Skocz do zawartości
Specialized Enduro Pro Carbon 650b
Przez Qbek84, 13.03.2017
  • 5 400 wyświetleń
  • 11 komentarzy

Komentarze



ciekaw jestem czy jak masz łańcuch na największej koronce kasety i zakręcisz w tył to ci on spada na mniejszą tzw "backpedaling chain drop"

 

a tak ogólnie to fajny rowerek i obiecuje wiele fanu :-)

Odnośnik do komentarza

Spada... i jest to upierdliwe. Jak miałem napęd 1x10 z kasetą 11-36 rozszerzoną o zębatkę 42T to nie było takiego problemu. Owszem - zdarzyło się, że spadł, ale dopiero po kilku energicznych obrotach. Natomiast przy tym napędzie 1x11 i kasecie 11-46 wystarczy, że zrobię 1/2 obrotu korbą i już zlatuje o dwie zębatki w dół :(

 

A co do roweru - lubię takie żywe kolory i bardzo się ucieszyłem, że w takim malowaniu przyszła rama. Minusem na pewno jest to, że trudno przejechać niezauważonym...

Odnośnik do komentarza

Jak byś porównał 1x10 (11-42) i 1x11 (1x46) ?? czy zmieniałeś przednią zębatkę w korbie ?? Nie brakuje przełożeń na zjazdach ??

Odnośnik do komentarza

Zarówno na 10s jak 11s jeżdżę na owalnej zębatce 30T. W porównaniu do 1x10:

- kaseta jest cięższa - waży prawie pół kilo, a dokładnie 480g, podczas gdy zestaw CS-M771 36T + HCC 42T ważył 400g

- łańcuch spada z dwóch największych zębatek przy wykonaniu już 1/2 obrotu korbą do tyłu

 

Zdecydowałem się przejść na 11s, bo pojawiły się kasety o największej zębatce 46T i akurat trafił się kupiec na manetkę 10s. Gdyby nie było takich kaset zostałbym przy 10s, bo jak widać po minusach nie byłoby sensu pchać się w 11s.

Moje "endurowanie" polega na przemierzaniu szlaków - nie ścigam się w zawodach i nie latam po bikeparkach. Z tego względu bardziej potrzebuję miększych przełożeń. Prędkość w dół zapewnia mi w wystarczającym stopniu grawitacja. Jedynie przy stromych zjazdach asfaltowo-szutrowych powyżej 40km/h brakuje już biegu... jednak takie zjazdy omijam. Przy dojazdach z domu do szlaku lub odwrotnie, po w miarę płaskim terenie jeżdżę w okolicach 20-25km/h i używam najczęściej 30/13 lub 30/15. 30/11 wrzucam jak mi się nie chce szybko kręcić, albo energia rozpiera i chcę polecieć w okolicach 30km/h.

Kusi mnie napęd SRAM Eagle 12s - lekka kaseta 11-50T z owalem 32T - zakres idealny dla mnie i nie spada przy kręceniu do tyłu, ale to sporo kosztuje.

Odnośnik do komentarza

Jaką przerzutke miałeś w 1x10 ?? Czy Deore XT RD-M786 obsłuży 11-42 ?? Kusi mnie zakup od Ciebie tego kompletu aby przerobić 1x10. Jest to najtańsza opcja. Tylko boję się, ze będzie mi brakowało przełożeń na płaskim i w dół na 30 z przodu. Myslałem o 32/34, lecz wówczas brakowało będzie na podjazdach na 42 i 46 od 11rz by było lepiej.

Odnośnik do komentarza

W 1x10 używałem dwóch przerzutek:

- SRAM X9 Type 2 ze średnim wózkiem (dedykowana do napędu 10-cio rzędowego)

- i obecnie używanej Shimano RD-M8000 GS - bez problemu i elegancko działała z manetką 10s SL-M780

 

Z tego co czytałem przerzutka RD-M786 kiepsko sobie radzi z zębatką 42T - za duża rozpiętość kasety i jak wyregulujesz górę, to będą problemy z działaniem dołu.

