Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Nie jeżdże z nim, aczkolwiek kupiłem go na wyścigi, bo 5 cali cegła irytuje Bateria w tym telefonie nie jest jakaś gówniana, jednak w przypadku" na kierownicy" wiadomo, że będzie trzymała coś tam krócej w temperaturach okołozerowych, jak w każdym urządzeniu przy takich warunkach
  3. Wróciła (pewnie na chwilę bo 3 egz. w magazynie) dostępność Reby 27.5 za 124 EUR https://www.bike-discount.de/en/rockshox-reba-rl-27-5-solo-air-100-tapered-boost-1
  4. Dzisiaj
  5. Rower kupiłem dziecku, żeby jeździło do szkoły. Nie wymagam za dużo od roweru za 6tys, ale chodziło tu o oddanie roweru do opłaconego wcześniej przeglądu i każą zapłacić 200zł za transport. Serwis sklepowy powinien zauważyć wadę, a nie wysyłać do gwaranta i zrzucać koszty transportu na mnie. I nie chodzi tu o te kilka złoty tylko o zasady. Stracili klienta, który wydał przez 2 ostatnie lata prawie 40tys. u nich. Poza przesmarowaniem łańcucha serwis sklepowy chyba nic więcej nie potrafi.
  6. - Mućka, weź mnie w tyłek podrap. - Krasula, daj spokój, nie teraz. - No weź podrap, chyba w pokrzywy wlazłam, tak swędzi. - No dobra, ale tak szybko, bo jeszcze ktoś zauważy. - Daj spokój, przecież tu nikogo nie...
  7. Bo taką mam drogę do pracy, że dziś pojechałem, choć mogłem zdalnie. Tylko by się przejechać.
  8. Dziwna sprawa, bo to powinno się ładnie wcisnąć, a śrubą tylko dokręcić. Ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Może ja coś źle robię? Dokładnie. Obie mają chyba w ogóle inne mocowanie.
  9. Racja, pomyliłem wizualnie z FC-MT900.
  10. Nie. Prawe jest 9125, a lewe ma oznaczenia 9100/9120/9125/9130.
  11. Ciekawy artykuł. Fajnie że jest wreszcie na wykresach krzywych podana moc "wejściowa" rowerzysty w stosunku do uzyskiwanej mocy silnika. Jasno z nich wynika dlaczego tryby dynamiczne zwłaszcza tour+ są takie uniwersalne. Przy mniejszej mocy generowanej przez rowerzystę są znacznie bardziej oszczędny niż standardowy. Przy wyższej mocy włożonej zachowuje się jak mocniejsze tryby. Przy silniku SX trzeba brać poprawkę na jego konstrukcję. Max moc uzyskuje przy wysokich kadencjach. Przy kadencji 80 obr/min to podobno ok 400W.
  12. Przecież jest dostępna, tutaj poniżej. https://e-bmx.pl/zebatka-shimano-deore-38t-y1p098020,id12407.html
  13. Jedna rzecz interesuje mnie najbardziej - jeździsz z nim w temp. -5 do +10? Bateria nie leci wtedy na "łeb na szyję"?
  14. @KSikorski a ja nie. Ja wierzę, że doskonale zdawał sobie sprawę ze swojego oszustwa. W eksperymencie z wagonikiem i tłuczonym kieliszkiem widać było doskonale, że wersja ze sprężynką miała drogę hamowania X a wersja tego samego wagonika ze sprężynką i DODATKOWO pochłaniaczem - miała drogę hamowania 1,5X.
