Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Szosy z napędem 1xx bardzo żadko występują w przyrodzie, jakieś eksperymentalne albo bardzo wysoecjalizowane, profesjonalne jednostki torowe czy czasowe. Grawele z napędem 1xx raczej mają sens tylko wcwersji 1x12 bo mają wystarczająco duży zakres, żeby pogodzić i twarde i miękkie przełożenia. Te z napędami 1x11 i 1x10 musiały iść na pewne kompromisy bo przy standardowych korbach 40/42T i kasetach 11-42T jest dość twardo, na płaskopolskę o.k. ale nie na góry. Zmiękczyć można poprzez zmianę korby na mniejszą ale wtedy może brakować prędkości. Ludzie robili też kombinacje z przedłużkami haka, żeby wsadzić większą kasetę ale to niby trochę upośledza zmianę biegów. Ja mam 2x10 w grawelu i w szosie (w mtb zresztą też) więc te moje wypociny to teoria zaczerpnięta z opisu innych użytkowników, tudzież testów czy wpisów z forów
  3. Mostek można odwócić do siebie i voilà.Próbowałeś?
  4. Jeśli nie liczysz gramów, to może jakaś drutowana ? Bezdętkowe zazwyczaj są oporne, ale i na to jest patent (filmik niżej). Opony 29 i 28" mają taką samą średnicę wewnętrzną.
  5. Hmm czyli próbować ewentualnie wrócić do podstawowego rozwiązania. Obejrzę dokładnie inne widły albo przymierzę w świetle słonecznym na weekend. Wiem że rama jest jaka jest, coś próbuję z nią zrobić użytecznego. Bazowo to miało wąską kierę i nie było planowane na kogoś 180cm (bardziej 160cm) Tytanowej ramy nie wydłużę, ale np ktoś mi podsunął rozwiązanie połowiczne czyli inne korby 165mm albo 170mm. Też to rozważę, z tym że nie mam takich podzespołów na stanie. Wyślę fotki później z innymi widelcami tylko trochę rozkręcania mnie przez to czeka.
  6. Dobra dobra, mrugnij dwa razy, jeżeli ktoś Ci grozi. U mnie też kiera z backsweepem 12 (tyle, że z dużym wzniosem), a mostek 33mm już do mnie jedzie. Także jedyna różnica to wysokość siodła, która na stojąco jest bez znaczenia. Także szacun, gibki Waszmość najwyraźniej No i nie bawiłem się jeszcze długością ogona! Kurcze, no niby sztywniak to krok wstecz, a tyle radości, że głowa mała. Ja to mam wątpliwości czy w ogóle na nim jeździłeś, bo rama miała 1 (słownie: jeden) odprysk, a poza tym żadnych śladów używania! Ja po 25km zostawiłem więcej, niż Ty po całym okresie użytkowania 🙃
  7. Też chciał bym wiedzieć co to będzie się działo na rynku myślę, że jednak wiele się nie zmieni. Pewnie ktoś splajtuje, ale ktoś iny otworzy nowy biznes. Polska to duży kraj, Kraków to spore miasta, jedna firma póki co nie jest w stanie zmonopolizować rynku. Sklepy rowerowe upadają i bez CR w sąsiedztwie...i stacjonarne i online...patrz ROWEROWY.COM....podniesie się jeszcze Bikestacja tez kilka lat temu miała ogromne problemy ale jakoś przetrwała. A z allegrowym SMART to jest majstersztyk co to korpo zrobiło. Ludzie się cieszą, że darmowa wysyłka, a przecież oczywistym jest, że za wysyłkę płacą tylko jest ona wliczona w towar. Nie ma firmy kurierskiej, która by woziła towar za darmo. Trzeba jej za to zapłacić. Allegro doprowadziło do paradoksu bo nawet jeśli klient jest świadomy