OpisWitam.<br /><br />Po wielu dniach poszukiwań, kilku nieprzespanych nocach, kilkadziesiąt przeczytanych tematach wreszcie jest. UNIBIKE EXPERT 29 2016. Udało mi się go kupić z 10% rabatem. Udałoby się kupić go z kolekcji 2015, lecz nie było już mojego rozmiaru. Wtedy cena byłaby bezkonkurencyjna do WSZYSTKICH innych rowerów. Długo na niego czekałem, UNIBIKE bardzo kręcił z datą premiery, gdzie inni producenci wypuszczali kolejne nowe modele. Początkowo szukałem roweru w kwocie ok. 2500zł, jednak wraz z upływem czasu budżet zwiększał się. Oglądałem wiele rowerów Cube Attention sl 29, Scott Aspect 910. Jednak zawsze brakowało mi lepszych hamulców, lepszych piast czy suportu. Mój budżet zakończył się w okolicach 4.000zł. Zdumiewające jest to, że w rowerach za grubo ponad 3.500zł producenci montują najniższe modele hamulców np.BR-M355, gdzie opinie mają bardzo słabe. Jedynie na tylnej przerzutce świeci XT.<br />Mój wybór był w pełni świadomy. Szukałem roweru który był skonfigurowany „z głową”. Bardzo zależało mi na dobrych hamulcach z klamkami, powietrznym amortyzatorze, piastami min. Deore oraz kołach 29cali (wzrost 190cm). Rower posiadam niecały miesiąc, zdążyłem przejechać 420km. Z czego 70% to las (góry Świętokrzyskie). Mam zamiar 1-2 razy w roku wystartować w maratonie fun/family. <br />Ogólnie robi fajne wrażenie. Dosyć wygodna geometria nawet do niedługich wycieczek asfaltowych. W lesie jak na razie spisuje się świetnie, dobrej jakości opony Schwalbe Rocket Ron, hamulce SLX, amorek Raidon Air. <br />Tutaj pytanie do Was. Rower w specyfikacji producenta, żadnych zmian. Czy polecacie jakieś modyfikacje, zmiany części żeby dał jeszcze więcej radości z jazdy? Wiadomo, serwiś to podstawa. Rocznie będę nim robił lekko ponad 2tys km. Jak na razie zauważyłem marnej jakości pedały. Czy ktoś na forum posiada taki rower i mógłby się podzielić opinią na temat żywotności tego roweru, czy spotkały go jakieś poważniejsze awarie? Czy śmiało można taki rower używać w maratonach? MTB traktuję raczej amatorsko lecz z zacięciem do bardziej sportowej, technicznej jazdy.<br /><br />Jestem w trakcie doposażenia roweru (koszyk z bidonem, delikatne oświetlenie, osłona pod łańcuch, pokrowiec na smart fon. Okleiłem ramę w newralgicznych miejscach folią bezbarwną. Niektórych z Was może to śmieszyć, jednak lakier wyciera się dosłownie od wszystkiego, denerwuje mnie to. <br />Poniżej przedstawiam Wam kilka zdjęć roweru, dzielcie się opiniami. Pozdrawiam, Karol!<br /><br />
@Brombosz Antidote rekomenduje EXT Storie pod tą ramę, bo dobrze pasuje do charakterystyki zawieszenia. Więc nie chciałem już aż tak ryzykować i brać coś kompletnie w ciemno. Z drugiej strony recenzje Storii są w przeważającej części bardzo pozytywne i EXT jako firma też jest ciekawa – quasi manufaktura we Włoszech. Ohlins bardzo dużo osób jeździ, więc nic specjalnego 🙂, DVO robi w Chinach (co oczywiście nie jest niczym złym, ale jak mam opcje „lokalnej” produkcji to wolałem coś „pod ręką”, mam
Ja wykorzystam moment, bo zawsze chciałem o to zapytać kogoś kto kupuje rower z takim zawieszeniem.
@KrzysiekCH Dlaczego właśnie EXT, a nie np. BOS, DVO, Ohlins czy inna jakaś egzotyka? Co kierowało tym wyborem? Bo to, że FOX i RS się znudziły, potrafię sobie wyobrazić.
Tak, każda część jest taka jaką wybrałem. Generale założenie było zbudować lekką trailówkę, wyszło jak wyszło... 😉 Nie chciałem zwieszenia foxa czy RS gdyż chciałem spróbować czegoś nowego. Padło na EXT - na sprężynie z tyłu więc dlatego ma 14kg, na foxie 34 i trailowym damperze byłyby o kilo lżejszy. Wykonanie ramy idealne, chciałem tym razem czarny rower więc zostawiłem carbon raw. Co do właściwości jezdnych - to zawsze subiektywna ocena - generalnie, porównując do mojego all mountain (Evil of
Ładny rower i oryginalny. Specyfikacja pod zamówienie? Jak jeździ w porównaniu do innych? Ty masz szerokie odniesienie to napisz coś więcej jeżeli możesz.