Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Najlżejszy dropper świata, Vertical Helium w rozm. 30.9x410 mm. Co ciekawe świat nie stoi w miejscu - dropper pojeździł chwilę w rowerze, a firma już pokazała kolejne, lżejsze wcielenie 😉
  3. Szczotka na wkrętarce myślę że zrobi taką robotę bardzo szybko, oczywiście można sobie też kupić mosiężną ale komplecik ze zdjęcia do domu dobra rzecz.
  4. Jak spisuje się bagażnik? Zastanawiam się nad wersją na 4 rowery bo na Thule trochę szkoda mi kasy na kilka wyjazdów w roku.
  5. Z amorem i damperem 1.2 k € to niezły deal : https://www.gt2.bike/product-page/rahmenset-ktm-scarp-master-100mm-carbon PS no i można też montować napęd 2 x
  6. Co do odchudzania - zupełnie nie masz pojęcia o czym piszesz, o czym świadczy zresztą porównanie TPU i mleka, jakby to było nie lada odkrycie. To od lat nie jest wiedza tajemna, że dętka jest lżejsza. Zdradzę ci nawet sekret, że nie potrzebujesz do tego TPU - zwykły, lekki butyl jest znacznie lżejszy od analogicznego zestawu z uszczelniaczem. Nie mówiąz już co sie stanie, kiedy ciężką taśmę czy opaskę zastąpisz korkami (wygogluj sobie). Nie masz zielonego pojęcia ile waży przeciętnie zaschnięty uszczelniacz, bo nie pisałbyś głupot. Za jakiś czas pokuszę się o film z twoim komentarzem jako tłem na ten właśnie temat i tym razem nie tylko ja ubawię się setnie. Z filmu dowiedziałeś się, co można zrobić, aby usunąć mleko. Śmieszne jest to, że ktoś wrzucił zdjęcie szczotek do wkrętarki (z czego się ubawiłeś chyba znów bez zastanowienia), tymczasem właśnie szczotkami, choć innymi, czyścisz mleko najszybciej.
  7. @KrissDeValnor No jest, faktycznie. Co do samej gwarancji na ramę to doczytałem w innym wątku ze na ramy aluminiowe jest 6 lat, a przy ewentualnych usterkach po okresie gwarancji można kupić od nich nowa ramę. No i spawy w Meridzie ładniejsze, marka z większą tradycją, team w Pro Tourze itp, itd Warto jeszcze dodać że wersje 300/500 Lite mają napędy kolejno 2x10 i 2x11, wersja Limited ma 1x11.
  8. @chudzinki U mnie nowa 410 -tka nawet ładnie cykała, a po serwisie jakby mniej - pewnie smaru nie żałowali.
  9. Wszystko zależy ile smaru w środku i jaka temperatura na zewnątrz. Newmeny są łatworozbieralne (nie musisz ściągać kasety) więc możesz sobie zrobić tak cicho jak potrzebujesz.
  10. @thetere Fakt - chyba nawet mój 10 letni Shockblaze ma ciut mniej widoczne spawy przy główce (z wyglądu prawie karbon ), a przewód hamulca ma od spodu/na środku dolnej rury, nie z boku... @michalr75 O gwarancji napisał na pierwszej stronie @filipog44
  11. @thetere pisze: ...Niemniej nikt mi nie wymówi, że sztywny gravel na oponach 40c ( co jeszcze 3 lata temu było standardem ), jest bardziej uniwersalny jak jakikolwiek MTB z np: 2008 roku.... Ja się cofnę jeszcze dalej😉, zepełnie nie zdawałem sobie sprawy, że młodzieńcze lata przejeździłem na "gravelu"😂😂... .. byłem zachwycony: dwie przerzutki na "korbki"😉, bagażnik na szpeje, błotniki żeby dupsko było suche, bo jeździło się zima/lato, nie było złych dróg dla opon 28x1 1/4" (dzisiaj 32-622), i po Polsce na asfalcie, i po leśnych duktach (Wielkopolski Park Narodowy zjeżdżony we wszystkich kierunkach, i po ścieżkach które są dzisiaj zamknięte☹️), tysiące kilometrów..., i rama pękła🥴,😂😂😂 Jest takie powiedzenie: dawniej statki były drewniane, ale marynarze z żelaza A tak poważniej: można się poprzechwalać, ale nie można psioczyć, życie staje się łatwiejsze, wymagania stale rosną😉.
  12. Otóż to. Mam podobne podejście. Raz na rok ściągam mleko (stans) strzykawką przez wentyl i wlewam nowe. Poza tym dolewam ze dwa razy na sezon. Jak nie ma poważniejszej awarii to nie zdejmuje gum aż do wymiany. Daj znać, bo to ciekawa koncepcja.
  13. @Mariusz_G. Te rowery są podobnej klasy, zaleta Meridy jest fakt że można ją kupić na miejscu, bez kombinowania ze ściąganiem z Niemiec i ewentualnymi problemami z egzekucją gwarancji jakby się coś stało. Merida dodatkowo daje dożywocie na ramę, nie wiem jak jest u Radona.
  14. Zostanę przy swoim zdaniu. Co do przejmowania się wagą, to odchudzałem swój rower na tyle na ile się go dało odchudzić, wymieniałem koła na lżejsze, zacząłem używać super lekkich dętek TPU i lekkich opon, sprawdzałem nawet jak się ma gramowo waga zalanego mlekiem koła do tychże dętek TPU - okazało się że jednak dętki ważą mniej, więc jak dla mnie każda dolewka i nawarstwianie się zaschniętego mleka w oponie to jakby nie ten kierunek. Z drugiej strony miałem opony z których ściągałem całkiem grube warstwy zaschniętego mleka, nie było to łatwe, więc z nadzieją zacząłem oglądać film @Punkxtr żeby się dowiedzieć jak to robić szybko, sprawnie i skutecznie - no i niczego się z tego filmu nie dowiedziałem.
