Skocz do zawartości
Specialized Enduro Pro Carbon 650b
Przez Qbek84, 13.03.2017
  • 5 400 wyświetleń
  • 11 komentarzy
  • Kolor czerwony/jasnoniebieski
  • Rocznik 2017
  • Waga --
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Rower na bazie nowej ramy otrzymanej w ramach gwarancji. Większość części pochodzi z poprzedniego Enduro.

Komentarze



ciekaw jestem czy jak masz łańcuch na największej koronce kasety i zakręcisz w tył to ci on spada na mniejszą tzw "backpedaling chain drop"

 

a tak ogólnie to fajny rowerek i obiecuje wiele fanu :-)

Odnośnik do komentarza

Spada... i jest to upierdliwe. Jak miałem napęd 1x10 z kasetą 11-36 rozszerzoną o zębatkę 42T to nie było takiego problemu. Owszem - zdarzyło się, że spadł, ale dopiero po kilku energicznych obrotach. Natomiast przy tym napędzie 1x11 i kasecie 11-46 wystarczy, że zrobię 1/2 obrotu korbą i już zlatuje o dwie zębatki w dół :(

 

A co do roweru - lubię takie żywe kolory i bardzo się ucieszyłem, że w takim malowaniu przyszła rama. Minusem na pewno jest to, że trudno przejechać niezauważonym...

Odnośnik do komentarza

Jak byś porównał 1x10 (11-42) i 1x11 (1x46) ?? czy zmieniałeś przednią zębatkę w korbie ?? Nie brakuje przełożeń na zjazdach ??

Odnośnik do komentarza

Zarówno na 10s jak 11s jeżdżę na owalnej zębatce 30T. W porównaniu do 1x10:

- kaseta jest cięższa - waży prawie pół kilo, a dokładnie 480g, podczas gdy zestaw CS-M771 36T + HCC 42T ważył 400g

- łańcuch spada z dwóch największych zębatek przy wykonaniu już 1/2 obrotu korbą do tyłu

 

Zdecydowałem się przejść na 11s, bo pojawiły się kasety o największej zębatce 46T i akurat trafił się kupiec na manetkę 10s. Gdyby nie było takich kaset zostałbym przy 10s, bo jak widać po minusach nie byłoby sensu pchać się w 11s.

Moje "endurowanie" polega na przemierzaniu szlaków - nie ścigam się w zawodach i nie latam po bikeparkach. Z tego względu bardziej potrzebuję miększych przełożeń. Prędkość w dół zapewnia mi w wystarczającym stopniu grawitacja. Jedynie przy stromych zjazdach asfaltowo-szutrowych powyżej 40km/h brakuje już biegu... jednak takie zjazdy omijam. Przy dojazdach z domu do szlaku lub odwrotnie, po w miarę płaskim terenie jeżdżę w okolicach 20-25km/h i używam najczęściej 30/13 lub 30/15. 30/11 wrzucam jak mi się nie chce szybko kręcić, albo energia rozpiera i chcę polecieć w okolicach 30km/h.

Kusi mnie napęd SRAM Eagle 12s - lekka kaseta 11-50T z owalem 32T - zakres idealny dla mnie i nie spada przy kręceniu do tyłu, ale to sporo kosztuje.

Odnośnik do komentarza

Jaką przerzutke miałeś w 1x10 ?? Czy Deore XT RD-M786 obsłuży 11-42 ?? Kusi mnie zakup od Ciebie tego kompletu aby przerobić 1x10. Jest to najtańsza opcja. Tylko boję się, ze będzie mi brakowało przełożeń na płaskim i w dół na 30 z przodu. Myslałem o 32/34, lecz wówczas brakowało będzie na podjazdach na 42 i 46 od 11rz by było lepiej.

Odnośnik do komentarza

W 1x10 używałem dwóch przerzutek:

- SRAM X9 Type 2 ze średnim wózkiem (dedykowana do napędu 10-cio rzędowego)

- i obecnie używanej Shimano RD-M8000 GS - bez problemu i elegancko działała z manetką 10s SL-M780

 

Z tego co czytałem przerzutka RD-M786 kiepsko sobie radzi z zębatką 42T - za duża rozpiętość kasety i jak wyregulujesz górę, to będą problemy z działaniem dołu.

Odnośnik do komentarza

Fabrycznie zestrojony jest bardzo miękko. Właściwie nie wiele potrzeba by wykorzystać cały skok - mnie odpowiada taka kanapa. Z tego co czytałem można go stuningować przez dolanie oleju/włożenie opasek by był bardziej twardy. Jeżeli chodzi o trzy-pozycyjne pokrętło PROPEDAL/MEDIUM/SOFT, to testując na sucho ma się wrażenie, że nie ma żadnej różnicy. Natomiast w terenie wyczuwam, że mam dźwignię ustawioną nieadekwatnie do kierunku, w którym jadę. Pracą porównałbym go do Monarch Plus RC3 DebonAir z poprzedniego Enduro. Jakością wykonania i działania wszelkich pokręteł bije posiadane przez mnie Monarchy i FOX Float CTD. Minusem są koszty serwisu - u oficjalnego dystrybutora na PL, wychodzi dwa razy więcej niż np. u Wicha Float X2 czy Vivid.

Odnośnik do komentarza

Fajna maszyna! Tez bralem go pod uwage jak szukalem roweru, ale trafilo sie cos innego. Mozna wiedziec co sie dzialo z rama, ze w ramach gwarancji dostales nowa? B)

Odnośnik do komentarza



IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Antidote Woodsprite
      Przez: Aro666 · 15.07.2024
      Pozdro i zazdro za razem he he... Zawsze mnie ciągnęło do Antidote. Oni to potrafią w ramy. A i miejsce na bidon się znalazło...
    • Rockrider Race 700
      Przez: pecio · 15.07.2024
      Mam słabość do " blondynek" . Ta ze smakiem złożona.😁
    • Romet Boreas 2 GRX by Peper
      Przez: PeperPL · 09.07.2024
      Minął rok posiadania tego gravela. W zasadzie na tą chwilę nie mam mu nic do zarzucenia.  Jedyne co to zastanawiam się z powrotem na naprostowaniu siodełka bo jest lekko w dół pochylone, i tak przy dłuższych dystansach du***o czuć. W ostatnich miesiącach coraz słabiej działał przedni hamulec. Teraz nie hamuje prawie wcale.  Oddaje na warsztat żeby odpowietrzyli i uzupełnili płyn hamulcowy. Sam na razie za to nie chcę się brać. Poza tym jeździ, skręca, wygląda bardzo dobrze (jak dla mnie  )
    • Shimano Alivio Cato
      Przez: KrissDeValnor · 27.06.2024
      Jak się nie da jeździć, to lepiej kupić nowy, albo używany, ale z bardziej przyjazną geometrią - ta rama ma odwrotny sloping...
    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: filipog44 · 26.06.2024
      Dzięki  
    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: Cobra142 · 26.06.2024
      Piękny rower, widać codzienne napracowanie w utrzymaniu czystości
    • Canyon Grand Canyon 7
      Przez: meitner99 · 22.06.2024
      @Ekba Po za jego masą nie widzę innych minusów, no może jeszcze przydała by się manetka do blokady widelca. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
    • Radon Jealous AL 10.0
      Przez: filipog44 · 19.06.2024
      Zgadza się  Być może to takie dodatkowe zabezpieczenie, tak samo miałem w poprzednich hamulcach, Shimano SLX M7000
×
×
  • Dodaj nową pozycję...