Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo okoliczna przyroda była tak interesująca, że specjalnie pchałem rower, żeby dłużej ją podziwiać
  3. Dzisiaj
  4. Do tego: rama karbonowa to na wpół ręczna robota przy układaniu włókien i smarowaniu żywicą. A jeszcze musisz zrobić ramy w minimum trzech rozmiarach, więc koszt form i podobnych narzędzi się zwielokrotnia, a i tak nawet sumarycznie pewnie tych ram wychodzi z fabryki o kilka rzędów wielkości mniej, niż takiego motocykla.
  5. @wolf24...oczywiście , że nie masz obowiązku, ale masz ból pupy z tzw. "januszami biznesu" to postanowiłem nieco go ukoić i podać Tobie konkretne liczby i przykłady skąd się pewne rzeczy wzięły. Wspomniałeś o "spadku parametru inflacji"....ale wiesz, żeby ceny zaczęły spadać tak już ogólnie to musi dojść do deflacji (spokojnie też przyjdzie). Na tą chwilę ciągle mamy inflację, czyli ceny ciągle rosną, ale wolniej... Możesz pokazać mi te kraje, gdzie nie płaci się podatków i energia jest za darmo....tak konkretnie. Rozumiem Twoje rozgoryczenie ogólną sytuacją, problemy ma nie tylko branża rowerowa, ale też inne gdzie mimo ostrych spadków sprzedaży nie da się już zejść z ceną. Ceny polecą w dół, ale na potrzeba czasu. Trochę ludzi splajtuje, trochę się utrzyma, rynek się oczyści...pytanie jak bardzo pokiereszowani jako polska gospodarka z tego wyjdziemy. @KrissDeValnor...też mnie to uderzyło jak kupowałem rometa ogara caffe 125cc za cenę niższą niż swoją karbonową szosę. Ale fajnie wytłumaczył to sprzedawca w salonie Rometa. Motory głównie 125cc , 250cc przyjeżdżają przebrandowane od hindusa , prostujesz kiere , stawiasz na sklep i modlisz się, aby nie skorodował w sklepie. Rowery są jednak składane w Polsce. Ramę czy to stalową, czy to alu trzeba tutaj wymalować, złożyć, większość części to dystrybucja europejska. Pracownik w Polsce zarabia chyba jednak więcej niż hindus w fabryce gdzieś niewiadomo gdzie. Najlepsze jest to, że często na motorach mieli większą marżę niż na rowerach. I teraz zobacz, nawet takie mała Pafaro musiało zainwestować w linię montażową, lakiernię itp.
  6. 60zł blingu z OLki. Wygląda przaśnie:
  7. No i na co ci ten speedbox? Żeby szybciej jeździć po chodniku? Nie kumam co jest nie tak z seryjnymi rowerami, później będzie nowy temat, bo mi silnik padł. Jakbyś używał roweru zgodnie z przeznaczeniem to gwarantuje Ci, że nie potrzebowałbyś więcej niż 25kmh bo dalej ciągnie cie grawitacja a pod górę i tak więcej nie pojedziesz.
  8. Na obręczy jest naklejka 622x25. To założę te 32 , 28 odeśle
  9. Hej, dzieki Wam kupilem lampe na przod, a co proponujecie na tyl? cos bardzo mocnego, dacie jakas podowiedz?
  10. W takich tematach warto zerkanąć do niemieckiego sklepu r2-bike.com - podaja masy z własnych pomiarów obok fabrycznych\ https://r2-bike.com/VITTORIA-Tire-Barzo-XC-29-x-24-Race-G-20-TL-Ready-black - o ile to ten model dokładnie to:
  11. Wyłamany ząb:
  12. Witam, Zakuoilem rower Rower elektryczny Cube STEREO HYBRID 140 HPC RACE 625 rama L karbon koło 29 " szary 250 W, zastanawiam się jaki speedbox do niego założyć. Słyszałem, że niektóre przekłamują. Czy iże ktoś z fachowców doradzić? Dzięki za odpowiedź.
  13. Mostek założyłem wczoraj i odbyłem tylko rundę testową ~30 km, więc jeszcze się nie odważę, aby potwierdzić czy zaprzeczyć. Póki co, to musiałem po powrocie dokręcić śruby na zaciskach kierownicy, mam nadzieję, że to się nie będzie powtarzać.
  14. Chciałem dopytać jeszcze o parę rowerów muszę w końcu zdecydować bo są jeszcze takie rowery Co o nich sądzicie ? https://www.pepper.pl/promocje/rower-gorski-romet-mustang-m6-2024-1072028 https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-romet-mustang-m5-rama-19-cali-kolo-29-czarno-zielony-17398520503 https://bikepark24.pl/Rower-Cube-Aim-SLX-graphite-n-metal.html https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-edge-5-9-pd23716/?v_Id=146361
  15. Jasne, że tak, założyłem że mówimy o konkretnym budżecie, w którym jednak będzie łatwiej znaleźć w miarę lekki rower HT niż bardzo lekkiego fulla.
