Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[Napęd] Korba 1x czy podejdzie do Madani Cabrero
Brukiew_Niepospolity odpowiedział Sniko → na temat → Napęd rowerowy
Mała aktualizacja, bo zupełnie zapomniałem o pająku. Więc kółko musi mieć większość środka wycięte, i tak wycentrujesz to kółko względem środkowej zębatki (pomiaru dokonujemy między środkową a blatem, jakieś 3,5mm od środka zębów, czyli pewnie z 2mm z kawałkiem krawędzi zębatki - więc najlepiej odpowiednio dobrac materiał). Koniec poradnika -
[Piasta] d272 rachet csc - zrobiło się ostre koło
MikolajWoj odpowiedział mattpl → na temat → Koła rowerowe
Jest to jakiś pomysł, dzięki bardzo! Swoją drogą, ten drugi link - myślisz że dałoby radę skrócić na tokarce fabryczne endcapy pod 142, założyć taki adapter? Przepraszam jeśli moje pytania są głupie ale o tych piastach jest tak mało informacji, że aż dziwne. Nikt nie pokusił się o ich zwymiarowanie a byłoby to bardzo przydatne -
Tak, coś ciekawego też na tym kanale można znaleźć, ale dobrych kanałów anglojęzycznych jest znacznie więcej. No właśnie, po co sobie utrudniać życie, gdy skrzynie manualne są prostsze w konstrukcji, tańsze w naprawie (choć i tak bardzo rzadko się psują - ja nie miałem nigdy awarii skrzyni ani sprzęgła, a samochody miały nawet prawie 350 000 km, a nie mniej niż 100 000 km) i generalnie znacznie rzadziej się psują. Normanie włos się jeży na głowie a nóż w kieszeni otwiera:
-
przecietny.kolarz obserwuje zawartość → [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
[kierownica] chińska alliexpress do szosy
przecietny.kolarz odpowiedział Adik → na temat → Sprzęt rowerowy
Cześć! Już tak nie jest od jakiegoś czasu. W profesjonalnym peletonie już od kilku lat widać kierownice z flare. PRO PLT ma flare, tak samo jak spora część kierownic typowo szosowych z karbonu. Nawet niektóre aluminiowe mają, chociażby jak PRO Vibe Aero i chyba nawet nowe PRO PLT. Jeżeli chodzi o tę propozycję z Aliexpress. Karbon to nie jest cudowny materiał, który spowoduje że jak coś jest z niego zrobione, to jest lepsze. Przecież ta kierownica może być poklejona tak, że będzie sztywna i totalnie niewygodna. Zadaj sobie pytanie, czy w zasadzie bez powodu chcesz ryzykować zdrowiem lub życiem, kupując taką kierownicę. Cena wskazuje że może to być absolutna loteria jakościowa, nie wspominając już o tym co napisałem powyżej na temat projektu. Inna sprawa, że ta kierownica ma taką geometrię, że to w ogóle nie pasuje do roweru szosowego. Po co Ci 500 mm na dole w szosie? Żeby obniżyć pozycję co poprawie aerodynamikę, jednocześnie robią spadochron z rąk? Jeżeli aktualnie masz 420 mm, to znaczy że kawał z Ciebie chłopa lub masz źle dobraną kierownicę. -
raven82 obserwuje zawartość → [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
to nie kupuj, zdrowie jest ważniejsze 146pln, serio?? kurde z czego to jest? mam droższy dzwonek...
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
dfq odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo ślisko - Dzisiaj
-
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
Eathan odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@Lextalionis czyli realnie 1 modelu 1x z tyłu powinna wejść na styl opona 45, która ułoży się pewnie na coś więcej... Czyli o szerokiej obręczy raczej (~30mm) mogę zapomnieć. -
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
Lextalionis odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
W poprzedniej generacji mam opony 47c z przodu, które na moich kołach wychodzą na 49mm i mam jeszcze tyle miejsca w widelcu żeby włożyć tam mały błotniczek od AssSavera. Z tyłu mam 40c, która wychodzi na 43mm ale pewnie też ta 47c by weszła (przy napędzie 1x) - Wczoraj
-
Regulowany mostek dałem zamiast karbonowego to teraz trzeba przywrócić węgiel na kokpit 😅😂 Kiera compact - gdzie Dolny chwyt jest niżej, no może mi się właśnie o to rozchodzić. Specjalnie daję kokpit wysoko gdyż ta dolna pozycja mało mi obecnie odpowiada. Nie wiem jakie są negatywne konsekwencje pójścia w zbyt szeroką - w MtB to akurat dobrze mam obcykane, lecz te wąskie rozmiary na sucho mnie mylą. Kiedyś miałem szosę z szerszą od tej obecnej kiery i była prześwietna chociaż niższej klasy. Szczególnie w górnym chwycie. Karbon jakieś tam własciwości ma, chociaż mam serio mnóstwo komponentów węglowych to kiery jeszcze karbonowej nie miałem. Ta szosa już obecnie ma szerokiego kapcia, węglowe koło 50mm i widelec który pomieści 47mm oponę 🙃 Bardziej masywna rozbudowana kiera do kompletu by pasowała. Flara delikatna by klamki mniej pionowo stały dęba też sobie to wyobrażam.
