sztycy co kosztowało mnie ~2500 a w jesieni sprzedałem ją za 21004 punkty
-
4 punkty
-
Gdy 5 km od domu dochodzi Cię ledwo co słyszalny głos: Łuuuukasz, kask zapomniałeś!4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Ja mam wrażenie, że Leon to nawet roweru do jazdy nie potrzebuje. :-)) To przecież wymysły i fanaberie. Dajcie już spokój z tym trollem, umrze śmiercią naturalną jak go olejecie.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Po 20 latach jazdy "góralem", z czego w ostatnich latach po 300km rocznie uznałem, że kupię sobie nowy. Zrobiłem 300km tylko w pierwszym miesiącu. Kross Hexagon to było najlepiej wydane 1300 zł. Największy sentyment mam do pozostałych ~25tys, które wydałem od tego czasu. Co mi się do cholery nie podobało w Hexagonie, że kupiłem następne rowery? Przecież poza amorem, sztycą, napędem, kołami, oponami, hamulcami, kierownicą, gripami, ramą i siodełkiem nic bym w nim nie zmienił, bo kolor był naprawdę ładny2 punkty
-
Dla mnie najlepsze przesiadki to ze zwykłych pedałów z noskami na kliki gdzieś koło 97/98 r. a potem przesiadka na platformy z pinami w 2018 r.:)2 punkty
-
Na sól w napędzie jest sposób, nawet jak juz wydaje się że jest za późno bo rdza wyszła, to jeszcze odrdzewi i nasmaruje tak że solanka ma problem to wypłukać. Pomysł kontrowersyjny ale działa, olej rzepakowy lejesz na łańcuch i rdza nie łapie nawet gdy zostawisz rower w ciepłym miejscu.2 punkty
-
Jeśli to faktycznie włoski suport to masz rację. Ale we włoskich rowerach bywały montowane i BSA (czyli odkręcamy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara). Zmierz zewnętrzną średnicę gwintu na wykręconej części. Jeśli jest to 36mm to masz włoski suport. Jeśli odrobinę mniej niż 35mm (34,9) to masz BSA.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo fota jeszcze ciepała, z dzisiejszego wypadu po zmroku, te same szlaki nabierają nowego wymiaru na światłach, no i spotkanie ze żbikiem było (hardware telefonu mocno rozjaśnił, naprawdę było znacznie ciemniej)2 punkty
-
Ponieważ zależało nam na pętli, to wykreśliłem ją za pomocą Broutera; część północna wypadła po różnych drogach, oto losowa próbka: Dystans to 98 km. Baza turystyczna nie jest zbyt mocno rozwinięta, czasami nawet trudno o sklep we wsi ale generalnie na takiej trasie można i coś kupić i zjeść. W Rudzie Sułowskiej jest Gospoda 8 ryb, fanem ryb słodkowodnych nie jestem, poza tym była kolejka do stolików więc skorzystaliśmy z alternatywy - Zajazd Głowaczówka: Też mają rybę w ofercie, dania kuchni polskiej i spory wybór piwa. A przed restauracją są stojaki rowerowe...1 punkt
-
Wybaczcie że tak późno, ale dla szukajacych chciałbym w końcu zdać relacje gdzie byliśmy co robiliśmy. Otóż ostatecznie pojechaliśmy na takie trasy: https://www.strava.com/routes/3121901237842719800 https://www.strava.com/routes/3121910938625959130. Pierwsza z nich była super, ale darowaliśmy sobie wjazd na Skrzyczne. Było jakieś błoto po drodze, kamienie, ale fun był mega. Wszyscy wrócili zadowoleni, dziewczyny dały radę bez problemu, ale też był jakiś challenge. Już teraz, nie pamiętam, ale możliwe że były drobne fragmenty prowadzenia roweru. Druga trasa też była super, Brenna mega, może dot ego etapu jakiś jeden stromy moment gdzie prowadziliśmy. Widoki super. Bardzo sie fajnie szczytami jechało. No do momentu wjazdu na Skrzyczne. Jak kolega @kipcior pisał, pchanie się na Malinowską było błędem XD Skończyło sie tak, ze we dwóch z kolegą targaliśmy rowery swoje a później dziewczyn. Zjazd ze Skrzycznego też nie poszedł dobrze, czarna stroma trasa w dwóch momentach była fatalna, żwirowa, stroma, niebezieczna. Były wypadki. Ogólnie wszyscy mega zadowoleni, ale następny raz jedziemy nieco prościej i na pewno mniej "Stromo". Rowery elektryczne dały radę, bez problemu z zasięgiem. Możemy polecić wypożyczalnię1 punkt
-
Na zimę polecam sobie złożyć rower na napędzie nexus/alfine. Każdego dnia działa tak samo dobrze bez regularnego mycia zimą.1 punkt
-
mój najlepszy apgrejd to kupno w 2011r ramy xc full. Przejście z HT na FS było ekstra1 punkt
-
1 punkt