i zdaje sobie sprawę z tego, że ten cały SMART to jest przekręt to i tak z niego skorzysta bo czy chce czy nie chce to za niego płaci. Jeśli ma SMART i kupuje to płaci tylko za ukrytą wysyłkę Jeśli nie ma SMART i kupuje to też płaci za ukrytą wysyłkę oraz płaci za drugą wysyłkę. Majstersztyk Najwięcej jaj to jest z towarami w przedziale 38-43 zł ...otrzymywałem wiele pytań, czasami nawet zarzutów dlaczego towar kosztuje 39 jeśli od 40 zł jest SMAR...teraz chyba jest to 45 zł. No więc większość przedmiotów z tego przedziału dźwignąłem na 45 zł ..i teraz wszyscy są zadowoleni Kilka zł drożej na sztuce...ale darmowa wysyłka jest
  8. Dzisiaj
  9. Mam damper fox van r 230/65mm na rowerze Kross fr1 sign,w końcu damper się zepsuł i muszę kupić nowy ale rozmiar jest nieznany, dać ten sam na pewno nie mogę, ponieważ kiedy ten się ściska na max to rama zaczyna dotykać koło i to się odbija strasznie
  10. Sławek dorzucił jeszcze wicemistrzostwo świata i taki filmik na swoim kanale;
  11. Co do Lapierre to miałbym jakieś tam obawy/dyskomfort co do połączenia RS Judy z goleniami 30mm i rowerzysty kategorii 100kg (autor wątku)
  12. To jest na rower, czy na jakiś marsz?
  13. Witam. Od ponad pół roku posiadam swojego pierwszego gravela. Wybór padł na Kross Esker 6.0 Rival. Mam w nim opony: WTB RESOLUTE COMP 700x42C Obręcze to: WTB ST I23 Niestety zdarza się że dość często łapię kapcia. Poza tym bardzo ciężko mi się zakłada opony na obręcz. Nawet w warunkach domowych się męczę, a na trasie to jest dramat. Spodziewałem się, że po kilku założeniach nie będą sprawiać problemów - jednak nadal jest słabo. Zbliża się sezon zimowy i pewnie będę się z tym bardziej męczyć. Jeździłem wcześniej na rowerach crossowych i nigdy takiego problemu nie miałem. Chciałbym dobrać inne opony do tych obręczy, tylko nie wiem na jakie parametry zwrócić uwagę. Moje trasy są mieszane - miejskie i pozamiejskie trasy szutrowe / płytowe - 100km+. Rocznie pokonuję 5000km+ i jestem trochę sfrustrowany, że muszę wymienić opony po kilku miesiącach... Parametry na obręczach to: Aluminium Alloy ETRTO Rim Size 23-622 Inner Rim Width: 23mm Recommended Tire Section Width: 30mm-64mm 29"/700C Dobrze rozumiem, że rower posiada obręcze 29" i opony 28" przez co słabo się ją zakłada? Polecilibyście jakieś opony z wkładką antyprzebiciową, z którymi nie będę się męczyć? Co do oporów toczenia to nie ma dla mnie większego znaczenia.
  14. Będziesz zakładał w jednym czasie dwie pary spodni bo kupiłeś mało sensowny model? W mojej ocenie bez sensu (będziesz więcej czasu poświęcał na poprawianie całości niż jazdę), lepiej dokupić jedne dobre. Nie wiem też czy Northwave Arctic GTX sprawdzą się przy niskich temperaturach, podobno bardziej na włoską zimę ale to zasłyszana opinia. Niemniej co do spodni może coś znajdziesz, bywały takie Gorewear z windstopperem, możesz też szukać w biegowych modelach skoro wkładka niepotrzebna. Większy wybór w niemieckich sklepach niż polskich. Nie wiem jak z długością przy takich parametrach, na mnie L przy 187 cm wzrostu są przykrótkie.
