Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Nie jestem 'bajkpakersem', ale szukałem niedrogo czegoś na jedną wielodniową wyprawę - AlpeAdria z drugą połówką. I bardzo dobrze się spisały te poniższe 6litrowe torby. Najważniejsze były dla mnie wodoodporność i mocowanie na zatrzask. Brakuje pasków kompresyjnych ale ładowałem pod korek więc mi to nie przeszkadzało. Mogę polecić. Rhinowalk 2 szt Torba na widelec rowerowy Quick Release Wodoodporna 4L 6L Torba rowerowa przednia do montażu na skuterze elektrycznym Torba samochodowa - AliExpress 18
  3. Nie jest taki olbrzym jak to niektórzy panikują 😉 Teoche większy od Magene C606. Na razie spoko. Jedno co mi się nie spodobało. Z licznika aktualizacja map pokazało ponad 8h korzystając z wifi. No bez jaj. Po podłączeniu pod laptopa jakieś 10-15 min. Czyżby Garmin nie potrafił w wifi? 😂 Czekam na pogodę bo i mnie leje i zabieram 1040 na testy 😁 Bo widzę że bateria sztosik. Przyszedł i 32% baterii. Sporo zabawy,konfiguracji i z ciekawości zobaczyłem ile pokazuje. Przy maksymalnym GPS 9h 😳 I po co tutaj solar 😁
  4. Obserwacja wskazuje iż producenci ram rowerowych określający limity wagowe na 135 kg lub więcej, stosują zazwyczaj cięższe i grubsze profile aluminiowe do produkcji ramy. Dla przykładu: w mojej obecnej Meridzie (limit 135 kg) rama jest zdecydowanie solidniesza w rejonie główki ramy jak i suportu, podczas gdy w poprzednim rowerze Agang Gangsta 7.29 (limit 110 kg) doszło do deformacji rury podsiodłowej (zgniecenia) podczas użytkowania fotelika rowerowego dla dziecka. Osobiście również nie zwracam uwagi na ograniczenia ze strony producentów, ponieważ nie zawsze są one miarodajne. Przykład Merida BIG Nine TR Limited. Rower - maksymalna masa 135kg, sztyca podsiodłowa (Merida Expert TR - 90kg MERIDA EXPERT TR - MERIDA BIKES
  5. Oczywiście że tak. Rowerem uniwersalnym niezmiennie pozostaje rower mtb. Utyskiwać należy jedynie na to, że napęd 1x rozpanoszył się w kategorii "rekreacyjnego" mtb, gdzie rower w większości jest wykorzystywany do zastosowań około asfaltowych.
  6. Podejrzanie tani, ale wygląda nieźle. Sama glukoza może dać niezłego kopa. Zamówiłem arbuzowy na próbę.
  7. No to jak ci dało do myślenia to myśl. Ja też zadałem proste pytanie jakim cudem full z kat AM gdzie masz w trakcie jazdy ogromne przeciążenia na zawiasie, kolach ma być tak nisko wytrzymałość wagi użytkownika. Raczej się to kupy nie trzyma bo firma klepie to samo pod rowerem za powiedzmy 15 tys i takim za 3 tys. Radon też klepie bzdury i tyle jak w modelach superenduro. Jak już ktoś coś rozkminia bo jest do tego pole to koła ale to inna bajka jest w tego typu rowerach.
  8. W wypadku tego widelca wąskim gardłem jest tłumik. O nowej sprężynie można pomyśleć po zaktualizowaniu go do wersji 3.1.
  9. Generalnie w tej rozmowie, to Ty jesteś bardziej anonimowy, niż tamten ziomek . Zadałem proste pytanie, bo mi dało to do myślenia i tyle. Chciałem usłyszeć zdania innych. Skakać potrafię i na moim gravelu od KROSS-a i nie ma problemów, ale tego FULLa chce kupić do gór Świętokrzyskich, żeby pojeździć głębiej po lesie - pozwiedzać, powygłupiać się trochę, ale bez przesady.