  15. Akurat mieszkam w beskidzie sądecki i w górach w październiku jestem jeszcze ok 2 x w tygodniu, naprawdę na przestrzeni lat bardzo sporadycznie zdarza mi się spotkać kogoś na HT, oczywiście mówie o jakichś szlakach, bo na jakichś szutrówkach czy koło schronisk gdzie da sie asfaltem dojechać to jeszcze jeżdżą, choć oczywiście zdecydowana większość to elektryczne fulle, a mówie to z perspektywy analogowej enurówki/AM i tak tym rowerem generalnie podjeżdżam, oczywiście zdarzają się miejsca gdzie tego nie da się zrobić, nie jest może ten podjazd też najprzyjemniejszą rzeczą jaka istnieje, ale mam porównanie do HT, którym jeździłem i absolutnie nie widzę, żadnego miejsca, w którym wolałbym go mieć zamiast fulla, oczywiście jeśli mówimy o jeździe w terenie a nie jakimś plątaniu się po szutrówkach. Autor wątku ma jakieś swoje sprecyzowane preferencje i mniej więcej orientuje się w temacie tym samym, jakaś kłótnia o wyższości FS na HT może nie ma tak negatywnych skutków, ale w przypadku osoby, która dopiero zaczyna jazdę, pisane mocno sprzecznych informacji naprawdę może być szkodliwe, sam wiem po sobie. 6 lat temu zaczynając jazdę na rowerze, chciałem kupić szosę, radziłem się kolegi, który sporo jeździł (tak mi się wydawało) i dostałem radę, aby kupić rower crossowy i to najlepiej authora bo to najlepsza marka xD problem był taki, że to był jedyny rower z jakim miał styczność poza jakąś tanią szosą, która ciągle się psuła i strasznie mi przez to odradzał szosę. Poradziłem sie na forum, poczytałem wiele recenzji i uznałem, musze kupić szosę karbonową z ultegrą bo tak ludzie piszą i dziś z doświadczenia wiem, że ten napęd relanie nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak to ludzie piszą, czy to 105 czy ultegra czy dura ace, działać to będzie bardzo dobrze. Drugi przykład z przed miesiąca, spotkałem gościa jadącego w tym samym kierunku na dość archaicznym HT jeszcze na kołach 26 i cały czas twierdził, że jest to lepszy sprzęt niż mój full, usilnie próbując przekonać mnie, że jego 2 tłoczkowe slx są lepszym wyborem niż moje 4 tłoczkowe MT5. Jeśli koło to tylko 26 a jak napęd to tylko 3 blat (swoją droga dość mocno zajechany bo miał spore problemy z zmianą przedniej tarczy) i moglibyśmy tak dyskutować nad wyższością jednej technologii nad drugą, gdyby nie sytuacja, w której miał zacząć się dosyć techniczny zjazd, owy Pan zaproponował abyśmy go objechali bokiem bo po co mamy się tam męczyć, a właśnie ja jeżdżę po górach dla tych zjazdów. Tak więc dobrze mieć świadomość do czego tego roweru będziemy używać a nie ślepo chwalić swoje rozwiązanie często wynikające z braku użytkowania czegoś innego. Podobnie właśnie jak z obecnym tematem, czy to HT czy FS tym i tym objedziesz w tych górach, z tym, że ten HT nie będzie miał żadnych zalet w stosunku do FS, pamiętam jaką męczarnią były zjazdy na HT i absolutnie ta lżejsza waga na dojazdówce nie zrekompensuje tego co daje FS w terenie i ciężko z tym dyskutować, mówię to już ze sporej praktyki a nie tylko teorii, mam również znajomego który ma HT i bardzo ciężko go wyciągnąć gdzieś na MTB, jak już to chce jeździć szutrem bo dla niego zjazdy są czymś okropnym ( oczywiście kwestia techniki) ale zakładając ten sam poziom techniki FS da o wiele więcej przyjemności z jazdy a o to chyba w tym chodzi jeśli oczywiście mówimy o jeździe terenowej. I wypowiadam się tylko z swojej perspektywy rozumiejąc wybór autora, choć gdybym był sam stał przed podobnym wyborem wybrał bym anthema, którego podsyłałem uznając po prostu, że jest to sprzęt który będzie mi lepiej pasował do mojego stylu jazdy nawet jeśli były by to płaskopolskie lasy. Ludzie czytając takie kłótnie nie mając zbyt własnego doświadczenia mogą błędnie przyjąć jakąś tezę i to jest tak naprawdę największy problem tych kłótni.
  16. Cześć ktoś ma jakieś doświadczenia z Vorsprug Luftkappe ? Chcę rozbudować foxa 38 rythm e-optimized 2023, nie wiem czy będzie pasował. Na stronie Vorsprung niby pasuje do wszystkich 38, ChatGPT twierdzi że rythm ma inną sprężynę niż performance i nie będzie pasował. Ktoś montował? Jakie wrażenia z jazdy ? Dzięki.