Odnośnik do komentarza

Fabrycznie zestrojony jest bardzo miękko. Właściwie nie wiele potrzeba by wykorzystać cały skok - mnie odpowiada taka kanapa. Z tego co czytałem można go stuningować przez dolanie oleju/włożenie opasek by był bardziej twardy. Jeżeli chodzi o trzy-pozycyjne pokrętło PROPEDAL/MEDIUM/SOFT, to testując na sucho ma się wrażenie, że nie ma żadnej różnicy. Natomiast w terenie wyczuwam, że mam dźwignię ustawioną nieadekwatnie do kierunku, w którym jadę. Pracą porównałbym go do Monarch Plus RC3 DebonAir z poprzedniego Enduro. Jakością wykonania i działania wszelkich pokręteł bije posiadane przez mnie Monarchy i FOX Float CTD. Minusem są koszty serwisu - u oficjalnego dystrybutora na PL, wychodzi dwa razy więcej niż np. u Wicha Float X2 czy Vivid.

Odnośnik do komentarza

Fajna maszyna! Tez bralem go pod uwage jak szukalem roweru, ale trafilo sie cos innego. Mozna wiedziec co sie dzialo z rama, ze w ramach gwarancji dostales nowa? B)

Odnośnik do komentarza



IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: filipog44 · 19.06.2024
      Zgadza się  Być może to takie dodatkowe zabezpieczenie, tak samo miałem w poprzednich hamulcach, Shimano SLX M7000
    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: KrissDeValnor · 18.06.2024
      Czyli jest tak, jak się domyślałem w pierwszym poście, ale nie byłem pewny, więc zapytałem. Skoro jest gwint, to blaszka/zawleczka jest raczej zbędna, no bo co się może stać ? 
    • Shockblaze R9 Elite 27,5 "
      Przez: filipog44 · 18.06.2024
      Czytałem komentarze na facebooku Wichu Workshop, że faktycznie czarna powłoka w nowych Foxach jest mało trwała Gdy zajrzysz, to daj znać w jakim jest stanie
    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: filipog44 · 18.06.2024
      Aaa, więc to o to chodziło Jest jedno i drugie - klocki trzyma śruba, ale dodatkowo na jej końcu jest też blaszka   Zawleczkę miałem w niższych modelach hamulców, np. Shimano M445 i Shimano M396, ale tam nie było z kolei blaszki. Zawleczka musiała być wygięta na końcu za pomocą kombinerek i w ten sposób trzymała się na swoim miejscu  
    • Shockblaze R9 Elite 27,5 "
      Przez: KrissDeValnor · 17.06.2024
      Nie wiem jak teraz, ale po 15 k golenie były w bardzo dobrym stanie, a po kolejnych 11 k mam pewne obawy... Teraz mam w nowszym rowerze Fox'a, który jest zdaje się delikatniejszy, bo po 3.7 k miał odbarwienia, a teraz po 8.6 k aż strach się bać... 
    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: KrissDeValnor · 17.06.2024
      Chodziło mi o tę zatyczkę - blaszkę trzymającą klocki, która przeważnie jest w niższych grupach, a tu spodziewałbym się samej śrubki, jednak chyba nie ma gwintu, a zatyczka trzyma bolec - gdyby był gwint, to zatyczka byłaby zbędna.
    • Shockblaze R9 Elite 27,5 "
      Przez: filipog44 · 17.06.2024
      Bardzo fajna i ładna maszyna  Podoba mi się też malowanie ramy.  Reba jeszcze z jasnymi goleniami, o ile dobrze pamiętam, ta anoda była wyjątkowo trwała  
    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: filipog44 · 17.06.2024
      Dziękuję za komentarz i miłe słowa! Element przy główce ramy to przelotka przewodu hamulcowego, zdjęcie robiłem tuż po wyjęciu roweru z kartonu, widocznie w fabryce ją przeoczyli, aktualnie jest już wykorzystana, przełożyłem przez nią przewód, aby był na swoim miejscu Odnośnie zatyczki tylnego hamulca - nie jestem pewien, którą zatyczkę masz na myśli? Czy chodzi o śrubę odpowietrzającą z nałożonym kapturkiem, czy o coś innego?  Waga również mi odpowiada, co prawda producent dekl
×
×
  • Dodaj nową pozycję...