Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @chudzinki , ja to wiem, ale akurat w moim nietypowym przypadku problemem jest wysokość. Stąd ten temat. Szerokość mam podaną w katalogu producenta, to nie jest wiedza tajemna.
  3. Niebieski z Mogielicy to w sumie szeroka droga poza z 300 metrami górnego odcinka, którym relatywnie jedzie się wolno. Nie ma tu gdzie przetestować kół i nie ma też czego nie ogarniać. Można to zrobić jak już w drugą stronę na początku szybszego żółtego względnie nawet sąsiedni zielony.
  4. @Piottro1 Obawiam się, że to był kontakt poprzez jakiś formularz na stronie Treka, którego w tej chwili może już w ogóle nie być (ach te cięcia kosztów w korporacjach 🙂). Odpowiedź dostałem z imiennego maila pracownika, który może nawet już nie pracować, - w każdym razie wówczas to był Mariusz_Gadziemski[małpa]trekbikes.com...
  5. Na tym, że jest bardzo trudno to ustawić plus przy bardzo mocnym hamowaniu potrafią wibrować. Ponoć lipa to dedykowany do nich set tarcz, które też mało nie kosztują.
  6. A pytałeś w samym PZU, bo Twoja interpretacja jest tylko jedną z możliwych. Postanowienia dodatkowe do OWU są precyzyjne: 4) w § 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu: „4. W razie kradzieży z włamaniem PZU SA ponosi odpowiedzialność gdy rower: 1) został przypięty w stabilny sposób do nieruchomego obiektu np. stojaka rowerowego, za pomocą zabezpieczenia przeciwkradzieżowego określonego w Tabeli nr 1 (zabezpieczeń przeciwkradzieżowych określonych w zależności od wartości roweru) albo 2) jest przechowywany w: a) domu jednorodzinnym, lokalu mieszkalnym, którego drzwi zewnętrzne są zamykane co najmniej na jeden zamek wielozastawkowy albo b) budynku niemieszkalnym przeznaczonym do wyłącznego użytku ubezpieczonego tj: w pomieszczeniu gospodarczym, pomieszczeniu garażowym, którego drzwi zewnętrzne są zamykane co najmniej na jedną kłódkę wielozastawkową; za równorzędne zamknięcie uznaje się także elektroniczny system zamykania; c) pomieszczeniu gospodarczym ogólnie dostępnym np. wózkarni, jeżeli to pomieszczenie jest zamykane co najmniej na jedną kłódkę wielozastawkową, a rower był przytwierdzony na stałe do trwałego elementu np. ściany, wieszaka rowerowego; d) pojeździe samochodowym lub bagażniku przymocowanym do pojazdu samochodowego”. Kluczowy jest spójnik albo . Moim zdaniem rower pozostawiony np. w hali garażu wielostanowiskowego, gdzie są stojaki na rowery, które pozwalają na trwałe przypięcie roweru, jest chroniony tym ubezpieczeniem. Zwróć też uwagę, że użycie spójnika albo powoduje, że w sytuacji z podpunktu 1. rower musi być przypięty zabezpieczeniem antykradzieżowym określonym przez PZU, a w sytuacjach z podpunktu 2. nie musi (w zamykanym domu, mieszkaniu i pomieszczeniach niemieszkalnych, do których masz dostęp tylko Ty - w ogóle nie musi być przypięty, a w zamykanych pomieszczeniach, do których mają dostęp też inne osoby musi być przypięty, tylko już nie ma wymogu zabezpieczenia zgodnego z tabelą PZU. To zresztą wydaje się mieć sens, bo czym się różni Twój garaż wielostanowiskowy, od np. garażu podziemnego w centrum handlowym, do którego pojechałeś rowerem i przypiąłeś go do stojaka w tym garażu... To ubezpieczenie (PZU) poza CUK sprzedaje także https://pewnienarower.pl/ Inna sprawa, że to ubezpieczenie ma inne, fatalne zapisy o utracie wartości. Dla roweru starszego niż rok kwota gwarancyjna to 80% deklarowanej wartości roweru (od której płacisz składkę), starszego niż dwa lata już tylko 65%, a trzy lata 50%. Jeżeli rower jest starszy niż 4 lata, to w ogóle nie wykupisz tego ubezpieczenia.
  7. @miki11, @chrismel podesłał Ci fajną stronkę. Teraz sprawdź ile opon w Twoim rozmiarze, do Twojego zastosowania, zmierzonych przy Twojej szerokości obręczy i podobnym ciśnieniu do Twojego jest uwzględnione w pomiarach... Jedna czy więcej? Podtrzymuję swoje zdanie. Coś jeszcze dopowiem - znikoma ilość osób mierzy wysokości, bo w 99,99% problemem w ramie jest szerokość. Ja również mam kilka zapisków, ale tylko szerokości...
