Skocz do zawartości
Fixed Warsaw Gravel
Przez BiriaBiria, 07.05.2024
  • 0 wyświetleń
  • 2 komentarzy
  • Kolor Stalowy
  • Rocznik 2024
  • Waga 14
  • Jednostka wagi kg
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Rower złożony na ramie Warsow Fixed Gravel ("Polski Marin 4c" z stali HI-Ten). Dlaczego? Szukałem ramy stalowej, ale o dość nowoczesnej geometrii, która może się nadawać do bikepackingu i jest wygodna na dłuższe wypady. Wybór jest mocno ograniczony w kwocie do 1000zł, więc zaryzykowałem i nabyłem tą ramę. Jako że to eksperyment, tania rama z taniej stali to nie bawiłem się w koszty lakierowania, po prostu zabezpieczyłem ramę r-stopem, a później pomalowałem bezbarwnym sprayem matowym 2k (nie usuwając powierzchownego nalotu rudej, co mi się podoba).

    Eksperyment wyszedł pomyślnie, jeździ się bardzo dobrze. Tylna piasta XT jest cicha i odpowiednio serwisowana będzie niezawodna. Podróbka Surly Corner Bar (ALU) też spisuje się świetnie, kokpit jest wygodny, a manetka XT idealnie się tam wpasowuje i zmiana biegów to przyjemność. Zaciski hamulcowe znane, klamki M739 stare ale nowe (NOS) działają bardzo dobrze, ale muszę jeszcze poregulować, bo może być lepiej (to moje pierwsze hamulce mechaniczne). Rama w takim układzie dobrze amortyzuje nierówności, choć siodło do wymiany, za twarde, tym bardziej na dłuższe wypady.

    Z minusów:

    1) Przód na obecnym amorze stoi wyżej niż powinien, ale sag jest spory więc podczas jazdy mam może z 4cm skoku. Uginacz zostanie wymieniony na amortyzator RS Paragon Gold z zmniejszonym skokiem do 50mm. Pomimo wysoko umieszczonej główki ramy, można podjeżdżać strome górki z korzeniami itd. Choć wiadomo, że ten rower nie do tego służy ;) Zjazdy z stromych górek też spoko. Myślę że po wymianie amora będzie lepiej.

    2) Na tej ramie, przerzutka XT z średnim wózkiem nie ogarnia największej koronki niestety (51z), nawet z przedłużką haka. Także pozostaje mi jeździć z jednym przełożeniem mniej, lub wymienić kasetę na np. 11-46 i tak zrobię zapewne. Po za tym wszystkie przełożenia działają jak należy.

    3) Rama ma mało mocowań pod szpeje więc trzeba będzie kombinować, nic strasznego ale jednak.

    4) Podróbka kierownicy Surly ma niepotrzebnie zbyt długie chwyty, o jakieś 3 cm dłuższe niż oryginał. Trzeba je przyciąć.

    Piasta przód to DT Swiss 350 centerlock z adapterem DT pod 6 śrób.
    Piasta tył to XT m756
    Obręcze DT Swiss 533d 32
    Szprychy i nyple DT 2.0
    Przerzutka XT 1x11 M8000 + manetka M8000 (śerdni wózek z przedłużka haka)
    Korba XT m770
    Kaseta Shimano 5100 11-51
    Kiera chińczyk ALU na wzór Surly Corner Bar
    Zaciski hamulcowe Avoid BB7 mnt
    Tarcze Avid 180mm (P+T)
    Klamki XT m739
    Opony WTB Raddler 700x45c
    Stery FSA Orbit na maszynowych
    Łańcuch KMC 11rz
    Amortyzator to stary Suntour NRX D 65mm skoku (ale czeka już na montaż nowy RS Paragon Gold, skok będzie zmniejszony do 50mm)
    Sztyca UNO
    Siodło Syncros Belcarra (będzie wymiana na coś wygodniejszego)
    Linki i pancerze Jagwire + Shimano




  • +1 pomógł 1

Komentarze

rambolbambol

Napisano

Ten rower przemawia do mnie. Jest surowo piękny.

BiriaBiria

Napisano

W dniu 26.05.2024 o 14:25, rambolbambol napisał:

Ten rower przemawia do mnie. Jest surowo piękny.

☺️



IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Scott MX4 Voltage
      Przez: dragonek · 22.06.2025
      To właśnie też był mój pierwszy "dorosły" rower, który teraz stał się moim jedynym W ogóle kilka MX-ów widziałem wciąż na ulicach, więc stare Scotty wciąż są na chodzie.
    • Scott MX4 Voltage
      Przez: thorcik · 21.06.2025
      Aż się łezka w oku kręci, Voltage MX1 (z tegoż samego rocznika) to był mój pierwszy "dorosły" rower
    • Cube reaction Pro
      Przez: KrissDeValnor · 20.06.2025
      Od sprzedaży jest giełda... Jeżeli to jest 19", to raczej za duży na 175 cm - no chyba, że po bułki 
    • Scott MX4 Voltage
      Przez: dragonek · 20.06.2025
      Wymiana amortyzatora "no name" 63mm na 130mm Duro. Czy to może tak finalnie wyglądać? Luzów w sterach nie ma. Dolna bieżnia/adapter/reduktor, założona, ale nowy amortyzator, ma jeszcze jakby dodatkowy pierścień na samym dole. Poprzednia rama (Dragstar 14" z 2005) miała ramę taperowaną, stąd może ta różnica.  
    • GT Avalanche Comp 29
      Przez: Qbek84 · 27.05.2025
      Według mnie jest bardzo uniwersalny zestaw. Miałem okazję przejechać się czerwonym szlakiem do Buczkowic od momentu (Siodło) kiedy robi się takim singlem w lesie. Dzień czy dwa wcześniej mocno padało więc było jeszcze wilgotno - świetnie się te opony spisywały - Forekaster bardzo dobrze trzyma linię. Rekon na tyle w porównaniu do poprzedniego Ardenta posiada boczne klocki dzięki czemu trzyma się w zakrętach i tył nie ma tendencji do uślizgu. 
    • GT Avalanche Comp 29
      Przez: olo850 · 12.05.2025
      To jest nowy Forekaster? Jak oceniasz zestaw tych opon pod względem szybkości/dzielności terenowej? 
    • Rockrider Race 700
      Przez: KSikorski · 08.05.2025
      Blondynka zyskała formę ostateczną. Waga "katalogowa", bez pedałów - 10,9kg.
    • Romet Boreas 2 GRX by Peper
      Przez: PeperPL · 05.05.2025
      Tegoroczny wypad pod namioty w takim zestawieniu. 2 dni 150km, idealnie może nie jest, ale zmieszczone co trzeba i tobołki dały rady, nic nie dyndało za nadto, nic się nie urwało, wszystko dojechało. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...