  10. Decathlon ma w jednym modelu 170KG (z rowerem) https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407 Zwykle wysokie, lekkie modele do ścigania mają ograniczenia, bo zawodnicy ciężcy nie są. Ograniczenia mają systemowe koła a nawet pedały.
  11. Nadal nie wiem co to ma do rzeczy. Chłopie mi pękła sztyca a ważę 80 kg. Pękł mi nadgarstek a mogłem wyrżnąć baniakiem, zostać warzywem albo na szosie wcześniej i wanna ze żwirowni po mnie przejechać. Masa rzeczy może pęknąć zupełnie bez związku z wagą użytkownika ale to nie powód skreślania 99% rowerów. Pomijam jak ktoś użytkuje więc branie sobie do serca anonimowych ludków bo coś im pękło jest bez sensu. Jak można wierzyć, że ogólnie dobrze zrobiony markowy full do ostrzejszej zabawy ma jakieś ograniczenia lekko powyżej 100kg. Toż chyba sztyce regulowane jako zwykłe "patyczaki" mają większe możliwości.
  12. Dzisiaj
  13. @Pablo59 jakie marki mają 120-130kg?
  14. Serio chcesz tego typu rower moim zdaniem dla świadomego rowerzysty polecić bardzo młodym i ogólnie młodym osobom? Nie wiem może ja mieszkam w dziwnej okolicy i takich bywam ale byle większy a nawet mniejszy zagajnik nawet na zmarszczkach i są jakieś traski, chopki i inne wynalazki. Inna sprawa, że w firmach coś ostrego biorą i tworzą jak np. Canyon "zwykłego" HT z kątem na główce jak w enduro. Tylko stopień więcej od sztywnej trailówki. I faktycznie takie rowery to już dramat ale to nie wina ludzi tylko czubków, którzy to sprzedają. Nie tak dawno można było z MTB cuda robić włącznie z "przystosowaniem" do szybszej jady a dziś to jest mocno zablokowane. Nie ma opcji by młodzi ludzie wsiedli na crossa a tym bardziej gravela z barankiem przy opcji jednego roweru.
  15. Rower do 180 kg nośności będzie - co oczywiste - odpowiednio droższy ale są i takie, między innymi; są do 135/136 kg
  16. @Zbyszek.K było zło, na 114 zawodników/zawodniczek, bodaj 9 DNFów. Na koniec podjechał wóz strażacki i wszyscy się myli.
  17. Ale jakoś grubsze osoby muszą jeździć, stąd pytanie jak to jest z tą dopuszczalną ładownością roweru . Wiem, że są marki, które mają 120 kg, ale to był max, który widziałem. Na rowerze bikepackingu nie będę uprawiał, ale jakoś mnie swędzi w głowie, że będę na równi lub lekko przekraczał jego maksymalne dopuszczane obciążenie. Ogólnie to trochę dziwne, że te limity w rowerach MTB są dość.. niskie. Zebrało mnie na przemyślenia, bo miałem go już kupić. Pod postem o sprzedaży na Facebook napisałem do chłopaka, który sprzedawał prośbę o opinię, a odezwał się ktoś inny - zawodnik amator. Okazało się, że HT od Deca reklamował 2 razy, bo pękł mu tylni trójkąt. Za 2 razem dostał nowego fulla bez dopłaty i na ten moment jest okej. Wiadomo, takie rzeczy są też i w innych markach, ale facet ma jakieś 70 kg wagi. Dlatego napisałem ten post - nie jest on całkiem z dup* :D. @Tyfon79
  18. Może by tak po prostu iść i kupić rower zamiast czytać pierdoły i wyciągać bezsensowne wnioski? Wiem, że to może być trudne ale warto spróbować. Deca chyba przy każdym rowerze wstawia formułkę o wadze z zasady lipnej bo czy to gravel, pospolity tani góral czy jak w pytaniu full do konkretnej jazdy to jest praktycznie taka sama waga. Czyli wychodziło by na to, że przeciętny chłop z plecakiem jest blisko granicy albo poza nią. Serio? Reklamuje się jak coś normalnie. Nie, nie ważą komisyjnie, nie stoi tam "waga strachu" no chyba, że ktoś faktycznie jest sporym tucznikiem
  19. @sarar dostałeś maila o anulowaniu zamówienia?