  16. To nie kwestia full/hardtail. Lepiej by było jechać 12kg fullem niż 16kg HTkiem.
  17. Oczywiście że się da. Ja rok temu na swoim fullu z Dissectorem z tyłu i Assegaiem z przodu, przejechałem z dziewczyną z Gdańska do Helu. Ale jak miałbym po drodze jeszcze wpaść na traile Big Foot Works to by mi dnia nie starczyło Kwestia po prostu przeważającego zastosowania roweru. Jazda fullem 40 km po asfalcie by pobawić się przed 10 km w terenie i z powrotem to nie jest optymalne rozwiązanie. To już lepiej jakiegoś hardtaila kupić.
  18. Obręcze masz tam raczej 622x19, obydwie opony będą pasować. Ze względu na komfort nie zakładałbym laczków węższych niż 32-35. PS. Zdajesz sobie sprawę, że chatgtp miewa halucynacje i jego podpowiedzi są tak samo pomocne jak Tomka po 5 piwach.
  19. Przeszukałem forum dość obszernie w temacie gravela, teraz wnioski: Najbardziej podoba mi sie z wyglądu merida silex ale koszt to 1tys więcej od konkurencyjnych firm na podobnym osprzęcie. Kellys soot 50 - nie znalazłem ramy xl do kupna chociaż nie którzy podają ze taka istnieje, a rama L jest do 190 więc odpada. Esker 5.0- faktycznie ze w cenie 5k mozna mieć 2gen tego modelu, lecz w napędzie 1x12 co mnie nie przekonuje bo wolał bym nawet 2x10. Ciekawe jest to ze producent podaje xl do 194cm a w sprzedaży w różnych sklepach jest podawana rama xl do 187cm Niestety dostępność jest tragiczna bo xl znalazłem jeden w kolorze pomarańczowym ktory mi nie siedzi a reszta to tylko L-ki. Esker 6.0 gen1 - wydaje mi sie być najrozsądniejszym wyborem, ale znalazłem w cenie 5200 z korba ProWheel. Czy ta korba jest bardzo słaba i obrazu trzeba ja wymieniac, czy obleci z dwa sezony? https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-60-grx-rx810-gratis-pedaly-p-5477.html?utm_source=chatgpt.com Nie przeglądam na codzień promocji z rowerami więc nie jestem pewien czy to jest dobra cena
  20. Jak oceniacie stan tego napędu?
  21. Ja mam drugą lampkę magicshine, czyli tak jakby oryginały od których chinole zerżnęli - i w obu tryby migające dzień i migające noc są dostępne wyłącznie z pilocika. Piloty magicshine są powszechnie dostępne - może są kompatybilne i da się dokupić?
  22. Witam, mam Kross esker 2.0 z obręczami 622x25 na oponach wtb 700x45(według specyfikacji miało być 622x19, wtb 700x42) a że jeżdżę po samych ścieżkach i asfalcie chciałbym zmienić opony na węższe. Zamówiłem Continental ultra sport III 700x32 i 700x28 (nie wiem które zostawić) według tabelki z forum nie będą pasować , a według chat gpt będą na granicy pasować. Czy ktoś by doradził czy do tych obręczy będą ok?
  23. Była mowa o wożeniu roweru ciężarówką i korzystaniu na postojach. Zatem teren może być jakikolwiek. Moim zdaniem rowery z przedziału full XC / downcountry / trail z małym skokiem to najbardziej uniwersalne rowery jakie mogą być do jazdy po za asfaltami.
  24. Dokładnie, na taki rower to optimum. Sam się takim turlam i najczęściej trasy ok. 30km robię. Kilka razy zdarzyło mi się w okolicach 80km zaliczyć, ale jaki byłem umęczony... A chodzi o to żeby mieć funa z jazdy, a nie się męczyć.
  25. Przejechałem już na tej motorynce 300 km i jestem zadowolony. Rowerem bym tak nie potrafił jeździć.
  26. Pewnie wiesz, że w ramach Connecta masz opcje planowania tras i za nic nie płacisz? Może to jest rozwiązaniem Twoich problemów z komootem? Sam wybrałem inną drogę. Niby mam komoota bez ograniczeń - stary użytkownik + mapy całego świata - ale się nie polubiliśmy. Wybrałem Stravę, tam opłacam abo i jestem mega zadowolony.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...