Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. KrissDeValnor

    [FAT Bike] Warto?

    @Tyfon79 Nie doczytałeś, ale to nie jest usprawiedliwienie Autor pytał o fat'a, więc dostał na ten temat odpowiedzi - proste, nie ? Kaza i Sobek zostali jednak w końcu oficjalnie odpicowani na "Specyficznych Użytkowników" - tego się trzymajmy, i za to Grawele są po prostu przereklamowane - prędzej sobie elektryka kupię, serio.
  3. Ja ostatnio kupiłem https://www.szumgum.com/torba-pod-rame-roswheel-road-rozne-rozmiary.html Są różne rozmiary, ja kupiłem 2l. Jeszcze nie testowałem, ale na pierwszy rzut oka wykonanie bardzo dobre. Jedyny minus to mocowanie na takie dość sztywne gumki, które ciężko dostać jako zapas.
  4. https://www.facebook.com/share/p/169MRcWstR/ Niewesoło 😞
  5. Bo pierwszy dzień października pozytywnie zaskoczył.
  6. Turysta05

    [Reba] z 100mm na 80mm

    @wr81 dzięki za wyjaśnienie. W takim razie cokolwiek @thetere założy, to będzie dobrze😄.
  7. Tyfon79

    [FAT Bike] Warto?

    Cóż Cię tak zabolało i było agresywne? "Specyficzni użytkownicy"? A to nie jesteś taki czy @Sobek82? Nic tu negatywnego nie było poza moją myślą, że gościowi z jakimś małym zagajnikiem za rogiem i jednym rowerem zaczynają doradzać i "naganiać" osoby co mają zupełnie inną o 180* sytuację. Kupi i jeszcze nie będzie miał gdzie go spożytkować. Gość wyjaśnił więcej i jak widać nie mam za bardzo więcej nic do dodania. Pisząc jaśniej tak ma to teraz sens. @kipciormieszkając pod Wieliczką raczej szutrowo zostają mi Niepołomicko-Bratucicko-Radłowskie klimaty. Może cały Kraków siedzi gdzieś pod Olkuszem w tym na fatach bo serio nie pamiętam kiedy to widziałem w tych rejonach. W ogóle tu jest kiepsko choćby gravelowo czego zupełnie nie ogarniam a jak tłuczesz się cały dzień i tyle ogólnie km to ciężko na dłuższą metę pewne trendy przegapić
  8. wr81

    [Reba] z 100mm na 80mm

    Sztywne widelce z axle to crown 490mm jak najbardziej istnieją. Istnieją też na pewno takie z 500 i 510mm. To po prostu widelce do współczesnych MTB 29 stosowane zamiennie za amortyzatory 100-110mm itp - rzeczywiście rzadko występują w gotowych rowerach z katalogu. Zasadne z kolei byłoby pytanie o standard osi - czy tam jest boost MTB (15x110)?
  9. wr81

    [Rama] Ramy firmy Accent

    https://allegro.pl/oferta/rower-karbonowy-xc-fuji-slm-29-2-7-17-5-jet-gray-carbon-50-gwarancja-17369766229 rower - "dawca" w Polsce za 4700PLN
  10. Turysta05

    [Reba] z 100mm na 80mm

    . Można, i można to zrobić samemu, w necie pełno filmów, ale to jest ostatnia rzecz jaką bym się przejmował. @thetere razem dyskutowaliśmy w temacie... https://www.forumrowerowe.org/topic/275836-2025-trek-wypuścił-gravela-full-suspension-checkout/?do=findComment&comment=2550364 ... czytałeś moją wymianę i jak mało istotna jest zmiana skoku? Ale tu znacznie gorzej, jaki to sztywny widelec? Jesteś pewny? Czy taki istnieje? 400mm to naprawdę Max.
  11. kipcior

    [FAT Bike] Warto?

    Ja jeszcze mogę dodać że przejechałem się fatem sztywnym, ht, fullem i e-ht. Jak nie elektryk to osobiście szukałbym sztywniaka, szczególnie jak chcesz tym zimą jeździć i najwyżej dołożył mostek Redshifta. Amor to zawsze większe koszty, a i tak na mrozie to tępo pracuje. No i zawsze to dodatkowa waga w rowerze który już z założenia jest za ciężki. Oczywiście do ostrej jazdy po górach duży balon amora nie zastąpi i nie ma się co czarować. Ale poza tym nie musi go być. Inna rzecz co się na rynku trafi, bo zwyczajnie nowych za bardzo nie ma i trzeba polować na to co jest. Nie wiem gdzie @Tyfon79 jeździsz, może nie rozglądasz się zbyt uważnie czy coś. Ja tam widzę kilkanaście fatów rocznie. Część z tego to jakieś paździerze z marketu ale prawilne też jeżdżą. Nie jest to częste zjawisko ale nie jest to jakiś niezwykły widok.
  12. kazafaza

    [FAT Bike] Warto?