  15. Kilka źródeł i platform, na których inni poszkodowani wymieniają swoje opinie: Trusted Shops – profil sklepu rowerowy.com https://www.trstd.com/pl-pl/reviews/rowerowy-com?sort=date 19 opinii na jedną gwiazdkę (stan na dzień 2025-10-20) YouTube - SKLEP ROWEROWY.COM CO SIĘ Z NIM DZIEJE ??? https://www.youtube.com/watch?v=z6IgflhWtB8 Wiele komentarzy wskazujących na nieprawidłowości w sklepie Artykuł „Co się dzieje z Rowerowy.com? Klienci czują się oszukani” https://4rowery.pl/co-sie-dzieje-z-rowerowy-com-klienci-czuja-sie-oszukani/ Facebook – Post z grupy „Jelenia Góra Podaj Dalej - Ciekawostki, Absurdy, Interwencje, Wypadki” https://www.facebook.com/groups/jeleniagorapodajdalej/posts/1950796808764304/ Strona internetowa poświęcona zebraniu wszystkich faktów oraz wskazówkami dla poszkodowanych (w budowie) https://rowerowycom.pl/
  16. Suport najczęściej "pyka" co pełny obrót. Sprawdziłbym: mocowanie koła tylnego - pewnie masz QR - odkręć i jeszcze raz przykręć koło. Sprawdź pedały - nie masz SPD więc będzie Ci dość trudno pedałować jedną nogą - ale może uda Ci się jeśli drugą nogą będziesz tylko delikatnie podciągał sprawdzany podciągał do góry. Sprawdź sztycę. Jeśli masz suport HT2 BSA - zobacz czy nie masz luzu na osi korby. Zobacz czy któraś szprycha nie jest wyraźnie luźniejsza w naciągu od pozostałych.
  17. ....a pamiętam jak dobry wynik na BikeMaraton w Polanicy zrobiłem kiedyś na GT na Alivio i amorze Suntour XCM i mechanicznych hamplach Tektro. Ale tak serio pod starty w górach to warto zainwestować w dobrego amora z manetką, hample i napęd. Swojego czasu decathlon miał dobrą ofertę na XC. Z tego co pamiętam bo po x latach startów mtb porzuciłem temat na rzecz szosy i gravela.
  18. Dzień dobry 🙂 Może zacznę od początku. Żona zmieniła rower na gravel i jak kiedyś ona goniła mnie na MTB(miała Cannondale, a ja jej Cube'a), tak teraz ja ją muszę gonić. Mam rower elektryczny Cannondale Trail Neo 4 rozmiar L (link poniżej) i stary rower żony Cube access race woman w rozmiarze M (ma 182 cm wzrostu, więc chyba rower trochę za mały na mnie) Sam jeżdżę elektrykiem, ale jak jeżdżę z nią, to nie będę brał elektryka, więc jeżdżę jej starym Cube'm. Cube fajnie się jeździ, fajnie siedzi ale np: po 40 km jestem zmachany, a żona w dobrej formie. Na swoim Cannondale elektrycznym często potrafię jechać dłużej i 27km/h gdzie silnik już nie pomaga. Siedzi mi się na nim idealnie. Rower marzenie, ale waga i silnik. Powoli wyrastam z elektryków. Próbowałem graveli, ale jakoś nie czuję tej pewności na tym rowerze. Najlepiej siedziało mi się na gravelu Romet NYK 3.0 SRAM, ale to gravel i nie czuję się pewnie jak na MTB. Znalazłem taki rower w fajnej cenie. Romet Monsun 3.0 lub 3.1. Osprzęt mi się wydaje, że jest spoko. Pytanie, który ma lepszy ? Czy w ogóle rower jest wart uwagi ? Na pewno bym brał ramę XL. Moje dzieci biorą udział w Poland bike marathon to może i ja kiedyś wezmę udział 😁 Czy jednak przekonać się do graveli ? Nie wiem czy pomoże, ale napiszę reach i stack dla Rometa i Cannondale. Romet reach: nie znalazłem , stack dla XL :635 Cannodnale: reach: 45.0 stack: 63.4 Mam nadzieję, że da się zrozumieć to co napisałem. W razie pytań pozostaję do dyspozycji 🙂 Najgorsze, że nie ma gdzie zobaczyć tego rometa w pobliżu Warszawy w rozmiarze XL. Linki do rowerów: Cannondale trail neo 4 Romet Monsun 3.1 Romet Monsun 3.0
  19. Pamiętaj, że miałem niżej siodełko, patrząc na Twoje foto to tak z 10cm niżej, a przy wygiętej podsiodłówce to się przekłada na większy efektywny kąt podsiodłowej, więc miałem efektywnie krótszą TT. Do tego mostek 31mm i kierownica z gięciem do tyłu 12 stopni i taką geometrią, że faktycznie przybliżała chwyty do fotela, więc wszystkie te rzeczy trochę skracały pozycję. Ale na grawele nie plujemy. Grawele są dobre, miłe i pożyteczne:) A niektóre nawet ładne. Moxie to dla mnie też był eksperyment, a dokładnie eksperyment pod tytułem "czy przy moim wzroście da się jeździć na bardzo długim rowerze". Eksperyment był udany i nie żałuję niczego:) Upewnił mnie w tym, że dzielność roweru w trudnym terenie to głównie sprawa geometrii, oraz że stylem jazdy można opanować rower za długi według powszechnych przekonań. A to taka piękna rama była...
