Skocz do zawartości
R&P PAWLAK Polski Związek Kolarski
Przez tomekfm, 12.06.2013
  • 4 574 wyświetleń
  • 4 komentarzy
  • Kolor Czerwony PZKol
  • Rocznik 2003
  • Waga 11900
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Rower kupiłem 06.06.2013r. na allegro, zanim przyszedł spytałem sprzedawcę o historię roweru, oto odpowiedź (wklejona, tak jak dostałem):<br />"witam.<br />ok. mam chwile czasu to po krutcce streszcze historię tego roweru.<br />nie pochodzi z wystawki czy złomu .dostałem ramę z osprzętem od byłego burmistrza naszej gminy który naście lat temu z powodzeniem i sukcesami prowadził grupę kolarską młodzików, z której pochodzilo kilku juniorów , którzy ścigali się w mistrzostwach polski. JAN PAWLAK kolarz z dawnych lat do dzis prowadzi sklep z sprzętem kolarskim i w tamtych czasach osprzętowiał kompleksowo tą grupę kolarską.cały rower jest w stanie dobrym sam wymieniłbym w nim osłonki linek hamulców nasmarował bym przednie łożyska steru kierownicy i można śmigać jeszcze pare lat. a zapomniałbym koła dokupiłem na allegro dlatego wymieniłbym na nowszej generacji można już za 130 zl kupić komplet nowy na aukcjach."<br />Rower przyszedł, z odkręconym przednim kołem i kierownicą z mostkiem, poskładałem, hamulce nie chwytały, podciągnąłem wszystkie linki wyregulowałem i hamulce i przerzutki, napompowałem koła i przejechałem się parę metrów, słychać stery i piasty (sprzedawca wspomniał) + korony ósemkują i łańcuch jest zadługi, poza tym ładnie. Zacząłem od koron, zdjąłem korbę idealnie prosta (nawet zębatki w dobrym stanie), założyłem inaczej i już wiem krzywa oś suportu! No to jedziemy dalej, ściągam koła, odkręcam wolnobieg (też w bardzo dobrym stanie zębatki) i wyczyściłem piasty, potem stery, założyłem koła, wycentrowałem i zacząłem ustawiać hamulce, tył ustawiony perfekcyjnie, przód coś nie chce wracać trze na pancerzu. Pancerz miałem w domu, to myślę wymienię, zacząłem zdejmować owijkę (linka leci pod nią), ale przy 3 warstwie wymiękłem (mój poprzecznik miał chyba zboczenie na tym punkcie i tylko zakładał następne owijki, nie zdejmując poprzednich), już wiem skąd obecne są takie długie, trudno z przodu będę miał spowalniacz, tył hamuje dobrze. Na razie czekam na suport i skuwacz od kolegi (mój poległ z miesiąc temu) oraz muszę kopnąć się po jakąś śrubkę z nakrętką i podkładką, bo ta trzymająca linkę zjechała przy setnej próbie zrobienia czegoś z przodem, zobaczymy jak się będzie jeździł ;)<br /><br />Suport przyszedł, założyłem nowy, skróciłem łańcuch i kupiłem jakąś zastępczą śrubkę do hamulca. Hamulec jednak nie ruszył, muszę wymienić pancerz bo coś w nim haczy. Korba okazała się krzywa, by dowiedzieć się coś więcej na ten temat podjechałem do serwisu, gdzie dowiedziałem się, że należy wymienić całą korbę, koła i hamulce (w sumie dowiedziałem się tylko tym ostatnim bo o reszcie wiedziałem), a wszystko inne jest OK i można jeździć ;)<br /><br />Zacząłem szukać części, dzięki użytkownikowi Krzysiek22 udało mi się dostać potrzebne części za niewielkie pieniądze, zainwestowałem jeszcze w owijkę no i nowe oponki. Poskładałem wszystko do kupy, podniosłem kierownice ciutkę wyżej, ale bicie w korbie nawet po zmianie korby i supportu jest dalej, ale chyba mam pewien patent, pożyjemy, zobaczymy ;)<br /><br />21 I 2014 wymiana siodła z WADER ATB czerwone (348g) na jakieś tanie czerwone z allegro, 121g do mniej! + Szukam jakiejś korby i suportu, waham się czy robić rower w shimano 6400 czy 5500.<br /><br />1 IV 2014- przyszła korba Shimano Ultegra FC-6500, po wrzuceniu do niej blatów z FC-S125 waga obu korb 642g, chyba nie jest źle, czekamy aż przyjdzie suport ;) <br /> Ech... dawno nie aktualizowałem, więc wrócę pamięcią wstecz tyle, ile dam radę: <br /> 2014r. zamontowałem suport i korbę i trochę się pojeździło
    <br />2015r: nie przypominam sobie żadnych zmian, były tylko plany. <br /> 2016r: zamontowałem siodełko Vertu CCRV-S <br /> 2017r. był plan zmiany kokpitu, ale skończyło się na... zmianie kół na Mavic Ksyrium Elite. Jednak pod koniec sezonu udało się wymienić kokpit <br /> 2018r.: Nie było zbyt wiele czasu :( <br /> 2019r. Zakupiłem nowe części, postaram się aktualizować na bieżąco^^