  8. Koła czy opony? Bo dobre koła podwoją wartość roweru A jak opony to kup Race Kingi, jak chcesz zaszaleć to wersję ProTection, i ciesz się jazdą.
  9. @chrismel, o coś takiego dokładnie mi szło. Wielkie dzięki!
  10. Jeszcze nie. Chcę jechać do sklepu osobiście i jeszcze przymierzyć na żywo a to dopiero po majówce.
  11. "..... No albo jesteś miękki i delikatny, albo nie. Na mnie przestało to robic jakiekokolwiek wrażenie. ....." @leon7877 do czasu, do czasu. Pogadamy jak stuknie sześć dyszek na karku, a ty będziesz ucierany w takich " nie robiących wrażenia " warunkach. Wierz mi, to bohaterstwo za młodego siuśka potem ładnie wychodzi.
  12. Witam Szanowne Grono. Przyszedł czas na zmiane mojego górala Kellys'a. Troche boli mnie, że szosowcy wyprzedzają mnie bez wysiłku 😂 Sam utrzymuje na nim tempo ok. 20km\h. Wydaje mi się, że na szosie mógłbym jechać nieco szybciej Jest tu sporo doświadczonych osób dlatego pomimo iż sam zrobiłem wstepny research dalej nie wiadomo co kupić. Budżet 3-3,5k (4k to juz absolutne maksium) oferty najlepiej z ratami 0% bylyby mile widziane. Zdaje sobie sprawę, że w tym budżecie trzeba iść na pewne ustępstwa. Dlatego moje główne pytanie brzmi. Lepiej wziąć lepszy osprzet ale z hamulcami szczekowymi czy szukać słabszego osprzętu i mechaniczne hamulce. Sam mam 184cm wzrostu aktualna waga 71kg. Przekrok 83cm. Chciałbym korbe 50/34 i kasete 34/11 (boje sie ze 28/11 braknie mi przełożen) wolalbym miec nieco miększe przełożenia (ale wiadomo dobra oferta potrafi skusić). Dodam, że pozycja nie ma dla mnie znaczenia (sportowa, komfortowa) jestem dość aktywny więc ciało samo sie przestawi. Jeżdze w 95% asfaltem więc dla 5% raczej nie warto szukać gravela. Chyba, że jakis ciekawy model Endurace. Sam znalazłem takie rowery: https://www.olx.pl/d/oferta/giant-szosowy-szosa-CID767-IDJF9oT.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-sensa-giulia-g2-full-carbon-pelna-ultegra-r-55-177-188-CID767-IDYXrdR.html https://www.olx.pl/d/oferta/trek-domane-alr-4-szosa-54cm-okazja-CID767-IDZAV6b.html https://kupszose.pl/produkt/trek-domane-23-5/ https://kupszose.pl/produkt/cube-axial-race/ https://www.olx.pl/d/oferta/giant-defy-1-xl-endurance-shimano-105-dt-swiss-CID767-IDX01cP.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=6 https://www.olx.pl/d/oferta/orbea-orca-m20-carbon-2019-ultegra-mavic-zadbana-55cm-wysylka-CID767-IDXBl69.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-endurance-giant-defy-szosa-alu-carbon-disc-shimano-105-CID767-IDZUakE.html (lekko brudny ale raczej do zmycia) https://www.olx.pl/d/oferta/giant-defy-advanced-karbon-waga-8-6kg-hamulce-tarczowe-trp-11-bieg-CID767-IDZTKK3.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=10 Prosiłbym was o opinie. Na co zwrócić uwage gdzie szukać kompromisów. Wielkie dzieki za każda rade pomoc nawet słowa krytyki Chce sie dowiedziec jak najwięcej Pozdrawiam
  13. Znowu wpieranie czegoś co nie napisałem. Również nic nie pisałem o komforcie jaki zawieszenie daje, nie wiem co tam sobie uroiłeś. Bzdury to ty wypisujesz i już mam dość tego czepialstwa. Także zbastuj, bo moja cierpliwość ma swoje granice. Dokładnie. Ale niektórzy nie potrafią tego zrozumieć.
