Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[do 10000] Lekki elektryk dla starszej Pani
PiotrWie odpowiedział DekRek → na temat → Elektryczne - e-bike
No właśnie nie wiem czy rama męska nie będzie problemem - zależy co to za starsza Pani - jak miałem 20 lat to 40-latka była starszą panią a dziś jak mam 67 to 50-latka jest młodą laską 😀. Moja żona miała najpierw damkę ale jak się pojawiły elektryki typu easy step to zmieniła na taki i jest bardzo zadowolona. - Dzisiaj
-
W celu sprostowania. Przy pozostawieniu 12cm od lustra oleju do korony widelca po zablokowaniu amora ma on około 1 cm ugięcia. Po napełnieniu do 11cm amor blokuje się natychmiastowo, tak samo jak było to bezpośrednio po zakupie. Więc ilość wlewanego oleju to bliżej 90ml -95ml Poniżej wrzucam sprostowaną instrukcję 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( w-g manuala 90ml 5WT) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 90ml) na oko 11 cm od korony amora (na wysokość wnętrza tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 5ml oleju 5WT ( manual podaje 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu)
-
[okulary rowerowe] Okulary przy dużej wadzie.
PawelW84 odpowiedział Charr → na temat → Ochrona, dodatki, akcesoria
Chciałem podjąć kolejną próbę u 3 optyka ale po rozmowie z nim odpuściłem. Gość nie podjął się dorobienia szkieł bo jak zobaczył gięcie to od razu powiedział, że nic z tego dobrego nie wyjdzie. Problemem jest - i to że przez krzywiznę okularów nie patrzysz przez szkło na wprost tylko po skosie. Sypie się wtedy cała optyka soczewki. Podobno im większy wygięcie okularów i im większy - tym gorzej. Podobno z + jest prościej. Tak słyszałem, ale czy tak jest naprawdę nie wiem. Zapytam się z drugiej strony, czy rozważaliście laserową korektę wzroku ? Biorąc pod uwagę koszt porządnych sportowych okularów korekcyjnych+ okularów na co dzień + fakt że raz na 2-3 lata takie okulary wypada wymienić bo wyglądają już po prostu źle, to koszt takiego zabiegu nie wydaje się zaporowy. -
Pegasus obserwuje zawartość → [Bębenek] Koło FIR Fusion Lite QR 135x10 a kaseta 12s
-
Cześć, czy na koło ze zdjęć - FIR Fusion Lite QR 135x10 z bębenkiem Sram XD założę kasetę 12s? Koło jest już raczej dosyć stare, a w recenzji tego modelu z 2016 roku wspominają o kompatybilności z systemem 11s - https://www.mtb-mag.com/test-ruote-fir-fusionlite-29/ . Nie orientuje się jednak w temacie czy bębenki Sram XD 11s a 12s różnią się od siebie.
-
marcin_ostrów obserwuje zawartość → [opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
-
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
chudzinki odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
@TheJW, wiem, że jesteś fanem Rabbita, ale ja mam zupełnie odmienne doświadczenie... Opony EPS + Stan`s - niby się niektóre obręcze uszczelniły, ale co tydzień schodziło tyle powietrza, że ruszyć się nie dało. Po zmianie wszystkich opon na Schwalbe po tygodniu w zasadzie można by nie dobijać wiatru 🙂. Waga to nie wszystko... A to się zgadza, bo mają tak papierowe ścianki, że można bez problemu chwycić je w palce i naciągnąć na brzegi obręczy 🙂. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
marcin_ostrów odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
No nie , SF i mleko to nie za bardzo. Kończy się tak jak na zdjęciach , a chłopaki z mojego serwisu wiedzą co robią . Odpuściłem i wleciły TPU. -
TheJW obserwuje zawartość → [opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
-
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
TheJW odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
Nie udać się może tylko w wersji SF, ale przy kiepskim mleku. EPS uszczelnia się zawsze i wszystkim. Nawet pompką podłogową można ją wstrzelić przy odrobinie wprawy i szczęścia. Przerobiłem już tych opon kilkanaście w swoich rowerach. Raz kumpel prosił o poradę, bo wziął wersję SF, oddał do jakiegoś serwisu handlującego KTM i nalali mu tam jakiegoś "firmowego" mleka o konsystencji zwykłego UHT - wszystko wypłynęło porami w ściankach. Zaleciłem mu zastosowanie innego, sprawdzonego i znanego uszczelniacza, i wszystko zagrało. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
chudzinki odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
O ile na tym twardym np. grubym żwirze wytrzymają boczne ścianki... Jak pod mleko to ja bym w ogóle szczerze odradzał Jack`a, bo albo się uda albo nie, a nawet jak się uda to nie jest to to co powinno być 🙂. -