-
Idealnych rozwiązań nie ma. Którąkolwiek strategię wybierzesz, zawsze to będzie mniejszy bądź większy kompromis: -używanie najtańszego gruza (ale wciąż nadającego się do jazdy lub tej jazdy nie uprzykrzającego), którego nie będzie aż tak szkoda... Wybrałeś tę opcję, ale - jak piszesz - i tak trochę szkoda strat... -zwiększona dbałość o sprzęt w warunkach, które takiej dbałości wymagają... Tak, czasem, przy "mokrej pogodzie" nawet często, zdarza się, że myję rower codziennie, co zajmuje nie więcej niż 20 min. (chyba że bawię się w szczegóły). Ale ja lubię czysty rower 🙂 -upraszczanie, redukcja sprzętu do niezbędnego minimum - zgodnie z zasadą, że to, czego nie ma, się nie zepsuje i nie będzie trzeba dbać o konserwację takich nieistniejących części. A tak po prawdzie warto łączyć powyższe elementy. Jeżdżę prostym rowerem. Nie jest to najtańszy gruz (ale też nie super wypasiony model za tysiące monet), więc o niego dbam (jak wyżej). Tylko, że ta dbałość nie jest dla mnie specjalnie problematyczna, bo to prosty single speed, więc nawet wyczyszczenie napędu i dosmarowanie łańcucha jest błahostką. Pojedyncza aluminiowa tarcza z przodu i aluminiowa kuta korba nie są wymagające nawet przy solnej brei. Pojedynczy wolnobieg z tyłu nawet jak padnie (raczej nie po jednej zimie), nie będzie stanowił jakiegoś problemu. Zresztą jakbym chciał pozbyć się zmartwień o smar w wolnobiegu, to bym pewnie przeszedł na ostre koło. 100% pewności, że się nie zepsuje. Nie ma przerzutek, wielu zębatek, kółeczek - wszystkich tych zakamarków, które utrudniają czyszczenie. Nic więc dziwnego, że doprowadzenie całego roweru do stanu błysk (nawet po największej brei) nie zajmuje mi więcej niż 1/2 godz. Sztywny widelec gwarantuje zero problemów z konserwacją widelca. Sztywna aluminiowa rama dzielnie daje odpór warunkom (tak, aluminium się utlenia, ale jest jeszcze coś takiego jak lakier). Nawet proste szczękowe hamulce szosowe dają radę (jak się zadba o nieochlapywanie ich błotem - bo dobre długie błotniki to dobra rzecz nie tylko dla własnego tyłka, ale i hamulców czy okolic suportu).1 punkt
-
stosować "mokry olej" na łańcuch zainwestować w dużą puszkę WD sprawdzić czy dobrze nasmarowane są wszystkie miejsca ruchome (żeby nie wlazła tam wilgoć). pełne błotniki (takie które oprócz tyłka to i sam rower ochronią przed breją) Czy bym go codziennie mył? Pewnie po tygodniu by mi się odechciało. Przy codziennej zimowej jeździe - raczej nie masz szans wyjścia bez szkód.1 punkt
-
Nigdy nie miałem sentymentu do rowerów (no może oprócz pierwszych "wigróf") - bo zawsze jeździłem na budżetówkach. Nawet pięć lat temu jak wróciłem do sportu to zacząłem od najtańszego paździerza używanego (author) jakiego mogłem znaleźć. Ale zdecydowanie przejście z 3x na 1x10 to jest gamechanger. Jak ktoś mieszka w płaskim terenie to nic więcej nie potrzeba.1 punkt
-
A może Cube Nulane Pro z napędem Shimano GRX 2x10, karbonowym widelcem i hamulcami hydraulicznymi? Co prawda jest tam fabrycznie opona 40c ale można wymienić na węższą - ja mam poprzednika czyli Cube SL Road i latem jeżdżę na oponie 28c bo wykorzystuję go jako taką "szosę z prostą kierownicą". Cube SL Road z czasów "sprzed GRX" były na napędach szosowych od Clarisa poprzez 105 do Ultegry włącznie i jeśli nie boisz się kupić używki możesz spokojnie znaleźć na olx Cube SL Road na Shimano 105 za około 2,5-3 tys. zł. Chociaż może być problem z tak małymi rozmiarami1 punkt
-
Bo zielone jeszcze się trzyma, mimo napierającego z góry białego...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Z tymi ubraniami to nie jest efekt placebo. Zaczynałem od tanich ciuchow rowerowych za 40 zł a mam ciuchy za ponad 300 zł roznica jest. Inna konstrukcja, przewiewność, rodzaj ułożenia włókien, samo wykonanie tych ubrań. Cena nie bierze się z tego że sobie producent tak ustalił. Na pewno nie kupi ich osoba co jeździ do pracy 20 km do sklepu na zakupy czy w niedzielę na jakąś krótka przejażdżkę. Sytuacja się zmienia jeśli myślimy o dłuższych trasach czy trenowaniu. Wtedy zakup droższych ciuchów mam sens.1 punkt