  17. @mikegolf to nie chwilowe braki tylko wymarłe modele. z dostępnością będzie tylko gorzej.
  18. Servo King 9000.
  19. To nadal nie powód żeby proponować szosę 🤪 Zasadniczo z wymienionych modeli @dresik86 Bianchi będzie najbardziej 'wyścigową' opcją ale... Moja opinia jest taka, że zdecydowanie zbyt dużo czasu poświęcamy na porównywanie drobnych detali tego czy tamtego modelu gdzie w ostatecznym rozrachunku to nie ma żadnego przełożenia na codzienną rzeczywistość. Jesteś super porozciąganym wycinakiem i walczysz o pudła na imprezach gravelowych to warto się mocniej zastanowić. Jeżeli nie to zakup takiego modelu mija się z celem. Jeżeli masz nogę to na starym Silexie też objedziesz każdego na niedzielnej ustawce. Co więcej mało co odbiera tyle 'wattów' co niewygodny/źle dobrany rower. Wygodny rower = szybszy rower. Zawsze.
  20. Prawe ramię masz od FC-M9120 a lewe ramię masz od FC-M9100. To nie ma prawa pasować do siebie.
  21. Cześć, ja mam pytanie o korbę Shimano XTR FC-M9120. Lewe ramię nachodzi tylko kawałek na oś i blokuje, tak jakby było za ciasno spasowane na tych zębach na osi. Odkręciłem nakrętkę i śrubę, z lewego ramienia bo myślałem, że tam leży problem ale nie. Wciska się tyle co na zdjęciu i ani milimetra dalej. Co jest grane?
  22. no ale jednak karbon vs alu....baza w cube jednak lepsza.
  23. @KNKS Powiem Ci tak - z racji lokalizacji rzadko bywam w górach, to fakt, ale przynajmniej raz do roku jestem tam z rowerem. I to co widzę to po pierwsze że wcale tak dużo ludzi po tych górach nie jeździ, ilekroć jestem na szlaku to nie widzę praktycznie w ogóle ludzi na rowerach. Zwalam to na karb faktu, ze jeżdżę tam zwykle w październiku, a kto w październiku jeździ rowerem i to w dodatku w górach? Druga sprawa, to ze jak już ktoś się pojawi to zwykle są to osoby albo na elektrykach i wtedy są to oczywiście elektryki FS z wypożyczalni, albo na FS analogowych, tyle ze bardziej enduro do zjeżdżania w bike parkach, gdzie rowerzysta jest wywożony samochodem z przyczepą na górę żeby mógł sobie pozjeżdżać w dol Takich co to jadą pod górę na tych wspaniałych FS-ach z progresywną geometrią to za wielu nie widziałem. A odwiedziłem w kilku ostatnich latach i Góry Sowie i Turbacz i single Glaciensis, Izery itp. I już widzę świeżego nabywcę FS-a za 20 koła jak leci ze swoim rowerem na trudne technicznie trasy XCO/XCM, no bez jaj. Ja nie mówię że opcja FS jest zła, tylko raczej jestem przeciwnikiem tezy że w góry to tylko na FS z progresywną geo i skokiem 120mm, bo to wierutna bzdura.
  24. @thetere nie ma się co bulwersować, każdy jeździ na czym chce/posiada/lubi Ja czasem odpalam 26' alu 3x9 po upgrejdzie amorka i Beskidy szlakami podjeżdżam i zjeżdżam, po drodze spotykam 95% elektryki 🤣 pozostałem 5% to HT 💪 trafiają się FS ale w miejscach co bym określił "zjazdowych" i dodatkowo zazwyczaj w większych grupach tacy typowi zapaleńcy tematu Wszystkie kąty główki, geo, i co tam jeszcze to 💩⛈️
  25. Chyba przez pomyłkę wkleiłem link przeznaczony do innego wątku. W tej cenie ten Cube to nieporozumienie - Raidon, Napęd SX z przerzutką NX. O wiele lepszym wyborem będzie Procaliber 8 (wystarczy tylko zmienić manetkę przerzutki na XT): https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/procaliber/f/F312/procaliber-8/41618/5301936
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...