chudzinki obserwuje zawartość → [2000-3000] Cross do jazdy po ścieżkach rowerowych i szutrze do 40-50 km
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: migus11
-
Cześć, jaki rower crossowy kupić do jazdy średnio raz w tygodniu po ścieżkach rowerowych i szutrze do 40-50 km? Wzrost 170 cm, waga 65 km. Czy opłaca się dopłacać do tych rowerów w okolicach 3000 z napędem Cues czy te za 2000 też będą dobre do takiej jazdy? Myślałem najbardziej o czymś typu Giant Roam albo Kellys Phanatic
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
nctrns odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Ja kręcę regularnie, ale głównie to co rouvy podpowiada w tym tourze, ostatnio Sri Lanka, teraz Tadżykistan. Jadę jak mi pasuje, albo jak trasa się trafi. Jak płaska to trochę luźniej, jak górzysta to coś tam cisnę. Ostatnio też mam problem z zatokami, nie chce przejść, ale jeździć się da. Na razie jeszcze nie próbowałem 2h siedzieć, ale myślę że nie miałbym z tym problemu. Może po nowym roku spróbuję, żeby spalić świąteczne kalorie -
[do 10000] Lekki elektryk dla starszej Pani
HSM odpowiedział DekRek → na temat → Elektryczne - e-bike
@PiotrWie Pewnie chodzi o tego https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ja wcześniej pisząc o Cube, miałem na myśli tego zaproponowanego przez Acero. Twojej odpowiedzi w tamtym momencie nie widziałem... No to jest właśnie ta opcja, o której piszę większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Jedynym sposobem na zejście z 19-20 kg na te 17 kg z lekkim silnikiem centralnym, ale i bagażnikiem, błotnikami, oświetleniem, jest pójście w karbon, jak w tym kathmandu. Tylko z dostawą do Polski to będzie jakieś 3150 EUR - do 13500 PLN, a nie każdy chce się bawić w downgrade i i upłynnianie części celem odzyskania środków. Ale w sumie nie da się ukryć, że to jest jakaś opcja... Jak się chce mieć budżetowo, to jednak e-flitzer (trzy razy tańszy) dalej jest mocnym kandydatem - szkoda, zę brak wersji w niską ramą. -
[Reklmacja] odpowiedzialność sprzedawcy - hamulec
TheJW odpowiedział Bokciu → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Zobaczyłem pierwsze z brzegu zdjęcie tego hamulca i jakoś się nie dziwię, że nie działał. 😂 -
[do 10000] Lekki elektryk dla starszej Pani
PiotrWie odpowiedział DekRek → na temat → Elektryczne - e-bike
Ten Cube jest jak najbardziej w pełni wyposażony - błotniki, bagażnik, oświetlenie. Trzeba go szukać w e- trekkingach, nie umiem wkleić linku pisząc w telefonie ☹️ -
[Komoot] Koniec aplikacji? Co w zamian?
Turysta05 odpowiedział Lextalionis → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To nie jest AI, tylko aplikacja na telefon, a i tak dużo potrafi. Sprawdziłem to: postaw punkt na początku schodów i na końcu, wtedy "spuści" Cię po schodach, jak nadgorliwy ochroniarz z knajpy😂😂 @DyktaTusek też zjechał😄 po schodach i o dziwo starczyło jedno wskazanie🤔 -
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
ernorator odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Sezon chomikowy pełna gębą a nikt nic nie pisze. Mi się cos popsuło w głowie, nie umiem wysiedzieć 2h na Z2, filmy, książka nic nie pomaga. Ze 2 razy mi się udało a zazwyczaj jestem psychicznie wykończony po 90minutech. Jeszcze mi się dziś choróbsko jakieś przypałętało. -
[do 10000] Lekki elektryk dla starszej Pani
HSM odpowiedział DekRek → na temat → Elektryczne - e-bike
@DekRek zejście z wagą do tych 15 kg może być niestety niewykonalne. Rowery ze zwykłymi silnikami centralnymi będą niestety powyżej 20 kg. Nowa generacja lekkich silników centralnych jak np. Bosch SX (jak w tym zaproponowanym wyżej Cube Editor) pozwala zejść poniżej 20 kg. Ten Cube waży nieco ponad 17 kg, ale zwróć uwagę, że to "golas". Podejrzewam, że Twoja mama zapewne chciałaby rower z jakimś bagażnikiem, błotnikami. Dodasz te akcesoria, to waga wzrośnie do powiedzmy 18-19 kg. Oszczędności na wadze możesz mieć w przypadku silników w piaście, ale jak widzisz w przypadku znalezionego ecobike'a też nie ma szału. Tam jest Bafang, a rower waży prawie 17 kg i to też jest "golas". Najlżejszą opcją będą niepopularne u nas systemy z silnikiem w piaście, ale firmowe i kompletne. Działają dla użytkownika jak systemy z silnikiem centralnym, są zazwyczaj droższe i montuje się je w nieco bardziej dopracowanych rowerach, a tym samym