-
wildix obserwuje zawartość → [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
Po co ci karbonowa kiera jak masz to regulowane kowadło (mostek) ? Nie bardzo wiem co chcesz tym barankiem osiągnąć. Generalnie, flary to domena gravelów, gdzie kierownica jest niejako z definicji za szeroka ( a to, że mają płytszy drop to dodatkowy bonus). Jeśli to ma być szosa to po prostu celuj w kierownicę ,,compact'', klamki będą bliżej (reach), dolny chwyt wyżej (drop).... wygoda
-
Marcin13 obserwuje zawartość → [szosa] uszkodzona rama/powłoka lakiernicza?
-
Witam, nie chcę zakładać nowego wątku, szybkie pytanie przed zakupem, Giant Contend AR (aluminium), czy takie wgniecenie jest groźne?
-
Adik obserwuje zawartość → [amortyzator siodełka] zakup na Aliexpress i [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
Witam. Obecnie mam szosę z 420mm kierownicą Deda. Starego typu żadnych spłaszczeń Aero i w sumie bym ją mógł wymienić. Carbonowe mogłyby być miłe dla oka, ale na renomowanych producentów mnie nie stać (myślę że nie warto). Jaką polecacie, albo jakie macie doświadczenia w tym sensie? Podobają mi się teoretycznie kierownice flared Np 400/420 na górze 500 na dole Wcześniej chciałem zwykłą 460 góra dół dać - ale nie mam doświadczenia w wyborze baranka. Kierownice Aero też myslę że bym polubił - z uwagi na szeroki chwyt przez sporą powierzchnię na górze. 37 stopni spadek 80mm https://a.aliexpress.com/_EHmQ5BQ Czy to ma ręce i nogi? Chodzi mi o spokojne użytkowanie i ergonomię. Niska masa jest okej - ale jak 300g ma wytrzymać dłużej niż te 220g to wolałbym cięższą.
-
[piasta] DT Swiss 370 tył - pytanie do znawców/speców
wr81 odpowiedział grzesiowu → na temat → Koła rowerowe
Ok dopiero teraz zauważyłem to 12 przed 135, mózg dopisywał że to ma być qr a to jakaś historyczna ślepa odnoga rozwoju sztywnych osi... przepraszam za zamieszanie. -
[amortyzator siodełka] zakup na Aliexpress
Adik odpowiedział Turysta05 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Widzę potencjalne zastosowanie tego dziwadła - gdy nie chce się wymienić drogiego droppera z lekko za krótkim skokiem na taki z większym skokiem kosztującym setki. Może rozważę testowanie tego w full suspensionie. Autorze - ty to miałeś w jakim konkretnie rowerze? Masa 95kg to trochę dużo jak na to z czego ten wynalazek jest zbudowany. Akurat zamawiam coś na Ali - dacie do tego linka ? 😁 -
[piasta] DT Swiss 370 tył - pytanie do znawców/speców
leejoonidas odpowiedział grzesiowu → na temat → Koła rowerowe
Te end cap-y które zamieściłem na zdjęciu są od DT Swiss i są pod standard osi 10x135mm i pod bębenek micro spline, a wątek o którym wspomniałeś jest o end cap-ach też pod micro spline ale pod standard osi 12x135mm, takich end cap-ów nigdzie nie widziałem, prawdopodobnie nikt tego nie produkuje. Tak jak pisałem wcześniej/wyżej to prawe end cap-y są robione pod konkretny bębenek i end cap-y pod dwa różne bębenki w ramach tej samej średnicy osi różnią się od siebie długością i średnicą kołnierza.co można już wywnioskować z wątku który zamieściłeś. -
[Licznik/nawigacja] IGPsport BSC300T czy iGS630S
Tabalan odpowiedział Tabalan → na temat → Akcesoria rowerowe
Pod ceną jest uwaga, że VAT jest już wliczony. Przesyłkę dostarcza Inpost. -
Jeszcze wbrew pozoru, jakby się niektórym wydawało, to pieszy na jezdni ma znikome prawa. W praktyce dobrze to widać przy drogach gdzie jest większe natężenie ruch ,brak chodników i "wydeptane ścieżki" przez mieszkańców("pokrzywdzonych" przez system i brak infrastruktury) - piesi ustępują pierwszeństwa pojazdom, używają właśnie pobocza. Czyli w praktyce taka jazda(lewą stroną) nie była by zbyt płynna. Jeszcze artykuł - rolki, wrotki, deskorolki. A historycznie, w przeszłości to przepisy powstawał jak była potrzeba przy wzroście ruchu, gdzie były pojazd, piesi i rowery, nikt nie myślał o innych urządzeniach do transportu, który można było by używać do transportu. Jakby użytkowników "zwykłych hulajnóg" było by co najmniej tyle co rowerzystów to przepisy by się(może) pozmieniały
-
Veext obserwuje zawartość → [okazje i promocje] w sklepach internetowych
-
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
Chociemir odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Już pisałem o tym, ale dla mnie olbrzymim minusem w Cube są 21-szprychowe koła. -
[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18
CoolBreezeOne odpowiedział Odi → na temat → NIERowerowe forum na max!