  15. Dzisiaj
  16. @cervandes @Dokumosa, a do jakich Shimano porównujecie? Dopytuję, bo chcę naprawdę coś cichego. Za wyjątkiem Onyx oczywiście 🙂. Zastanawiam się jak głośna jest FH-MT510 w porównaniu do Newmen... Na YT jest pełno filmików, ale wsłuchując się to żaden odnośnik wg mnie. Z tego co mam teraz w domu to od najcichszej: Fulcrum, Newmen, Shimano MT400, Giant` owskie.
  17. Pasek klinowy wielorowkowy , najlepiej pasuje ten od Ursusa "60" 🤣
  18. Szprychy 40zł (długość musi policzyć osoba zaplatająca: https://allegro.pl/oferta/szprychy-nyple-4-szt-cnspoke-2-0-mm-srebrne-259-mm-10107412774) Piasta 105zł od tego samego sprzedawcy co szprychy, żeby się na smarta załapać: https://allegro.pl/oferta/piasta-przod-joytech-d341-b15-15x110-boost-32-otwory-6-srub-17043650905 Ten sprzedawca z allegro (Myken) zaplecie Ci to koło za około 100zł, jeśli doślesz mu obręcz. Czyli 245zł + koszty dosłania obręczy do Krakowa.
  19. Ja uzupełniam mleko raz czy dwa razy w 'sezonie' sprawdzając poziom poprzez odessanie pozostałego uszczelniacza. Na zimę odciągam całość, żeby nie stało. Opona i tak raz na dwa lata wylatuje, więc nie ma sensu czyścić - ALE: teraz jeżdżę na Stansie - próbowałem w jednym kole go zdjąć i za cholerę się nie dało, poskubałem co luźniejsze i tyle. Jak miałem Mezcale i uszczelniacz Vittorii TNT to ten był boski w czyszczeniu, wystarczyło złapać w jednym miejscu i ściągałem z opony prawie jednym ruchem cały lateks - jak wylinkę z węża. Szkoda że przestały makaroniarze produkować to mleko, bo było znakomite i w działaniu i w czyszczeniu. A odnosząc się do filmiku to ja mam wstępny wniosek taki, że zmywacz do silikonu Bosman ze sklepu budowlanego którym eksperymentowałem - wydaje mi się że natychmiast rozpuszcza zaschnięte mleko. Istnieje niezerowa szansa, że będę wkrótce zdejmował oponę z koła, mam tam półtorarocznego Stansa, mogę sprawdzić jak się zachowa wlany do koła Bosman. Czy rozpuści i ułatwi czyszczenie. Np. odsysam mleko, wlewam Bosmana ze 100ml, jeżdżę parę kółek po podwórku na niskim ciśnieniu żeby opona popracowała i rozbieram koło... Spodziewam się, że będzie do zgarnięcia i wymycia taka 'kaszka' zamiast wklejonej na amen warstwy lateksu.
  20. Ta gęsta zawiesina to nie mgła, nie dajcie się zwieść. To dwutlenek węgla wydalany przez krowy wiejskie, mleczne, pasione na podgórskich łąkach. Jak się mocno zaciągnąć, to można wyczuć w ustach posmak budyniu mlecznego.
  21. Obręcz mam jakąś od kands bo rower kands colt, ale jest prosta i ma tylko 2 miesiące. czyli koło będzie za około 200-300 zł?
  22. Niech zgadnę - taki jak masz w przerzutce i przedniej korbie?
  23. małe ~1-1,5L - na telefon, baton, klucze
  24. Witam . jaki łańcuch do zwift cog ?
  25. Wczoraj
  26. Tan rama w wersjach aluminiowych wygląda tanio, jeden przewód w ramie, drugi na zewnątrz, ehh. Osobiście jeżdżę na Cannondale trail SL, i ten rower jest dużo bardziej dopracowany, przy podobnej specyfikacji. W budżecie dostaniesz SL 3 na olx czy zagranicznych sklepach wysyłkowych.
  27. Zasadniczo to nie ma już rowerów którymi można wygodnie podróżować po bezdrożach, a jednocześnie machnąć 100 km przelotówki po gładkim równym asfalcie, tym bardziej dla osób które mają pieniądze i chcą koniecznie carbon. Piętnaście lat temu były, dziś nie ma. Pewnie starsi kolarze się ze mną zgodzą, że za czasów trzy tarczowych korb i kół 26' rower MTB - nawet ten z wyższej półki; był zdecydowanie bardziej uniwersalnym sprzętem, jak obecne progresywne XC, które mocno zawęziło swoją funkcjonalność. Gravel ? no cóż, powoli przejmuję tę rolę, coraz szersze opony, amortyzacja, komfortowa geometria, idzie to w dobrą stronę. Niemniej nikt mi nie wymówi, że sztywny gravel na oponach 40c ( co jeszcze 3 lata temu było standardem ), jest bardziej uniwersalny jak jakikolwiek MTB z np: 2008 roku. Ten checkout według mnie ma sens, choć ze względu na cenę, i tak prawdopodobnie wziąłbym coś, gdzie może tylko przód być amortyzowany, a zamiast dampera, dokupiłbym sztyce cane creeka - tak jak w moim aktualnym ( o zgrozo progresywnym ) MTB. Na zakończenie dodam, że powyższy mój wywód może zrozumieć tylko ten, u którego gdzieś w domowym zaciszu ukrywa się chociaż jeden egzemplarz papierowego wydania "katalogu rowerowego" 🙂 U mnie wydanie na 2004 rok.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...