Komentarze

Fajny to on dopiero od dzisiaj jest, jak będę miał chwilę, to fotke wrzuce, bo teraz to dopiero jak szosa wygląda ;)

Odnośnik do komentarza

Bardzo podoba mi się ten rowerek. Mógłbym zapytać ile w sumie za niego dałeś? Tak mniej więcej.

Odnośnik do komentarza

Za rowerek dałem 500zł (pierwsze zdjęcie jest w takim stanie jak go kupiłem) a przy doprowadzeniu go do stanu ze zdjęć to jakieś 400zł dopłaty do części, ale zamierzam, jeszcze w niego dużo doinwestować, bo chce postawić go na osprzęcie Shimano Ultegra 6500 i mam nadzieje, że w przyszłym roku zakończę remont.

Odnośnik do komentarza


IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Rondo Ruut AL2
      Przez: Eathan · 15.05.2024
      Rower ma swój wątek na forum, w którym regularnie opisuje modyfikacje oraz swoje odczucia.    Kilka nowych fotek z siodłem i oponami. Są też prześwity w ramie z oponami 700x45C. 
    • Antidote Woodsprite
      Przez: NerfMe · 09.05.2024
      Zacny, gratuluje zakupu.
    • Antidote Woodsprite
      Przez: KrzysiekCH · 08.05.2024
      @Brombosz Antidote rekomenduje EXT Storie pod tą ramę, bo dobrze pasuje do charakterystyki zawieszenia. Więc nie chciałem już aż tak ryzykować i brać coś kompletnie w ciemno. Z drugiej strony recenzje Storii są w przeważającej części bardzo pozytywne i EXT jako firma też jest ciekawa – quasi manufaktura we Włoszech. Ohlins bardzo dużo osób jeździ, więc nic specjalnego 🙂, DVO robi w Chinach (co oczywiście nie jest niczym złym, ale jak mam opcje „lokalnej” produkcji to wolałem coś „pod ręką”, mam
    • Antidote Woodsprite
      Przez: Brombosz · 08.05.2024
      Ja wykorzystam moment, bo zawsze chciałem o to zapytać kogoś kto kupuje rower z takim zawieszeniem. @KrzysiekCH Dlaczego właśnie EXT, a nie np. BOS, DVO, Ohlins czy inna jakaś egzotyka? Co kierowało tym wyborem? Bo to, że FOX i RS się znudziły, potrafię sobie wyobrazić.  
    • Antidote Woodsprite
      Przez: KrzysiekCH · 07.05.2024
      Tak, każda część jest taka jaką wybrałem. Generale założenie było zbudować lekką trailówkę, wyszło jak wyszło... 😉 Nie chciałem zwieszenia foxa czy RS gdyż chciałem spróbować czegoś nowego. Padło na EXT - na sprężynie z tyłu więc dlatego ma 14kg, na foxie 34 i trailowym damperze byłyby o kilo lżejszy. Wykonanie ramy idealne, chciałem tym razem czarny rower więc zostawiłem carbon raw. Co do właściwości jezdnych - to zawsze subiektywna ocena - generalnie, porównując do mojego all mountain (Evil of
    • Antidote Woodsprite
      Przez: olo850 · 07.05.2024
      Ładny rower i oryginalny. Specyfikacja pod zamówienie? Jak jeździ w porównaniu do innych? Ty masz szerokie odniesienie to napisz coś więcej jeżeli możesz.
    • Canyon Grand Canyon 7
      Przez: Ekba · 16.04.2024
      Zadowolony z roweru?
    • Centurion Backfire LRS Hydro
      Przez: MrJ · 26.03.2024
      Na pewno inaczej niż większość konstrukcji
×
×
  • Dodaj nową pozycję...