Znowu byłem na rowerze. Dobrze szło, aż zachciało mi się zaliczyć pewien segment. Po drodze wpadła opcja na kilka nowych kwadratów, więc... odbiłem z utartej ścieżki, i... skucha. Coś się wkręciło w tylne koło: urwana szprycha, złapany wózek, wygięty hak. Szybka naprawa na mrozie w lesie i dzida do bazy. Dało się jechać chociaż skrzynia biegów działała jak chciała na miękkich przełożeniach. Na szybkich "tyrkała" sobie ale szło. Teraz tylko demontaż opony, odpicie mleka i wizyta u mojego majstra od spraw, których sam jeszcze nie ogarniam. Ach te rowery... Ale żeby nie było - kilka kwadratów wleciało i You just became 3rd on... Do pierwszego konia za daleko, drugi w zasięgu. -
[Piasta] d272 rachet csc - zrobiło się ostre koło
smw44199 odpowiedział mattpl → na temat → Koła rowerowe
Mam koła w standardzie sztywna oś, wymieniłem endcapy na qr. Endcapy do D272 i D245 są takie same. https://pl.aliexpress.com/item/1005009882768615.html Pasują idealnie do piasty D245 Da się to jeszcze taniej zrobić, ale trzeba by pokombinować z długościami: https://pl.aliexpress.com/item/1005009253714306.html -
[Statystki] Dystans 2025
CoolBreezeOne odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
1. Bliitz - 23075 km (szosa, gravel, trenażer) 2. Zigfir - 21971 km (mtb, szosa + trenażer) [14086 km outdoor] 3. bashey_pl - 12460 km (cross 3.3kkm, gravel 6.3kkm trenażer 2.6kkm) 4. provayder - 10459 km (szosa, MTB) 5. michalr - 10120 km (terenówka, mieszczuch) 6. przecietny - 8000 km (mtb,grv) 7. SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) 8. Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) 9. dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) 10. szamysz83 6067,2 km (MTB, trochę chomik) 11. bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) 12. smw44199 - 6004km (cross) 13. ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km 14. Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) 15. Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) 16. Lextalionis - 4212 (gravel) 17. wojtbike - 4059 km (cross) 18. spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) 19. CoolBreezeOne - 3450 km (MTB) 20. Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) 21. Revolta - 3186 km (MTB) 22. Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) 23. Sansei6 - 2909 km (MTB) 24. JWO - 2870 km (MTB) 25. D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer 26. thorcik - 2659 (mtb) 27. Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) 28. NerfMe - 1712 km (MTB) 29. szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) 30. Electronite - 696km (szosa) 31. TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) 32. Eathan - 64 km (gravel) 33. l2cz3k - 46 km (MTB) -
Rozmiar XL. Da się sprzedać taka ramę w jakiś rozsądnych pieniądzach. Nowa, nie używana. Wiem, że kwestia ceny to tyle ile ktoś za nią będzie chciał zapłacić, więc to tylko takie gdybanie.. 800zł, to realna kwota?
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
CoolBreezeOne odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo fajnie się jechało, aż... to już w innym wątku. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: MikolajWoj
-
[Piasta] d272 rachet csc - zrobiło się ostre koło
MikolajWoj odpowiedział mattpl → na temat → Koła rowerowe
Cześć Ja z małym pytaniem do Autora - jakie adaptery zastosowałeś ? Zastanawiam się nad kupnem kółek CSC ale mam ramę pod standard QR 135mm i właśnie kwestia adapterów wydaje się problematyczna. Nie wiesz czy przypadkiem nie pasują od DT 350? Rzekomo CSC 272 to "klony" DT 350. Z góry dzięki za pomoc -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
szamysz83 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@CoolBreezeOne50%