  20. Witam, mam nowiutkie koła od mtb, ściągnięte z nowego roweru, od razu po powrocie do domu ze sklepu, stoją tak ponad rok czasu, pomyślałem że może by je sprzedać, ale nie mam pojęcia czy coś to warte jest, koła na dziadowskich piastach formula, nie chciało mi sie robić zdjęć, więc wrzucam link do roweru z tymi kołami. https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-comp-29/p/218246?color=353242-218246&searchText=91523-5603
  21. @Greg1 myślisz, że taki zestaw da radę ? Wg mnie łatwiejszy w nakładaniu niż płaty folii do wycinania. https://allegro.pl/oferta/folia-tasma-ochronna-na-rower-2-6-8-x-200cm-zabezpieczajaca-oraguard-270-15868872371
  22. Jest miód pakowany w takie małe saszetki , czekolada i w końcu najlepszy niezawodny banan . A do izotoników to w końcu SFD wypuściło zajefajny zajzajer - zero słodzików, barwników sztucznych smaków , ZERO "MALTODYKTY" , Jest tylko to co organizm potrzebuje przy wzmożonym wysiłku . Poniżej skład : glukoza, cytrynian sodu, regulator kwasowości: kwas cytrynowy, cytrynian potasu, sole wapniowe kwasu ortofosforowego, chlorek potasu, węglan magnezu, witaminy (monoazotan tiaminy, ryboflawina, amid kwasu nikotynowego, d-pantotenian wapnia, chlorowodorek pirydoksyny, d-biotyna, kwas pteroilomonoglutaminowy, cyjanokobalamina)
  23. @afly Dziękuję panie ejaj - bardzo fajne te informacje.
  24. @chrismel A ile te opony mają realnej szerokości na Twoich obręczach? U mnie dla przykładu na wewnętrznej szerokości w hookles jest 24mm i realnie z na moich Pirelli ( model Cinturato Gravel H ) jest 3mm szerzej, poprzednie fabryczne Shwalbe 3-maly się realnej szerokości, ale w Pirelli jest u mnie zdecydowanie szerzej.
  25. EN ISO 4210 Norma ta rozdziela rowery na określone kategorie użytkowania, precyzując warunki, dla których są one projektowane, testowane i dopuszczane do obrotu. Wskazanie przez producenta do jakiej kategorii rower jest przeznaczony, umożliwia prawidłowe stosowanie tych wymagań, zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania oraz spełnienie wymogów prawnych i jakościowych. Norma EN ISO 4210 ma bezpośredni związek z procesem homologacji, choć sama w sobie nie stanowi „homologacji” w rozumieniu prawnym.
  26. Kupiłem sobie wkładki Shimano do tych butów. Generalnie model wkładki jak w XC9. Przycięcie banalne. Wymienne podpórki łuku stopy. Założyłem to z wersją czerwoną (opisana jako hard). Dwie zmiany zauważyłem: na fabrycznej wkładce stopa się ślizga, na tej nie ma szans na ruch nawet o minimetr, przy fabrycznej wkładce zdarzało się, że prawa stopa naciskała jakby połową (zewnętrzną stroną) a nie całością. Na nowej wkładce nacisk czuć na całej szerokości stopy.
  27. Rowery w Europie (i podejrzewam, że tym bardziej poza nią) nie są objęte żadnymi normami bezpieczeństwa. Wyjątek stanowią elektryczne urządzenia transportu osobistego gdzie norna dot. max napięcia zasilania itp. Dopuszczalna ładowność roweru to tylko informacja dla użytkownika, że producent nie bierze żadnej odpowiedzialności (gwarancja) jeśli ta masa zostanie przekroczona. Zwykle nie jest to wartość z sufitu tylko np. ograniczenie wynikające z nośności kół, przeznaczenia roweru, konstrukcji widelców itd. Warto zwrócić uwagę, że ładowność dopuszczalna jest określana dla danego przeznaczenia roweru - inaczej będzie zbudowany rower do enduro (astm 4) niż trekingowy (astm 2) przy tej samej ładowności.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...