    Nie zrozumiałem Twojej słabo zawoalowanej pasywnej agresji ale wiem, że każdy ma czasem gorszy dzień Nie wiem o co Ci z tym fatem skoro go nie polecałem. Jak to się ma do przeciętnego Kowalskiego? Otóż tak, żeby sobie kupił i czegoś nowego doświadczył, żeby budował jakieś doświadczenie zamiast teoretyzować lub żałować że „jednak trzeba było”. Wydaje mi się, że AT przemyślał temat i do konkretu nie dotarł - stąd pytanie na forum, gdzie dostał jakieś od nas wskazówki a od Ciebie, moim zdaniem, niedowierzanie i bagatelizowanie problemu. Dlatego się uruchomiłem, rozumiesz?
  13. Dokumosa

    [Reba] z 100mm na 80mm

    W każdym razie w przypadku reby zmiana skoku = wymiana airshaftu (strzelam 100-150zł)
  14. Jak złapiesz za wózek przerzutki i będziesz nim ruszać w tak jak łańcuch bo pociągnie przy zmianie przełożenia to też będzie piszczeć?
  15. Powitoł Lakieru do paznokci nie ruszyło więc laku fabrycznego też nie powinno Patyczek do uszu i punktowo pykpykpyk. Inna inszość, że przed rdzą też tak średnio zabezpieczy. edyta - to ciekawe: https://youtu.be/UkvtA5A8-bo
  16. Potwierdzam, XR331 gną się od samego patrzenia.
  17. 100 mm będzie OK po ugięciu, czyli podczas jazdy, a że będzie wyższy na postoju, no cóż - amortyzatory tak mają Chyba, że mierzyłeś po ugięciu.
  18. Mam na kierownicę torbę Restrap - świetna rzecz, założyłem i już tak została.
  19. @grissleyPodoba mi się twój projekt. Fajna i przemyślana maszyna. Jak na 8 dni to wcale nie wygląda na dużo bagażu. A jeśli chodzi o ramę to zastanów się nad przesuwnymi hakami. Odpowiednio wyprofilowane widełki tylne i jak cię najdzie ochota to będziesz mógł odsunąć trochę koło i dać szerszą oponę. Twój widelec na pewno przyjmie szerszą gumę to i z tyłem możesz kiedyś poeksperymentować. Ja sobie bardzo chwalę to rozwiązanie. Mam to w dw Główka ramy jeśli dobrze widzę na zdjęciach to jest zs44 i taką bym ja osobiście zostawił tak samo prowadzenia pancerzy też bym nie zmieniał. Zastanowiłbym się nad kątem główki ramy ja osobiście dałbym 69 lub 70 stopni. Zmieni się trochę odległość kierownicy ale te 20mm dłuższy mostek nie powinien być chyba problemem. Na koniec dodam tylko, że to ty będziesz jeździł tym rowerem i tobie geometria ma pasować i cała reszta.
  20. Bo odpoczynek pod krzyżem .
  21. te Newmeny XR to gravelove kategoria 2... hookless (no i były kilka tygodni temu po 31 - wklejałem w okazjach) EDIT @KrissDeValnor 🤪 teraz zobaczyłem komentarz, czyżbym był tak przewidywalny? Cóż, trzeb brnąć.. Fala dobrych ofert na Newmeny( koła i obręcze) była na b-d kilka tygodni temu... sam te 25 XR rozważałem do Marina San Anselmo małożonki ale odpuściłem. Obręczy DT luzem bardzo raczej nie śledzę (jestem obkupiony w ich koła systemowe klasy niśzszej i średniej)... Natomiast co do piast to bywają ostatnio ofert na DT, np. na Bike24 jest piasta przód 350 boost 28h IS za 37 EUR, na gt2.bike przednie 49 tylne 89 EUR itp itd. Aby nie było że tylko do Niemca naganiam to na same obręcze (tyle że model chyba "za bardzo w drugą stronę") XM481 jest dość dobra oferta oe velo16 na allegro (230PLN/szt 29 32h)
  22. @michalr75 Albo XR391 25 mm, które mają klasyfikację ASTM 3 - w przeciwieństwie do wspomnianych Newmen'ów, które paradoksalnie mają większą dopuszczalną masę (pewnie oba parametry nie są szczególnie istotne w przypadku lekkiej i bez szaleństw jeżdżącej kobiety), i są 40 g lżejsze na sztuce. Na BD 391 są 20€ tańsze od Newmen'ów - tu możesz się uśmiechnąć do @wr81, który zaraz rzuci lepszą ceną (jakby co, to nie będzie na mnie ).
  23. Jeszcze lżejsze i jeszcze szersze niż DT: https://www.bike-discount.de/en/newmen-evolution-sl-x.r.25-29-rim?number=20130749&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gad_campaignid=2043254636&gbraid=0AAAAADnpmkDlvAc2wyA0sMndoYP9Ok0fZ&gclid=Cj0KCQjwovPGBhDxARIsAFhgkwT_6sFmXXRuIXrlLs4BHz_Te1I-lEZ3PIaqhoi3cMMgZDP3cbbwe5AaAlnxEALw_wcB A co do kółek to jestem od teraz posiadaczem najcichszych kół w okolicy. Po tekście, że newmeny są ciche poszedłem do piwnicy, zerwałem kasetę z bębenkiem, wyczyściłem, posmarowałem obficie Sram Butter i wygląda na to, że piasta zazębia doskonale a jest cichuteńka. Zobaczymy jak się sprawdzi w boju i czy cisza jest fajna. Bo chyba zaczęła się jakaś moda na ciche piasty, coraz więcej ludzi o tym wspomina. Trzeba podążać za trendami.
  24. Dt xr361 ma wewnątrz 22,5mm szerokości i waga w okolicach 410g, Jest asymetryczna czyli będzie lepszy rozkład naciągu szprych lewa/prawa strona koła, co wpłynie na lepszą boczną sztywność. Można jeszcze zróżnicować grubość szprych między lewą i prawą stroną i osiągnąć ten sam naciąg po lewej i po prawej stronie koła.
  25. A to jest obręcz 20 mm... To jeszcze ciekawiej 🙃. @michalr75, zmieniaj póki możesz.
  26. @michalr75 a co Lesio znów nawywijał? 3 lata temu w nocy mokry śnieg siadał na kasetach, na butach i pedałach i tu mógł pojawiać się pewien dyskomfort, ale skoro dało się jechać to każdy jechał i tyle. Po prostu cały urok jazdy zimą i kto nie jeździ, to nie zna
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...