  20. musisz koło wysunąć w widełek, żeby mieć dostęp do osi. Jak masz już linkę założoną to nie wyciągaj koła całkiem z ramy Na pieście/osi masz znaki które mają pokrywać się ze znakami na tej blaszce z prowadzeniem linki, potem bierzesz ten mały pierścień (jest luzem) "lockring'. On też ma oznaczenie (żółty punkt zdaje się), ustawiasz go tak aby pokrywał się z punktem na prowadnicy linki, jak się ustawi, to przekręcasz "lockring" w prawo (będzie czuć klik).
  21. Wygląda to na problem z geometrią ramy, więc niewiele z tym zrobisz, a kombinując z offsetem tylko zepsujesz prowadzenie roweru.
  22. Pod względem wyposażenia najlepsze opcje to: 1) Radon; 2) Stevens; 3) Lapierre; Niestety nie wiem, jakiej jakości jest rama Stevensa. Unikaj przerzutki SX, bo jest bardzo słabej jakości i możesz mieć problem ze zmuszeniem jej do poprawnej pracy. Kupowanie widelca Rock Shox Silver to też ryzyko, bo trwałą, dobrej jakości powłokę górnych goleni ma dopiero wyższa seria Gold.
  23. Ja to w ogóle nie wiem jak Ty na tym jeździłeś dla mnie jest na styk, jestem dobre 10cm wyższy, a i tak zamówiłem do niego najkrótszy mostek jaki znalazłem. Oczywiście tak jak mówisz, jak jest stromo, i nieważne czy w górę czy w dół, to jest zupełnie inna rozmowa. Te "bez sensu" to z przymrużeniem oka oczywiście, bo od kiedy to rowery muszą być racjonalne? Dla mnie to poligon doświadczalny do zrozumienia geometrii, lubię jeździć na wszystkim (poza grawelami, hatfu). No i zainspirowany od jakiegoś czasu podejściem Petera Verdone co do "forward geometry", postanowiłem wskoczyć na tego kunia i organoleptycznie przekonać się, z czym to się je. Jest kilka niedociągnięć pomiędzy Moxie a tym, o czym rozprawia Pioter, ale ja mam czas i palnik. Będę informował o przebiegu eksperymentu, może kogoś to zainteresuje. A temat doświadczenia brzmi następująco: Czy nowoczesna geometria MTB ma zastosowanie w rowerze ATB - moim zdaniem (i nie tylko moim) tak, chociaż może się okazać, że akurat nie w przypadku dyskutowanego tutaj egzemplarza. Pyrsk!
  24. Trudno mi będzie to powiedzieć bo właśnie kupiłem o rozmiar większą żeby mieć luźniejszy krój na mtb i żeby lepiej pasowała na 'cywilne' ubrania Wg producenta powinna być dopasowana ciasno jak typowa koszulka szosowa Van Rysel RCR2, ma też przypięty w środku 'chlapacz' który może sięgać jeszcze niżej (albo być dodatkową warstwą ocieplenia kiedy jest złożony).
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...