z komponentami lepszej jakości. Tanie silniki bafanga i podobne nie są wcale cięższe, ale z przyczyn ekonomicznych zazwyczaj stosuje się je w rowerach tańszych, więc całościowo takie rowery są cięższe... W ciągu ostatniego roku przez forum wielokrotnie przewijał się taki lekki rower Winory na systemie niepopularnego u nas Mahle. Widzę, że CR nadal ma je w ofercie: https://www.centrumrowerowe.pl/lekkie-rowery-elektryczne-lp/?sort=2 - chodzi o modele e-flitzer. One są już od 4 tys. (na Cues nieco drożej). Zwróć uwagę, że ważą 16,5 kg, ale już z bagażnikiem, oświetleniem, błotnikami. To oczywiście specyficzny rower (mała bateria, niski moment obrotowy), ale w konkretnych zastosowania jako typowy rower miejski do codziennych dojazdów (i codziennego ładowania). Musisz być świadomy jego zalet, ale i ograniczeń. Na pewno mama zyska lekki i w pełni wyposażony rower. Myślę, że większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. -
[Reklmacja] odpowiedzialność sprzedawcy - hamulec
Bokciu odpowiedział Bokciu → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Hamulec Radius. Został wymieniony na Shimano. Rower Kross Evado Hybrid 1.0 -
[do 10000] Lekki elektryk dla starszej Pani
PiotrWie odpowiedział DekRek → na temat → Elektryczne - e-bike
15 kg to bardzo duże wyzwanie, trochę cięższy - da się znaleźć, W Bike- Discount znajdziesz Cube Katmandu Hybrid C:62 SLX 400 X Easy Entry za niecałe 3000euro który waży 17,2 kg. Jeśli zrobisz downgrade napędu ( myślę że 8-9 rzędowy zupełnie wystarczy) to jeszcze trochę zejdziesz z wagi i trochę ( niewiele) odzyskasz pieniędzy sprzedając 12 rzędowe Deore. Tańszą alternatywą może być Winora z Centrum Rowerowego ale to już ponad 22 kg ( ale jest na pasku) niestety tylko damka, nie easy entry. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
Przecietny odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
ja bym powiedział patrząc po bieżniku,ze bliżej jej do ikona ale tego z fotki, te nowsze inaczej wygladają ale skoro są podobne do poprzednich a pamiętam,że lepiej jeździło się na Race Kingach wysnułbym przypuszczenie,że Jednak Race King -
KNKS obserwuje zawartość → [2026 ?] Opona radialna MTB Zleen Racerunner Radical
-
[2026 ?] Opona radialna MTB Zleen Racerunner Radical
KNKS odpowiedział KrissDeValnor → na temat → Nowości
Rzeczywiście. Gdybym nie wiedział na co zwracać uwagę, to nie zauważyłbym różnicy. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
Przecietny odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
też nie mogłem znaleźć dlatego ten link z BRR, możliwe, że faktycznie już tego nie produkują. -
zekker obserwuje zawartość → [okulary rowerowe] Okulary przy dużej wadzie.
-
[okulary rowerowe] Okulary przy dużej wadzie.
zekker odpowiedział Charr → na temat → Ochrona, dodatki, akcesoria
To w obu przypadkach coś sknocili, choć obawiam się że pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Ja mam -1 z hakiem i po zmianie okularów musiałem się przyzwyczaić za każdym razem. Kilka, kilkanaście pierwszych wypadów było nieprzyjemnych ale potem już się pewnych rzeczy nie dostrzega. Problemem jest mocne gięcie od strony nosa i jak się patrzy tym skrajem i rusza głową, to widać jak wszystko się gnie. Najlepiej w miarę możliwości wybierać najmniej gięte oprawki, choć zwykle jest kiepski wybór o ile cokolwiek mają nadającego się do wsadzenia korekcji. Kompletną lipę miałem raz jak coś nie tak poszło z doborem kąta cylindrów na jedno oko. Nie wiem czy źle mi się wydawało, że będzie ok, czy optyk coś źle zamontował ale do tego byłoby się ciężko przyzwyczaić. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
michalr75 odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
@Przecietny No właśnie nie pod mleko, jeżdżę na TPU. Sprawdzę tego RRona. Edit: nie znalazłem nigdzie do kupienia tej opony. Ciekawe czy jeszcze ja produkują. -
Przecietny obserwuje zawartość → [opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
-
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
Przecietny odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
@michalr75pewnie chodzi Ci o oponę pod mleko? bo pod dętke jest albo było coś mniej więcej takiego. Schwalbe Rocket Ron w najwyżej wersji. Ma dość spory klocek który ladnie sie wgryza a na suchym ma niby niskie opory toczenia. https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-rocket-ron-liteskin-addix-speed-2017