  14. Pewności nitk nie może dać, ale izotonik, żel energetyczny czy szot magnezowy mają szansę pomóc.
  15. Dzisiaj
  16. Rower boreas 1, napęd 1x10 sram apex Nowy łańcuch, nowa kaseta Wrzucam filmik i foto Odpięta jest linka tylnej przerzutki - zanim zrobię regulację - muszę najpierw to ogarnąć bo coś tam jest od początku źle ułożone Łańcuch tyle samo oczek co stary Kaseta sram pg 1030 10 rzedow 11-32 - ta sama co była org. tylko, że nowa. Ogólnie jak się przyjrzeć z bliska i powoli kręcić korbą to tak jakby powodem jest delikatne zachaczanie łańcucha o wyższą zębatkę - czyli tak jakby łańcuch źle "leżał" na tej kasecie. To ze jest za szeroki chyba odpada łańcuch do napędu 10s - KMC X10 czyli wszystko się zgadza. Dlaczego tak się dzieje? Co mogę zrobić? https://streamable.com/34g0xk https://ibb.co/jhwjy2g
  17. Do Sory kupujesz KMC X9.
  18. WOW !@#$%^ @Lassar71 Strasznie ciężkie . Nijutony i bateria swoje ważą . Teraz wiem czemu same grubasy na tym jeżdżą .
  19. jestem amatorem. Jezdze raz - dwa razy w tygodniu. Chciałbym wiecej ale miedzy 60 a 70 kilometrem mam mięsnie ud z waty. Nie moge stać, siedzieć , leżeć ani jechać dalej i jak jestem daleko od domu musze dzwonić po kuzyna z busem . W czasie jazdy pije tylko wode ( 1 litr na 50 km), a wyjezdzam zawsze godzinke po obiedzie. Czy jakis baton, daktyl, kanapka, izotonik czy banan sprawi ze dam rade jechać dalej? Moze nawet 100 km by się udało? Dodam ze waga 108 wzrost 190 i 48 lat
  20. To nie jest mania w Polsce. Mógłbym zapytać skąd tam mania na rowery z biegami w piaście tam. Konserwacja raz na kilka lat powiadasz. Piszesz to z perspektywy użytkownika (więc jednostkowo) czy usługodawcy (serwisu/serwisanta)? Bo z mojej perspektywy serwisanta konserwacja raz na kilka lat kończy się wymianą całej piasty. Ludzie nie serwisują takich rozwiązań a po ratunek przychodzą dopiero jak już jest po ptokach. Czytaj: w środku jest rude guano. Dlaczego biegi zewnętrzne to jest to? Wymieniasz sam dętki w oponach kół z piastami wielobiegowymi? Ja owszem. Wymiana flaka w kole z biegami zewnętrznymi to 5 minut. W kole z wewnętrznymi - krotnie dłużej. W kole z zewnętrznymi wyciagasz oś przelotową lub odpinasz zamykacz i koło masz luzem. Zrób to tak szybko i tak łatwo w kole które podpięte jest do roweru z pełną osłoną łańcucha. Dlaczego rowery bez górnej rury nie są takie git? Bo cierpią na upośledzoną sztywność ramy. Żeby taka konstrukcja nie pływała to rama musi mieć masywną dolną rurę. A do tego wszystkie inne też muszą być pancerniejsze, a to podnosi wagę całości. Piszę z doświadczenia ogarniania takich rowerów i ich sprzedawania. To się toczy, nie jeździ. Pojeździłem trochę na miejskich unisexach - dopóki turlasz się a nie jedziesz - ujdzie. Ale jak zechcę przyciesnąć choć odrobinę - jajco. Tego typu taczki z reguły mają bardzo wyluzowaną wyprostowaną pozycję dla jadącego która kosmicznie upośledza efektywność pedałowania. Szukasz bardzo "tunelowego" roweru a Polska to kraj w którym taka wąska specjalizacja nie jest zbyt popularna, z wielu względów.
  21. Ten kunszt jazdy zwłaszcza w peletonie zawodowym Ten kunszt jazdy na agresywnych zjazdach Tylko w pozycji wyprostowanej i góra 15 km/h I to Wam da gwarancje, że: Zatem jestem niezła piz..a , bo udaje mi się czasem jak patałach skasować klamkę, kierę, siodło, obręcz, bark, żebra xD A o szprychach nawet nie wspomnę. Ouu sh*t! Zdajesz sobie sprawę, że szprychy są z różnych stopów. Nie tylko na samej nierdzewce się robi koła Wyścigowe sztywne jak pal azji i zoptymalizowane pod osiąganie jak największych prędkości i pod bardzo dynamiczne rozegrania to szprycha której nie można zaginać,a rozciąganie? Po prostu pęka Więc jak ktoś wjedzie jakimś młotkiem bo chce sobie poukładać, to sper..li koło do tego stopnia, ze nadaje się ono do ponownego zaplotu od nowa. Dlatego koło odpręża się w w inny znajomy wszystkim zaplataczom kół sposób, albo jak u dużych producentów jak Mavic, Campagnolo, czy Formula odpowiednio programowanych maszyn.
  22. Poszukuję ubezpieczenia na rower od kradzieży. W Internecie mocno reklamują się: PZU (sprzedawane też przez CUK) Nationale Nederlanden (ING) Niestety, jeden i drugi wykluczają kradzież z pomieszczenia ogólnodostępnego niezamykanego na klucz, nawet jeśli rower jest zabezpieczony regulaminowym zapięciem. Oznacza to, że rower przypięty do elementu stałego "pod chmurką" jest objęty ochroną, a rower przypięty do stojaka w garażu wielostanowiskowym lub na klatce już nie. Czy zna ktoś może ubezpieczenie od kradzieży roweru, które obejmowałoby ochroną również takie pomieszczenia ogólnodostępne, jeśli rower byłby przypięty do elementu stałego? Mam tu na myśli np. przypięcie do stojaka w garażu wielostanowiskowym lub pomieszczenia rowerowni, które nie jest zamykane na klucz.
  23. 100% trzy razy liczyłem, na bank 118 ogniw znalazłem nawet ten łańcuch u nich: https://www.decathlon.pl/p/lancuch-rowerowy-3-8-biegowy/_/R-p-331640 Może to trzeba było skrócić przy montażu nowego roweru? Miałem też problem z kasetą Microshifta od nowości, spadały mi koronki i miałem luz na piaście taki że palec mogłem wepchać... 4x do serwisu oddawałem i twierdzili że niemożliwe dopiero za 4x mi kasete wymienili na tą ich noname. Mogło to mieć związek z źle dobranym łańcuchem, który uszkodził fabryczną kasetę? Może jakiś świeży serwisant mi się trafił i zmontował ten rower jak leci w sklepie? Tak kaseta wygląda: https://ibb.co/WF0Nt9W https://ibb.co/swfKPXh
  24. Zgadzam się. Bez samochodu można obyć się mieszkając w mieście. Ale gdzieś na wsi, mając jeszcze rodzinę to bym odradzał zdecydowanie. W mieście możesz liczyć na transport publiczny, albo w ostateczności zamówić Ubera i cię zawiozą gdzie chcesz. Ale mieszkając za miastem jak to sobie wyobrażasz? No albo jesteś miękki i delikatny, albo nie. Na mnie przestało to robic jakiekokolwiek wrażenie. No, może jedynie ta breja czy marznący deszcz, ale to dlatego że droga jest nieprzejezdna, a nie z powodu warunków jako takich. Są tacy, którzy muszą mieć warunki takie jak u siebie w pokoju jak siedzą w fotelu, ok rozumiem. Ale to już autor sam musi się zastanowić, jeżeli tak to nie ma sensu snuć takich planów, bo rower będzie możliwy tylko od czerwca do sierpnia, a i to nie zawsze to może być z kolei za ciepło albo akurat może padać. Dla mnie deszczowe warunki są bardziej upierdliwe nie dlatego że robi na mnie wrażenie deszcz (chociaz oczywiście jeśłi się da to unikam jazdy w ulewę), a dlatego że czyszczenie roweru po takiej jeździe jest upierdliwe. Co do tematu jeszcze - dużo zależy czy droga do pracy po asfalcie czy po szutrach, od tego zależy np jakie opony trzeba by brać pod uwagę. I jedna ważna rzecz, przy takiej masie koniecznie wzmocnione obręcze. Ale tak szczerze mówiąc, to czarno to widzę. Jeśli ktoś, kto przy wzroście około 180 waży prawie 115 kg, a nie są to mięśnie a po prostu nadwaga i nigdy nie jeździł ani nie uprawiał żadnego sportu to nie wiem czy to nie za dużo jak na początek. Może być tak, że kolega 2 razy pojedzie i wróci, a potem już nie rady się ruszyć następnego dnia. No, może gdyby to była mało intensywna, powolna jazda to może... i zależy jeszcze od tego jak trudna to trasa, np czy raczej płasko czy ciężke podjazdy bo masa przeszkadza najbardziej na podjazdach. Tak realnie patrząc to pewnie jazda w jedną stronę zajmie i tak ponad godzinę.
  25. Mam tylko nadzieję, że nie pod prąd...? 🤔 Dobrze, jeździj sobie, ale mało kto ma ochotę na takie przygody - wichura, ulewa, trzaskające pioruny, marznący deszcz, breja na drodze...
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...